** Helmikuun Helmet** HELMIKUU vol2

sullahan kuulostaa jo hyvältä :hug:
Itteeni, näin ensikertalaisena, huolettaa että kun mulla toi kipukynnys on aika korkea että jos mä en sitten älyä että nyt on näitä oikeitta suppareiita ja vaan kärvistelen kotona.... Synnärille on n. 2 h ajomatka... Kokeneemmat on lohduttaneet, että ei niistä voi erehtyä, jospa se näin oiskin. Mieheni tuossa jo säälii mua kun mulla on niin tuskastunut olo, varsinkin kun se tietää etten ole kovin herkkä valittamaan.
No, ollaanpas nyt reippaita, eli mulla on nyt sit max kaksi viikkoa jäljellä |O
Palaillaan ja älkää nyt kaikki vielä lähtekö synnärille että mullakin ois vielä teistä kohtalotovereista seuraa :saint:
 
Huomenta!

Täälläkin taisi mennä lapsivedet. Jee! Supistuksia ei kuitenkaan vielä. Soitin Jorviin niin viimeistään pitää klo 18 mennä sairaalaan. Miehen herätyskello alkoi soimaan samaan aikaan kun tunsin vesien menevän. Ihan väritöntä ja aika paljon tuli kerralla. Kysyin mieheltäkin että ei kai toi voi olla pissaa....ei varmaankaan. Pyyhkiessä tuli punaiset veri viivat paperiin. Mutta vielä ainakin kotona...

Ciba 39+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pupi:
Särkylääkkeistä. Ostin varalta särkylääkkeeksi panadol Zappia 500 mg. Siis kipujahan ei vielä ole ollut... mutta paljonko te noita ootte kipuihinne ottaneet ? Kaiken varalta kyselen, jos tarvis tulee... :whistle: :whistle:

Mites pitkään sitä yleensä yliajalla kärvistellään, ennenkuin sitä aletaan suunnitella jotain käynnistämisiä? Vaihteleeko ne paikkakunnittain vai miten...Tästä on varmasti keskuteltu mutta ei oo pysyny päässä...
Huomenta! Täälläkin yksi aamukukkuja, joka yleensä vetää köpöä vähintäänkin 10 asti... Kai tää nyt on sitä lopun alkua kaikkine kipuineen.

Mulla on särkylääkkeenä Panacod, koska Panadol ei auta mulla mitään. Panacodia voisi turvallisesti ottaa kuulemma 6kpl päivässä (eli 3x2) mutta en minä sitä tuollaista määrää syö. Eilen oli pakko ottaa kaksi ennen nukkumaanmenoa, jotta sain nukuttua muutaman tunnin. Aamuyöllä sitten heräsin taas lonkkajomotukseen ja tässä sitä nyt istutaan. Enkä ota lääkettä ennen iltaa, kun yö on mulle tärkeintä aikaa ja jos syön tuota lääkettä päivisinkin niin musta tuntuu että se menettää tehoaan kun kroppa tottuu.

Käynnistämisestä tiedän vaan sen, että Taysissa yliaikakontrolliin pitää olla aika viimeistään 41+5, jolloin siellä päätetään mitä tehdään. Muusta en tiedä. Kaiketi käynnistyksen pitää tapahtua 42+2, sehän on virallisen määritelmän mukaan vasta sen jälkeen yliaikainen raskaus. Eli virallisesti "yliaikainen" ei vielä ole heti 40+0 jälkeen, se on vasta laskettu aika.


Hyvä Ciba :wave: Tervemenoa sullekin ja tsemppiä! Mitä muuten terminä ymmärrätte kun "menee lapsivedet"? Mä ymmärrän sen niin, että silloin ei ole mitään epäselvää, kun koko setti lurahtaa vaikkapa sänkyyn tai lattialle. Mutta jos taas tiputtelee vähän housuun niin voihan se olla kaikkee muutakin, kuten mulla tähän asti.

Kipsu 41+0


 

Mä oon nyt asennoitunut siihen, että meillä on 2 vkon päästä vauva. Pakko vaan muuttaa asennetta positiivisemmaksi, oon ollu niin hajalla...Ärsyttävää tässä vaan on se, että just kun tääasennepäätös aamulla syntyi ja aloin touhuta(niin kuin en olisikaan raskaana) nytkin kouluhommat tässä taustalla---niin tulee muutama ihan kipeä supistus ja tää alamahakipu voimistuu koko ajan...Että keskity siinä sitten kouluhommiin. Niin rukoilen ja toivon, että olisi joko tapahtumatta mitään tai tapahtuisi kunnolla.

Melon Mulla on ihan kokenut ja ihana terveydenhoitaja neuvolassa, mutta ei sekää meinannu enää hahmottaa, miten päin vauva on mahassa, paitsi että pää alhaalla. Ja kiinnittymisestäkin sanoi PITKÄN kokeilemisen jälkeen, että "kai tää vähä vielä liikkuu", että en tiiä kuinka hyvin nuo terveydenhoitajat yleensäkään tietää ja tuntee...

Mutta nyt alan tekee gradua ja kuvittelen että mulla vatsatauti, kun kouristelee aina välillä.
:LOL:

Halauksia niille joilla mieli edelleen tosi maassa. Ymmärrän niin täysin. Viikonloppu oli ihan hirveä tunnepuolella. :hug:

Opiskelijamamma 39+6
 
Soitin synnärille ja käskivät odottelemaan. Kuten oletinkin. Minulla on tosi lyhyt matka sairaalaan. joten tässä nyt sitten katotaan katoavatko supparit vai tulevatko voimakkaammiksi. Otin särkylääkettä ja kattelen mitä tuo liikkuminen tuo mukanaan. Jännittäähän tämä...
 
Huomenta!
Nyt pikasesti omaa napaa:
aamuyön supisteli erilailla kun tähän asti. Aamupalaa syödessä kuului "naps" ja kun nousin niin vedet meni! Joten synnärille lähtö edessä! Nyt rupes jännittää...

Vinja ja Urmi 39+0
 
Rosaeh,

Samaa minäkin mietin näiden kipujen kanssa, että missä se kipuraja nyt oikein menee... Mulla on tavallisesti niin karseet kuukautiset, että ulvon kivusta. Supistuksiahan nämä nyt selvästi on, mutta minkälaatuisia? Tuntee ittensä aika urpoks... :(
 
Johan tämä aamu on tapahtumarikas Helmimammoilla :D Taitaa faktan vauvatalo-ohjelman kätilön sanat olla totta että täydenkuun aikaan synnytyksiä käynnistyy enemmän kuin muuten, kuu kuulemma vetää jotenkin vettä puoleensa :D :D

Eli Tsemmpiä kovasti Vinjalle, Ciballe ja eiköhän toi Pupikin pääse tänään nyytinhakuun :hug: :D

Mä taidan täällä tsemppailla muita vielä loppukuustakin :kieh: :LOL: Eilen illalla tuli jokin omituinen kipu alavatsalle, kamala paine kera kovan kivun. Supistelikin kyllä mutta ei säännöllisesti ja sama on jatkunut yön yli nyt aamullakin että ehkä joskus tämäkin helmi ulos saapuu :D Vauvan liikkeet sattui ihan törkeesti eilen illalla kun se paine ja kipu oli tuolla alavatsalla, jos tommonen jatkuu niin sitten soittelen kyllä jo äippäpolille ja tiedustelen mistä moinen johtuu. Kolmatta odotan ja uusia asioita tulee vastaan koko ajan, eipä vauvan liikkeet tommosta kipua ole aiemmin aiheuttaneet. Noh katsellaan nyt ainakin tämä päivä =)

Mies kyllä meinasi tuosta täydestä kuusta että ens tai seuraavana olisi ihan täytenä taivaalla mutta täällä tosiaan kuhina käy jo nyt :LOL: Hyvähän se on että saadaan Helmet ulos kuoristaan ihasteltaviksi.

Tämä lähtee nyt aamupalalle ja palaa taas katsomaan kuka seuraavaksi on lähtenyt ;) :wave:

äitsy ja pieni 40+2 :heart:
 
tätä pinoa ei uskalla ollenkaan jättää... koko ajan tuntuu vesiä hulahtelevan ja suppareita tulevan, ei muuta kuin vauhtia lisää.... jospa nuo teidän edistymiset tarttuis tänne muuallekin :)

Onnenpotkuja synnäreille lähteneille, lähteville ja lähtöä suunnitteleville :wave:

t. Rosaeh ja Kyllä-minäkin-vielä-täältä-synnyn-Pikkunen :heart: 39+6
 
Hui, onpas täällä vedet poksunu, onnea vaan matkaan :hug:

Täällä moista poksumista on turha odottaa :kieh:. Jotenkin oon kiukkuinen ku ampiainen ja neuvolaan lähtö edessä. Pitääköhän sielläkin kiukutella, että pääsis siihen tarkempaan kokoarvioultraan edes. Kiva ku ultrattu viimeks rv 24 ja sen jälkeen vaan todettu käsikopelolla, et "noh, eihän tää mikään pieni vauva tunnu olevan" jne. Ja nyt kun kerran yli ollaan menty ja mennään ilmeisesti komeasti, niin ois ihan kiva tietää vähän tarkemmin. Sektiota en halua.

t. Piipi + typykkä 40+3
 
No johan on markkinat! täällähän tapahtuu ja minä vaan kökin eessä... :headwall: :headwall:

Tsemppiä pupi, ciba ja vinja ja olikos muitakin! no kaikille tsempitykset!
Onhan se kyllä väärin et sieltä takaapäin etuillaan... :kieh: niin, jo pakkohan se on ku ei tästä eestä oo päästy pois...tunkekaa vaan...

Aattelin soitella neuvolaan kun tuo turvotus on tullu aika hurjaksi..kädet ja jalat oli eilen ihan muodottomat ja kun niitä valopalloja oon nähny ja pääkin särkeny niin aattelin et pakko tarkistuttaa...

Ei siis mitää uutta tänne. Ilmottelen kunhan saan soitetuks, pääsenkö polille.

Jepsu ja Martti 40+6 :heart:
 
Tsempit matkaan Ciba, Vinja ja Pupikin pääsee varmasti lähdölle!! :wave: :wave:

On kyllä poksahdellu tosiaan tässä pinossa tänään. Huh. Aika hassua sinänsä että samaan aikaan lorahtelee. :D Meillä ei mitään toivoa sellasesta. Viime yökin meni lähes ilman supisteluita. Illalla tuli tollanen samanlainen kipu jota Äitsy kuvaili mut kait se jotenkin liittyy kohdunkanavaan ja avautumiseen. Tiedä häntä. En ole nyt edes kauheesti ootellu kounhan olen tarkkaillut että vauva liikkuu. Mulla kun on iskenyt hirveä pelko että jos jotain masussa vielä meneekin pieleen kun vauva ei ulos ymmärrä tulla. Tänään olis neuvolakin, jota se täti ei ensin meinannu edes varata kun ajatteli ettei me kuitenkaan tulla enää. Ja pah. Tottahan me tullaan. :kieh:

Likalla on hiihtoloma mut on flunssassa pikkuinen eikä oikeen päästä nauttimaan lomasta kunnolla. Noh, tyytyväisenä katsoo Barbien 12 tanssivaa prinsessaa tuossa. :)

Niin ja onnittelut meinasi vauvaantuneille jäädä kokonaan!! :heart: :heart: :flower: :flower: Paljon onnea siis hulipumpsikselle, sirukolle ja Meillevauvalle!

Vanamo+Viltsu 40+5 :heart:
 
Minä kävin suihkussa ja nousin ylös ja taitaa supparit olla laantumaan päin. Joten älkää täältä vielä vauvauutisia odotelko.... yritän saada vähän unta kun en yöllä hermostuksissani saanut nukuttua lainkaan.
 
Taysin yliaikaiskontrollista sen verran, että sinne ei saa aikaa ennen kuin on rv 42+0 ellei kyseinen päivä satu viikonlopulle. Itsellä oli ensimmäinen kontrolli juuri tuolloin ja seuraavana päivänä (rv 42+1) sitten käynnistettiin.
 
Kaikki vaan painaa ohitse :D
Kyllä täällä supistelee, mutta ei kipeästi :headwall:

[/b]Yliaikaiskontrolli (PHKS): eka aika annetaan 41+5, ja siitä sitten kahden päivän välein käydään tarkistuttamassa. Mulla tuo siis perjantaina, ja sieltä en suostu kyllä enää kotiin lähtemään!

41+1

*muoks* jopas meni mustennukset vituralleen
 
ONNEA VAUVAUTUNEILLE :flower: JA NYYTTIÄ HAKEMAAN LÄHTENEILLE :hug:

Tuli tuosta vesien menosta mieleen, et onko kenelläkään tietoa, et voivatko vedet mennä, jos kohdunkaulaa on vielä jäljellä..?
Mul tietääkseni on paikat pehmenneet, mutta kaulaa vielä jäljellä ja kiinni! Olen täs heilunu ympäri kyliä siinä uskossa ettei vedet "voi" mennä, mikäli kohdunkaulaa jäljellä..
Mä pöhkö eilen hullaannuin aurinkoisesta kelistä ja kävin 4km lenkin, meinas takastullessa jalat loppua..isäntä ajo kelkalla ohi ja ois ottanu kyytiin..mut mullahan ei antanu (tälläkertaa) sisuperiksi..
Täälki ensimmäiset "kipeämmät" supparit pongattu..kokeilin tuota rintapumppua, mut piti lopettaa ku alko tula sen verran "maitoa". illalla muutaman kerran supisteli jo sen verran et voi sanoa et kävi kipeää, mut ei sen kummempia! Taijan tästä alkaa valmistautumaan kauppa/neuvolareissulle.
 
Kylläpäs on tosiaan ollut tapahtumarikas aamu. Napsahtais itselläkin :attn: Siis masussa eikä päässä kuten kohta käy :LOL:
Onnea taas kaikille vauvaantuneille sekä koitokseen menossa oleville ja tottakai suppareita kaikille tasapuolisesti.

Täälläkin suppaili iltasella aika mukavasti ja selkää juili, mutta siihenpäs se jäikin. Olis ollut kyllä otollinen aika lähteä synnärille, kun mummukin oli yökylässä. Vaan ei voi vaatia, että pääsis liian helpolla.

Pallukka 39+1 (johan ollaan päästy pitkälle)
 
täällä ainakin alapää tuoksuu ja tuntuu oudolle.
Pikkuhousunsuojaa olen käyttänyt jo jonkin aikaa, valkkaria tulee ihan mukavasti ja tuoksahtaa makealle. Siis olen siinä uskossa, että se on valkkaria eikä lapsivettä.

Pallukka
 
Herran jestas kun täällä on sitten poks poks vaan kuulunut monilta ja vedet menneet! Onnittelut!

Tänään aamulla mies sanoi, että nyt lapsi on tervetullut maailmaan kun hänellä tällä viikolla vähän töitä, ens viikko talviloma ja sitä seuraavan on ottanut jo isyyslomaksi. Tuon jälkeen tokas, että meillähän voi mennä vielä 3 viikkoa ennenkuin laps syntyy.
Itse oon päättänyt, että tällä viikolla saa ulkoistua! Miten saan vinkattua tuonne alakerran asukille, että oot tervetullut ulos sieltä masusta?? =)

Mahtava keli ulkona! Pitää tytön päikkäreiden jälkeen mennä ulkoileen ja muskari ois tänään..

Mutta nyt sadun lukemis puuhiin.

Mumetsu rv 39+0/1 tai jotain
 

Yhteistyössä