Helmikuun hippuset 2012 **MEIDÄN KUU** 4 vauvaa syntynyt

Jee, edes joku kohtalotoveri täällä linjoilla! :D Ei tapahdu Tuulikka täälläkään yhtään mitään... Eilen illalla mukamas supisteli ja sitten, ei mitään. Minä jo tuuletin innoissani että nyt, NYT jotain tapahtuu niin ei.

Kavereille ja tutuille syntyy tuon tuosta vaaveja täällä meidänkin suunnalla (hirveesti "helpottaa" tätä loppuaikaa kun näkee sellaisien vastasyntyneiden kuvia ja kuulee tunnelmia...yngh, miksen minäkin jo?!) ja minä vaan lyllertelen masuni kanssa. :)

Sen synnytyksen on parempi olla ihan nips naps vaan että saan sen nykeröisen äkkiä käsivarsilleni! :heart: Jos sitä pitää vielä houkuttelemaan rueta niin jo on huumorintajun periny...:LOL:

Nyt perjantaiherkkuja; oikein tulista ruokaa ja PALJON! Katotaan onko sillä mitään vaikutusta mihinkään...tuskinpa, mutta yrittänyttä ei laiteta. ;)

-Mökkihöperö Lilu & Ikuinen mahamönkijäinen "J" 38+5 - :heart:
 
Täällä tänään poksui 40+0 ja sen kunniaksi kävin äpolilla, kun sinne aika oli varattuna. Vauvalla kaikki mahassa hyvin, painoarvio tänään ultralla 3940g. Sanoi vaa, että senku kasvaa mahassa ja odotellaa käynnistyykö itsekseen. 41+3 kuulema pitää varata yliaikakontrolli. Kohdunsuuta yritti ylettää sormilla, mut todella takana vielä. Oli todella epämukavaa touhua, mutta ei siis yltänyt sisä suulle asti:) Eipä supistuksia tullut yhtää koko tutkimukse jälkee. Ei vissii kauhera kiire pihalle tolla maha asukilla:D

Onnea vauvautuneille! Ja tsemppiä odottajille!

oireeton riikkunen ja maha-asukki
 
ONNEA eva-marialle pienestä miehestä!!!:) :flower:
On kyllä todella täsmällistä toimintaa ja komeat mitatkin. Synnytys/synnytyksen kesto myös kadehdittava... Kunpa menisi itselläänkin noin helposti.
 
Onnea eva-maria pojasta! Ja minäki tilaisin mielellää noin lyhyen synnytyksen:D Kuullostais tollanen reilu tunnin rupeama juuri hyvälle.

Voin samaistua lilu ja tuulikka teihin, ei tietoakaa et vauva pihalle tulisi. Täällä edelleen oireettomuus jatkuu. Ei yhden yhtä supistusta/kolotusta vaikka kuinka siivoisi tai kävelisi jne.. Todella turhauttavaa.. Ei tunnu menevän perille, et oon vuokrasopimuksen irtisanonu. Ei enää sais asua siel yksiös. Häätökäskystä huolimatta siellä vaa köllii ja potkii.

Minnehän kaikki odottajat kadonneet palstalta? Kaikkiko synnyttää parhaillaan:)?
R ja tyytyväinen maha-asukas 40+1
 
Niin ne voi tilanteet muuttua: Täällä pötkötellään nyt jo osastolla! :) Lapsivesistä osa meni aamulla puoli 5 aikoihin, nyt on lorahdellu pitkin päivää ihan huolella! Jos ei rupee itse tulemaan, huomenna käynnistellään. :) Jännittävää! Kirjottelen sitten lisää kunhan pikkuäijä on syntynyt. :heart: Tsemppiä mammat, tämä ainakin todisti sen että paljon voi tapahtua lyhyessäkin ajassa. :eek:)
 
Täällä kärsittiin suppareista kaksi vuorokautta, ja sitten loppui. Mä olin jo ihan varma että jes, NYT se tulee! Ja kakanmarjat, päätti kuitenkin jäädä vielä odottamaan. Eilen illalla oli jo suht säännöllisesti tunnin välein monta kertaa suppis, mut ei vaan muuttunu kivuliaammiksi, tai tiheämmiksi. Supparin jälkeen masu meni sellaiseksi teräväksi ja suipoksi, et kyllä naperokin oli hämillään ja kovin on levoton koko ajan. Mutta EI SITTEN!! :LOL:

Mekin voitais tänään kokeilla tulisempaa ruokaa, kunnon siivous ja reipas lenkki ei yhtään kiihdyttäneet. Ja siis tosiaan ihan on lääkäriltä lupa tulla ulos, niin minähän en enää jaksa odotella. Toivottavasti vaavi perii isänsä kärsivällisyyden..
Lantioluita kyllä kovasti kolottaa kun on niin alas valahtanut ja selkä vaivaa plus ihan kamalat pohjesuonenvedot! Onko pakko jaksaa? :D

Noh, huomenna poksahtaa 38+0..
 
Niin ne voi tilanteet muuttua: Täällä pötkötellään nyt jo osastolla! :) Lapsivesistä osa meni aamulla puoli 5 aikoihin, nyt on lorahdellu pitkin päivää ihan huolella! Jos ei rupee itse tulemaan, huomenna käynnistellään. :) Jännittävää! Kirjottelen sitten lisää kunhan pikkuäijä on syntynyt. :heart: Tsemppiä mammat, tämä ainakin todisti sen että paljon voi tapahtua lyhyessäkin ajassa. :eek:)
Tsemppiäää!!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Lilu
Moi!
Täälläki koitetaan kaikee touhuta, et jotai alkais tapahtua. Toistaiseksi oon saanu vaan massiivisen paineentunteen tonne alas.. Tänää on menossa 39+3 esikko syntyi aikoinaan tällä rv lukemalla.
Voi ku nyt alkais tapahtuun täs viikonlopun aikana. Kyllähän tuo toivoo antaa, että kun tapahtuu niin sitte tapahtuu nopeesti.
Ollaan aika aktiivisesti kirjoiteltu tuolla fb:n puolella, käyn kyllä lukemas täälläkin ja kirjoittelemassa kun jaksaa.

t.sini77 ja masumöllöttelijä 39+3
 
Lilu, lycka till nyt sitte vaa :D Kade, not :D Mut kylläpä se alkaa jokaisella pian olemaan tiukat paikat :) Mulla alkaa vaan pää leviämään, äiti oli ostanu taas ihania pikku vaatteita nii märy pääs ja oli pakko soittaa sille et nyt lopettaa sen shoppailun nii kauaksi aikaa et se muksu on syntyny ku mulla ei pää kestä enää. Ja nyt poden täällä helvetin huonoa omatuntoa ku piti mennä sanomaan rumasti vaikka pyysin anteeksiki ja se sano et ymmärtää kyllä. Mutta eipä tälle hormoonihuuruselle päälle oikein mahda enää mitään. >_> Menis tukkimaan suunsa tuolla pitsalla vaihteeksi ><
 
Torstaina klo 00.23 syntyi pikku Oiva poika hyvin 9 / 10 pistein , pojun varpaat hieman sinersi mutta muuten oli hyvässä kunnossa:) pituutta löytyy 49cm ja painoa oli syntyessä 3150g päänympärys 35cm.
Synnytys oli melko nopea ja helppo. Lapsivedet meni kotona klo 20.00 illalla ja säännölliset supistukset alkoin noin 21.25.
Spinaali laitettiin kun avautuminen jumahti pidemmäksi aikaa 5cm ja ennen kuin ehti edes vaikuttaa niin olin jo auki ja sitten pitikin ponnistaa.
Ponnistusvaihe oli kaikki 3min ja sitten oltiinkin valmista..:)

Tarkemmin kirjottelen myöhemmin..:)

Millanen ja Oiva
 
  • Tykkää
Reactions: Tapsuliini ja Lilu
Onnittelut kääk ja millanen vauvoista :flower:

Täällä hyvin nukuttu yö takana. Ei kivun kipua. Alan jo varautua, että sinne lähelle 42 mennää:D Esikoinen syntyi vasta 41+2 eli jos samaan malliin mennää nii pitkä aika viel odottaa.. Sama siis luovuttaa jo odotus tässä vaihees. Jännittää sit vasta 41 jälkee:D Oonki ensi viikolle sopinu menoja itselleni nii ei ainakaa tekemistä uuvu:)

Lilulle tsemppiä!

R 40+2
 
Onnea sylin täydeltä vauvan saaneille! :flower: Otsikko vissiin vähän himmailee jäljessä, kai niitä jo yli neljä on? =)

Täällä alkaa olla aika kypsä olotila, niin kuin vissiin monella muullakin.. Viime viikolla käytiin lääkärineuvolassa, jossa tällä kertaa vastaan otti gynekologi. Aijemmat painoarviot mitä ollaan saatu, on pyörinyt siinä keskikäyrän tuntumassa ja ennustaneet n. 3,6 kg syntymäpainoa la:n tienolle. Nyt sitten kun oli erikoistunut ja kokenut lääkäri niin tunnusteli mahanpäältä ja ultra vielä varmisti, että tulossa on kuitenkin isompi jässikkä, eli rv 38+0 oli jo se 4kg painoa. Hiukan siis kuumottelee, mikä mahtaa olla todellisuus, kun esikoinen oli 4,6kg ja eikös sitä sanota, että seuraavat oisi aina vähän isompia? Ensi viikolla 40+1 oisi uusi käynti neuvolalääkärillä ja hän sitten laittelee polille käynnistysarvioon. Synnytyksen itsestään käynnistyminen tuntuu jotenkin hamalta tulevaisuudelta, satunnaisesti supistelee aika timakasti ja limatulppaa on bongailtu, mutta tätä on jatkunut jo yli viikon ja kun muutenkin koko raskausajan on niin paljon supistellut, niin ei näitä jaksa ottaa kovin tosissaan :D

Aika on mennyt tosi nopsasti viime kesästä, vaikka nyt tuntuukin, että se on jämähtänyt paikalleen. Helposti voi luetella raskausviikot+päivät vaikka unissaan(hyvä, ettei tunteja laskettuunaikaan), kun jokunen kk sitten muisti hämärästi mikä kuukausi oisi menossa :D Välillä tuntuu, että onko mulla nyt muka kaikki valmiina vauvan tulla, mutta useemman tupatarkastuksen noi kassit ja muut alkuaikojen romppeet on jo läpäissyt ja ostoslistastakin on viivattu kaikki yli, eli tervetuloa Papanainen ulkomaailmaan!

Jaksuja helmikuisille vielä viimeisiin pinnistyksiin! Tästä se kaikki sitten vasta alkaa =)

Pepe10 :heart: Papana 38+6
 
Heippa kaikille!

ONNEA kaikille nyyttinsä jo saaneille!!!!!

Yhä edelleen yhtenä kappaleena...
Alkaa tuntua ettei tää vaavi synny ikuna :whistle:
Supisteluja on kokoajan, mutta ne eivät vaan napakoidu/säännöllisty..
Limatulppaa tulee klöntteinä pyyhkiessä, ja vauvan liikkeet on rauhoittuneet huomattavasti.
Odoteltava vaan vielä, vaikka kärsimättömiä aletaankin jo olemaan..
varsinkin tuo iskä odottelee jo kovasti että pääsee vauvaa hoitamaan :heart:

Tänään otetaan rennosti, ja huomenna olisikin neuvola.

Voikaa hyvin!
Suffeli ja masumuru 40+2
 
Meille syntyi eilen 13.2. maailman suloisin peikkopoika klo 16.27! :heart: Pikkuherra painoi 3880g ja sai täydet pisteet! :) Synnytys sujui kaikenkaikkiaan hyvin vaikka ennen kokematonta kipua ja muutakin tunnetta siihen liittyi ja paljon! Tämä vieressä tuhiseva käärö on kyllä kaiken sen kokemani arvoinen ja enemmänkin. ONNEA vielä muillekin vauvautuneille ja muille pitkää pinnaa ja kärsivällisyyttä. :) - Rakastunut Lilu & pikkumies, ikää +1 vrk. :heart:
 
Onnea lilulle pojasta!

Täällä edelleen tukevasti raskaana:) Aamulla tullu taas siivoiltua ilman yhtää supistusta:)

Eilen illalla vauvalla oli monen tunnin jumppa. Puski täysiä alas ja potki jaloilla hulluna ja yritti ilmeisesti päästä ulos:D Aloin jo huolestua, kun tuntui iha et se vauva ois ollu pakokauhussa kun niin mahdoton liike ja ei rauhoittunu ollenkaa moneen tuntiin. Pitäisköhä olla huolissaa? Mietin sit, et eikö yleensä pidetä hyvänä jos liikkuu paljon.. Tosin tuskin synnytystä enteilee tollanen meno:D

Tsemppiä kaikille mahan kans jaksamiseen:) Ja onnittelut kaikille vauvan saaneille!

R 40+5
 

Yhteistyössä