** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Huomenta.

Menkää vaan kaikki. Jepsulle Tsemiä en viittinyt ottaa sillon illal ku yhden. :D

Ollaan molemmat miehen kans nukuttu päin persiit. Jännitti illalla tää päivä ihan sikana JOS (toivottavasti vaikka aluksi olin eri mieltä) tänään käynnistettäis tai vaikka huomisesta aamusta. Alkaa olotila olemaan kauhea. Ja pelkotilat sitämättömiä. Eli meitäkin voi loppuviikosta hyvin olla kolme. :whistle:

Vitun pierut. Miten ne sais pois. En kehtaa ikänä enää näyttää naamaani neuvolassa jos olen jonkun naamaan päästellyt. Ja kun nämä haiseekin niin julmetun pahalle. :ashamed: :LOL:

Taidan mennä viel hetkeks kokeilee jos tulis uni ni menis tää aamu ja aamupäivä nopsaan. Site me nährään rinsessa ultras. Jei :heart:

Niisku-neiti & rinsessa 40+4/41+0 :heart:
 
Paskat mää minnekkän päässy...viiteen asti supisteli todella epäsäännölliseen ja sitten olin nukahtanu tonne sängyn perukoille...
Oli kyllä niin raatteen tien meininkiä jo tossa kahen-kolmen paikkeilla mutta sinnittelin vaan ja sitte ne loppu niinku arvasin...onneks en soittanu lapsen likalle...ukkoki luuli jo et vedet meni mut ku oiski....
et parin tunnin unosilla tässä istuskellaan ja aika töttöröö fiilis.....

No nyt kuitenkin tietää voi olla että lähtee käyntiin ittekseen ihan lähipäivinä...

niisku-neiti mulla kans tajuttomia ilmavaivoja..viimeyönäkin kun siinä puolen yön jälkeen ylös nousin niin pierin sellasia paukkuja et heikkonokkasimmat ois jo pyörtyny... :x :ashamed: :whistle:

Nyt meen keittää kahvit ja aamupalaa napsaseen ku on nälkä. Kävely on siis ihan kamalaa mutta pakko sitä eteenpäin on mennä. Ehkä mä ukollekin hiukan lepyin tuossa yön aikaan...vähän pakon eessä....

Nyt vaan peukkuja pystyyn et tää SUURIPÄIVÄ tuo takasin ah nuo niin rakkaat ja ihanat supparit.

Jepsu ja melkein ulostautunut Marttipoju 40+0 :heart:
 
Jepsu toivottavasti supistukset tulis takasin ni pääsisit lähtee.

Mä en jaksa odottaa niitä supistuksia ennen lääkäriä. Saa luvan nyt sit pysyy sisäl klo 15 asti. Kait ne siel tekee sisätutkimuksenkin kun kyseessä on neukkulääkäri. Jospa se aiheuttais sitten vesien menon tai edes ne säännölliset supistukset.

Toivossa on hyvä elää.

Täälläkin ollaan ihan tötteröö vaikka sain nukuttua melkein 5 tuntia niin ei oikein riitä. Ja nyt aamuisen tekstin jälkeen kävin pyörimässä sängyssä mut ei tuu uni vaikka kuinka väsyttää... :kieh:
 
Jepsu Voi hyvänen, mä olisin jo laitoksella kun noita sun kipuja kuvittelin tässä. Tuo oli kyllä erittäin lupaavaa jo. Onnea koitokseen kun sen aika tulee!

(.) Siis mulla menee ihan hermo kohta. Joka yö nyt tässä kolme viimeistä päivää olen valvonut ja paskonut tohon yhteen asti ja sit nukahtanut siinä toivossa että aamuyöstä herään synnytyskipuihin mut EI MITÄÄN!! Menkkajomotuksia vain ja muutamia pikku suppareita ja sit hiljaisuus. Vittu sentään! |O Aamuisin olen sit ihan poikki ja kiukkuinen kun herään taas uuteen päivään KOTONA! Ei niinkään ehkä se haittaa ettei Viltsu vielä ole ulos tullut, mutta se että valvottaa joka yö. Ja joka yö neljän aikaan herään vessaan, jonka jälkeen pikku supistuksia ja sit unta. Huomennahan meillä LA on eli ei tässä vielä sillä lailla ole kiire, mut uni vajetta on tosi kiva kerätä jo tässä vaiheessa. Tää menee jotenkin vielä pitemmän kaavan kautta kuin likan kans aikoinaan, johtuen ehkä siitä ettei nyt ole laitettu mitään tabletteja tonne kohdun suulle tms. Eli voipi sittenkin mennä vielä muutama päiväkin. Mut olen alkanut miettimään et miten tuo vauva jaksaa noita kipuja ja onko ne kivut ihan aiheellisia vai onko jokin tulehdus tullu. ARGH! Nyt on hyvä alkaa sit vielä huolehtimaan. :headwall:

Kaitpa tää tästä taas, luovutan, ei se synny tänäänkään.

Vanamo+Viltsu 39+6 :heart:
 
Tiistaita!!
Täällä heräsin aamulla 4.45 nuoremman pojan itkuun ja kävin peittelemässä.Kun palasin sänkyyn alkoi kipeet menkkasäryt alaselässä ja mahassa. Kesti tunnin ja lähin alakertaan kuulosteleen tilannetta.Söin aamupalaa ja menin sohvalle makoileen ja mies läks töihin. Oon koko aamun torkkunu sohvalla ja pojat on kattellu piirrettyjä. Nyt istun kaurapussin kanssa,alaselkää ja pohkeita särkee.
Sais alkaa jotain tapahtuun ettei tarvis montaa päivää tälläinkään elellä.

Mamitre rv 38
 
huomenta

ei muutosta täälläkään.. :(

jepsu harmi ettet päässytkään lähtemään..

näin viime yönä unta että syntyi juuri ennen käynnistystä vkoilla 41+6...
tyttö tuli,jolla ei kuitenkaan kaikki ihan hyvin...
onneksi vain unta...

olo on kyllä sellanen et en odota syntyvän tänäänkään jospa tuo laskettu aika katsottu väärin..kyl tän ois pitäny jo tulla :kieh: kun noi 3muutakin tullu ennen laskettua...plääh..ei jaksais..

tiiti79 40+4
 
Huomenta!

:hug: kaikille huonosti nukkuneille.

Jepsu olin jo ihan varma että sä oisit päässy lähtemään!

Mä oon kyllä toivottavasti tänään pirteempi, sain nukkua (vessakäyntejä lukuunottamatta) koko yön ja aamullakin heräsin vasta 9.30. Neiti jäi sunnuntaina sitten mun vanhemmille kun sinne synnärille mentiin niin oli ihan kiva kyllä nukkua. Tänään mennään hakeman kotiin, saas nähdä saanko autossa taas aikaseksi suppareita...

Mulla kanssa neuvola tänään, mutta ihan normi joten ei siellä varmaan sen ihmeempiä katota.

Nyt on mullakin alkanu toi puhelinrumba: äiti, sisko, miehen sisko ja anoppi on eilen soitellu ja kyselly supisteleeko. Tosin ei se mua haittaa, onpahan jotain tekemistä kun joku soittaa :D

Vitsit mua rupes illalla naurattamaan kun tuli mieleen toi meijän synnärille lähtö. Menin kattomaan tonne perälle että mitä mies oikeen tekee niin se silitti itelleen kauluspaitaa :LOL: Sanoin sitte että eiks t-paita ois mukavampi, ni ei kun piti olla se kauluspaita. No, sitten kun sinne yöksi jäätiin niin sano että no ehkä se t-paita ois ollu vähän mukavampi :whistle: Miehet ;)

 
mieli tekis mennä shoppaileen,mut jotenkin en taas uskalla lähteä..ois kamalaa ku ne vedet menis jossain kaupas...tietty ny ihan sama ku vaan jotain tapahtuis..ihan sama missä..
kaipa sitä tulee vaan vietettyä tavallisen tylsän päivän..odotellessa..
 
puhelinrumbasta: mullakin alkanut. vaikkei edes ole la vielä. Tekis mieli jättää vastaamatta kaikille :kieh:
varsinkin äiti on aivan hysteerinen ja soittaa joka päivä. nytkin se on suunnitellut tulevansa "kylään" ens viikonlopuksi ja sit ens viikon ke ja sit taas seuraavaksi viikonlopuksi... SIIS muutenvaan "KYLÄÄN" MIKSIKÖHÄN!!?!?!? :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
eli sille en saletilla vastaa enää puhelimeen. :whistle:
...ja kun se olis tulossa 250 km päästä, niin se "kylä" tarkottaa hänen mielestään ilmeisesti siis "yökylää" tai "viikonloppukylää"... ja ei saletilla...

(.): lääkäri soitti siitä lantion magneettikuvasta, että pikkuinen vauva kuulemma mahtuu tulemaan sieltä, vaikka väärinpäin onkin, jos vaan tulee tässä lähiaikoina! =) :heart: eli nyt sit meillä kaikki konstit peliin :D (*odottaa jo miestä kotiin töistä*) :D
...en varmana mene ainakaan vapaaehtoisesti mihinkään sektioon...

ja sit on neuvola (se pilipalineuvolantäti kylläkin) niin tuossa kahden aikaan. sitä meen nyt odottelemaan päikkäreille... on se niin rasittavaa :)

emmie 39+1
 
Ja yksi päivä lisää.... :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Yritän ajatella positiivisesti: käynnistykseen aikaa alle viikko, mutta totuus on, että edessä on taas yksi päivä, ettei mikään huvita, kyrsittää. Inhoan jo neuvoja: "Lepäile" (mitä muuta teenkään päivät pitkät?) tai "tee jotain mukavaa" (Mitä? En jaksa keskittyä mihinkään.) tai tapaa kavereita (juupa juu: uskon, että kaverit juoksevat karkuun, jos hetken kuuntelevat minun valituksiani. Sitäpaitsi haluan kieriä itsesäälissä.) :( Ja en halua kuulla kenenkään tutun sanovan: "KYLLÄ SIELTÄ POIS TULEE, ENEMMIN TAI MYÖHEMMIN". Eilen muistaakseni kuulin tuon lauseen jo pari kerta. :headwall:


Voimia kaikille muille kärvistelijöille :hug: !

Kielo ja "Kasvatan äitini luonnetta jalommaksi-kullanmuru" 41+1
 
kielo2008 sama täällä...tosin minulla kyllä tuonne käynnistykseen(toivottavasti ei tarvita sitä)muutama päivä enemmän..
mut ärsyttäviä nuo kommentit et kyl se sieltä tulee,ei sinne kukaan vielä ole jäänyt...koita ny vaan levätä,ottaa rauhas...

tiiti 40+4
 
Niinpä, mä olin jo satavarma et nyt lähetään mutta sänkyyn menin ja siellä muutamia suppareita otin vastaan hammasta purren niin siitä ne vaan ehtyivät...plaah.

Tultiin tuossa just kaupasta...ostettiin limsaa ja tanko sipuliteemakkaraa (miehelle) :x ja taas supisteli just. ihan mojova tuli.

Täällä kans kysyy hermoja tuo puhelinrumba. joka päivä piippailee et joko oot synnärillä tms...ja kun mähän oon luvannu ilmottaa kun jotain on tapahtunu, ni eikö se perkule mene kalloon. äh. |O äsken just sisko laitto et etkö oo vieläkään lähteny...no vittu en.

Mä alan kohta imuroimaan niin josko sais lisäjytyä näille jomotuksille....

Jepsu ja Mara 40+0 :heart:
 
Kielo joo toi on ärsyttävää kun kirjotat jonkun jutun sulkeisiin ja vika kirjain on ä ni se heittää ton naaman kuvan siihen :headwall: Pitäis aina muistaa laittaa siihen väli, mitä mä en ainakaan muista...
 
Huomenia,

on oikeasti kiva huomata, että täällä on kohtalotovereita, vaikka kaikille tässä vaiheessa soisin jo sen synnärille lähdön. Eli Jepsu ja Vanamo yökipuilijoina ainakin: mulla oli taas toi alavatsa ihan tulessa koko yön ja se ei kyllä nyt liity mihinkään supistuksiin edes. Alkaa mietityttää, että onko siellä oikeesti joku lihas revähtäny tai paha pissatulehdus tms. :/ Miten mä muka punnerran jonkun ulos tuolta alhaalta näin kipeillä lihaksilla, kun kyljen kääntäminenkin saa melkein huutamaan hoosiannaa?? :headwall:

Tais siis loppua se mun energinen loppuraskaus, ei paljon kutsu enää lenkkipolut, kun hyvä kun sisällä jaksaa kävellä. Ja laskettu aika on vasta perjantaina, voi kiesus...

t. Piipi + typykkä 39+4
 
ehkäpä ei pitäisikään mennä unille iltasin lainkaan...
tuntuu et täällä monella muullakin nuo supparit aina katoaa nukkumaan mentäessä...

eilen jätin pari hommaa illalla tekemättä,mut ei tuokaan auttanut...

kyl vaan taidan mennä kontille tuonne kylppärin lattialle ja alkaa jynssäämään...tietenkään ei auta,mut mut...muistelisin et kun tyttöä lähin synnyttään oisin sillo samana päivänä jynssänny parvekkeen lattiaa..
 
Taas yksi yö takana, ei kipuja, limoja, ei mitään.. Koko ilta kierrettiin autokaupoilla - ei vaunut ja koira mahdukkaan tohon meidän tän hetkiseen.. Meistä taitaa tulla volvo-perhe.

Tänään mä haluan että jotain tapahtuu! Paitsi mies on työmatkalla tuolla 300 km päässä, mutta ei se haittaa, muutamassa tunnissahan se ois kotona jos tulis lähtö. Huomiselle päivälle ehdin hommaan treffit kaverin kanssa, pääsee sentään vähän ulos, muutakin kun koiran kanssa lenkille.. Toivon vaan, että silloin oltaisiin jo tositoimissa.

Lammiska 40+2
 
Nukuin taas aamusella reilun tunnin; siinäpä viime vuorokauden unisaalis :(
Alan olemaan ihan tööt (neljäs lähes valvottu yö putkeen).
Yöllä supisteli (mut ei erityisen kipeästi) ja maha ihan sekaisin.
Jotain horteista "unta" näin taas, että vauva oli miehen kainalossa.

Missään asennossa ei ole pitkällään hyvä olla :headwall:

Parin tunnin päästä olisi neuvola. Ai kun kiva mennä sinne hymistelemään, kun tietää ettei mitään tapahdu kuitenkaan :kieh:

Aina-niin-positiivinen-Pessi 40+2
 
koittakaahan jaksella vaikka odottavan aika onkin pitkä :hug: niin, helppohan se mun on sanoa kun on nyytti jo kainalossa :whistle: :ashamed:

c81 ilmotteli olevansa koksissa, vedet menny yöllä ja nyt oottelee osastolla suppareita. eiköhän tuo infoa kun jotain tapahtuu =) tsemppiä! :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Miltä tuntuu kun kalvot puhkaistaan, miten se tehdään? Entä kuuluuko vesien menosa oikeesti joku legendaarinen poksahdus ennen kun valahtaa?

Se ei tunnu juuri milleen =) Ainoostaan ikävää olla paikallaan, jos supistaa ja alapäätä ronkitaan.
Nyt mulla puhkastiin laittamalla sydänkäyräpinni vauvan päähän, niin siin samalla puhkes...vettä ei tullu kyl ollenkaan. Oli kai niin vähissä, vasta ponnistellessa pulpahteli.
Kolmannessa synnytyksessä puhkastiin sellasella koukulla ns. vetästiin kalvoon reikä. =)
Ja mulla ekassa raskaudessa tosiaan kuuluin iso "POKS" ja sit hulahti vedet kerralla. :kieh:
 
:hug: :hug: :hug:
Isot halit kaikille kärvistelijöille...tunteenne on paremmin kuin hyvin muistissa!! :hug:
Mutta se kaikki vaivannäkö palkitaan, vaikka tuhannen kerran meinasi jo itselläkin usko loppua viime metreillä!!

Kaikista onnelisin olen siitä, että tämä päätti syntyä loppujen lopuksi ilman käynnistystä!!!
Kyllä se itsestään käynnistynyt synnytys on NIIN erimaata, kuin käynnistetty. kätilökin hieman ihmetteli, ku viimeiseen asti kieltäydyin tipan laittamisesta :kieh: :kieh:
Yhden aikaan sovittiin, että vauva syntyy ennen klo 20, kun kätilön työvuoro päättyy ja taisin sillon sanoa, et katellaan johonki neljään asti, ennenku tippaa laitetaan...neljälti juotiin jo vauvan syntymäkahveja :D

Mutta hyviä vointeja...käyn täällä kyllä kurkkimassa edelleen mitä teille kuuluu!! =)

Jahvetti ja tyttö pian 3vrk
 

Yhteistyössä