Helmikuun Helmiäiset 2016

Mä en tiiä miten tota neitiä viihdyttäisin. En vaan jaksa enempää mitä nyt teen ja siitä tulee huono omatunto. Tuntuu etten pysty tekemään mitään omaa, kun tää nykyään tuntuu valvovan koko päivän pieniä torkkumisia lukuunottamatta. Ja nekin lähinnä sylissä ja sitterissä (sitäkin mun pitää hytkyttää eli en pääse mihinkään). Jos laskee esim. sohvalle ni herää heti tai vartin päästä viimestään. Nojoo, vaikuttaa sekin et mies ollu työmatkalla ja oon hoitanu kaiken tällä viikolla aamusta iltaan, miks tää tuntuu nyt niin ylivoimaselta. Toisaalta tyttö ei ees kauheesti itke, eli tuntuu et valitan ihan turhasta. Tai no itkee jos jää yksin, mut lähinnä ongelma on et tarvii mua ja viihdyttämistä koko ajan. Eikä meillä sitä tukiverkkoakaan oo täällä missä asutaan, eikä samassa tilanteessa olevia ystäviä. Plaah, pakko oli avautua. Tiiän et kohta taas näyttää kirkkaammalta:unsure:
 
Fiona, mulla sama fiilis. Sun teksti olisää just niinku mun fiiliksistä. Onneks on viikonloput että mies saa auttaa. Arjet kun menee töissä ja illat autohommissa. Tästä ei tulis mitään jos olis tässä vielä parivuotias mukana... :X3: "onneks" on vaan tää vauva ja koira, koirakin kyllä on ihan hunningolla.:ROFLMAO:
 
Meillä on 2v ja vauva. Vauva ei myöskään nuku muualla ku sylissä. Siksipä kantoliina on paras keksintö. Tai kantoreppu. Saa kädet vapaaksi ja pääsee tekemään kotihommia ja olemaan esikoisen kanssa.

Hirveenä hommaa sunnuntain ristiäisiä aatellen. Kauppaan pitäs lähtee
 
IMN
Mulla kans tuntuu ettei miehen iltaviikkoina ehdi sohvaa nähdäkään, paitsi vauvaa syöttessä. Silloinkin se miehenkin vähäinen kotonaoloaika aamupäivästä tuntuu menevän esikoisen eskari- ja puheterapiakuskaamisiin, kotitöihin, kaupassa käyntiin jne. pakollisiin. Mun vanhempien luona käydään noina viikkoina aika paljon, kun ovat ainoat kävelymatkan päässä asuvat. Nää aamuvuoroviikot onkin sitten vähän iisimpiä kun on joku muukin erityisesti iltaisin apuna laittamassa kaikki kolme nukkumaan, käyttämässä pesulla, laittamassa iltapalat jne. Ja on se autokin sitten iltapäivisin käytössä niin pääsee kauemmaskin kotoa.

Eilen kyllä meinas palaa hermot ku kaverin mies sanoi voivansa jäädä "lasten kans kotiin makaamaan" :D no v*ttu lycka till sille makaamiselle vaan! Oli vähän vaikee pitää turpa kiinni..
 
Joo no tosiaan se tästä puuttuis et lapsia ois useempi o_O Tosin siinä se lastenhoito on jo tuttua hommaa eikä varmaan ota niin paineita kun ensimmäisen kanssa. Eikä mulla suurin ongelma oo se et hukkuisin työmäärään, vaan se et koen riittämättömyyttä kun en tiiä miten vauvaa viihdyttäisin. Tai tavallaan tuntuu et oon koko ajan vaan tässä sitä varten. Jos ois toinen lapsi niin varmaan vauva menis "siinä sivussa" helpommin eikä ois koko ajan vauvan vierellä päivystämässä mitä se tarttee ja mitä temppuja nyt keksis:ROFLMAO:

Mulla on kantoliina, mut oon käyttäny luvattoman vähän. Jotenkin tuntuu vaan etten yhtäjaksosesti tee mitään hommaa niin pitkään, et sitä jaksais virittää päälle. Vai istutteko te esim. sohvalla tai ruokapöydässä liinan kanssa? Mä nään sen vaan käytössä jos kävellen tai pystyssä touhuaa jotain.
 
IMN
Mää oon vältelly kantoliinaa siksi etten taho opettaa enää yhtään vauvaa sylivauvaksi, vaikka hyvin oon onnistunu siinä taas ilman liinaaki :D tuntuu ettei tyttö viihdy hetkeäkään yksin tai korkeintaan vartin.. tiiän että mun kohdalla tapahtuis niin, että vauva ois suurimman osan päivää liinassa, koska se ois vaan helpoin vaihtoehto. Sitten saisin kannella vielä kymppikiloistakin siinä aamusta iltaan :rolleyes:

Tänään sentään onnistu sen verran hyvin irtautua vauvasta, että aloitin siivouksen aamulla ennen yhdeksää ja lopettelin kahden aikoihin :D toki siinä muutamat syömiset, niin isommille kuin pienemmällekin piti hoitaa, mutta pitkästä aikaa on semmonen tunne että oon saanu jotaki aikaseks! :) vielä kun jaksais ikkunoiden pesua aloitella..
 
  • Tykkää
Reactions: viii ja helmijenni
Onpa tänne tullut paljon tekstiä, kiva! :)

Meillä vauva nyt 6 viikkoa, ja vihdoin voin sanoa että imetys onnistuu. Kahden ekan kanssa täysimetys ei onnistunut, joten oudolta tuntuu että vauvalla nyt paino nousee hyvin pelkällä rintamaidolla. Kahteen ensimmäiseen viikkoon paino ei ollut vielä kunnolla lähtenyt nousuun, mutta sitten se lähti. Olen iloinen :) mutta onneksi ei oo väliä mitä ruokaa vauva saa, kunhan vaan saa sitä ruokaa, se on tärkeintä. Korviketta tai rintamaitoa :)

Meillä ei oo kotona hiljaista, siitä pitävät 2 v ja melkein 4 v huolen :D kun mies on töissä, en paljoa ehdi istua: heti jos on hiljainen hetki, pitääkin vaihtaa vaippoja, auttaa vessassa, tehdä ruokaa... Kaikki hetket pitää hyödyntää. Oi teillä joilla on ensimmäinen lapsi, se on niin erilaista aikaa :) tosin muistan kyllä että silloin vasta tuntuikin ettei mitään meinannut saada tehtyä, kun vauva vaati jatkuvasti huomiota :D ja samoja asioita silloin mietin, että pitääkö vauvalle koko ajan höpötellä tai olla jotakin aktiviteetteja :) mutta niistä ei kannata ottaa mitään paineita :)

Ristiäisiä ei oo vielä pidetty, koska ei oo päätetty vauvan nimeä vielä :( tuntuu todella vaikealta nyt... Mikään nimi ei muka tunnu kivalta, ja semmonen mikä tuntuu kivalta niin epäilyttää, että onko liian outo nimi... Vaikka kalenterista kyllä löytyy ja on suomalainen nimi... Ääh, ja vauvakin jo niin vanha, että aivan ärsyttää puhua vaan vauvasta koko ajan vaan haluaisin jo käyttää nimeä! Ei stressaa yhtään ei.... :D
 
  • Tykkää
Reactions: helmijenni
Nassuressu, hyvää ristiäispäivää :)

Fiona, älä suotta stressaa vaikka et pidä vauvalle koko ajan seuraa:). Tykkäiskö vauva jos musiikkia soisi taustalla?, entäs joku soiva kiva lelu minkä saa vaikka roikkumaan leikkimattoon tms?

Mä höpöttelin paljon esikoiselle kun ei päivisin oikeastaan ollu muuta tekemistä:LOL:. Kuopuksen kans juttelen nykyään aamuisin, päivisin ja iltaisin, sen aikaa kun hänestä hyvältä tuntuu:D, maksimissaan tunnin/"kerta".

Just miehen kans puhuttiin siitä kuinka paljo vähemmän kuvia on tullu otettua toisesta lapsesta.
Onhan esikoisen vauva- aika eritavalla ainutlaatuista kun toisen lapsen. Nyt se ei ole niin uutta ja jännittävää:).

Meillä menee arki aika rutiinilla ton 2 vuotiaan ja vauvan kanssa. Viikonloppuisin ihan tuntuu et mies on vaan tiellä, ku on tottunu päivät hoitaan 5 saakka ihan itsekseen:D.
Miehellä +-puolenvuoden reissuhomma tiedossa elokuusta eteenpäin, hirvittää jo miten selviän ma-pe lasten kanssa kokonaan yksin. Onneks vauva on silloin jo isompi(y).

Tänään olis ohjelmassa laittaa ristiäiskutsut viestillä meneen. Löytäis vaan jonku kivan pienen runon siihen alkuun:rolleyes:.
 
Nostan kyllä itsekkin hattua teille jolla on useampi lapsi, nyt ajatus tuntuu täysin mahdottomalta :whistle: Tuntuu tosiaan että hereilä ollessaan vaatii kyllä kokoajan huomiota kun ei kauheasti viihdy itsekseen. Onneksi nyt viime aikoina edes hetken että ehtii käydä vessassa tms :D

Olin alunperin ajatellut että JOS joskus toista pohditaan niin ikäeroa saisi olla se kolmisen vuotta ja olen edelleen sillä kannalla. Itse ehtisi olla hetken välissä töissä ja tuo kasvaa jo sen verran että pystyy jo itse tekemään asioita.. Vaikka onhan se masentavaa kun tuo ei ole enää mikään pikkuvauva, kamalan nopeasti aika menee ja tuo kasvaa :O
Mutta onhan se ihana nähdä kuinka toinen oppii uutta ja innostuu jo asioista :) Vielä kun nukkuisi öisin paremmin, olen kyllä IMN:n vauvan pitkistä yöunista "hieman" kade. Vaikka tiedän että toisilla menee vielä paaaljon huonommin mutta kyllä se olisi kivempi nukkua pidempiä kuin 2,5-3h pätkiä joskus:sick:

Meillä oli eilen ristiäiset, kaikki meni hyvin eikä kyllä onneksi aiheuttanut itselle juurikaan stressiä vaikka tarjoilut hoidinkin itse :)
 
Päivät vierii hirmuista tahtia, oon jo viikon aikonut kirjoittaa mut milloinkaan ei ehdi..
Jälkitarkastus ja vauvan 2kk neuvola käyty ja kaikki kunnossa. Herralla oli kokoa jo 6650g ja 60cm. Kasvaa siis kohisten!:LOL: Rota-rokotteesta ei tullut vaivoja, mikä oli hyvä sillä mies on ollut taas tiiviisti koko viikon töissä. Vauva on ruvennut nukkumaan yöt 1-2 syötöllä. Nukahtaa 19.30-20 ja herää syömään 01-02 välillä ja sitten taas 05-06. Aamupäivälläkin on nyt pitänyt neljän tunnin syömisväliä. Pitemmistä väleistä huolimatta maitoa tuntuu tulevan ihan liikaa ja suihkuamalla. Yöllä varsinkin herään paita ja pahimmassa tapauksessa sänky märkänä kun rinnat vuotaa yli. Yöllä vauva syö puoliunessa hyvin, mutta päivällä kakoo liian nopeaan tulevaa maitoa ja monesti sitten ei kävisi enää syömään kun pahin suihkuaminen loppuu. Iltaisin on mennyt useasti huutamiseksi kun joko on liian väsynyt tai sitten iltapäivän tiheämmästä syömisestä tyhjempi rinta ei kelpaa. Minua jo pelottaa loppuuko tälläkin kertaa imetys lyhyeen kun suihkuaviin rintoihin tottunut vauva ei enää huolikaan tyhjempiä syötäväkseen.:( Toivon nyt todella että maidontulo vähän tasoittuisi ja rinta yhä kelpaa. En edes ymmärrä miten nyt yhtäkkiä maitoa on yli tarpeen kun mitään tiheämpää syömiskautta ei ole ollut. o_O

Jännä huomata miten vauva menee "siinä sivussa" ja viihtyy itsekseen arkihyörinässä kahden lapsen kanssa. Mies lahti tänään isomman lapsen kanssa mummolaan yhdeksi yöksi ja koko iltapäivän tuntui että sai olla vauvaa viihdyttämässä. Kuitenkin sama vauva kyseessä. Ilmeisesti se isoveli osaltaan pitää seuraa vauvalle vaikka leikkiikin vaan itsekseen samassa huoneessa. :love:

Meillä myös miehen työputken aikana tuntuu että yksin saa pyörittää koko arkirumban ja vähät yhteiset ajat kuluu kauppa-, ruoka- ja siivoushommien tekemiseen että arki pyörii. Mies kun tekee kolmivuorotyötä jossa pahimmillaan vuorojen välissä on vaan se pakollinen 8 tuntia niin ei siinä paljon parisuhdetta hoideta kun toinen käy kotona vaan nukkumassa. Pahinta on kun aamuvuoron jälkeen menee yöhön taas töihin ja välissä pitäisi saada nukuttua. Yhden lapsen kanssa mentiin yleensä iltaruuan jälkeen johonkin isoon kauppaan kuljeksimaan. Pari kertaa olen kokeillut nyt samaa mutta hetkeen en uudelleen mene. Vauva on siihen aikaan väsynyt mutta ei malta nukkua kunnolla ja isompikin on väsy ja roikkuu kärryn reunassa tai sinkoilee sinne tänne. Lopputuloksena huutava vauva ja omat hermot kireällä kaikesta. Joten ei kiitos. :LOL: Onneksi on jo iltaisin valoisaa niin pitää vaan jatkossa lähteä ulos. Tai sitten mies saa yrittää nukkua meidän melutessa.:LOL:
 
IMN
Meillä kans miehellä tuota hyppelyä vuorosta toiseen. Esim. olikohan viime viikolla tiistai iltavuoro 14-22, keskiviikko tupla 6-22 ja torstai aamu 6-14. Siinä meinas jo epätoivo iskeä, että eikö ollenkaan tuu sitä auttavaa kättä, että ehtis lasten kans touhutakin jotain kaikkien kotitöiden ja vauvanhoidon lomassa. Varsinkin yövuorot kiristää kaikkien hermoja.. Toisaalta taas mullakin on välillä tunne että mies on vain tiellä meidän hyväksi havaituissa rutiineissa :D varsinkin aamuisin.. eikä koko ajan viitsisi olla sanomassa ettå itseasiassa me tehdään tää asia näin, noin ja tällä tavalla. Tulisi jotenkin päällepäsmäri-olo..
Saisko sen ukon laittaa komeroon piiloon ja kutsua sieltä ulos kun tarvii? :ROFLMAO:
 
Hattisvattiksen tekstistä heräs ajatuksia..

Mä oon just miettiny vaikuttaako maidon tuotantoon, jos syömisvälit harvenee. Meillä neiti nimittäin muutamana yönä heränny 4h (jee!) välein syömään, mut tuntuu et päivisin rinnat tyhjemmät ja iltasin söis vaikka tunninkin välein. Tuntuu imevän ihan tyhjän tuntusia rintoja, vaikka alkuunhan multa tuli ihan suihkuamalla. Oon koittanu myös pumpata, mut ei enää heru pumpullekaan ollenkaan niin hyvin ku aluks. Hätäsesti sain jonkun 20ml :unsure:

Mä luulen et vauva viihtyy just paremmin kun on enemmän seuraa ja virikettä muista ihmisistä, sisaruksista tms. Me ollaan vierailtu pariin kertaan siskon perheen luona viikonloppureissulla, jonka ajan vauva on niin tyytyväinen ja harmiton tapaus. Kattelee ja kuuntelee ja nukkuu vaan, menee todellakin siinä sivussa. Siellä siis toisia pieniä lapsia ja tietty me aikuisetkin touhutaan ja höpötellään koko ajan. Nekin ihmettelee aina miten meiän vauva on niin kiltti ja tyytyväinen. Sama ristiäisissä kun meillä oli koko päivä aamusta iltaan vieraita, ni neiti vaan siirty sylistä toiseen tyytyväisenä eikä itkua kuultu kertaakaan. Auta armias oon kotona vauvan kanssa kahestaan ni sit se on sitä kitinää ja tyytymättömyyttä, tuntuu et tarvis mua koko ajan.
 
Meilläkin on alettu ähistä, jos puuhailen liikaa omiani. Osittain teen omiani ja juttelen vauvalle samalla. Se auttaa. Meillä kyllä viihtyy lelujaan katsellen ja niillekin jutellen, mikä helpottaa elämää. Toki myös höpöttelen vauvan kanssa keskittyenkin. Esikoinen kun on niin saa kaiken huomion...

Nukkuminen tuottaa välillä ongelmia, lähinnä niin päin, että nukkuisi liikaa päivällä ja illalla ei huvittaisikaan mennä nukkumaan... Ainut aika kun nukutetaan vauvaa varsinaisesti on juurikin iltayöstä. Puuuh, mutta ei jakseta valvoakaan kovin myöhään. Lopulta se nukahtaa aina... Vauva nukahtaa aina vaunuihin tai autoon, joten kuuden jälkeen ei viitsisi mihinkään kotoa lähteä, kun sitten ainakin yöunet alkavat mahdottoman myöhään. Olisi kivampi, kun ilta-aikaankin voisi muuallakin käydä yhdessä kuin kotona.

Vauva nukkuu välillä pitkiäkin pätkiä ja rinnat tuntuvat pakkautuvan varsin täyteen. Toisaalta sitten vauva tankkaa aamusta tiheämmin 30-60min välein, niin tyhjenevät. Toistaiseksi ei ole maito ainakaan tuosta pakkautumisesta vielä hirmuisesti vähentynyt. Välillä kyllä oon aamuyöstä pumpannutkin vähän pois, että on itsellä helpompi olo.
 
Aargh, toista päivää iltatissiraivo. Olin jumpassa ja vauva oli saanut pullosta pumpattua maitoa niin eipä kelvannut iltatissit. Tosin oli niin väsynyt, että nukahti paljon aikaisemmin kuin yleensä. Tai saa nähdä kuinka pitkään mahtaa nukkua. Rytmi jotenkin muuttunut (ehtihän se jo melkein viikon ollakin rytminä...) niin iltaisin on aivan uupunut. Tänäänkään ei toisilla unilla meinanut vaunuissakaan nukkua kunnolla, kun aiemmin on simahtanut vaunuihin jo ennen kuin on pihasta päästy pois. (n)

Pitänee mennä pumppailemaan maitoa kohta, jos tuo nyt unilla pysyy niin ei pakkaudu yöllä aivan kamaliksi... Eilen kuitenkin nukkui 7 h ekassa pätkässä. Nyt tosin vaikea sanoa onko syönyt mahan täyteen, kun söi vaan pikku huikan tissistä ennen nukkumaanmenoa. Saihan tuo toki pullosta sen 110 ml 60 min aiemmin.
 
IMN
Oon kyllä vähän kade noista teidän vauvojen syöntiväleistä.. Meillä syödään päivisin taas 1-2h välein ja aina pienissä erissä. Luojaties mitä syöttörumbaa tää elämä ois jos ei oltas alotettu kiinteitä. Vaikka sosetta meneekin vaan se purkki per päivä ja velliä vielä vähemmän. Pitäis kai uskaltaa antaa enemmän kerralla niin ois neiti edes hetken tyytyväinen.
Mutta joo, en valita niin pitkään ku yöt saadaan nukkua..
 
Se voi IMN olla sitä.tiheän imun kautta, joka pullovauvoillekki tulee :) Eikö teillä oo se 3kk ikää ihan näillä näppäimillä?

Mä en tiiä miten usein meillä päivällä syödään, en paljoo kelloo kattele. Mutta usein. Yöllä syö sitten kerran, menee nukkumaan n.klo 23 ja syö vasta 4.30 toisen rinnan jonka jälkeen jatkaa unia ja aamulla 8 aikaan ottaa tissiä ja jää vielä nukkumaan. Heräilee yleensä 10 pintaan.
 
IMN
Joo, ens viikolla tulee jo 3kk. Voi kauhea kun aika menee nopeaa, jos sisaruksiinsa tulee niin meillähän alkaa hampaidenteko jo parin-kolmen viikon päästä :eek: ja motoriikkakin varmaan alkaa pian kehittyä ihan vauhdilla. Esikoinen alkoi pyörähtää mahalta selälleen ja toisin päin jo 2,5kk iässä ja toinen joskus 3kk paikkeilla. Lelujakin alettiin tavoitella joskus kolmen-neljän kuukauden ikäisenä.

Tiheän imun kautta oon itekki miettiny, meillä ne tosin tuntuu kestävän useamman viikon kerrallaan :cautious: no, kolmevuotiaan ruokakiukkuiluun verrattunahan nää jutut on ihan pala kakkua :D jos jollain tahtoo lohduttautua. Meidän 3v tahtois nyt syödä joka aterialla vaan maksalaatikkoa tai nakkeja..

Tuleeko pullovauvoille muuten rinta-, tai siis pulloraivareita? Oon nimittäin havaitsevinani tällaistakin.. Hirveällä kiireellä pitää saada pullo suuhun, mutta sitten alkaa vääntelehtiä ja karjua täyttä huutoa, kunnes saa taas pullon suuhun ja parissa sekunnissa alkaa uusi huuto (n)
 
Mulla oli tänään jälkitarkastus ja oon jotenkin hirveen pettynyt. Pakolliset tutkimukset teki mutta ei kysyny sanallakaan mun vointia. Ei muuta ku toosa auki, kysymys virtsankarkailusta, ehkäisyresepti, kiitos ja näkemiin. Eipä tee hirveesti mieli avautua omatoimisesti.. Huoh.

Ehkäisystä, onko teillä kellään ollu ehkäisyrengasta? Pyysin pillereitä, niin jotenkin jäi rengasresepti käteen. Jep jep.

Meilläkin tuntuu olevan välillä pulloraivareita. Luulin kans niitä olevan vaan tissitakiaisilla :D
 
Fiona, sen verran olen iltaisin sängyssä nyt lueskellut ihmetyksen tuki fb ryhmää että osaan sanoa että se että pumpulla ei saa juuri mitään/tissit tuntuu tyhjiltä ei tarkoita sitä että maitoa ei tulisi(y)

Minäkin kuvittelin että joku rytmi jo olisi mutta nyt ei ole kahteen päivään nukkunut pitkiä päikkäreitä edes vaunuissa, eilenkin heräsi heti kun kotiin tultiin (n)
Aamuisin herää n seitsemän aikaan huitomaan ja häsläämään. Itse kun en vielä jaksaisi siihen aikaan nousta niin yritetään tutin avulla vielä torkkua, ja yleensä onnistuu noin ysiin. Nukkumaan mennään yleensä molemmat yhtä aikaa ( koska en jaksa sitä että herää samantien kun yritän karata sängystä, tai max 15min päästä )10-11 aikaan, se monelta nukahdetaan on sitten eriasia :censored: pari herätystä tuossa välissä yleensä.

Ja täälläkin syödään kyllä hereillä ollessa tunnin välein...
 
Meillä oli tiheän imun kausi just viimeviikolla, kesti pari kolme päivää muistaakseni. Syötiin tunnin - maks parin tunnin välein.
Eikö sitä sanota että 3 ja 6 viikon sekä 3 ja 6kk ikään ajoittuu tiheän imun kaudet.

Vauva nukku viimeyönä koko yön, heräs syömään vasta 7 ekan kerran. Tai en ainakaa muista heränneeni syöttämään aiemmin :D:D.

Vitsi ku täällä on kivat ilman:), aurinko paistaa. Pitäis mennä leikkiin viherpeukaloa ja karsii noita puskia(y):D.

Helmijenni, kurjaa ettei ollut kiva lääkärikäynti. Mun mielestä se voinnin kysyminen olis enemmän ku fiksua, harmi ettei kaikki sitä ymmärrä:unsure:.
 
Täällä meillä päin jälkitarkastus on sellainen että ensin käydään samalla äitiys puolen th:lla kuin odotusaikana ja hän kyselee voinnit ja mittaa painon ym. Sitten viikon päästä on uusi aika lääkärille joka kattoo koneelta mitä th on kirjoittanut ja tyyliin vaan toosa auki ja resepti jos tarvii ja pihalle. Ihan hölmöä käydä kaksi reissua mutta toisaalta mukava jutella tutun th:n kanssa vielä kerran.

Luulin jo että imetys loppuu meiltä kun jostain syystä maitoa suihkusi paljon eikä enää muu kuin suihkuava rinta kelvannut. Vauva huikkasi mitä vauhdilla tuli ja sen jälkeen ei kelvannut toinen rinta eikä myöskään sama uudelleen. Ja huusi kurkku suorana jos laittoi rinnan lähellekään. Söi sitten yhden päivän niin että 2 tunnin välein huikkasi nopeasti yhden rinnan ja seuraavalla kerralla toisen. Yöllä sitten kelpaisi molemmat yhdellä kertaa, samoin ihmeekseni aamulla. Ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia syöttämisessä. Ilmeisesti maitoa tuli yli tarpeen ja vauva näin syömistä vähentämällä tasasi kysynnän ja tarjonnan kohdalleen. Itse olin varma että pulloon joudutaan siirtymään kun teki ihan samaa kuin esikoinen ja saman ikäisenä. Mutta onneksi ei ja toistaiseksi imetys jatkuu. Pitää vaan luottaa siihen että vauva tietää mitä ja miten paljon tarvitsee. (y):love:
 
IMN
Eikö kaikkialla siis vauvan neuvola th:na jatka sama henkilö kuin raskausaikana? :eek: meillä mennyt aina näin ja kaikki lapset käy samalla tädillä, samoin minä raskausaikoina. Itsehän sen muutenkin saa täällä päin päättää.. Meillä onkin tän neuvolantädin kans jo 15-vuotinen taival takana :D

Meillä jälkitarkastus on yhden käynnin juttu ja th ja lääkäri on koko ajan samassa huoneessa. Kiva sinänsä että lääkäri voi suoraan kysyä hoitajalta, jos en itse jotain muista/osaa vastata. Nyt tosin mulla oli lapset mukana, joten mentiin lääkärin kans toiseen huoneeseen sisätutkimuksen ajaksi ja sillä aikaa th viihdytti vanhempia lapsia ja tutki vauvan :)
 
Meillä ei jatku sama th kun raskausaikana:(. Ekan kotikäynnin teki sama th mut sit siirryttiin lasten ja nuorten terveydenhoitajalle, joka on kylläkin ihan mukava:)..
Meillä sen takia ei olla samalla, kun äitiysneuvolan terveynhoitaja vastaa toisen paikkakunnan äitiyspuolesta (matkaa sinne taitaa olla parisenkymmentä km meidän paikkakunnalta.).
Esikoisen aikana oli kylläkin sama terkka, mut meillä vaihtui tk Pihlajalinnaksi, joten se liittynee asiaan..:rolleyes:

Meillä menee jälkitarkastus niin että ensin on aika raskausajan th'lle ja sit mennään lääkärille:). Pieni paikkakunta kun on niin lääkärinä on yleensä aina sama naama, joten ei haittaa esitellä toosaa, kun lääkäri sen nähny ennenki :D.
 

Yhteistyössä