** Helmikuun Helmet** HELMIKUU vol2

Huomenta!

Niisku-neidille tsempitykset ja hyvä että kunto alkaa kohenemaan! :hug:

Jepsu Mitä sä vielä täällä?? :D :whistle: Neuvolatäti vaan tonkimaan niin kyllä se siitä, ainakin paikat tulee kipeeks. Meinasitko sä sitä ya-kontrolliaikaa saada vai mikä oli plään?

Toivottavasti pikkuisen tulehdus saadaan kuntoon, ei ole kivaa tuommoinen pienellä. :|

(.)Nukuin yöni uskomattoman hyvin. Huomasi heti kuinka huoli oli pitänyt mut hereillä. Paikat on edelleen jumissa mut ei tässä mitään. Onneksi huomenna neuvola ja sit jo se äippäpoliaika. :)

Vanamo+Viltsu 41+0 :heart:
 
Sanoppa muuta Vanamo. Enhän mä täältä minnekkään pääse. :ashamed: |O

meinasin joo ja olikin jo puhetta sen kätilön kanssa sillon viimeks että katellaan niitä ya kontrollijuttuja. Toivottavasti pääsisi nopsaan. mun liikkuminen tuntuu nyt niin tuskaselta ja selkä napsuu ja sitä särkee et mä en kohta pysty olla mitenkään päin. tääkin istuminen sattuu niin pirusti, mutta nettimamma mikä nettimamma. :whistle:

Nyt mennää kokeileen vähän kävellä ulkona,jos pystyy. sisällä menee vaan hermot ja jos vaikka piristyis vähän.
(lähen siis supparimetälle :LOL: )

no joo,, ilmottelen neuvolan jälkeen mitä ne sanoo...

Jepsu ja Martti 41+1 :heart:
 
Jepsu Noniin, eiköhän noilla heltiä jo aikaa sinne. Menee muutenkin just ikävästi toi viikonloppu tohon just sille ajalle kun pitäis kontrolloida niin voisit saada tälle viikolle säkin sen. Mut koeta jaksaa vielä tovi. Hyvä metsästyskeli siellä onki. Ota muutama mullekin. Tein myös aika moisen löydöksen tossa just vessareisulla. Mahdollisesti arvaat mistä on kyse. LIMAA!! :LOL: :D

Ilmoittele tosiaan!

Vanamo+Viltsu 41+0
:heart:
 
Niisku-Neidille virtuaalihalit!

Onnittelut myös muille vauvautuneille! :heart:

Teille kaikille kiitokset onnittelutista ja tsempityksistä, olette ihania! :hug: :D

Yritetäänpä sitten synnytyskertomuksen tapaista...
Torstaina 14.2. mulla oli koko päivän sellainen olo, että kohta jotain tapahtuu, mutta mitään oireita ei ollut eli olo oli vähintäänkin omituinen. Kävely ei maistunut eikä oikein mikään tekeminenkään eli päivä meni oleillessa. Illalla lapset tulivat kotiin ja molemmat halusivat vain kilpaa silittää, suukottaa ja halata äidin vatsaa (tätä he eivät ole tehneet koko raskausaikana, varsinkaan nuorempi). Illalla olin lähdössä nukuttamaan nuorempaa lasta, mutta ensin vessaan... Vessan jälkeen nostin nuoremman lapsen syliini ja pari askelta otettuani kastuivat reidet ja lattia eli osa lapsivesistä meni (kello oli tässä vaiheessa noin 21.30). Mies lähti viemään lapsia mummolle (pihan toiselle puolelle) ja minä kuivailemaan lattiaa. =) Soittelin synnärille, että vedet menivät ja kätilön äänestä kuuli, että heillä on kiire, mutta minä ilmoitin kätilölle, että me tulemmme nyt, koska meillä on tunnin ajomatka ja aiemmat synnytykset ovat olleet nopeita. Mies pakkaili itselleen repun ja minä kirjoitin teille heipat, sitten matkaan. Matkalla mies haki huoltoasemalta evästä meille. Synnärillä olimme hivenen 23 jälkeen, muutama epämääräinen suppari oli matkalla tullut. Kävimme vessassa ja kätilö otti meidät vastaan 23.15 (hän oli merkinnyt synnytyksen alkaneeksi tästä). Ensin käyrälle. Käyrällä tuli yksi voimakkaampi supistus ja kaksi lievää ja niiden välit olivat 5 minuutin luokkaa. Sen jälkeen sisätutkimus kalvorakkula on eli vedet olivat menneet ylempää ja olin 4cm auki. Vaihdoin synnytysvaatteet päälle ja 23.50 siirryimme saliin. Istuskelin tuolissa ja luin lehteä, isäntä meni salissa olevaan sänkyyn nukkumaan. Supistukset tuntuivat ikävästi alavatsalla, joten kaivoin jumppapallon esiin. Menin polvilleni lattialle ja jumppapallo rinnan alle ja edelleen lehti lattialle lukemista varten. Siinä keinuttelin itseäni aina supistuksen tullessa. Välillä pyysin miestä vähän hieromaan alaselkää. Kätilö tuli sovitusti 00.30 tarkistamaan kohdunsuun tilanteen ja ottamaan käyrää. Olin 6cm auki pyysin tässä vaiheessa epiduraalia, koska tiesin, että tuo käyrällä makaaminen on minulle "myrkkyä", kätilö ehdotti spinaalia ja rupesi valmistelemaan minua... 00.45 tuli oikein kova supistus, joka ei tuntunut laukeavan ollenkaan pyysin miestä soittamaan kelloa. Kätilö antoi ilokaasun ja supistuksen jälkeen tarkisti tilanteen olin 7cm auki. Anestesialääkärikin saapui paikalle ja aloitti spinaalin laiton yrittämisen. Minä kippurassa ilokaasun avulla otan supistuksia vastaan ja anestesialääkäri yrittää ja yrittää. Lopulta hermostun ja alan itkeä, että ei enää... Lääkäri olisi ehkä vielä yrittänyt, mutta onneksi kätilö kielsi. En jaksanut enää ottaa supistuksia vastaan pienessä kippurassa. Kätilö tarkistaa kohdunsuuntilanteen olen 9cm auki. Hän laittaa pudenduspuudutteen ja minä "lepään" vielä yhden supistuksen kätilö kokeilee ja sanoo, että seuraavan supistuksen jälkeen olisi aika nousta jakkaralle, mikäli aion jakkaralla synnyttää. Ei muuta kuin ylös jakkaralle. Kätilö pyytää odottamaan ponnistamista ja puhkaisee kalvot. Seuraavan supistuksen aikana minä ehdin uikuttaa etten uskalla ponnistaa koska sattuu ja tuntui, että homma meni muutenkin huutamisen puolelle. Vaikka minusta tuntui etten ollut edes ponnistanut niin pää oli jo syntynyt (isäntä sanoi, että kyllä hän sen voimakkaan ponnistamisen tunsi, minä siis nojasin mieheeni ja hän piti kainaloiden alta kiinni). Tässä vaiheessa kätilö käski olla ponnistamatta, koska halusi tarkistaa ettei napanuora ole kaulanympäri ja taas uikutettiin... Sitten sain luvan ponnistaa sieltä se loppukin vauva solahti samantien ulos ja äidin syliin, kello oli 01.22. Napanuora oli todella pitkä ja siinä oli ihan aito solmu, joka ei ollut onneksi napanuoran reilun pituuden takia kiristynyt ollenkaan. Poika oli syntyessään sininen ja todella kinainen. Kahden vaaleahiuksisen jälkeen meillä olikin tummahiuksinen poika. Kätilö katkaisi napanuoran ja sitten isä sai vauvan syliinsä. Minä nousin sängylle istukan tulemista ja vaurioiden tarkistamista varten. Virtsaputken viereen oli tullut pieni nirhauma muuten selvittiin ilman vahinkoja. Isä lähti mukaan pesemään ja mittaamaan poikaa. Pojalla oli pituutta 52cm, painoa 3440g ja pipo 35cm. Sitten pääsin imettämään pientä miestä, hänellä oli heti oikea imuote ja terhakka asenne imemiseen. Ihailimme vauvaamme ja söimme yöpalaa mies niitä eväitään ja minä sairaalan tarjoamia ja ihailimme pientä miestämme. :heart: Kätilö tuli mittaamaan vauvan hapetuksen se oli hyvä ja lähti sitten viemään vauvaa vauvalaan, koska minulla oli ollut raskausdiabetes, jossa olisi pitänyt käyttää insuliinia, joten verensokereiden seuranta oli vauvalassa eikä vierihoidossa. Olihan se todella haikeaa luopua vauvasta. :'( Kätilöillä riitti kiirettä, joten mies lähti ajelemaan kotiinpäin kello oli kuitenkin jo 3.15 ja edelleen se tunti ajettavana. Minä kävin vessassa ja odottelin kätilöä suihkuavuksi. Lopulta synnyttäneiden osastolta tuli kätilö viemään minua suihkuun ja sitten osastolle. Synnytyksen kokonaispituudeksi kätilö oli saanut 2h 15min (oli siis laskettu meidän vastaanottamisesta). Mutta esim. 5 minuutin välein tulevista supistuksista laskettuna olisi päästy kokonaisajassa alle 2 tunnin... Synnytys oli helppo vaikkakin lopussa rajuutensa takia kivulias. Ilokaasun suurin apu oli se, että supistusten aikana tuli hengitettyä ja sitä kautta rentoutettua lihaksia. Varsinaiseen kipuun ilokaasusta ei ollut apua. Kun kuulin, että olin 6cm auki olin kahden vaiheilla tuo epiduraalin kanssa ja kätilö ehdottikin spinaalia. Lähinnä mietin, että jos synnytän siitä alle tunnissa en tarvitse kivunlievitystä eikä se oikein ehdikään toisaalta mietin, että jos aikaisemmat synnytykset ovat olleetkin nopeita oikein ajoitetun epiduraalin takia ja tämä venyisi ilman kivunlievitystä. Seuraavalla kerralla (mikäli sellainen tulee) jätän ehkä suosiolla tuon spinaali/epiduraali-yrityksen väliin ja luotan nopeuteen... =)

Aamulla pääsin 10 jälkeen katsomaan vauvaa vauvalaan. Päivällä lastenlääkäri jutteli minun ja miehen kanssa eli vauva olisi seurannassa ainakin 2-3 päivää. Vauva sai pullosta 3 tunnin välein ja minä olin vauvan kanssa vauvalassa ja välillä kokeiltiin imemistäkin. Vuorokauden jälkeen verensokerien seuranta lopetettiin, koska arvoissa ei ollut mitään ongelmaa. Hapetuksen seuraamista jatkettiin vielä. Toisena päivänä alettiin siirtymään 4 tunnin syöttöväleihin ja imemistä pystyi harjoittelemaan vapaammin, koska enää ei tarvinnut pelätä alhaisia verensokereita. Kolmantena päivänä vauva pääsi minun kanssa vierihoitoon. Tällöin lastenlääkäri meinasi, että vauva on normaalia jäykempi ja sen takia pitäisi tehdä pään ultraääni ennen kotiinlähtöä, sekä saada fysioterapeutti kotiin näyttämään käsittelyohjeita. Itse en huomannut jäykkyyttä, mutta sen huomasin vierihoidossa, että alussa vauva oli kahta aikaisempaa "säpsähtelevämpi" ja sitä kautta silloin jäykempi. Tämä säpsähtely kuitenkin alkoi pikkuhiljaa sylitellessä helpottaa. Ilmeisesti yhdessäolo oli molemmille outo tilanne, sillä yöllä uni ei tullut kummallekaan silmään, joten vein vauvan hoitajille. Hoitajat olivat antaneet vähän mun lypsämää maitoa ja poika oli rauhoittunut samantien nukkumaan. Aamulla hänen herättyä hoitajat toivat vauvan minulle. Lastenlääkäri tarkisti vauvan silläaikaa, kun olin suihkussa (ja vauva sillä aikaa hoitajilla) hän ei huomannut tuota jäykkyyttä, joten ultraääntä ei tarvittu eikä fysioterapeuttia. Kontrolli on kuitenkin tuosta jäykkyydestä parin kuukauden päästä sairaalassa. Joten saatiin myös vauvan puolesta kotiutumislupa. =)

Nyt on harjoiteltu vauva-arkea ja vieroitettu vauva tutista. Meillä kun on ennestään 2 tutitonta lasta, niin ei oikein enää kolmannen kohdalla ymmärrä mitä hyötyä siitä voisi olla...

Heltu ja poju 6vrk
 
Olipa kiva lukea Heltun synnytyskertomus. Tulin siitä iloiseksi..

Aamulla käyty neuvolassa.
Rv 39+3
Painoa ei ollut tullut yhtään
RR 100/70 (ennätys tässä raskaudessa, ei koskaan ole ollut noin "korkea")
Pisut puhtaat
SF 35 ( ei oikeasti noin iso, mutta vauva oli pyllyä pyngestämässä ylös)
RT ja sykkeet ok

Täti sanoi, että miksiköhän tämä vauveli on alkanut päätään vetämään pois alapäästä?
Mistä minä tiedän.. Eikait ne enää voi alkaa karkamaan toisin päin, mutta vielä siis rt ja toivottavasti pysyykin niin.
Tarkasti myös alapään tilanteen. Kanavaa jäljellä 2cm, ulkosuu auki ja sisäsuu kiinni. Edellisessä raskaudessa näillä viikoilla olin jo 3cm auki.. Hmm, tuleeko mulle sittenkin pitkä synnytys?

Sanoin, että miks mua janottaa kokoajan. Juon monta monta litraa päivässä vettä ja jano ei hellitä.
Täti tokas, ettei näillä viikoilla tehdä mitään sokerirasitustestejä, mutta kuulostaa että raskausdiapetes olis tullut loppumetreillä. Sanoi, että juo vaan se tekee hyvää munuaisille..

Nyt antamaan tytölle välipalaa ennen päikkäreitä. Jospa itekkin nukkuis vähän.

Mumetsu
 
Heltulle ja kiitos synnytyskertomuksestasi :hug:
Hiljaista on tässä pinossa...
Jaksuja kaikille ja toivottavasti Jepsullakin asiat siellä etenisivät :hug: ja mukava että VanamoBr:llä oli kaikki ok kun eilen kävit tarkistuttamassa tilanteen.
Jaksuja kaikille, toivotaan suppareita :saint:
t. Rosaeh ja Pikkunen 40+1
 
Hyvä Jepsu!! :hug: Ilmoittele kun ehdit, onnea matkaan!

Heltulle kiitos kertomuksesta, ihanaa luettavaa vaikkakin kivut paistoi läpi mitä olis kokenut. Antoi kuitenkin toivoa omaan synnytykseenkin!

rosaehLapsivettä oli vähän mutta riittävästi eli periaatteessa kaikki hyvin. Toivon tietysti että käynnistyis synnytys itsestään mutta perjantaina todennäköisesti käynnistys sitten.

Vanamo+Viltsu 41+0 :heart: =)
 
Mukavaa tosiaan lukea synnytyskertomuksia. Vähän alkaa itseä jo jänskättään, mutta jotenkin tuntuu että menee vielä tovi ennen kuin jotain tapahtuu.

Neuvolassa käyty, menin tunnin myöhässä. Muistin ajan vähän väärin, onneksi oli neukkutätillä (mukana myös sairaanhoitajaopiskelija) vapaata niin pääsin näytille.

Rv 39+3
Painoa -900g/vk
RR ei mitattu, olen edelleen kotiseurannassa korkeiden lukemien takia. Oma mittari ilmoitteli aamulla 143/96.
Pissa puhdas
SF 31,5, laskemaan päin edelleen
RT ja syke n 160, masuasukki taisi herätä kesken unien..

Vauva oli laskeutunut valmiusasemiin, joten toivotaan pikaista poksahdusta. Toivottavasti oli enne, että en saanut seuraavaa aikaa. Koko tk:n tietokoneet jumissa.

Pallukka
 
Sitä tarkoitinkin että hyvä kun kävit ja että vauvalla kuitenkin sykkeet kunnossa ja liikkeitäkin tuntui. Ja siinä mielessä hyvä että huomasivat tuon lapsiveden vähyyden että todennäköisesti asiat edistyvät sitten perjantaina. Onhan se tietysti että se on vähenemään päin mutta että sait itsellesi mielenrauhaa kun kävit :hug:
Minulla on tänään mukellettu masussa eilisenkin edestä. Synnytys ei vain anna itsestään oireita.
Sitkasta tämä on tämä loppuaika. Huomenna menen sinne kontrolliin, jos ei muuta niin ainakin saamaan mielenrauhaa.
t. Rosaeh ja Pikkunen 40+1
 
SEE
MEILLE SYNTYI TÄYDELLINEN PIKKUPRINSSI 17.2.2008

Jouduin torstaina 14.2 neuvolakäynniltä suoraan äippäpolille raskausmyrkytyksen vuoksi. Torstaina aloiteltiin käynnistelemään mutta eteni hitaasti lopulta jouduttiin kiirreelliseen sektioon lauantain ja sunnutain välisenä yönä jolloin pikkuprinssi leikattiin maailmaan hyväkuntoisena . Painoa pojalla 3180gr pituutta 50cm. Tänään kotiuduttiin. Tulen kertomaan tarkemman synnytyskertomuksen paremalla ajalla. ONNEA MYÖS MUILLE vauvaaantuneille. Ja täällä vielä kärvistelijöille HALIT!
 
rosaeh Sitkasta on kyllä juu ja kun vielä tulee tuollaisia huolia kuten sullakin liikkeiden kans niin se pidentää vielä odottavan aikaa. Mut mielen saa rauhoittumaan kyllä sairaalassa käynti. Mä en tiedä onko parempi että on oireita ennen synnytystä jatkuvasti eikä ne tuota tulosta vai ettei ole mitään ja sitten kun jotain tulee niin tietää tapahtuvankin jotakin oikeasti. Kumpaakin tilaan kun onnistuu hermot palamaan joka tapauksessa, oli sitten oiretta tai ei niin tää loppuaika on yhtä tuskaa. Melkein vois sanoa että ei ole hyvä, ei niin mitenkään päin. :/

Jaksetaan kuitenkin loppuun asti ja vauvat myös! :hug:

Vanamo+Viltsu 41+0 :heart:
 
Onnea SEE! kaikkihan täällä ajaa musta ohi!

Elikkäs polilta palattu. Eivät ottaneet sisälle kun vauva voi hyvin ja minäkin suhtkoht mutta vain väsynyt todellakin...paineet ihan ok eikä apllukoitakaan nyt oo näkyny.
Sisätutkimuksen ja ultran mukaan vauva painaa nyt n.3900-4000g. Kauheata. :eek:
Mut samalla pyöritteli ja kokeili mun lantiota et mahtuis vaikka isompikin tulemaan. Hyvä tilava lantio. teki rajun sisätutkimuksen ja toivotteli pikaseen synnyttämään. Sattu sama lääkäri joka oli silloin kans paikalla kun tyttö synty. Käyrälle piirtyi kunnon suppareita jotka selässä tuntu ja hoitaja oli ihan ihmeissään ettei lähtö oo vielä tullu.
Kohdunsuu oli 2cm auki. Nyt supistaa...auts.

Mennään illalla saunaan ja sitten lepäilen vaan. Nyt pitää koittaa ottaa rennosti että jos lähtö tulee niin jaksaa punnertaa sen pojan ulos. AI NIIN PALLIT NÄHTIIN TAAS!! :D komiat pallurat roikku :D

Nyt lähen kuitenkin ostamaan sen imetystyynyn.

Kuulumisiin...

Jepsu ja Martti 41+1 :heart:
 
Jepsu Nonni. Hyviä kuulumisia otaksun kuitenkin..vaikka kontrolliaika onkin vasta ens viikollaja vaikka vauva onkin jo isompi, mut voi hyvin eikä sullakaan vissiin raskausmyrkytystä ole iskenyt vaikka oiretta onkin ollut. Mä jotenkin ennustelen että sulla on lauantaina nyytti sylissä. On vaan sellanen fiulis. =) Noi selkäsupparit kuulostaa hyvältä, mut ei tunnu...ei, tuli just sellanen itsellekin muutaman kerran aamusella. Lepäilyä sitten vaan, jotta jaksaa synnytellä, samat on suunnitelmat, ilman saunaa kylläkin kun en jaksa istua siel tänään. Perse on niin jumissa jotenkin, siis kipee, ei lihakset jumissa. :LOL:

Vanamo+Viltsu 41+0 :heart:
 
Mumetsu kuulin jotain muminaa.... :LOL: kelpais mulle!

Vanamo joo hyviä uutisia kun vauva voi hyvin! :heart: vaikka iso jöllikkä tuleekin niin jaksan kyllä (ehkä) vielä oottaa...toivottavasti ei mene sinne tiistaille asti. Perjantaina pitää käydä mittuuttamassa verenpaine neuvolassa ja jos kohollaan niin aiemminkin voi sisään päästä...

Nyt meen karkin syöntiin ukon kainaloon sänkyyn ja kattomaan uuno turhapuroja...mä oon niin rakastunu tuohon uunoon...ja ukkoonkin...mut uunoja kattelisin vaikka päivät pitkät... :kieh:

Palailen taas astioille.

On muutes imetystyyny nyt mullakin. Sorruin siihen ja sain jonkun ihme tutin kaupanpäälle. Joku tommeetippee merkkinen joka on muotioiltu nännin mukaan..tms....

Nyt nyt meen tai taas jumitan...

Jepsu ja Mara41+1 :heart:
 
onnitteluja vauvaantuneille! :flower: täällä ei oo supistuksista tietoakaan, nyt kyllä itse asiassa joutaisi tuonne synnärille ku sain eilen nuo verhotki ommeltua loppuun ja laitettua ikkunaan niin eipä tässä enää oo mitään erikoista..äitiki tuli eilen aamulla yllätysvierailulle ja jäi vielä yökylään =) miehellä alkaa maanantaina se isyysloma niin kiva jos vauva ei siihen mennessä oo syntyny niin se ei saa sitä isyysrahaa, no iteppä tuo ei uskalla pomollensa asiasta mitään sanoa..saatiin tänään kelalta asumistukipäätös ja takasin perintään olis muka menossa yli 1000 euroa vaikka mies syksyllä kysy sieltä että ku alotti työt koulun ohella että haetaanko asumistuki uudelleen ku tulot muuttuu niin sieltä oli sanottu että ei tarvitse ku ei niin paljo tulot nouse, niin eikö nuo nyt oo perimässä siltäkin ajalta tukia takasin..no pitää huomenna ruveta laatimaan valituskirjettä sinne.. :kieh:

esikoinen sai tänään taas pitkästä aikaa kunnon raivokohtauksen, huusi ja heilu niinku mielenvikanen,varmaan naapurit taas kuunnellu että päätä kai siltä leikataan ku nuin kirkuu..siitä hyvästä poika sai tälle päivälle arestin että ei pääse ulos niin nyt se on ihanasti kitissy koko iltapäivän tuossa korvan juuressa että miksi ei pääse ulos ja sit se vielä protestoi siten että ei syöny ruokaa..noo,jospa huomenna olis parempi päivä..

on alkanu taas pelottamaan se vauva-arki, et miten uo esikoinen siihen suhtautuu ja pitäs aina keksiä joku kahdenkeskinen puha esikoisen kanssa että sais sillekki sitte tarpeeksi huomiota, uiminen meillä on ollu puhe alottaa sitten kunhan palaudun hiukka synnytyksestä ku pitäis ostaa uus uimapuku niin tämän pallo pötsin kanssa vähä paha lähteä uikkari ostoksille.. :D

piipero86 & pikkujätti 38+6
 
Mä en tiedä miten mun alushousut oli ihan märät äsken eikä haissu millekään...laitoin nyt suojan pikkuhousuihin et katsotaan tapahtuuko mitään. En vaan tiedä kuin paljon sitä lapsivettä nyt sitten on tuolla että kuin paljon sitä sitten holahtaa vai onko ihan oikeesti vähissä ja vaan tiputtelee. Mikä se määrä on paljon sitä desilitroissa on suunnilleen normaalisti tässä vaiheessa? Osaako joku sanoa suunnilleen?
 
:flower:

Vanamo Mites siellä? Vieläkö tiputtelee? Jos sitä jatkuu niin ne varmaan aika herkästi ottaa sut sinne jo tänään kerta jo eilen olivat mieltä että lapsivesi vähentynyt.
Jepsu Hyvä että asiat etenevät mutta vielähän sinä ehdit omatoimisestikin lähteä, ihan kuin Vanamo ennusteli.
Mulla oli täs illansuussa EHKÄ pari kivuliaampaa supparia tunnin välein. Hulluna tossa yritin imuroida ja saunoa, mies jo kieltäyty seksistä :LOL: ei kuulema hirviä enää :saint: No, jo on kun pakit vielä piti saada.... Ja alkais olla viimeisiä kertoja pöllyytellä peittoja ennen äitiytymistä ja isiytymistä :whistle:
Jaksuja kaikille ja tsemiä teille, jotka mahdollisesti pääsette tässä seuraavina tunteina lähtemään :hug:
t. Rosaeh ja Pikkunen 40+1
.... ei kun nyt oikeesti sattuu ja supistaa..... :| Peukkuja pystyyn.... että lähettäiski synnärille eikä kontrolliultraan huomenna
 
Vanamo ja roseah toivottavasti pääsette lähölle..

Tultiin saunakeikalta ja mua on supistellu koko illan. Ne supparit on ihan koviakin ja tuntuu pirun kipeetä selän puolella ja osittain alamahassa. nauroin just et mistäköhän pirusta mä tiiän lähteä ku viimeks vasta salissa supisteltiin... :eek:

Taisi tuo sisätutkimus antaa pontta näille kivuille sillä joutuu välillä ihan puhaltelemaan...välejä en oo mittaillu mut kyllä siitä satelee....
Älää toivottako tsemppiä yölle sillä kuitenkin aamulla täällä vielä kökin. :/ Eli varmastikkaan ei tuu lähtö mun tuurilla.... Äitikin jo soitteli että tehosko sauna?!

Noh mutta katellaan supistaa aaiiii.....

nyt meen köllölleen tuonne.....
Jepsu ja Martti 41+1 :heart:

*toivottavasti päästää sinne joukkoryntäykseen....*
Kuulemma ei oo nyt ruuhkaa synnärillä....onneks.
 

Yhteistyössä