Helmikuun helmet 2017 *MEIDÄN KUU!!*

Mylove93 onnittelut poika vauvasta :love: Omaa (toista) poikaa täällä vielä odottelen syntyväksi :love:

Minä kukun taas... monta yötä nukkunut huonosti :( Uni ei vaan tule millään!

Boomkaa paineet heittelee. Tehtiin pojan kanssa illalla palapeliä ja siinä yhtäkkiä alkoi oikein korvissa humista ja poskia kuumottaa. Mittasin paineet 142/93 . Menin sohvalle maaten, ja vartin päästä mittasin uusiksi 136/78 . Loppuillan on ollu ihan hyvä olo enkä oo mittaillut. Johtunee tästä valvomisesta nuo heittelyt?
 
Mylove: Toivotaan että lonkka korjaantuu helpolla. Meillähän on tuo kuopus, jolla hoidettu molemminpuolinen luksaatio. Kivinen oli se tie ja vei kipseineen kaikkineen melkein 2 vuotta vaikka heti synnärillä von rosen- lastahoito aloitettiin. Mutta näin hankala hoitoinen tosiaan harvinaista, joten ole rauhallisin mielin :)

Täällä paineet jämähtäny tohon 135-140/ 85-90 :( ei aiheuta kyllä mitään oireita joten huomenna lasketun ajan kunniaksi neuvolaan normisti! Taas vedin 10 tunnin unet ja sanoinki miehelle et sais vauva alkaa syntymään, näillä unilla jaksais hetken ponnistella :D
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Mami94, lämpimät onnittelut pienen prinsessan syntymän johdosta ♡.

Kachi, kiitos kun jaoit kokemuksesi. Toivon teille paljon voimia surun keskelle! On tärkeää, että purat omia tuntemuksia, etkä pidä niitä sisälläsi. Olet ajatuksissa♡!

Äippä, oon kyllä niin kateellinen nuista sun yöunista :p. Täällä meikä herää viiden ja kuuden välillä, eikä sitten saa useinkaan unesta enää kiinni. Ja muutenkin unet on hyvin katkonaisia. Jatkuvasti katon kelloa tai käyn vessassa. Vauva on kyllä öisin rauhallinen, toivonkin että syntymän jälkeenkin nukkuisi hyvin yöt:).

Mulla oli viikonloppu hyvin kiireinen. Lauantaina olin 6 tuntia ulkona talvitapahtumassa. Tuli käveltyä useampi kilometri, jota en oo tehnyt moneen viikkoon kipujen vuoksi. Ja sitten aikoin sunnuntain levähtää, mutta siivosinkin alakerran ja käytin meijän makkarista petivaatteet ulkona jne. Ilta menikin sitten supistuksia kellottaessa:). Supistukset käy jo lievästi kipeää, varsinkin reisiin ja alaselkään. Saa nähä kuinka kauan menee, että vauva päättää syntyä. Tuntuu kyllä nämä viimeset viikot pitkiltä, vaikka toisaalta menevätkin sitten niin nopeaa:p.

Haasu, toivottavasti pääset neuvolan jälkeen jo synnytys puuhiin, niin verenpaineetkin laskee(y). Kyllähän huonosti nukkuminen nostaa painetasoa. Mulla kun paineet laskee normaalista vielä alemmas, niin alkaa korvissa tuntumaan. Menevät lukkoon ja oma hengitys kuuluu korviin. Tosi tympeä olo. Ja tätä tulee useita kertoja päivässä varsinkin jos oon ollut kauan seisaaltaan.

Boomkaa, ihana kun pääsitte vielä ennen vauvan syntymää käymään reissussa(y). Pieni irtiotto arjesta piristää:).
Minä toivoin vielä kuukausi sitten, että oltais miehen kanssa käyty kahdestaan jossakin, esim. leffassa ja syömässä, mutta aina on tullut jotakin muuta eikä olla ehitty käymään. Ja nyt tuntuu, että enää en jaksa kaupunkiin lähteä vaikka ehittäskin. Seukin kerran jos kaupungissa pyörähtäs synnyttämässä(y).

Voimia kaikille vielä odottaville ja vauvantuoksuisia hetkiä jo vauvan syliin saaneille:love:!
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa ja varrtTi
Täälläkin pyörittiin sängyssä neljästä eteenpäin. Ei edes ollut mitään varsinaista syytä mihin heräsin :rolleyes: Uni tuli uudestaan viimein kuuden aikaan ja seitsemältä kello herättämässä. Jospa ensi yö menisi hieman paremmin.

Äh, keskiviikkona olisi neuvola ja mua ei kyllä oikeastaan kiinnosta mennä sinne. Saako niitä skipata, jos tuntuu, että kaikki on ok?:cautious: Mulla ei synkkaa yhtään terkan kanssa ja harmittaa, kun tällä ei ole mitään kokemusta äitiys- eikä lastenneuvolan puolelta (aloitti siis viime keväänä).

Tämä oli nyt tällainen marmatusviesti, sori :D Ens kerralla ja paremmalla ajalla muidenkin juttujen kommentointia :)

BoomKaa ja papunen rv 38+2
 
Neuvolassa käyty! Oma terkka oli mennyt johonkin palaveriin niin oli sitten lasten neuvolan puolelta tuttu täti ottamassa vastaan. Paineet 161/103 :eek: Ite olin ihan järkyttynyt ensin mutta th sanoi että kotona seurantaa vain ja soitto synnärille jos ei asetu. Hällä kuulemma itsellään joka raskaudessa on paineet noussut siinä vaiheessa kun synnytys on ollut tosi lähellä (y) Vaavin sydänäänet hyvät ja pää olikin nyt sitten viime kerrasta painunut niin alas että ei th ollut uskoa... pitkään kopeloi ja tuumaili että "missä asti se oikein on" . Ja nyt on kiinnittynyt :) Seuraava neuvola varattiin ensiviikon tiistaille jolloin olis jo rv40+2 ja sinne en kyllä enää mee :LOL:

Nyt sitten mies on viemässä minua ja tytärtä sinne mun äidin luokse. Pysähdyttiin äsken pissa tauolle ja veskissä huomasin että pikkuhousut oli kastuneet. .. enkä ainakaan ole huomannut pissanneeni housuun joten aloin miettiä tihkuuko vesi? :D Ai että nyt on niin toiveikas olo että vauva olis hyvin pian syntymässä! :love:

Nyt tuli kyllä pelkästään omaa napaa , mutta sallittakoon välillä :p
 
Haasulla kuulostaa lupaavalta!:)

Jokohan Theran on synnärillä myös..?

Boomkaa: Huomenna kans neuvola ja laskettu aika myös, eikä tippakaan oo tarvetta sinne mennä :/ huoh.. No, kaipa sinne raahaudun ku montaa kertaa ei enää ainakaa ole. Seuraavan kerran varmaan sitte äitipolille yakontrolliin..

Pikkusen alkaa tuntua pitkältä nämä viimeset hetket, varsinki ku on tuo nopean synnytyksen riski niin pitkälti vaan päivystän kotosalla :D
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Mylove onnea pienestä pojasta!❤

Haasulle onnea matkaan..taidat olla seuraava :)

Äipän unet on kadehtittavia.. Jospa saiskin nukuttua noin. Jaksais tätä oloakin paremmin kuin väsyneenä. :)

Eli ei... Täällä ollaan.. Yhtenä kpleena..:/ en jotenkin usko että edes ballonki käynnistää tätä. Tuonne se on jäänyt asumaan. Aamulla on aika osastolle ballongin laittoon. Veikkaan että loppuviikosta olen edelleen rantapallo.

Kaikille hyviä vointeja! :)

Väsynyt ja iso rv 40+1
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Haasu, joko oot synnärillä? Tsemppiä sinne, alkaa kuulostaa hyvältä :)

Theranille kovasti jaksamista, pikkuhiljaa viimeiset hetket sullakin (y)

Mun piti kirjoittaa jotain muutakin, mutta nyt iski niin älytön väsymys, että parempi koittaa hyödyntää se ja painella nukkumaan. Huomenna uudestaan virkeämpien ajatusten kera :p

BoomKaa ja papunen rv 38+2
 
Eikö yhtään uusia vauvauutisia yön jäljiltä? :whistle: Tänään olis herttaista syntyä, ihanaa ystävänpäivää kaikille!!:X3:

Täällä ihana ulkoiluilma..tuntuu jo niin keväiseltä kun linnut laulaa, räystäissä tippasee ja aurinko kurkkii pilvien lomasta :love:
Talvitakki ei meinaa mennä kiinni, sais jo pikkuhiljaa vauva alkaa osoittaan ulostulon merkkejä (y)

Mitäs muille kuuluu?

BoomKaa ja papunen rv 38+3
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi
Yhtenä kappaleena edelleen :( Ei mitään merkkejä että pääsis synnyttään! En oo nyt huomannu että mitään vettäkään tihkuttelis, valkovuotoa kylläkin tuli paperiin reilummin aamulla. Käytiin just tyttären kanssa ulkoilmassa ja yritin oikein reippailla mutta tuo nivuskipu rajoittaa kävelyä. Eilen äitini kanssa saunottiin ja naureskeltiin oikein että nyt nakataan semmoset löylyt että vauva tipahtaa lauteille! :D

äippä84 kyllä me kohta molemmat varmana päästään jakautumaan kun vauvelit on kerta on jo niin lähtökuopissaan :) tosiaankin nämä viimeset viikot/päivät tuntuu ihan tolkuttoman pitkiltä! Ei vaan enää jaksais odottaa yhtään, haluais päästä vauvaa nuuskuttelemaan :love:

Mites tosiaan Theran? Olisko jo päästy tositoimiin ? (y)
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi
Moi täältäkin pitkästä aikaa. Jostain syystä kirjoittelu jäänyt kokonaan, lukenut olen kyllä kaikki jutut. Ihania vauvauutisia tullut :love:

Kachille voimia surun keskelle.

Tänään laskettu aika. Ei suurempia merkkejä synnytyksen lähestymisestä. Vauva on todella alhaalla ollut jo viikon. Vatsa on tosi iso ja painava, kävelylle en ole päässyt enää muutamaan päivään, nivusiin vihloo kovasti.

Neuvolassa tänään pissassa sokeri plussalla! Mittarilla kuitenkin normaali arvo. Mahtoikohan johtua edellisen illan jätskin syönnistä:unsure:

Torstaina taas neuvolaan, toivottavasti viimeistä kertaa :)

Tsemppiä kaikille loppuodotukseen!

Rautalintu ja Taneli 40+0
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa ja varrtTi
Huomenta kaikille!:)

Kiva, että Farnilla ja rautalintu kävivät päivittämässä kuulumisia. Tsemppiä teillekin loppurutistuksiin, kohta on pienet tuhisemassa sylissä :love:

haasulle kovasti jakamista; onneksi oot nyt päässyt jo lähemmäs sairaalaa niin ei tartte sitä stressata (y)

Mites Theran, piikuliinu, äippä84, yms? Ei tainnut tulla yhtään ystävänpäivävauvaa tähän pinoon?;)

Omaa napaa: Eilen kellottelin enemmän ja vähemmän kipeitä supistuksia 10-20min välin klo 15 eteenpäin. Pojan treeneissä käyttäminenkin oli jo vähän tukalaa kun piti autossa istua. Puolilta öin mentiin nukkumaan ja hyvin sai nukkua yön. Nyt vaan tuntuu, että on koko vatsa niiiin hellänä vaikka supistuksia ei tälle aamua ole tullut.
Vauva ilmottelee itsestään hyvin, niin ei huoleta hänen puolestaan. Mutta onhan tämä vaan tuskaista, jos jatkuu parikin viikkoa kuten muklalla :censored:
Tämän päivän neuvola taitaa olla pelkkä verenpaineen mittaus, punnitus ja pissanäyte. Mutta niitä kuulumisia sitten iltapäivällä.

Tehtiin eilen lasten kanssa iso lumiläjä pihalle. Pakkasyön jäljiltä päästään muotoilemaan sitä kunhan päivä valkenee....Josko saatais lumiheppa pihalle :)

BoomKaa ja papunen rv 38+4
 
Äipälle ja Haasulle tsemppiä, eiköhän teillä oo kohta jo pienokaiset sylissä:love:.

Miten Theranilla menee? Toivottavasti oot päässyt jo tositoimiin(y)

Kiitos Boomkaa kysymästä. Täällä menee entiseen tapaan:). Maanantaina supisteli 15-20 minsan välein illalla usean tunnin ajan. Eilen ei sit tullut supistuksia juuri lainkaan, tai siis ihan normeja harkkasupistuksia, jotka ei tuntuneet juuri missään. No, tänä aamuna heräsin 4.50 tuntuvaan supistukseen. Niitä tuli 10 minsan välein noin tunnin ajan ja siihen ne sit lopahti. Supistukset tulee aaltomaisesti ja tuntuvat alaselässä. Mitään limatulppaa tms. ei oo vielä näkynyt...eli luulen, että vauva ei synny vielä ainakaan viikkoon. Olo on kyllä sellainen, että sais jo syntyä!
Vauva liikkuu paljon. Eilen illalla koko perhe tuijotti ja kokeili mahaa, ku vauvalla oli melkoinen iltavilli päällä:p. Lapset tuumas, että kylläkait se läpi tullee, ku niin möyryää.

Onko teillä ollut nyt viikon välein neuvolat? Mulla oli viime viikolla ja seuraava on sit ens viikolla. Ensin th ei meinannut antaa enää ollenkaan uutta aikaa, mutta sitten sanoi, että pitää se varulta olla. Ja mulla oli niin, että jos vauva ei oo syntynyt ennen laskettuapäivää, niin sitten on heti äitipolille meno. Eivät anna vauvan kasvaa liian suureksi (kaks nuorinta olleet 4200g ja 4400g).

Eikait se auta, ku lähteä käymään kaupassa ruokaostoksilla. Ja sitten vaan ootella koululaisia kotiin:love:.

Mukavaa päivää kaikille ja jaksamista(y)
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi ja Farnilla
Täällä ollaan pallona edelleen.. Eilen oli jotenkin levoton olo koko päivän ja iltaa kohti alkoi vessassa ravaaminen. Ennen puolta yötä tuli pariin otteeseen ihan oikeita supistuksia, ja olin ihan varma että nyt saadaan lähteä. Ja pöh, paskanmarjat! Siihen loppu ku kananlento :/ Outoa mulle, kun aiemmista ei oo supistellu ku vasta h-hetkellä. Niin ne vaan raskaudet ja synnytykset on erilaisia näköjäs. Edelleen on kyllä sellainen" outo" fiilis ja vauva kairaa päällään niin alas, että painetta ainaki on :D

Viikon välein täällä on neuvola, ja olin ihan äimän käkenä et nykyään täällä on ensimmäinen yakontrolli äitipolilla vasta kun on 10 päivää yli !! O.O

Mitenkä muilla sujuu? Theran taitaa olla jo vauva kainalossa?:) Haasu?

Malttamaton äippä rv 40+1!
 
Neuvolakuulumisia: alkaa näin loppua kohden tulla ihan hillitön turvotus (vaivaiset 1,3kg/viikko) :oops: Verenpaine noususuunnassa (130/71), mutta pissa puhdas. Sf-mitta sama kuin kaksi viikkoa sitten eli 32cm. Vauva kuulemma alhaalla ja kiinnittynyt.
Terkka tuumasi, että merkit näyttäis siltä, että lähtö voi olla lähelläkin (tätä en itse vielä allekirjoita). Varattiin seuraava aika viikon päästä perjantaille, niin saa seurattua verenpainetta ja turvotusta.

Neuvolakäyntien tiheys. Multa tosiaan terkka kysyi, että haluanko enää seuraavaa aikaa (jonka otin ja nyt väli 1,5viikkoa). Tähän asti käyntejä siis 1*/kk ja nyt lopussa oli yksi käynti 2 viikon välillä. Aika harvakseltaan. Yliaikakontrollista en osaa sanoa.

Äh, tämä loppupuoli on aika ärsyttävää, kun koko ajan hieman odottaa merkkejä mahdollisesta synnytyksen alkamisesta ja seurailee omia olotiloja välillä liiankin tarkasti. Ja ilmeisesti turhautuu helposti, kun mitään suurempia merkkejä ei ilmassa vielä ole.
Jeps, tulee kun on tullakseen, mutta tulisko vaikka huomenna :rolleyes:
Onneksi täällä kuulostaa olevan muitakin malttamattomia, joten tiedätte tunteen ;)

Piikuliinu: sulla on ollu reippaan kokoisia vauvoja. Miten on synnytykset menny? Kiva, että pitävät huolta ja pääset nopsaan äippäpolille :)

äippä84, tutun kuulosta noiden suppareiden kanssa. Ei mullakaan näin kovasti oo supistellut aiemmissa. Varmaan vanhuus tullut tai jotain :D

Ehkä jo viimeisen(?) neuvolan kunniaksi kävin ostamassa suklaakääretorttua. Nyt kun vauva on saanut mylläysenergiaa, niin hetkeksi pötköttelemään sohvalle ja kattoo lasten kaverina viaplayta ja kellottaa vaihteeksi supistuksia ;)

BoomKaa ja papunen rv 38+4
 
Neuvolakuulumisia: alkaa näin loppua kohden tulla ihan hillitön turvotus (vaivaiset 1,3kg/viikko) :oops: Verenpaine noususuunnassa (130/71), mutta pissa puhdas. Sf-mitta sama kuin kaksi viikkoa sitten eli 32cm. Vauva kuulemma alhaalla ja kiinnittynyt.
Terkka tuumasi, että merkit näyttäis siltä, että lähtö voi olla lähelläkin (tätä en itse vielä allekirjoita). Varattiin seuraava aika viikon päästä perjantaille, niin saa seurattua verenpainetta ja turvotusta.

Neuvolakäyntien tiheys. Multa tosiaan terkka kysyi, että haluanko enää seuraavaa aikaa (jonka otin ja nyt väli 1,5viikkoa). Tähän asti käyntejä siis 1*/kk ja nyt lopussa oli yksi käynti 2 viikon välillä. Aika harvakseltaan. Yliaikakontrollista en osaa sanoa.

Äh, tämä loppupuoli on aika ärsyttävää, kun koko ajan hieman odottaa merkkejä mahdollisesta synnytyksen alkamisesta ja seurailee omia olotiloja välillä liiankin tarkasti. Ja ilmeisesti turhautuu helposti, kun mitään suurempia merkkejä ei ilmassa vielä ole.
Jeps, tulee kun on tullakseen, mutta tulisko vaikka huomenna :rolleyes:
Onneksi täällä kuulostaa olevan muitakin malttamattomia, joten tiedätte tunteen ;)

Piikuliinu: sulla on ollu reippaan kokoisia vauvoja. Miten on synnytykset menny? Kiva, että pitävät huolta ja pääset nopsaan äippäpolille :)

äippä84, tutun kuulosta noiden suppareiden kanssa. Ei mullakaan näin kovasti oo supistellut aiemmissa. Varmaan vanhuus tullut tai jotain :D

Ehkä jo viimeisen(?) neuvolan kunniaksi kävin ostamassa suklaakääretorttua. Nyt kun vauva on saanut mylläysenergiaa, niin hetkeksi pötköttelemään sohvalle ja kattoo lasten kaverina viaplayta ja kellottaa vaihteeksi supistuksia ;)

BoomKaa ja papunen rv 38+4
Mulla synnytykset on mennyt ihan kohtalaisen hyvin. Pitkä avautuminen (yli 10h) toisesta lapsesta ja vauvan ison koon vuoksi (+eka alatiesynnytys ) jouduttiin ponnistusvaiheessa ottaan imukuppi avuksi. Alle 10 minsaa kesti ponnistusvaihe.
Nuorimmasta synnytys oli nopeampi, noin 7 tuntia kaikkinensa. Neiti synty 5 minuutin ponnistusvaiheella. Ei tarvinnut imukuppia. Ainut ongelma oli viimesimmässä, että istukan syntymisen jälkeen aloin vuotamaan. Vaikka en kauhean iso ole ite, niin isot vauvat on ollut helppo tehä ja ovat olleet tosi helppo hoitoisia:).

Toivottavasti sinä Boomkaa pääset nopeasti synnyttään, ku vauva on jo niin lähtökuopissa.
Samaa mieltä oon, että nämä viime hetket on jotenkin pitkiä. Koko ajan miettii, että jokohan, jokohan....Mutta ei, ei täällä oo vielä isompia merkkejä, vaikka supisteleekin jo hyvänlaisesti.

-Piikuliinu ja vauveli 38+3
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Väsynyt parin päivän urakasta.Tänään tyttö syntyi klo: 13.39. 4270G ja 52cm.

Ollaan osastolla nyt. Hän nukkuu. Vähän levottomasti niin mä en osaa nukkua.

Tsempit loppurutistukseen kaikille!❤❤

Theran ja tyttö :)
 
Supistusten kanssa sama homma mullakin, että aikaisemmissa raskauksissa ei ihan mitään ennenkuin synnytys on alkanu. Nyt sitten supistellut miten sattuun. ..

Neuvolassa on käynnit täällä ollut sen 1xkk ja nyt sitten viikon välein oon käynyt 36 viikolta saakka. Terkka just sanoi viime käynnillä, kun antoi viikon päähän seuraavan ajan, että kun LA on ylitetty niin käynnit tulee olemaan kahdesti viikossa. Toivottavasti ei niin pitkälle mennä! :(

Tänään on vatsaa kovetellu aamusta saakka mutta mitään kipeitä supistuksia ei oo ollut. Välillä vähäsen menkkamaisesti jomottaa. Kävin tyttöä kiskomassa pulkalla 4 km lenkin ja niin sinnillä painoin menemään ku nivuskipu antoi myöten. Sauna alkais olla lämmin... En oikeesti usko näihin "konsteihin " kyllä yhtään mutta niin epätoivoinen oon että kaikki kelpaa! :D Hullua hommaa, kun viikotkin nyt 39+3 eli vauva ei oo edes myöhässä vielä :whistle:
 

Yhteistyössä