Helmikuun Helmiäiset 2016 *Helmikuussa* MEIDÄN KUU!

Mäkin mietin just yks päivä noita kotiintulovaatteita, mutta en mä tienny yhtään mitä pitäis ottaa. Jos lähiaikoina syntyy niin lämpötila todennäkösesti nollassa. Riittääkö vaikka body+sukkikset/housut, siihen päälle collegepuku ja sit vaan lämpöpussiin? Tietty hatut ja tumput ym. Toi collegepuku ei kyllä oo mikään super paksu tai lämminkään, mut sellasta välimallin vaihtoehtoa ei oikein oo vaan seuraava on toppapuku.
 
Mulla on kotiinlähtövaatteina, body, sukkikset, sukat, "sisä"haalari, sit tietty pipot, tumput ja villasukat. Kaukalossa on lämpöpussi, mut pakkasin mukaan silti tuollaisen paksumman fleecehaalarin. Tilanteen mukaan mies saa tuoda sitte tarvittaessa lisää vaatetta jos tarvii :).
 
IMN
Meillä on ollu näillä nollakeleillä vielä käytössä toppapuku ja lämpöpussi (kaukalossa wallaboo ja vaunuissa emman toppapussi) ja ne on tuntunu aika sopivalta vaatetukselta :) kymmenen asteen pakkasilla oli vaunuissa vielä hyvin hengittävä villapukukin. Toki meidän rääpäleen rasvakerros on aika mitätön, enkä siksikään oo uskaltanu vielä vähentää kerroksia tai vaihtaa ohuempaan pukuun. Nää on niin vauvakohtaisia ja oman vauvansa oppii pukemaan melko nopsaan :) tuskin kukaan kuitenkaan siihen sairaalamatkalle autossa ehtii paleltua, vaikka ois vähän pidempikin matka :D
 
Joo en mää ainakaan ota muuta ku bodyn,housut,sukat ja villasukat sekä vanupuvun ja pipon.kaukaloon on pussi mutta kyllä Se voi olla vähän liioittelua lämpimässä autossa :D no,sitä voi sit pitää vähän auki.
 
Heippa kaikki, tulin vaan äkkiä huutelemaan tänne, että meille syntyi lopulta vasta torstai iltana klo 20.46 hätäsektiolla Tyttö :love: 3540g ja 49 cm, pipo 36 cm
Tosiaan synnytyssalissa olin tiistai aamu kymmenestä tuonne torstai iltaan asti, eli ei ollut mikään nopea urakka. Siitä voin kirjotella teille tarinan kun aikaa on enemmän.

Tyttö on terve (ainakaan ei vielä suolisto-ongelmia) ja maitoa on itsellä riittänyt, kotiuduttiin eilen. Itse olin aika kipeä leikkauksen jäljiltä, mutta joka päivä parempaan päin. :)
 
Fiona, mulla kans sama tunne, että nahka on kyllä äärimmilleen venytetty ja iho on niin pinkee, että melkeen ahistaa :D

Raparperimehu, suotakoon se sulle :D Mää luulen kana, että mulla on 50-56cm liikaa, kun on niitä innostunu hamstraan, kun eri sukupuoltakin tulossa ja vasinkin, jos vaavi on iso, niin noille ei varmaan pitkään oo käyttöä :whistle:

Onnea wendys ja perhe! Kiva kuulla teidänkin kuulumisia ja mukava, kun ootte päässy kotiin opettelemaan uutta arkea! :love:

Mulla onkin huomenna aamusta synnärille meno ja aika käynnistykseen. Kovasti jännään mikä on kännistystapa. Toivottavasti ei montaa päivää tarvi majailla sairaalassa ja odotella. Se onkin kauhuskenaario numero yksi mulle. Tähän hetkeen mennessä ei oo yhtään jännittänyt, mut nyt iski huono olo, jonka luulen kyllä johtuvan jännityksestä o_O Toivottavasti saan yön kunnolla nukuttua :confused::notworthy: Pitäkäähän peukkuja, että kaikki menee hyvin!

Alisa ja masu rv 40+4
 
Onnea Wendys ja tsemppaukset Alisalle! :)

Mä pakkailin sinne kotiinlähtökassiin vähän yhtä sun toista, niin voi sitten sään mukaan lisäillä.

Saapa nähdä selviääkö sitä ens maanantaihin ja käynnistykseen (???) asti. On noita kipuiluja sen verran. Viikonloppuna ois kyllä menoja. :)

Ärsyttää välillä, kun mitään ei saa tehtyä. Aika matelee kipuillessa ja odotellessa...

No pakkaset oon leiponut täyteen herkkuja. :ROFLMAO: On vieraille jotain tarjottavaa.

Nyt vois vaikka yrittää nukkua...:mad:
 
Onnea wendys! :) ja tsemppiä alisalle! :)

Täällähän saa kohta pitää nimenhuutoa että ketkä on vielä yhtenä kappaleena :D

Meiltä puuttuu vieläkin vauvan autokoppa, mies on sen luvannut ostaa, ja epäilen että jättää sen aika viimetinkaan... Edes omaa sänkyä vauvalle ei oo. Apua tajusin justiin että kaikki isot tavarat puuttuu :D noo kyllä tässä on aikaa vielä :D
 
:love:Onnea Wendys :love: Olenkin käynyt kurkkimassa teidän kuulumisia :)

Alisalle ja raparperimehulle tsempit käynnistykseen (y)

En kestä miten tuo kasvaa niin äkkiä, viime viikolla oli tullut kolmessa päivässä yli 200g painoa lisää, on se hyvä että tietää että maito menee oikeaan osoitteeseen mutta kun haluan että se on pikkuinen vielä pitkän aikaa :love: Täällä on jo reippaasti ylitetty syntymäpaino, eikä kohta 50cm vaatteet mahdu päälle. Ja päivään alkaa tulla vähän rytmiä, aamulla ja illalla hän jaksaa olla jo jonkun aikaa hereillä. Illalla varsinkin kun mua väsyttäisi niin neiti silmillään vaan killittää :LOL:
 
Onnea Wendys!! :) Ja multa myös tsempit Alisalle ja Raparperimehulle, teillä on kohta jännät paikat siellä, ollaan hengessä mukana!

Täällä ei edelleenkään mitään uutta auringon alla.. Pelottaa ettei tää oireettomuus valmista mua tarpeeks synnytykseen. Välillä melkeinpä unohtaa olevansa raskaana enkä tosiaan tajua et parin viikon sisään on aika todennäkösesti vauva sylissä, no muutaman viikon sisään viimestään. Oon aina kuullu et loppuraskaudesta olo on niin tukala, et luonnostaan haluaa jo synnyttää. Ei näy täällä vieläkään sitä oloa. No, kai tää on kuitenkin positiivinen ongelma et ei sais valittaa.
 
Fiona, mulla ei ollu myöskään esikoisesta minkäänlaisia oireita, ei raskauden puolesta eikä lähestyvän synnytyksen. Tästä oli hetken aikaa lonkkasärkyä, liitoskipuja ym, mut nyt nekin on hävinny.
Ei se oireettomuus pahasta oo, päinvastoin helpompi ku on fyysisesti hyvässä kunnossa, eikä ihan rikkipoikki oloista, niin mukava lähteä synnyttämään, näin minun mielestäni :).

Mulla olis tänään neuvola. Päätä on nyt särkenyt muutamana päivänä ja näköhäiriöitä ollut, toivotaan vaan ettei oo mitään raskausmyrkytykseen viittaavaa. Toivottavasti paino on pysyny myös kurissa, kahtena viime kertana tulla 900g/viikko:eek:.

Onko muilla loppuraskaudessa hirvee nälkä koko ajan?:D Kauheeta ku itsellä koko ajan tuntuu että on nälkä...o_O

Tänään onki tasan 38+0, enpä olis uskonu että päästään tänne saakka, mut parempi niin:)!
 
Musta taas tuntuu, ettei oikea ruoka maistu. Ennemminkin rahkat, hedelmät jne. Ihan ähky olo silti koko ajan. :ROFLMAO:

Maha ollu kans kivasti sekasin pari päivää ja närästystä (mulle tooooosi harvinaista). Ehkä siksikin ei ruoka maistu.

Ulos ei oikein uskalla lähteä, täällä on ihan peilikirkkaat jäät jokapaikassa. :devil:

Meillä oottaa tenavat ihan malttamattomana vauvaa. Jokapäivä kyselevät, että montako päivää vielä. :)
 
Ollaankohan me Fionan kanssa yks ja sama henkilö, tuntuu että taas teksti on kun mun omasta päästä :ROFLMAO:

Täälläkään ei siis juurikaan oireita, eikä tukalaa oloa tms. Nyt muutamana yönä ollut mahankovettumista, mutta ilman kipuja kylläkin. Kävelyn/jumpan jälkeen (edelleen harrastan kevyttä liikuntaa 4-5krt viikossa) hetkellisesti saattaa olla huonoa oloa tms ja alhaalla tuntuu ikävältä. Mutta ei siis kuitenkaan mikään mielestäni viittaa että lähtö olisi lähellä.

Neuvolassa käyty ja kaikki edelleen ok. Paineita mitattiin useampaan kertaan kun antoi niin eri lukuja, mutta ei mitään huolestuttavaa kuitenkaan. Sf mitta kasvaa edelleen mutta oma paino pysynyt samassa edellisestä (yhteensä 10 kiloa tullut), ja vauvan arvioksi käsikopelolla sai 3.4kiloa, huh näyttää siltä ettei kuitenkaan mitään yli 4 kilosta olisi tulossa(y)

Harmittamaan jäi se isyydentunnustus kun olisi kuulemma vaatinut papereiden esitäyttöä/niihin tutustumista ja ovat vasta alkaneet "markkinoimaan" tuota mahdollisuutta nyt ensikäynneillä tuleville. Joten täällä mennään nyt sitten kuitenkin sen lastenvalvojan kautta..

Optimistisesti sanoin neuvolassa että toivottavasti ei nähdä ensi viikolla (nyt on 39+2), mutta eiköhän me vielä tuo yksi kerta siellä ehditä käydä, sitten meneekin polille seuraava käynti kun terkkari jää lomalle ja viikot onkin yli lasketun

Ja Tähkälle vielä, nälkää on ilmassa mutta yritän syödä hedelmiä tms kevyttä usein (koska sokerit on ollut täydellisiä niin uskallan noita syödä). Mutta varsinkin jano on kokoajan, minulla joka en normaalisti juo kovinkaan paljon päivän aikana :giggle:
 
IMN
Mulla ei loppuraskaudessa ollu ollenkaan nälkä ja söinkin ihan hiiren annoksia pitkin päivää. Silti tuntui koko ajan että ois ähky olo. Mutta nyt imettäessä on kyllä ruokahalu palannu ja tuntuu etten taas muuta teekään ku syön :D
Painoa tuli koko raskausaikana 9kg, joista vaan 3-4kg puolenvälin jälkeen. Nuo kolmisen kiloa onkin vielä jäljellä, mutta eiköhän ne itsestään karise vuoden mittaan, kuten viimeksikin. Imetys toki vois pikkusen nopeuttaa sitäkin.. Jos tää ruokahalu vaan tasottuis :D
 
Ehkä sittenkin?, vakoilin vielä tuolta listasta et sama synnärikin meillä, varmaan tavataan oireettomina siellä käynnistyksessä maaliskuussa :D Mulla kans kivuttomia mahan kovettumisia ja liikunnan jälkeen varsinkin viime päivinä tuntunu painetta tuolla alakerrassa. Kuitenkin mäkin pystyny vielä useesti viikossa liikuntaa harrastamaan. Vähän häätömielessä oon nyt käyny erityisesti portaita kiipeemässä :D Niin ja täällä kans toi jano, ihan kamala! Oon jo miettiny et johtuuks se jostain verensokereista vai mistä..

Tähkä, mulla ei varsinaisesti nälkä mut himo kylläkin kaikkeen. Kunnon ruoka on parasta, mut nyt myös alkanu viimenenkin pahoinvointi hävitä ja myös herkut maistuu aiempaa paremmin. Pienellä jännityksellä menin viimeeks neuvolaan, ja paino ei ihme kyllä ollu noussu yhtään, joten kurvasin innolla herkkukaupan kautta kotiin :D
 
Täällä ollaan paria päivää vaille lasketussa ajassa ja olo on ihan hirveä. Itkettää, väsyttää yms. Kävelemään en pysty ollenkaan kun sattuu niin perkeleesti (anteeksi kielenkäyttöni), makuuasennosta en pääse enää itkemättä ylös. Vauva painaa ilmeisesti tosi alhaalla ja liitoskivut siihen päälle niin soppa on valmis.
Raskas on olo. Tulisi jo. :cry:

Onnea vauvansaaneille:love:
 
Neuvolassa kaikki ok. Tänään viikkoja tasan 38+0, sf-mitta 31,5cm, pissa puhdas. Verenpaineet oli hieman nousseet 125/80, normaalisti pyörinyt +-110/70. Luin että se enteilis synnytyksen lähestymistä:D. Ja painokin oli "hieman" noussut, yli kilon/viikossa. Perse sentään:unsure:, no laitan jalkojen turvotusten piikkiin osan painosta.
 
Surusilmät, täällä kans taistellaan viimeisten päivien tuskin kanssa. La olis sunnuntaina, mut olisin niin valmis jo synnyttämään. Joka paikkaan sattuu, itkettää, väsyttää ja vituttaa. Kaiken tän keskellä yrittää vaan pitää ajatukset siinä, että ei oo enää kauaa. Käynnistys olis viimeistään 41+5. On kyllä raskas taipale ollut pahoinvointineen ja paineentunteineen. Nukuttua ei enää saa, viime yönäkin tunnin kaks korkeintaan. Toivon vaan että kaikki menee hyvin vauvan osalta loppuun saakka. Kyllä se ainakin kovasti möngertää masussa. ♡ sen voimalla. Tsemppiä!

39+3
 
Huh, tsemppiä kaikille tuskastelijoille! Täällä ihan samat asiat vaivaa, väsyttää, itkettää, ottaa päähän kaikki... Ja nouseminen on yhtä tuskaa... Ei jaksais enää :/ tänään 39 poks poks, viikko enää laskettuun aikaan jee :) tosin siitä vielä pari viikkoa lisää, ku aiemmatkin mennyt sen pari viikkoa yli la :n...tää ei synny ikinä :D

Mun tekee mieli koko ajan syödä jotakin, mutta kun ei taho pystyä, kun tulee niin helposti täyteen ja tulee huono olo kun on syönyt :s mutta mieli tekis :)
 
Joku kyseli että, onko muita yliaikaisia, täällä mennään viikoilla 41+2. Laskettuna päivänä meille rantautui vatsatauti, kuusihenkisestä perheestä kaikki muut sairastivat paitsi minä, mutta heti perään saatiin kylään oletettavasti influenssa, jonka sain heti toisena, ja nyt odottelenkin päivystyksessä tuloksia, jos influenssa todetaan jään osastolle eristyksiin ja popsimaan estolääkettä. Ei ihan auvoisin loppuraskaus. Jos on ollut muutenkin monenmoista vastoinkäymistä, niin kyllä tää vie tosissaan voimat niin fyysisesti ku varsinkin henkisesti. Perjantaina olis joka tapauksessa yliaikaiskontrolli. En kyllä ollu varautunu lainkaan näin pitkään ylimenemiseen.
Effemia ja köpö 41+2
 

Yhteistyössä