** Helmikuun Helmet** HELMIKUU vol2

Mulla eka synnytys kesti 5,5 tuntia ja alkoi lapsivesien menosta.
Jos oisin tiennyt, että noin pika synnytys, niin en ois ottanut koko epiä.. Laitto kävi saakutin kipeetä ja sain sitä vain puolituntia. Olisin oikeesti selvinnyt ilokaasulla.

Enkä osannut pelätä tuon laitossa mitään ja vasta jälkikäteen tajusin, mitä riskejä siinä ois voinut olla.

Kuitenkin tämän asukin synnytys venähtää paripäiväseksi ja rukoilen saamaan tuota kaameaa piikkiä selkääni.

Mutta nyt nukkumaan, mahassa sellainen myllerrys, että kylkiluut huutaa hoosiannaa ja nahkat paukkuu.

-M-
 
hui ku kuulosti kammottavalta tuo Niisku-neidin kertomus :eek: miten noi sun jalkas sähkötällit sun muut aiheutuneet vauriot niin häviääkö ne ajan kans vai onko ne pysyviä? eikö tosta pitäis saada jotain korvausta ku tökkiivät miten sattuu, vaikka eihän raha terveyttä korvaa todellakaan mut kuitenki..

mun ukko sai taas pilattua tämän päivän lopullisesti, ei riittäny se että äitinsä alotti juomisen mut korkkas sitten itekki viinapullon vaikka oli puhe että se on helmikuun ihan nolla linjalla ku ei tiedä millon alkaa synnytys ja miehen on pidettävä mun pojasta huoli sillon ku lähtö tulee, niin se pask*ainen lähti sitte vielä baariin istumaan..mies aina selittelee noita juopottelujaan että ku on niin rankka työ niin vaatii rankat huvit, minä sitten taas illan karjuin sille että jumankauta vaihtais alaa jos vartijan työ niin rankkaa, mut ku ukon vaihtoehto olis tolle vartijan alalle se että jäis työttömäksi kotiin.. |O |O |O vaikka kyllä tiedän että hulluilta narkeilta uhkailujen vastaanottaminen ei oo todellakaan mukavaa ja ku ei tiedä niistä ikinä millon ne on tosissaan ja millon vaan kovia soittamaan suutaan, mut...piru että ottaa aivoon.. :headwall:
 
Kävin vaan nopeesti vaklaamassa ;)

Niisku-neiti Harmi, että siulle jäi noin kamala muisto synnytyksestä :( Miulla tuli kans niitä sähköiskuja, kun laittoivat epiduraalia ja anestesialääkäri vaan tiuskii, että ei saa liikkua. Ihan kun mie nyt siinä olisin tahallani sätkiny :eek: Ja sillä lipsahti neula spinaalitilaan, mihin siis epiduraalin ei ole tarkotus mennä. Otti vähän takapakkia, että sai puudutteen oikeeseen osotteeseen.
Lääkäreitä puolustaakseni sanon kuitenkin, että epiduraali on tosi vaikea laittaa. Spinaalitila on siten "helpompi" löytää, että kun neula menee spinaalitilaan, sieltä alkaa tippua likvoria. Epiduraalitilan löytää siinä vallitsevan alipaineen perusteella (älkää kysykö miten se tapahtuu!)
Miulla ei jääny mitään kaunoja sitä anestesialääkäriä kohtaan, vaikka se siellä miun selkäpuolella pikkasen sähläili :)
 
Hurja on tuo epin laitto kyllä...mä en enää sitä anna laittaa kun esikoisen jälkeen tajusin mihin se tulee ja sit yhdistin sen kadonneisiin supistuksiin niin ei kiitos sitä mulle enää. Mutta hyvä että vauva voi hyvin ja toivotaan että äitikin paranee pian.

Piipero :hug: En oi sanoa että koeta kestää sillä miks ihmeessa pitäis ja sit taas että tilanne ei mulle selkiä tän kautta niin ei ole mun paikka lähtee opastaa muutenkaan. Eli voimia tähän päivään ja huomiseen!

Mulla itselläni palaa piuha. Olen niiiiiin huolissani taas tästä masun asukista ettei uni tule. Pelkään että jotain käy ja kun ei ole niin paljon liikkunutkaan päivän aikana ja syke oli neuvolassa 136 vaikka aina ollut 146 tai enempi. Ja kun tuntuu muutenkin niin ahdistavalta kun vauva on tossa ihan käden alla mut en voi silittää kuitenkaan. Ja olen ihan voimaton tekemään mitään toisen hyväksi. Syntyisi nyt. Pikkuinen. Ja sit on vielä se että mulla on tietty aika jolloin olen ihan nukahtamassa ja jos en siihen aikaan saa unta niin sit kukun koko yön. Ja alkaa supistukset, jotka sekoittaa hengityksen ja alan hyperventiloimaan ja oma syke tuntuu kurkussa. Ei siksi että pelkäisin vaan siksi että kivuttomat supistukset saa makuulla ollessani mun laskimoverenkierron jotenkin hidastumaan ja siitä tulee inha olo. Eli loppu tulos on että valvon ja just kun olen nukahtamassa niin supistaa ja sit alan keskittyy hengitykseen ja sit en sa taas unta. Ja tänään se etten saanut unta kun oli sen aika johtui miehestä kun se räpelsi tän koneen kans ja vaihtoi Vistan takas XP:n. Ja valot oli päällä ja koneen tuuletin huusi. Helkatin helkatti! Ja nyt tulee sitten kipeitäkin supistuksia, jotka jomottaa kankkuun eli istuminen koneellakin on yhtä perhanan tuskaa. |O |O Ja sitten vielä tää huoli tähän päälle niin avot. |O

Vanamo+Viltsu 40+6 :heart: :heart:
 
Täällä toista yötä kärvistelen. Supistukset jatkuu ja niiden kesto pitenee, muttei väli! Voi tuskien taival...ja unta ei tietenkään näissä kivuissa voi odottaa....Hieman limatulppaa.. menis ne vedet, niin tietäs jotain konkreettista. Ei pysty kirjoittamaan kun sattuuu....Kohta lähden näytille, oli käynti miten turha tahansa.. :ashamed: :ashamed:
 
Niisku-Neidille onnittelut nyytistä :heart: :heart: :flower: :flower: Hurja kokemus sulla mutta onneksi palkonto varmasti kaiken arvoinen :hug:

Mamitre:lle tsemppiä käynnistykseen :hug: =)

Pikainen oma napa, eilen kävin synnärillä niiden alavatsakipujen vuoksi kun kätilö puhelimessa niin kehotti. Kipu tuli kohdunsuulta jossa tapahtui vaivihkaista avautumista, sisätutkimus ja ilta sen jälkeen oli yhtä tuskaa. Vauvalla kaikki ok, painoarvio 3,6-3,9kg :heart: Kahdelle sormelle auki ja litteää kanavaa pätkä jäljellä. Vauva jo asettuneena ihan lähtökuoppiinsa joka vielä omalta osaltaan lisäsi kipuja kuin painaa niin kovin tuonne alas.

Nyt olen sitten valvonut supistusten vuoksi puoli kolmesta, aluksi tulivat n. 8-9 min välein ja nyt jo tullut vähän tihempäänkin mutta miehen passitin vielä töihin ja ajatelin käydä suihkussa. Maha on tyhjentynyt pariin otteeseen ja viime vessakäynnillä tuli punaruskeeta vuotoa vähän. Kyllä nämä on ihan aikuisten oikeita supistuksia ja viimesimmän väli oli 6 min mutta kotona sitkutan niin kauan kuin pystyy. Jännittää ja itkettää ja kaikkea siltä väliltä, itkin jo etukäteen kun isomat lapset jää kotiin :'( Vaikka tietenkin odotan kovasti pikkuisen näkemistä :heart:

Nyt suihkuun, tulen vielä käymään ennen lähtöä :wave:

äitsy ja ulos tahtova pieni 40+3 :heart:
 
Pupille ja Äitsy80:lle onnenpotkuja matkaan :hug: Se, että täältä pinosta tapahtuu näitä lähtöjä, valaa itseenkin uskoa että kyllä minäkin täältä vielä lähden Pikkusen kanssa ja isukin kanssa synnärille.

Onnittelut vauvautuneille :flower:

Ja se oma napa :ashamed: Taas on valvottu puoli neljästä. Liikkumaan lähtemään sattuu ja kun parin tunnin välein heräilin vessaan tuntui ettei millään ehdi sinne asti kun sattui pissahätä niin kovasti. Alakertaa on juilinut eilisillasta asti, ehkä se on sitten sitä että Pikkunen kiilaa itseään alaspäin, tiedä häntä.

Nyt sitten alkoi 41. viikko, Pikkusen vuokrasopimus voimassa enää pari viikkoa :heart:

Hyvää alkanutta aamua kaikille helmikuisille,

t. Rosaeh ja Pikkunen 40+0
 
Vielä pikaseen pakko piipahtaa ennen kun lähdetään.
Hissukka varmaan kotiutuu huomenna ja kertoo sit meiän kuulumisia. Siellä niillä kaikki ok.

Aamulla tässä kun kävin vessassa tuli iso kasa ruskeaa limaa,yöllä supisteli niin et virtsarakkoo vihlo aina kun vauvan pää osu siihen..eipä oo kovin monen tunnin unet takana.
Saa nähdä kauanko tarvii ootella synnytysvastaanotossa,toivottavasti se 1/4 pilleriä suun kautta riittää ja synnytys alkais suht.pian.

Mamitre jolla maha sekaisin rv 39
 
Huomenia!

Aivan ihana kun jo vauvautuneet jaksaa meitä täällä käydä tsemppaamassa. :hug: Jahvetti varmaan hyvin muistaa vielä tuskastelunsa loppumetreillä ja samanlaista lähtöä odotetaan täällä ihan innoissaan mutta oon ihan sata varma että käynnistykseen mennään...

Lähtöjä taas tullu! Tsemppiä äitsylle ja pupille! Lähditkö pupi yöllä vai ootko vielä maisemissa?

Niisku-Neiti onnittelut tyttövauvan syntymästä! ja Jaksamista vauva-arkeen varsinkin kun kävi noin ikävästi. :hug: pikaista paranemista! :hug:

(.) Nukuin hyvin, vain kerran vessassa yöllä.
Järkyttävä paineen tunne alamahassa ja vihloo edelleen. Supisteli muutmaan otteeseen eilen illalla mutta loppuivat taas. Eli ei mitää uutta täällä rintamalla.

Lähetään siivoamaan uuden kodin sisusta vähän...paljon roskaa kertyy ja jo miehelle sanoin et mä sit siivoan että et rupea mua kieltelemään siellä sitten.
Kuitenkin tietää omat rajansa niin ei rehki liikaa. :whistle:

Nyt meen kattomaan ton Maran kotiintulo kamat valmiiks tonne koppaan niin ei tarvii sitäkään stressata. Tiiä millo sitä joutuu lähteen.. :LOL:

Ja eiku menox,

Jepsu ja Martti 41+0 :heart:
 
Huomenta!

Voi että mikä juttu tuo epiduraalin laitto, Niisku-Neiti. En silti ala pelkäämään, koska ei tuollaista nyt aina tapahdu. Harmillisesti juuri sinä olit se, joka menee tilastoihin sen laittamisen vaikeuden takia. Toivottavasti vauveli vie huomiosi pois kuvuista. Se muuten varmaan oikeastikin auttaa, kun vauvaa katsellessa erittyy endorfiinia joka on luonnon oma kipulääke :)

Piipero86, voin kuvitella ärsytyksesi! Mulla menee hermo jo kahden kaljatölkin näkemisestä tuolla kaapissa. Tipaton tammikuu meni hyvin, helmikuukin on lähtenyt hyvin, mutta nyt on alkanut ilmaantua kaappiin saunakaljoja veikkei onneksi siinä määrin että niistä nyt ajokyky menisi. Mutta silti, olisi kiva jos toinen olisi tappiin asti hengessä mukana. Ja synnytyksestähän se tipattomuus vasta saisi alkaakin!

Pupi, kaikissa kivuissasi aiheutat silti kauteutta :D Mene synnärille sitten kun et enää kestä kipua kotona. Ja mitähän sekin tarkoittaa... Yläpään "kipu" voi olla pahin eli jännitys ja pelko :whistle: Niin ja samat sanat äitsyllekin, lykkyä tykö molemmille :wave: Mamitrelle piirtäisin kateudesta vihreän ukon tähän mutta ei noissa kuvissa ole. Laitan sitten tämän :kieh:

Jepsu, milläs ihmeen energialla teikäläinen vielä jaksaa tontilla... Mä oon ollut sieltäkin saikulla jo kolme kk. Mutta mulla olikin niitä ennenaikaisia suppareita liikaa, ja tässä nyt on sitten tulos nähty, viikkoja 41+1 eikä mitään näkyvissä.

Nyt muffinsit uunista ulos ja anoppia kärkkymään. Se tulee hakemaan koirat hoitoon. Siinä on kaksi hyvää puolta: se, että mun ei tarvi käyttää niitä pävisin kun mies tekee pitkää päivää ja mulla on niin törkeet lonkkakivut jo kodin sisällä kävelyn takia. Toinen hyvä puoli on se, että kun lähtö (tai käynnistysaika) tulee, niin ei tarvi ilmottaa mitään, vaan voi rauhassa mennä, kun koirat on jo valmiikisi hoidossa. Ja mua ärsyttää se, että jos molempien suku tietää meidän olevan synnärillä ja sit ne soittelee sinne kesken toimituksen niitä helvetin joko-joko-soittojaan.

Mun täytyy varmaan nyt keksiä joku vollottamisen aihe tähän aamuun, ihan siis vaan väkisin. Mikähän se voisi olla. Ihmettelen vaan, kun ei ole vielä mitään hormoniryöppyä tälle aamulle ilmaantunut. Onko hyviä ehdotuksia aiheeksi?
 
kans tsemiä. Aamu-unissani sinun nimesi unohtui onnenpotkutoivotuksista.

Tiedoksi, ilmoitin Pikkuselle aamulla että nyt alkoi hälle 2 vkon irtisanomisaika vuokrayksiöstään.

Odotin kovasti täksi päiväksi nimpparilahjaa vaan Veitikka vaan viihtyy masussa... :saint:

Hyvää päivänjatkoa ja jaksuja kaikille tasapuolisesti =)

t. Rosaeh ja Pikkunen 40 + 0 :heart:
 
Kipsu mä en tiiä mistä sen energian lataan mutta tänne neljän seinän sisään jos jään niin tuun entistä hullummaksi. Riehun siellä sen mukaan mitä jaksan ja tietenkin siinä toivossa että sais suppareita tms aikaseks. *Haaveilua*

Taas piippaili viesti et etkö jo oo menny...toinen jo tälle aamulle..
kaupassa käveltiin tuossa niin työkaverit kyseli et millos sulla se la oli...sanoin et viikko sitten niin kyllä suut loksu auki... :LOL: :LOL: :LOL:

Painetta tuuppaa ihan sikana tonne alas...puhkeais nuo kalvot nyt jo...

Mä oon ihmeen skarppina tälle aamulle pysyny...ei oo itku vielä tirahtanu...äsken meinas kaupas kyllä tulla ku vituttaa noi kyselyt...

Noh, nyt taas hommiin jos sais ajatuksia muualle....

Jepsu ja Mara 41+0 :heart:
 
Ajeletteko vielä autolla sillai yli puolen tunnin matkoja yksin tai lasten kans, ilman toista aikuista siis?? Mietin että uskaltaiskohan sitä lähtee ostaa pinnasängyn pehmusteet Petikosta....vai onko se nyt Varistoa.
 
VanamoBr kyllä :D mul neuvolaan ja lähimpään kauppaan tuo 30min matka.. Nyt tekis mieli lähteä käymään tuolla oulussa, mut ku sinne on jo se 90km matka, (meil vieläkin se punkka=amme systeemi ostamatta) ni en uskalla yksin lähteä. eikä isäntä kyl päästäskään.. mul menee kohta hermot tähän paikallaan junnaamiseen :kieh: nostan hattua teille jotka ootta liki alusta saakka tai muutenvain olleet pitenpään saikulla..
neuvolassa eilen sanovat ku liikkeiden vähyydestä kyselin, ´sano et liikkeet väheenee loppua kohti ja muuttuu enempi kiehnäämiseksi, mutta voimaa niissä pitäisi silti olla..
no jos vaik alkas viikkaan tuota pyykkikuormaa ja sit pitäs isännän takkiin vaihtaa vetoketju.
Isäntä tuos aamulla kyseli et oliko sul yöllä mahakippee :eek: ku kuulemma olin ääneen valittanu.. :eek: vissiin uneksinu :saint:
päivän synnärille lähtijöille :hug:
Eilen neuvolassa kaikki ok. Turvotus ++ ja proteni +/-, joten pitää alkaa stiksaileen.. kuin usein stiksaatta? kerran päivässä..aamusta vai illasta? jäi kysymättä tarkemmat ohjeet..
 
zuku No jotenkin yksin menisinkin mut sit kun on toi likka joka pitäis tietty mukaan ottaa. Turhaan mä kait stressaan mut...

Äh. Tuun hulluks täällä muutenkin. Tosiaan saikulla olin jo joulukuun alusta alkaen ja sit äippälomalle, joten 2,5 kk on oltu himassa. On kyllä perseestä. Mut niinhän tota pitää sit vauvankin kans oppia olemaan, ei sitä jatkuvasti voi olla matkan päälläkään.

 
Aattelin ilmoitella että minä myös täällä vielä taustailleena.. Pari kuukautta kotona olleena, alkaa jo pikku hiljaa seinät kaatumaan päälle.. Lähtöä kovasti odottelen, ei kyllä mitään merkkejä että se olisi edes lähimailla.. Kipuja on kyl, joka askel sattuu.

On kyl ollu kannustavaa ku oon lueskellu teidän juttuja, etten ole ainoa joka kärvistelee. Motivaatiota mihinkään tekemiseen tai puuhasteluun ei tahdo millään löytyä. Sitä ajattelee, et kyl sit kunhan tän mahan saa pois ni ehtii taas tehdä vaikka ja mitä.

Bedluna 38+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Ja sitten että lasketteko vauvojen liikkeitä kun mulla tuntuis kovin hiljaiselta tuo Viltsu tuolla... Ei ole tänään oikeen liikahtanut kunnolla vaikka yleensä aamuisin herää ja rymistelee jonkin aikaa. :/
Eilen viimeksi liikelaskentaa tein.. Aikaisemmin tää beibi on hillunut aamusta alkaen, mutta nyt "rytmi" on muuttunut niin, että alkaa liikkumaan vasta iltapäivän puolella. Sieltä sitten yömyöhään asti rymyää.
Huolestuttaahan se :(
Soitin kännykästä mahaa vasten täysillä musiikkia, sain pienen sillä hereille :ashamed:

olipas Niisku-neidillä kokemus! Pelottavaa kyllä, että puudutteiden onnistumiset on niin kovasti laittajasta kiinni. Kun kyllähän sitä luulisi, että ammatti-ihminen osaa laittaa, eikä tarvitse arpoa meneekö oikein vai ei..?!

Valvoin taaskin koko yön. Löhjötin tuossa sohvalla, siinä saa mahan aseteltua paremmin. Kyljen kääntämiset on yhtä tuskaa, pelottaa että vauvalla menee niskat nurin tai napanuora solmuun....

Ihanaa kun aurinko paistaa pitkästä aikaa :) Iltapäivällä olisi kahvittelureissu kaupungilla edessä.

41+2
 
mäkin täällä vielä käyn vaklaamassa :wave:

niisku-neidille onnittelut :flower: ja jaksamista spinaalipäänsäryn kanssa :hug: sitähän se on, eikö? varmaan jäi kammo epiä kohtaan vaikka aika harvinaista tuo loppupeleissä taitaa kuitenkin olla. mulla toimi epi hyvin ja tässäkin synnytyksessä oisin halunnu mut ei keritty laittaa ku minispinaali. se ei yhtä tehokas mut jotain apua.

liikelaskentaa kannattaa tehä, peikkis loppua kohden hiljeni, tai sillä oli niitä rauhallisia päiviä ja sit taas rymypäiviä =)

tsemppiä lähtijöille ja jaksuja kärvistelijöille :hug:
 

Yhteistyössä