Helmikuun helmiäiset 2016 *touko-kesäkuussa*

Moi kaikki ja etenkin IMN ja rokkimamsuli, jos vielä muistatte mut! Täällä ensimmäistä odottava Milli. Heiluin tammikuisissa, mutta olinkin saanut plussan aikaisemmin kuin tajusinkaan. Alkuraskauden ultrassa la siirtyi helmikuulle. Katoin, että teitä olis monta alkukuun la:lla. Ettekö meinaa tulla fb-ryhmään?
 
Heippa, on kauhean etova olo kokoajan aamusta iltaan ja yölläkin.
Tällaista ei ole ennen ollut ja nyt tarviis apua..
Oletteko kokeilleet pahoinvointirannekkeita?? Lähden huomenna heti apteekkiin, jos saisi edes vähän apua..
Kaikkea olen kokeillut, aamulla banaani ennekuin nousee ylös, pikkuaterioita pitkin päivää, juomista jne. Mutta kupla kurkussa vaan pysyy..
 
IMN
No Ainakin ala-ikäinen tai iäkkäämpi (yli 40v) odottaja on riskiraskauksia. Lisäksi tietyt sairaudet, hedelmöityshoidoista alkaneet raskaudet sekä aiemmat komplikaatiot raskauksissa.
Sitten tietenkin jos on jotain akuutimpia ongelmia kuten outoja vuotoja tai kovia kipuja, kuten mulla, niin voi päästä neuvolan lähetteellä ultraan jo aiemmin.
 
Huhhuh tätä väsymystä. :sleep: Kevyet parin tunnin päikkärit taas. Ja tää nälkä. :giggle:
Mun pitäis päästä varhaisultraan onneks julkiselle. Täällä ne maksaa 200 ylöspäin. Meen jos jostain syystä kutsua ei tulis julkiselle. Huomenaamulla teen vikan digin, sit loppuu nää testailut.
 
Heippa, on kauhean etova olo kokoajan aamusta iltaan ja yölläkin.
Tällaista ei ole ennen ollut ja nyt tarviis apua..
Oletteko kokeilleet pahoinvointirannekkeita?? Lähden huomenna heti apteekkiin, jos saisi edes vähän apua..
Kaikkea olen kokeillut, aamulla banaani ennekuin nousee ylös, pikkuaterioita pitkin päivää, juomista jne. Mutta kupla kurkussa vaan pysyy..
Mulla on koko ajan rannekkeet päällä. Oli esikoisen raskauden pelastus. Nyt laitoin heti kun aloin oksentaa. Auttoi taas. Kokeile ihmeessä. ;)
 
Niin mäkin IMN, mut fb voi myös olla se paikka ;) Mä koen tämän palstan liian avoimeksi, kun tätä voi tulla lukemaan kuka vaan. Oon ehkä vainoharhainen, mut pelkään että joku tuttu bongaa mut täältä, jos kerron itsestäni liikaa. Uskallan puhua enemmän suljetussa ryhmässä.

Pahoinvointirannekkeista, mä hankin sellaiset. Vaikea sanoa, ovatko auttaneet vai eivät. Pahoinvointi on aika aaltoilevaa ja välillä on ihan mahdotonta tietää, auttoiko just sillä kertaa raitis ilma, syöminen vai rannekkeet. Vai ehkä kaikki. Orjallisesti niitä kyllä kotosalla käytän, muualla en paljastumisen pelossa uskalla.
 
NassuRessu, kiitos muistutuksesta! Unohdin ihan totaalisesti tuon a-vitam. jutun. Täytyy siis siirtyä niihin raskausvitamiineihin :D

Salassa pitäminen juhla-aikaan ei tuota ongelmia, kun en muutenkaan mitään juo. Tai jos juon, niin tooodella harvoin. Oon niin kranttu, että mikään alkoholi ei maistu tarpeeks hyvälle :D

Mää jäin miettiin tuota minean la, voiko se mennä nyt jo helmikuun lopulle. o_O:D Mietin myös, että riittäiskö pelkkä foolihappolisä.. Mistä oot sen hommannu, ihan apteekista?

Imn, täällä kans tämä kylmyys jo alkaa nyppimään :ninja:

Emeli, totta! Ei oireettomius tai voimakkaat oireet takaa mitään. Ja niinhän se on, että jos +6 rv:llä syke löytyy on km riski häviävän pieni. Tosin itse lukeuduin ekassa raskaudessa tuohon n. 1%:n luokkaan.

Tervetuloa kaikille uusille! :)

Täällä juhannus mennyt oikeastaan kotona ollessa. Ihan hyvä niin, ollaan saatu viettää koko perhe yhteistä aikaa :love:

Oireet edelleen hyvin lieviä. Nälkä tulee herkemmin, vilua on yleensä iltaisin. Väsymystäkin on ehkä enemmän kuin normaalisti. Mutta aika normi eloa oon saanu viettää. Mieliala vaihtuu jatkuvasti, välillä uskon masussa olevan elämää ja välillä taas uskon, että kesken on mennyt ilman vuotoa (kokemusta on). Noh, onneksi se uä on viiden päivän päästä.

Mulla on hirveen huono omatunto, kun oon menny syömään fetaa ja halloumjuustoa :eek: yht'äkkiä tajusin, että nekin on kiellettyjen listalla :censored:
 
Hei! Liittyisin seuraanne.. oon tässä lueskellut jo ennenkuin plussasin, koska oli niin vahva epäily raskaudesta. Ja niinpä sitten plussa tuli tällä viikolla. La olisi joskus helmikuun loppupuolella. Ennestään on yksi lapsi, reilun vuoden ikäinen.
 
Tervetuloa Rita. (y)

Kiva kun täälläkin on vilkasta keskustelua. :)

Minäkai oon syöny viime raskaudessaki fetaa salaatissa ja samoin myös nyt. Mulle ainahi viimeksi sillon neuvola täti sano, et voi syyä ku ne on tehty pästöroidusta maidosta. Mutta mahtaa olla tädistä kiinni, miten on noiden juustojen kanssa... o_O
 
Taidan kanssa siirtyä facen puolella. Olen samaa mieltä, kahteen paikkaan ei riitä yleensä aika ja jotenkin tuo face vaan houkuttaa.. Uskaltaa kirjoittaa enemmän itestään ja toisaalta saa enemmän myöskin irti. Jos nyt siellä kuitenkin (puoli)tuttuja on (suomi kun on pieni maa) NIIN eikai raskausuutinen leviä ennen aikojaan?
Olisi pikkasen idioottimaista käytöstä jos sattuisi naapurin Mimmi ryhmässä olemaan ja kylän raitilla sitten huutelisi tämän mamman raskautta, kun itellä ei olisi väliä vaikka kaikki tietäisi o_O

Uskon ja toivon ettei niin käy ja toisaalta luotan kanssasisariini. :)

Täällä kirjoittelu tulee hiljenemään kokemuksesta, vaikka nyt lupaisin että jatkan tännekin päivittelyä :alien: Kännykällä tän palstan käyttö on muutenkin heikkoa. Näytän niin uuvatilta kirjoitusvirheineni ja virheellisen jaoitteluni ja kun en pysty käyttämään silloin hymiöitä. :eek:

t.Emeli 4+6
 
Huomenta! :)

mä jatkan täällä, en tykkää facessa viestitellä kun sit niitä,viestejä usein on niin hirveesti paljon enemmän ku täällä. Jatkan siis palstalla perinteisesti! :) kukin tyylillään :)

oltiin ulkona kavereiden kanssa ja ilmeisesti oon niin paatunut alkoholisti että jäin heti kiinni vissyn ja kokiksen juonnista! :D no ei vaan, kyllä kaverit tuntee meidät ja tietää et lisää lapsia tulee joskus. Opiskelut mulla vaan jarruttanut niitä haaveita. Nyt ne osas laskea että kerkeen valmistua jos oon raskaana :D mut ihme kyllä jaksoin neljään asti ihan selvin päin.väsyttää ja yöllä tuli vähän huono olo mutta muuten fine :D

toivottavasti moni muukin jatkaa täällä! Etten jää yksin :D
 
Minä ainakin jään tänne! Et jää minea__ yksin ;) Mulla ei edes oo facebookkia niin tää oli helppo valinta :D Toivottavasti tänne jää kuitenkin muitakin kirjoittelemaan, ettei tuu ihan hiljaista :D

Vielä tuntuu että oireiden puolesta pääsee aika helpolla, mutta mä räjähtelen tosi herkästi. :/ Saatan suuttua ihan yhtäkkiä vaan ilman mitään syytä, hitsi ku on rasittavaa... Toivottavasti se tästä tasaantuis. :p

viii 5+4(?)
 
Eea
Tervetuloa uudet. :) (y)

Mie yritän kovasti ehtiä kirjoittelemaan sekä täällä, että fb-ryhmässä. :) On kyllä hauskaa kun nimimerkit saa kasvot ja tulee tutummaksi.

Täällä on ollut nyt useampi oireeton päivä, ja toki sitä alkaa heti epäilemään ettei kaikki ole niin kuin pitäisi. Huoh!! Ei auta kun mennä päivä kerrallaan ja katsoa miten käy.

Eea&Owe 6+0 Poks!
 
Minäki kirjoittelen tännekkin, vaikka facebook on helpompi. (y)

Mä kans suutun helposti ja pillitän. :cry: Tuntuu että koko ajan saa nieleskellä kyyneliä :LOL: ihanat hormoonit(y)

Ja tää pahoinvointi on hieman helpottanut, mutta saa sitä pari kolme kertaa päivässä käydä halailemassa pönttöä. Sillon se on inhottavinta, ku on just syöny jotain. Ruisleipä ei oo kivaa oksennettavaa :sick:

Reilu viikko ekaan neuvolaan ja ultraan :)


Nassuressu ja pikkuben 7+1:love:
 
Heippa, vieläkös tänne mahtuu mukaan? :)

Täällä yritystä ollut jo puolitoista vuotta ja vihdoin reilu viikko sitten tein positiivisen testin! Tällä hetkellä viikkoja kasassa 6+3. :)

Kävin myöskin varhaisultrassa keskiviikkona. Tässä olen odotellut nimittäin endometrioositutkimuksiin aikaa ja sen vuoksi kovasti pelotti, ettei ole väärässä paikassa... Mutta ultrassa näkyi kyllä pallero ihan oikeassa paikassa ja hurjaa oli myös se, että vahva syke näkyi myös, vkolla 5+6! :love: Meinasi tosiaan lääkäri, että on vauhdikas kaveri tulossa. :D

Itsellä laskettu aika siis 11.2. Ensimmäinen neuvolakäynti on 6.7.

Omista oireistani sen verran, että suht helpolla on vielä mennyt. Jonkin verran kipuiluja mahassa, lantiossa ja selässä, mutta uskoisin sen johtuvan siitä, että olen tosi pieni ja varmasti nyt jo venyy ja paukkuu. Pahoinvointia on ollut sellaisina aaltoina, ei mitenkään ihan kamalaa, mutta jonkin verran. Rinnat on tosi arat ja vähintään kerran yössä pitää nousta vessaan. Mutta siinäpä ne aika pitkälti! :)
 
Täällä iski eilen kesäflunssa, pientä kurkkukipua aamulla ja nenä vuotaa, kuumetta ei kuitenkaan ole ollut.

En tiedä kummasta johtuvaa on nyt tämä voimattomuus ollut, eilen meni kokopäivä torkkuen sohvalla, tänään sentään jaksanut vähän muutakin. Ajatuskin lämpimästä ruuasta etoo ja varsinkin eilen tuli heti huono olo jos nousi.

Toivottavasti huomenna taas kunnossa, muuten tulee tuskaista töissä. Nostan kyllä hattua kaikille joilla on pahoinvoinnista huolimatta lapsi(a) hoidettavana.

Ja kyllä minäkin täällä pysyn, vaikka fb muuten onkin aktiivisessa käytössä :)

Enpä ole ikinä laittanut "virallisia" tietoja mitkä voisi päivittää tuohon etusivulle eli: LA 16.2, 1lapsi, 29v, KOS
 
Joo minäkin kirjoittelen mieluummin täällä kuin facessa. Semmoista kysyisin teiltä muilta, että onko teillä ollut vuotoja jo niinkin varhain kuin ennen mitä kuukautisten pitäis alkaa? Mulla oli viikon päästä ovulaatiosta pari päivää tosi niukkaa veristä (vois passata kiinnittymisvuodoksi) , mutta se vuoto muuttui rusehtavaksi ja sitä kesti sit vielä viisi päivää. Ja sitten tuli välillä ihan kirkastakin verta. Menkkamaista juilintaa liittyi tähän. Sitten viimeinen vuotopäivä oli viime su, ti ois pitänyt alkaa menkat ja minä jo silloin testasin :) oli niin vahva epäily vuodosta huolimatta... siltiki vaan ihmetyttää mitä oli se vuoto. Nyt ei oo enää viikkoon vuotanu eikä ollu mitään tuntemuksia.. nyt ois rv 4 + 5.
 

Yhteistyössä