Helmikuun Helmiäiset 2016 *Helmikuussa* MEIDÄN KUU!

Phuuh, supistuksia havaittu 3 ihan parin minuutin välein ja unikin katosi jonnekin. Supistukset tuntuu tosin vaan menkkamaiselta jomotukselta vielä:D.

Mietinki että missähän vaiheessa sitä pitäis lähteä synnärille jos tää käynnistyyki pelkillä supistuksilla eikä lapsiveden menolla niinku ensimmäinen :eek:..
 
Edelleen jomottelee, tosin nukuttua sain muutaman tunnin. Näistä tuskin lähdetään ellei ne vedet meno:D. Appiukko oli jollekin sanonu että tänään tai huomenna syntyy toinen lapsenlapsi, toivotaan et pitää paikkansa:ROFLMAO:.
 
tähkä sitte ku tuntuu ettet enää pärjää kotona kipujen kanssa.jossain oli ohjeistus että sitten ku ei enää pysty puhumaan supistuksen aikana mutta oon mää ainaki melko pitkään puhumattomana kotona ollu :) kivempi kotona ku sairaalassa kärvistellä :) tietty jos on tosi pitkä matka niin kannattanee lähtee ajoissa.

mulla ainaki edellinen allko sillain maltillisesti että aamusta alko supisteleen ja lähti limatulppa mutta kävin siinä vielä päivällä ruokakaupassakin Ym.illalla puoli 9 aikaan oli vauva sylissä :)

Mulla oli eilen ihan normisyömisistä maha sekaisin ja olin tietenki tosi toiveikas ku vielä useampi harjoitussuppari tuli putkeen ja menkkajomotustakin oli. Mutta ei Tää vauva taida halua syntyä savolaiseksi :D :D
 
Viimeksi muokattu:
Hui miten paljo tekstiä.

Meillä tyttö nukkuu omassa sängyssä mun puolella sänkyä. Helppo siitä nostaa tissille ja tissiltä takas omaan sänkyyn. Tosin neiti ei eilen illalla suostunu jäämään omaan sänkyysä, joten nappasin kainaloon ja nukku puoli 1-puoli 4 siinä jolloin söi, vaihettiin vaippa ja sitten meni omaan sänkyyn. 8 sitten heräsi syömään. Hän on kyllä hyvä uninen ipana, mä vaan nyt oon 3h välein vielä herättäny syömään koska meillä toivottavasti on tänään viimenen bili-kontrolli. Jospa olis alle hoitorajan, niin saataisiin olla jo omassa rauhassa kotona. Eilen neuvolastaki kyselin tuosta äidinmaidonkeltasuudesta. Ja neuvola täti oli samoilla linjoilla tämän olevan sitä.
Mini nukkus hyvin yölläki 5h putkeen, mutta varman päälle pelatessa en oo uskaltanu antaa nukkua niin paljoa kerralla. No, tänään saa sit tietää. Inhottaa vaan jos joudutaan, ku isäntä menee maanantaina töihin ja sen isyysvapaat on menny siihen et me ollaan oltu sairaalassa. :(:cry:

Onnea vauvasta! Ompa hurjat mitat :love:

Mitäs täällä oli vielä keskusteltu? Puhelimella inhottava ku hankala selata ja sitten jo unohtaa. (n)
 
Tähkä! Mulla esikosta alkoi synnytys just menkka kivuilla, heräsin silloin aamulla ja ihmettelin miks on niin vaikea olla. Nousin ja kellottelin ja 3-5min välein tuli supistuksia. Soitin synnärille ja käskivät pikkuhiljaa tulemaan sinne.

Minkäslaista se lapsivesi on jos vuotaa/tihuttaa? Nyt on taas alkanu ainaki valkkarii tulla paljon mutta välissä tulee myös ihan vettä ja hajutonta. Sen verentihuttamisen jälkeen loppu valkkari yms. vuodot.

Eilen aamulla olin varma että synnytys käynnistyy mut ei. Nyt on monta päivää jo vihlonut alas oikein kunnolla ja tuntuu että vauva poraa päätänsä alaspäin. Niin ja hoksasin mikä närästää niin pahasti- no suklaa :( Pitää lopettaa sen syöminen, vaan sehän on vaan hyvä tälle mun radille:whistle:
Maanantaina ois neuvola taas, katotaan antaako seuraavan käynnin vasta lasketulle päivälle ;) Olen siis viimeksi käynyt sovitulla tapaamisella tammikuun alussa.

Niin ja riksrakspoks 38+0! :ROFLMAO:
 
Supistuksia oli eilen aamulla lupaavasti tunninkin ajan jo 5 min välein. Sit ne laimeni ja loppui :(. Illalla tuli sentään limatulppa, mut nyt taas ei tapahdu mitään. Paitsi nukuin kokonaisen yön nousematta ylös tai katsomatta kelloa! Wuhuu, sitä ei oo pitkään aikaan tapahtunut! Nyt sais siis mun puolesta tulla kun oon levännytkin. 40+2...

Onnea Effemia ja tsemppiä haastavaan alkuun!
 
Mulla laantu jomotukset, tai jomottaa edelleen mut ilman mahan kovettumista. Paineentunnetta on myös alavatsalla. Jos supistukset tuosta vielä ilmaantuu tai kovenee niin täytyy soitella sit synnärille:). Valkkari lisääntyny ja tuntuu niinku olis koko ajan paikat märkänä.

Mulla ainaki oli lapsivesi väriltään ihan hennon vaaleanpunertavaa ja koostumus samettista. Tuntu vaan housuissa lämmin valahdus, ei kuitenkaan niin vetinen ku esim pissa:ROFLMAO:. Ja mun kohdalla sitä lorahteli vähän väliä, sen verran ettei voinut sekoittaa valkkariin.
Sanoin keskiviikkona jo neuvolatädille, että toivottavasti ei viikon päästä nähdä:LOL:.

Toivotaan että arvot ei olisi noussu nassuressu:)! Ilmottele kuinka käy.
 
IMN
Se lapsiveden värihän voi vaihdella kirkkaasta vaaleanpunaiseen, kunhan ei oo vihreää. Vai muistanko väärin? Jotkut sanoo ettei haise miltään ja joidenkin mielestä haisee spermalle. Mulla on papereiden mukaan vedet olleet kirkkaat kalvojen puhkaisun yhteydessä. Haistelemaan en oo sitä vatia pyytäny :D Neuvolasta tai synnäriltä saa lakmuspaperia jolla voi testata onko kyseessä lapsivettä :)

Meidän neiti yllätti, tai oikeastaan säikäytti viime yönä. Klo 11 aikoihin nukahti ja puoli seitsemältä hätkähdin itse hereille. Kysyin mieheltä onko vauva herännyt koko yönä ja tämä ryntäsi samantien pinnikselle katsomaan onko kaikki ok. Siellä se nukkua posotti ja heräsi puolen tunnin päästä syömään :LOL: ja on muuten levännyt olo ku sai pitkästä aikaa nukkua ihan tauotta. Ei oo varmaan viime kesän jälkeen tämmöstä yötä ollu etten ois johonki heränny..

Yllättävän aikaisin on siis tällä vauvalla alkanut rytmittyä tuo syöminen. Iltaisin ja aamuisin tankkaa kunnolla ja päivät ja yöt pääosin nukkuu. Toivottavasti pysyykin jonkin aikaa näin.
 
Ihanaa nassuressu, saatte vihdoinkin hengähtää :)

Jos lapsivesi on vihreetä, niin silloin vauva on jo ehtinyt kakata sinne. Muistan jostakin lukeneeni että vihreä lapsivesi kertoo siitä, että lapsella on jonkin sortin ahdinko. Mulla viime synnytyksessä oli lapsivesi vihreetä, ja silloon en tienny yhtään mitä se meinaa. Sairaalassa kuitenkin vasta meni vedet. Poika ehti synnytyksen aikana vetämään sitä vettä keuhkoihin, ja jouduttiin olemaan melkein viikko vastasyntyneiden teholla (tai mikä se nyt oli)... Siinä oli vaikka mitä ongelmaa sitten :/
Mutta siis joo, vihreä lapsivesi ei ole hyvä!

Mä en taas tiiä kuinka nopeasti pitää lähteä sairaalaan jos vedet menee eka :D aina alkanu synnytys reippailla supistuksilla, ja niistä on heti tiennyt että se on menoa nyt :>
 
IMN
No hei, jos joskus neljättä alan odotella niin mulla ei edelleenkään oo mitään kokemusta sairaalaan lähdöstä.. :D yhtä ensikertalainen joka kerta :rolleyes:

Niin määki muistelen että vihreä lapsivesi on juuri siksi huono, että vauva on ehtinyt kakata ja mahdollisesti sitä kakkaa on voinu/voi joutua vauvan keuhkoihin/hengitysteihin. Ja voi kai aiheuttaa jonkin tulehduksen? No, pääasia ettei kenenkään lapsivesi ois vihreetä.. :D

Mää taisin äsken saada osakseni ekan hymyn ;) nyt tästä takaisin höpisemään vauvalle, jos vaikka saisin vahvistuksen oliko kyseessä oikea hymy vai ilmavaivat :ROFLMAO:
 
No niin: Meille tuli TYTTÖ 4805g ja 50cm maanantaina 8.2. Klo 22.12 sektiolla. Käynnistys oli tosiaan pitkä ja tehoton. Ballongi avasi sen verran että saatiin su kalvot puhki ja oksitosiinitippa. Sen päivän supisteli, sain ilokaasua, jonka teho kyllä pian loppui ja anelin epiduraalia. Se teki olon siedettävksi. Yöksi lopetettiin tippa, supistuksia nukkuessa n. 10 min välein mutta kivuttomia.
Aamulla homma jatkui ja tippaa nostettiin . Illalla n 19 aikaan kätilö käski tehdä koeponnistuksia ja 20-> sitten virallisia. Supistukset oli heikkoja vaikka tippaa oli nostettu päivän maksimissaan 60 millistä 180 milliin eikä auttaneet hommassa tarpeeksi. Budendaalin otin kätilön suosituksesta ja oli siitä apua kun uskalsin paremmin puskea. Lopulta kuitenkin olin niin tuskainen ja lääkäri tarkisti vauvan pään olevan aika mahdottomassa asennossa minun lantiolle, että sektiopäätös tehtiin ja se hoidettiin kiireellisenä spinaalissa.
Vauva joutui olemaan yön keskolassa tarkkailussa pään pahkan vuoksi, mutta aamulla pääsi äidin viereen!
Itse olin alkupäivinä tosi kipeä ja sain vahvaa kipulääkettä joka teki tokkuraiseksi. Sitten kun minä aloin parantua, muuttui vauva keltaiseksi ja joutui valohoitoon josta pääsi pois tänään aamulla.
Onhan tässä jo kotiin ikävä, 10 päivää ja 3 huonekaveria mennyt, nyt Jännätään illan ja aamun bilirubiini arvot että jos päästäisiin ystävänpäivää viettämään kotiin. Vähän on ollut imetys haasteellista, mutta veikkaan että hyvin paljon siitä johtuu tuosta bilin aiheuttamasta väsymyksestä.
Huh. Mutta on se niin ihana tyttö!!!!
 
Onnea taasen vauvoille ja tsemppiä vielä vuoroaan odottaville! :oops:

Vihreä lapsivesi oli minulla ja se todella oli tumman vihreää, ei tarvinnut arvailla väriä. Vauvalla oli napanuora kaulan ympäri ja supistusten aikana syke laski, ehkä se oli syynä veden vihreyteen. Mitä sitten oli seurauksena vihreästä vedestä: ekana yönä vauva oksensi 3-4 kertaa nielemäänsä lapsivettä (kuulemma ihan normaalia) ja ottivat verikokeita ainakin verenkuvan ja tulehdus arvon. Kaikki arvot oli meidän pienellä kunnossa eikä onneksi ollut saanut vettä keuhkoihin.

Vauva nukkuu omassa sängyssä meidän makkarissa mistä otan viereen imetyksen ajaksi. En osaa/uskalla pienen vieressä nukkua ja pyöritään molemmat nukkuessa aika paljon niin paremmat unet saadaan näin. Esikoinen siirrettiin omaan huoneeseen jo 2 viikkoisena koska heräsin joka ääneen. Nyt olen nukkunut hyvin ja herään vasta nälkä-ääntelyyn. Joko tämä vauva on hiljaisempi tai minä olen väsyneempi :p Yösyöttöjen loputtua varmaan siirretään isoveljen kanssa samaan huoneeseen.
 
Niin ja torstaina oli eka punnitus, syntymäpaino ylittyi kirkkaasti! :X3: Eipä tosin ihme näillä maitomäärillä ja tiheillä syöttöväleillä. Tänään käytiin jo ekalla vaunukävelyllä koko perheen voimin. Kohta pääsee jo normaalisti liikenteeseen, ihanaa, mökkihöperyys iskee muuten kotona. ;)
 
Mulla oli kans kakkosella lapsivedet vihreetä. Synnytystä seurattiin tarkkaan ja sen piti tapahtua vuorokauden sisällä vesien menosta tai oltais jouduttu tekemään sektio. Onneks kaikki meni kuitenkin hyvin.

Onnea Shake!

Hui kaks yötä ja selviää käynnistelläänkö... :ROFLMAO:
 
Heipat täältä teholta!
Elikkäs, mut katsottiin niin toipuneeksi ja terveeksi, että mut ulos kirjattiin osastolta eilen aamulla, jotta en tarvitse enää hoitoa ja näin ollen pääsin vauvan kanssa tänne teholle hänen eristyshuoneeseensa. Kumpikin voidaan oikein hyvin. Pojalle menee antibiootit varmuuden vuoksi, iho näyttää jo hyvältä ja pään mustelmatkin ovat laskeutuneet. Molemmat me napostellaan tamiflu kuuri myöskin.
Täällä oleillaan kuitenkin varmasti ainakin tiistaihin asti.
Itku pääsi eilen kun lastenlääkäri tuli kertomaan että pääsen vauvan luo. Imetys lähti käyntiin heti ja poika viihtyykin tissillä todella ahkeraan, viime yönä otti takaisin menettämänsä ensimmäisen yön ja oli alati ja lakkaamatta tissillä :D
Nyt nautin täysillä näistä päivistä kahden pojan kanssa, ja lähes koko ajan olemme todellakin kahden, isä onneksi saa vierailla täällä. Ensi viikolla kun kotiudutaan odottaa siellä neljä innokasta sisarusta ja heidän harrastuksensa ja muu arkihulabaloo. Vain täällä voin istua tunnista toiseen poikaa ihmetellen. <3
 
Saadaankohan huomenna ystävänpäivävauvoja monta? :love:

Onnea jälleen synnyttäneille!

Oma vointi on tyyntä myrskynedellä, eli ei mitään. Vähän on suppaillu tänään ja valkkaria tulee hiukan enemmän. Mikä on kuulemma hyvä merkki.

Neuvolaa mulle ei enää sovittu, ens ke terkka soittaa ja kysyy voinnit ja pistää paperit eteenpäin käynnistykseen.

Että hohhoijaa, synny jo.
 

Yhteistyössä