** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

K-M
Vauvauutisia täältäkin! Pikkupoju syntyi 10.2. klo 4.40 rv 38+2. Painoa oli kertynyt 3700g ja pituutta 48cm. oikeen hyvin vaavi jakselee, tosin eilisiltana kotiin tultua kyllä huusi alkuyöhön asti. Taisi olla jotain mahavaivoja. Toivottavasti oli vaan hetkellinen ongelma.
Ja nyt synttärikakun tekoon, tuore isosisko tayttää huomenna 14.2 jo 4 vuotta :heart:
 
täälllä taas toiveet korkealla..supistellu ihan mukavasti tänään..
lisää jytyä ja säännölllisyyttä kuitenkin kaivataan...hieman enemmän kuitenkin kuin esim. eilen..

K-M onnittelut vauvasta! :flower: :flower:
 
meillä kun tuo tyttö synty 41+4 niin olin jo kaiken toivon menettäny et ite syntyis.. sit kuitenki päivän olin kerranki tekemättä mitään, en käyny ees lenkillä :D niin illalla saunan jälkeen rupes supistelemaan.

eli siis aina tuo riuhtominen ei auta. meillä tää lähti syntymään rauhallisen päivän jälkeen.

sit vielä olin siirtäny yhtiä verikokeitten ottoa kokoajan, mut samana päivänä sain ne sit pois alta ni oli kaikki hommat valmiina,vauva sai syntyä. ja niinhän se sit syntyki :saint:
 
Me "vastuulliset" vanhemmat tietty unohdettiin ottaa vakuutus silloin 3kk sitten :ashamed:
Onko moni ottanut jo/meinaako ottaa vauvan synnyttyä?
Ollaan tutuilta kuultu, että on yksi järkevimmistä hankinnoista vauvalle tuo vakuutus.

Merbau, tepsisköhän tuo hommien hoito alta pois?
Mulla on huomenna kampaajalle aika, sit kelpais beibinkin syntyä kun on äiskällä tukka taas kuosissa :LOL:


 
Pessi me oltais otettu vakuutus ennen syntymää mutta edellisessä raskaudessa olleen raskausmyrkytyksen takia ei sitä saatu. Että otetaan sitten kun on syntyny. Ekalle otettiin kanssa syntymän jälkeen, turhaan onneksi ollaan ainakin vielä maksuja maksettu. Kerran on haettu korvatulehdukseen korvauksia. Mutta sitten taas esim. siskoni molemmat lapset on kyllä käyttäneet vakuutuksiaan koko rahan edestä joten ei sitä edes mietitä otetaanko vai ei.

Musta tuntuu että mulla noita suppareita on aina enemmän kun oon levossa, sairaalassakin sano et mee vaan kävelee mut mähän makasin sängyssä ku siel supisteli. Heti ku käveli ni ei supistellu, outoako...?!
 
Vinja
Musta tuntuu että mulla noita suppareita on aina enemmän kun oon levossa, sairaalassakin sano et mee vaan kävelee mut mähän makasin sängyssä ku siel supisteli. Heti ku käveli ni ei supistellu, outoako...?!
En tiedä, onko tuo nyt niin outoa. Minusta taas tuntuu, että minulla istuminen/seisominen saa aikaan pahimmat kivut. Sen sijaan kun kävelee rauhallisesti, se jotenkin rentouttaa. Jotkut ovat maininneet, että synnytys on käynnistynyt sinä päivänä, kun ei ole käynyt lenkillä ja ollut ihan relax. Minulla on kuitenkin nyt tuosta kävelystä ulkona tullut rentoutuskeino, rauhallista vauhtia joku puoli tuntia ei edes tunnu enää missään (tämä on outoa, koska kuukausi sitten tuollainen kävely oli yhtä tuskaa, muttei enää :eek: ).
 
Kovasti ootte pohtinu tuota vauvan kokoa :wave: :wave:
JOS yhtään lohduttaa, niin sillon rv 36 ultrassa mulle sanottiin, että tää vauva olis LA:na n. 3700g!!! Ja täähän meni 9 päivää yli ja olikin "vain" 3330g ;)
Kovasti se minäkin panikoin, että jos kasvaa kovinki isoksi, mutta arvioista uolimatta ihan sopivaksi jäi =)

Onnea vauvautuneille :heart: :flower:

Ja hurjasti edelleen tsemppauksia odottelijoille :hug: :hug:

Ja käynnistyksistäkin olitte puhuneet, mulla on 3 helppoa käynnistystä takana, kaikki kuitenkin erilaisia ja niidenkin perusteella vois sanoa, että riippuu millä ja miten käynnistetään, et kuin "pahana" voi pitää...mulla pelkästään positiivisia kokemuksia =) Vaikka toki tämä itselleen käynnistynyt oli miellyttävin vaihtoehto =) Pituudestaan huolimatta...

Jahvetti
 
Vakuutuksista ennekin täällä ollut puhetta ja mä olen samassa tilanteessa kuin Vinja eli ei saatu vauvalle ennen syntymää kun oli raskausmyrkytysepäily edellisessä 7 vuotta sitten. Mä en usko että siinä oikeasti voitolle jää, mutta sen uskon että vähemmän hatuttaa lauantaina lähtee hakee silmätipat yksityiseltä ja maksaa 70 e kun tietää saavansa rahan takaisin. Se mihin noissa on sitten kiinnitettävä erityishuomio on se omavastuu, että onko kerran vuodessa ja mikä raha summa, onko kiinteä summa vai vähintään joku prosenttiosuus. Ja sitten tietysti vauvalle kannattaa ottaa heti myös lapsen tapaturmavakuutus siihen lapsivakuutuksen rinnalle, sillä invaliditeetille saa kunnollisen korvauksen vain sitä kautta. Lapsen tapaturmavakuutuksesta kannattaa myös hakea tapaturmien korvaukset ja käyttää lapsivakuutusta vain sairauskuluihin, sillä niissä on kummassakin se yläraja mihin asti kuluja korvataan. Tulevaisuutta varten lapsivakuutus on myös hyvä sillä siinä ei ole urheilulle mitään rajoituksia. Lapsi voi siis harrastaa vakuutuksen voimassaolon aikana mitä tahansa urheilulajia myös kilpailumielessä ja mahdolliset kulut korvataan vakuutuksesta. Näin ollen lisenssimaksut ovat pienempiä.

Vakuutus-Vanamo+Viltsu 40+0 :heart:
 
Supisteluista vielä, mulla on vähän sama että levossa supistelee enemmän ja kävely rentouttaa mut se saa aikaan sit kohdunsuulle jomotuksen koska sehän alkaa sit vörkkimään... Aina siis jossain jomotus.

Seisoin äsken tulikuumassa suihkussa ja nojasin seinää vasten takapuoli pystyssä niin että kumma suihku posotti suoraan ristiselkään. Ai että se teki oikeasti hyvää. Siis tuntui oikeen kuinka lantio rentoutui. Josko tänä yönä jotain tapahtuisi kohdunkaulakanavallekin ettei vaan suppailis.
 
Heipa taas kaikille! Nyt pitää kokeilla jahka tämä viesti menisi perille, äsken meinas tökkiä. No Jahvetti pääs ainaki läpi...

Pessi Meillä nyt hankittiin tälle kakkoselle se vakuutus ennakkoon, mut esikoisen aikaan se jäi ottamatta. Otettiin vasta sit 2kk synnytyksestä, mut onneks ei oo sitäkään tarvittu. Nyt tässä raskaudessa muistin sen hommelin ajoissa ja päätettiin ottaa ihan varmuuden vuoksi.

Kiitos Jahvetille rohkaisevista sanoista! :hug:

Meidän masuasukki on vissiin älynnyt että alhaalta löytyy ulko-ovi! Sen verran hanakasti änkyilee masussa, että tuntuu kuin pissat menis housuun...Ja ihan pikkasen huvittavan näköstä ja tuntusta, kun ylämaha pomppii ja alapäässä juilii! :LOL: Tapahtus vaan nyt jotakin että pääsis tositoimiin...supistuksia ihan mukavasti, mut ei sen kummempia kuin eilen.

Masun päällä näkyvästä ruokalistasta tuli mieleen, et aatelkaa miten kätevää on kun kaikki leivän ja keksin murut jää siihen eivätkä tipu lattialle! Säästytään imuroinnilta, kun välillä muistaa murut kipata tiskialtaaseen!:LOL: Jostain ne ilot pitää meidänkin repiä, huumoria kehiin! :LOL:

Onnittelut vauvautuneille! :flower:

piiu ja masuasukki 40+4
 
Vanamo kuulostaa lupaavalta toi verinen limatulppa... tsemppiä!
Minäkin toivonu ja rukoillu et alkais jotain tapahtumaan mut ei...

Hiukan selkää jomottaa ja on sellane paine tunne tossa alamahalla mut supparieta ei kuulu eikä näy...hiukan tuli limatulppaa keltaista räkää siis iltapäivällä mutta siinäpä se... Muutamia kertoja oon kyllä ihmetelly näitä möyhäsyjä tuolla alhaalla kun tuntuu et joku menee rikki ja kohta vedet lorahtaa...Nyt tuli toiselle hikka =) Monesti sellanen napse käy et tuntuu et nyt lävähtää mut ei niin ei...

seksiä ois luvassa tänään kai...hope so. eilinen meni pyllylleen hiukan...

Jees, mut huomiseen...

jepsu ja Mara 40+1
:heart:
 
Kylläpä täällä on hiljaista- tekisi mieleni kiljaista.
Kattelin tuota unelmien poikamiestä. Alas on vajottu! Muutenkin telkusta tulee tosi huonoa ohjelmaa...alkaa ottaa pattiin tosissaan tämä tekemättömyys. Vinkkejä ajankuluttamiseen otetaan erittäin mielellään vastaan!!!Ajattelin huomenna mennä käymään kirpputorilla. Sinne pääsee sopivasti suoraan bussilla... Mitäs te muut ootte huomiseksi suunnitelleet?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Me "vastuulliset" vanhemmat tietty unohdettiin ottaa vakuutus silloin 3kk sitten :ashamed:
Onko moni ottanut jo/meinaako ottaa vauvan synnyttyä?
Ollaan tutuilta kuultu, että on yksi järkevimmistä hankinnoista vauvalle tuo vakuutus.
Moikka, meillä on vakuutus varattuna Pohjolasta. Olen kuullut pelkkää hyvää siitä. Mutta älä huoli, ei se teidän "vastuullisuutta" huononna, ette varmaan vakuutuksen puuttumisen takia jätä viemättä vauvaa tarvittaessa lääkäriin... :hug: Se vaan sitten tietää enemmän rahanmenoa, ehkä. Ei se sairauksia estä se vakuutuskaan.

Pupi, mä en pysty kattoon Unelmien poikamiestä, musta se ei ollenkaan toimi suomeksi. Ja varsinkaan kun tiedän pojan perheen eräästä yhteydestä, niin mun on pakko koko ajan poistua tv:n edestä ja mennä itsekseni nolostelemaan muualle kun en kestä katsoa moista teennäisyyttä |O

Saispa sitä ystävänpäivän vauvan :heart: . Taitaa olla kohta viimeset hetket kun pitäs jotain merkkejä antaa itsestään...
 
Kipsu,
minä en voi uskoa noiden ihmisten "vilpittömyyteen"! Mullakin on koko ajan sellainen olo, että taustalla on sellaisia asioita, joita katsojat eivät tiedä. Eräs "ystävä" on ollut noissa tositv-jutuissa mukana ja se kuva minkä hän siellä itsestään antoi oli lähinnä kuvottava. Totuus oli jotain ihan muuta mitä sieltä tv:stä meille levittäytyi. Ja eihän tuo todellakaan toimi suomalaisen käytöskulttuurin maassa tämä formaatti. On niin laitettu sanat suuhun tälle "unelmapoitsulle" että naurattaa ;) Sitä minä kommentoinkin, että on tässä virikkeet vissiin aika pohjalukemissa kun tuommostakin tuijottaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Saispa sitä ystävänpäivän vauvan :heart: . Taitaa olla kohta viimeset hetket kun pitäs jotain merkkejä antaa itsestään...

Kyllä se vielä ehtii hyvinkin...nimim. kokemusta on vaikkei oireita ollu ;) :D

Oikeesti ystävänpäivävauva olis aika ihana juttu :heart:
 
Tuleekohan meille se ystävänpäivän vauva.... Viime yöstä asti supistellu ja nyt iltaa kohti ne vaan on koventunu ja kipeytyny. Illan tullu 5-7 min välein, välillä useamminkin. Aateltiin sitte lähtä sairaalaan, ku ei kestä niitä kipuja enää kotona ja sit ku on useemman tunnin tullu 5min välein tai alle. Koko ajan tihenee väli ja kipenee supparit. Eikä siis oo tähän mennessä raskautta näin supistellu kertaakaan. Nyt sit putkeen viime yöstä asti suppaillu. Ihan yes. :) Pitäkäähän peukkuja, ettei nää nyt lopu ja että päästään lähtee ens yönä.. (kai niistä eilisen ja tän päivän lenkeistä oli jotain hyötyä...)
 
Aamuaalto ja K-M vauvaonnittelut! :flower: :flower:

Shiva kiitos tsemppauksesta =) :hug: Tuli hyvä mieli. Tänään onkin ollut jo paljon iloisempi päivä mulla taas, alan päästä yli siitä eilisestä synkistelystä. Se oli varmaan joku paniikkireaktio siihen kun sovittiin se perjantain poliaika, ja tämän pitkän tasaisen odottelun jälkeen "tuomiopäivä" onkin yhtäkkiä edessä eikä yhtään tiedä mitä silloin tapahtuu... mutta turha murehtia, vielä tässä on pari päivää aikaa nauttia tyynestä myrskyn edellä. =) Ja jospa tosiaan tämä vauva olisi vaan odotellut tuota ystävänpäivää... :D

Napsuh :LOL: mä olen myös verrannut pari kertaa itseäni pingviiniin, kun tulee käveltyä jalat suorina tukevaa haara-askelta. :D Ja varjokuva itsestä on kyllä tällä hetkellä aika huvittava. :LOL:

Voi mikä ihanuus Jahvetilla :heart: Kiva kun jaksat vielä tänne norsu-puolellekin tulla tsemppaamaan! =)

Pupi ei ole ihmeempiä suunnitelmia huomiselle... jos nyt yksi synnytys jossain välissä :D

Pessi me otettiin se vakuutus, mutta kun mies vaihtoikin työpaikkaa sitten ja pääsisi nyt liittymään sairaskassaan, niin mietittiin että onkohan se oikeastaan aika turha... kun tuo sairaskassa korvaa perheenjäsenillekin aika paljon. Voi olla että sanotaan vielä irti se vakuutus, odotan kuitenkin synnytyksen yli varmuuden vuoksi, jos vauva on sairastelevainen alusta asti (toivottavasti ei) niin ehkä se sitten kannattaa pitääkin. Esikoisella oli se vakuutus myös ja sanottiin irti reilun vuoden iässä, kun ei kertakaikkiaan ole yhtään sitä tarvinnut, onneksi! =)

Menisikö sitä kerrankin ajoissa nukkumaan... vauva myllertää ihanasti, voisi koittaa nautiskella näistä liikkeistä vielä kaikessa rauhassa. =)

Hissukka rv41+2
 

Yhteistyössä