Helmikuun hippuset 2012 **tammikuussa**

Ja pöh! Tällä ei tapahtunut yhtään mitään edistystä!! :headwall:
Synnytystapa-arvion jälkeen tuli vähän tosiaan limatulppaa, mutta siinä se. Tosi alhaalla poika on, mutta ei edes vihlo kovasti, mitä taas on ollu pari viikkoa sitte... :|Synnytystapa-arviossa lääkäri lupaili, että syntyy ennen laskettua aikaa, mutta alkaa jo olla kiire sen kanssa.... Mä veikkaan, että meille menee kaikki ihan päällekkäin. Koira oli jalkaleikkauksessa ja viikon päästä tikkien poisto ja eka kuntoutuskerta, toki olen just silloin synnärillä!!! :stick: :mad: Ite olen tottunut koiran hoitamaan, kun kerta mun on ja mun vastuulla!!! Raivostuttavaa...

Mutta juu, suppareita tulee ihan päivittäin ja ympäri vuorokauden, mutta ne ei ole kipeitä, välillä vähän tuntuu jossain, menkka jomotusta tms... pöh!!

Neuvolassa olin taas tällä viikolla, nyt on painoa tullut se 20kg!! Ja turvotusta on ihan valtavasti, varsinkin jaloissa. Eipä ole tällä tytöllä enää nilkkoja... :LOL:

Jospa alkais nyt siivoomaan, niin ehkä jotain vois jo tapahtuakkin. Vaikka olen kovasti koittanut joka päivä touhuta jotain niin ei mitään tapahdu! Mä en jaksa enää... :kieh:

Undine ja poika 38+0 POKS!!!! :heart: Täytyy varmaan varautua sen nelikiloisen synnytykseen... :O
 
Hellou tännekin!

Enemmän on tullut notkuttua tuolla fb:n puolella.

Jo reilun viikon poissa pysyneet supistukset saapuivat jälleen. Otin illalla panadolin avuksi, että pääsin unenpäästä kiinni. Aikalailla torkahdellen on yö mennyt. Kolmas yö tällaista vatulointia peräjälkeen. Valvominen vaikuttaa päivän kulkuun- hommia jää tekemättä eikä aivot ole täysillä mukana niissäkään :D

Mulla on jalat kanssa ihan patongit- sellaiset kunnon tolpat ja jalkoterät niin kun ranskanleivät- karsea näky!

Just, oisin kirjottanut enemmänkin, mutta meiltä lähti sähköt, pakko säästää akkua hätätilanteiden varalle.

T. luputupuna & heppuli 38+5 (ultran mukaan 39+1)

Muokattu, kun yritetty poistaa joku ihmelinkki ?! dääm, päivitin tän kännykällä ja täällä on ihan outoja linkkejä mun jutussa : /
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta huomenta...

Jeii Eveny!, ja onnea uuteen kotiin! :flower:

millanen , mukava ilta sulla ollut hemmotellen itseäsi :) Ja ihanat yöunet siihen vielä!.. :D
Todellakin kannattaa kaikkien nauttia välillä omista pienistä hetkistä rauhaa, ja tekemättömyyttä!

Olot alkaa olla yhdellä jos toisellakin melko muhkeat..
Muutamien viikkojen sisään kaikki ovat palkintonsa sitten saaneet :heart:

Täällä taas hyvin nukuttu yö.
Ei tullut sittenkään uniini miehen kanssa eilen väsäämämme 8 pitsaa :LOL:

Supistelee ja kolottaa selkää, mutta näköjään ei sen kummemmaksi muutu..
Torstaina olisi neuvola, saas nähdä mitä siellä tuumataan..
Minulla on turvotusta tullut nilkkoihin myös, ja jalat väsähtää helposti jos hieman pidempään on jalkeilla..

Äitini toi vauvalle ison pussillisen vaatetta! Ihanaa, kun itse en ole monta vaatetta tulokkaalle ostanut :)
Pääsen taas pyykkäyspuuhiin :D

Välillä tuntuu että aika ei kulu, mutta sitten taas yhtäkkiä hujahtaa uudet viikot :)
Nyt koululaisia herätteleen!
Mukavaa maanantaita mammat!

Suffeli ja masumuru 37+1
 
Huomentapäivää mammoille! :flower:

Evenylle onnea uuteen kotiin! :)

Täälläkin hyvin nukuttu yö takana,vain yksi vessaherääminenkin! JES! :D Näistä minä nyt yritän nauttia, kohta on kortilla...veikkaisin... ;)

Nyt kannattaa tosiaan hemmotella itseään! :) millanen, minäkin saunan jälkeen kuorin ja rasvaan ihan hulluna koko kroppaa! :D Sen jälkeen on ihana olo ja uni tulee tosi hyvin kun on kokonaisvaltaisesti relaxoitunut. Oon muutenkin hemmotellu tässä itseäni ennen kun pikkuäijä saapuu; ripset kävin laitatuttamassa, oon lakkaillu kynsiä, naamaa ja tukkaa naamioilla helliny yms. :) En ole todellakaan mikään prinsessa, yleensä ei kimallukset tms. kiinnosta mutta jostain syystä nyt haluaa itseensä ihan tarkoituksella panostaa ja helliä muutenkin tätä kohta entistä kovemmalla olevaa kroppaa! :LOL:

Tuntemuksista sen verran että jonkin sorttista menkkamaista jomottelua on välillä tuntunut ja olo ON TODELLA TUKALA... :O Alan olla 100% varma ettei tämä hyvin pitkälle helmikuun puolelle tämä raskaus mene mutta katsotaanpa vaan niin se on maaliskuu minun tuurilla että pieni herra näkee päivän valon... :D Noh, kassellaan kassellaan...

Jos lähtis taas lepäilemään ja suunnittelemaan lyllerrysretkeä tuohon lähikauppaan, näin ne päivät "kuluu", heh.

- Lilu & "J" 36+1 - :heart:
 
mooi!
Eilen jo raapustin pitkän postin, mutta sitte painoin jotain ja sitte kaikki hävis, kiva. Täällä on ollu niin rauhallista nyt viime viikon jälkeen, ei mitää supisteluja. Tosin yö oli taas vaikia ku junttas alaspäin, mut muuten on saanu aika hyvin (kop kop)nukuttua muutaman yön putkeen. Tyyntä ennen myrskyä veikkailen.
Muutenki kun vauva painaa ja puskee tonne ala niin tuntuu, et on suunnillee iha auki kaikki paikat..Mukava olotila.
Nyt on taas niin väsy huonosti nukutun yön jälkee ettei liiku päässä yhtää mitää.
Huomenna poksuu 37 viikkoo.

t. sini77 ja vauva 36+6
 
Huoh..

Yö oli taas niin syvältä..
Miehelle nousi kuume ja se vuoroin hikosi ja taas kohta tärisi kylmissään.. Ei kiva.
Mullakin siinä kukkuessa alkoi närästää tosi inhasti, ja vessassa pisulla sai rampata joka heräyksellä.

Tänään on pakollisia käyntejä (mm tyttären opettajan tapaaminen) ja en tosiaan tiedä miten jaksan.. +Lupasin eilen muka kuopukselle että sen kanssa leivottais tänään pullaa :headwall:

Mullakin vaavi pukkailee, ja alapää tuntuu "aukinaiselta"...
Välillä oonkin nauranu miehelle että -huih! kurkkaappa joko pää näkyy!- kun vauva pukannu isosti alaspäin :D

Torstaina neuvola ja sitten tietää kuin paljon tuolla on edistystä tapahtunut edelliskertaan verrattuna.. Luulen että paljon!
Viimeksi tutkittu joskus 27-29viikolla(?) ja siloin muistaakseni oli paikat -pehmeät, sormelle auki ulkosuu ja k-kaulaa jäljellä 2,5cm.

Nythän noita napakoita (kipeitä!) supistelujakin on ollut päivittäin..
Eilen illalla ei tullut elokuvan katsomisestakaan mitään kun kokoajan (epäsäännöllisesti) supisti napsakasti ja missään asennossa ei ollut hyvä olla..

Suffeli ja mm 37+2
 
Huomentaaa!

Modesti Sama "vika" täällä ollut; nyt kun olis ihania lenkkeily-/ulkoiluilmoja niin ei tuosta köpöttelystä tahdo tulla oikein mitään kun alkaa vihlomaan ja painamaan... :O Hissukseen vaan, ehtiipähän katsella maisemia paremmin! :D

( . ) Neuvolasta kuulumisia: Muuten kaikki ok ja kunnossa (pikkuäijän sydämen jumputuskin sai kivoja kommentteja neukkutädiltä kun on niin puhtaita ja kauniita ääniä :heart: ) mutta huomenna verikokeisiin tarkastuttamaan ettei nyt kuitenkin vaivaa se raskaushepatoosi. :/ Tuo kutina on pysynyt samana noissa käsissä...Ei ne niin karmeen näköiset enää ole kun sain aiemmin sitä kortisonirasvaa mutta kutisee edelleen, ja nimenomaan aamuyöstä. Nyt sitten testataan ettei olis sitä hepatoosia... Pitäkää peukkuja!!! En todella jaksais tai haluais mitään murhetta enää tähän loppuodotukseen. :attn: JOS se olis niin se tarkottas sitten seurantaa äippäpolilla ja synnytyksen käynnistämistä jo n. 1,5-2 viikon päästä...*nielaus*

Lähden nyt päiväunille ja tekemään jotain tähdellistä, saisin ajatukset pois tuosta hepatoosi-jutusta...pyh, pah ja pöh. :O

-(huolestunut)Lilu & "J" 36+2 :heart: -
 
Jaksoin kuin jaksoinkin vielä päivän käyntien jälkeen leipoa muksujen kanssa pullaa :D
Nyt on tyttäret mielissään.

Leipomiset saa aikaan napsakoita supistuksia ;)


Toivotaan nyt Lilu ettei kuitenkaan sitä hepatoosia olisi..
Tutulla oli loppuraskaudesta älyttömän kuivat sormet ja kämmenet, ja niitä kutisi myös, otettiin häneltäkin näytteet, mutta normaalia kuivanihon kutinaa vaan onneksi oli.


Liitoskivut loistaa poissaolollaan, mutta tuo paineentunne alhaalla tuolla noin, on tullut tilalle..

Ihana kun jotkut jaksaa/pystyy vielä kunnolla käymään kävelylenkeillä, itsellä pelkkä postinhaku saa aikaan järkyt kolotukset ja supistelut :|

Kaveri (lapseton) ihmetteli mun kipeän supistuksen loppumisen jälkeen, että ootkos vähän hölmö, ku sadattelin sitä ettei kivut yltyneet pahemmiksi ja loppuivat sitten :D

Nyt pullakahville! :p

Suffeli ja mm
 
Tevehdys kaikille odottajille =)

Meillä piti olla tästä päivästä vielä kuukausi laskettuun aikaan, mutta tänään meillä onkin siis 2vko:a täyttävä 46cm 2705g painava pikkuhurmuri :heart:

Meillä arki kuluu siis Tayssissa vastasyntyneiden teho-osastolla, iskän kanssa vuorotellen, toinen hoitaa kotona aikaisempaa jälkikasvua. Maitoa sadaan 8xvrk, eli 3 tunnin välein. Alussa annos oli huimat 1ml, nyt sitä on saatu nostettua jo 8ml!! Poika toki ottaisi vastaan enemmänkin jos vaan saisi, mutta kirurgit eivät ihan vielä ole heltyneet määriä suurentamaan, jotta maha saa toipua kahdesta leikkauksesta ensin kunnolla!
Maito on noussut hyvin, ja kannan sitä pullo tolkulla sairalan maitokeittiöön poikaa varten. Tehon hoitajat ovat läpensä ihastuneita meidän pikkuipanaan, ja eipä suotta, äiti on asiasta täysin samaa mieltä, meidän hurmuri on vaan niin hurmaava tapaus :heart:

Oikein paljon jaksamista kaikille ison mahan kanssa painiville. Mutta tehon ennenaikaisia katsellessa sanon vain, niillä pienillä on paljon helpompi olla, kun tulevat ulos vasta kun ovat valmiita.:heart:
 
neuvolakuulumiset rv 37+3:
pissa puhdas
RR:100/62
painoa: 675g/vk
sf : 38
neuvolatäti ihmetteli että onpas mulla tosiaan alhaalla vatsa..niin ja iso!=) vauvalla tosiaan ahdasta vatsassa ja muodot tuntuu hyvin ja näkyy...vauva nyt n.3300-3400g..vielä yksi neuvolakäynti ennen h-hetkeä =)
 
Eilisiä neuvola kuulumisia...:)

rv 36+3 (35+3 )
paino 90,8 -300g/vko ( 91,1 +150g/vko)
turvotus - ( - )
RR 119/77 ( 103/69 )
Pissa puhdas ( puhdas )
Hb 125 ( ed kerran otettu 33+3 ja sillon 117 )
sf: 33 (31,5 )
Lapsivettä n ( n )
tarjonta rt ( rt )
syke: 127 ( 135 )
liikkeet ++ ( ++)

Kaikki siis ok, seuraavan kerran taas ma saa mennä itseään mittauttamaan..:D
Ihmetteli ääneen miten on lapsi kovin alhaalla ja kuitenkin sf mitta kasvaa, edellisellä kerran tuo th sanoi että kovin on pienen tuntuinen... Ehkä sen pitäis jo päättää...:D:D:D

Ikävämpiä uutisia on se että mun on ilmeisesti pakko luopua koirasta..:/
Käy niin sääliks tuo otus että sille pitää löytää koti missä se saa harrastaa aktiivisesti liikuntaa ja missä sille on oikeesti aikaa..:( Mulla kun loppuu vuorokaudesta tunnin kesken, ei riitä aika kahdelle pienelle lapselle ja koiralle joka on hyvin aktiivinen..:( Porukoille oon yrittäny ns vaivihkaa tota koiraa sijoittaa mutta ei tuu onnistuu sekään ilmeisemmin..:( Mutsilla on muutenkin niin kamala stressi kaikesta niiden kahden oman koiran lisäks ( oli viimeks ma sydänfilmissä terkkarissa kun meinas taas pumppu lyödä tilttiin ja ikää on alle 50.v... ) joten enpä sitä voi väkisinkään niille viedä. Ennemmin luovun koirasta kun omasta äidistä jos näin pitää päättää.. Nyt vaan kovasti mietityttää mistä koira löytäis hyvän kodin... Pitää laittaa tuonne vinttariharrastajien sivuille ilmotus asiasta...
 
Heippa pitkästä aikaa. Fb on vieny mukanaan, täällä on muutama kirjottelija vielä.

Äiteex kuulumisia oli ihana kuulla. Vto:lla on hyvä meininki, hoitajat on ihania ja pikkupotilaat kyllä onnistuvat poikkeuksetta hurmaamaan hoitajatkin! Pienestä se on ponnistettava, jaksamista ja onnea sairaalaelämälle!!

eva-marialla komean kuulonen sf-mitta kyllä. :wave:

Itseään pitää hemmotella, siitä saa niiiiiin hyvän olon. Tässä loppuaikana odotusta saa pienistäkin asioista mielihyvää, hemmotteluhetki voi pelastaa koko päivän.

Liitoskipuja on vain harvakseltaan, lähinnä sillon kun vauva punkee alaspäin. Nyt onnistuu pitemmätkin lenkit, mutta joskus tuntuu että oon haukannu liian ison palan ku meinaa muuten loppua puhti kesken lenkin. :D Kävelyhän ei siis mitään reipasta ole mutta liikuntaa kuitenkin.

Olen hurahtanu tässä sairaslomalla ja ä-lomalla ollessa kestovaippoihin. Muutamia oon ommellu itse ja harsojen taittelua on reenattu. Mieskin alkaa innostua kun nuo kestot on aika söpöjä ja niitä saa vaikka minkälaisilla kuoseilla. Toivottavasti ne sitten toimivat ja niitä jaksaa käyttää. Puikoilla on kolmannet villahousut tulossa, niihinkin saa persoonallista ilmettä ;)

( . ) Toivoisin jo vauvan syntyvän lähinnä siksi etten malttaisi enää odottaa. :D Olo on melko hyvä kuitenkin jossei näitä pikkuvikoja huomioi. Kädet on ihan puuduksissa, oikeaan käteen ei tahdo palata enää tunto kunnolla. Nukkuminen on melko heikkoa yöllä yltyvien supistuksien ja kipujen ja pakotusten ja pissahätien ja puutumisien takia. Päivällä osa noista vaivoista on sitten pois niin saa onneks torkahdeltua välillä. Sydämen tykyttelyä alkaa olla päivittäin, se on ilkeen tuntusta. Vauva muljauttelee itteään mahassa tasaseen tahtiin, äsken kuului ilmeisesti kalvojen napsahduksien lomasta semmonen nesteen "lumpsahdus" :D

Neuvolakuulumisia en ole tainnu pariin viikkoon päivittää, mutta siellä ei mitään uutta ole tullu. Th jaksaa ihmetellä joka kerta mun raskausarpia, sitä miten turvoksissa olen ja sitä kuinka väsyneen ja ryytyneen näköinen olen :D Mmmnojoo, oikeessahan hän on mutta.... Oon osannu ottaa huumorilla ja ollu tyytyväinen lähinnä siks että hän tekee huomioita minun olotilastani eikä oo vaan "joojoo, noi voivoi". Nyt on tullu omien laskujen mukaan 20 kg raskauden alusta painoa. sf menee vielä käyrällään, nyt 32,5 cm.

Jakselkaahan mammat,

ilutiak ja kuplisvauvva 38+5
 
Meille syntyi pikkuinen tyttö maanantaina rv 37+0, mitoin 2794g ja 46cm :heart:
Synnytys oli todella miellyttävä kokemus. Kun saatiin synnytys käyntiin, kohdunsuu avautui tunnissa ja ponnistin 15min. Yksi tikki tuli puhjenneeseen suoneen, ja täällä istutaan aivan normaalisti eikä kipuja ole ollenkaan, vähäistä kirvelyä lukuunottamatta. :) Tänään kotiuduttiin ja nyt nautitaan vauvasta! :wave:
 
Paljon onnea Skoobylle pienestä rinsessasta!! :flower: :) Ihana kun alkaa näitä vauvauutisia tupsahdella! :heart:

millanen Kurjaa tuo koirajuttu... :( Ymmärrän sinun surun ja turhautumisen koiraihmisenä itsekin oikein hyvin. Ja ajattelutapasi on kyllä minun mielestä ihan oikea; oishan sen koiran parempi olla sellaisessa paikassa jossa saa aktiviteettia ja huomiota tarpeensa mukaan. Pidän kovasti peukkuja ja tsemppiä että löytäisitte jonkun kivan kodin karvakuonolle! :)

ilutiak Minäkin huomasin tänään yllätyksekseni kun tuolla kaupungilla juoksentelin että liikkuminen on nyt jostain syystä aiempia viikkoja mukavampaa ja ei tuota juuri minkäänlaista tukalaa oloa jos vauhti vaan pysyy maltillisena! :D Huomaan kyllä itsekin tuon mistä mainitsit, että jos liikaa intoutuu riehumaan ja vauhti/lenkin pituus kasvaa niin meinaa powerit loppua... :O Mutta minä oon ajatellu että vaikka edes se 20 min/päivä niin on jo jotain! :) Tulee parempi olo ja kroppa tykkää!!!

( . ) Sitten ne iloiset ja helpottavat uutiset; ei ole sitä raskauhepatoosia JEEEE!!! :cool: Neuvolatäti soitti tänään (oli puhe että soittaa olipa ne tulokset mitkä tahansa) ja sanoi että kaksi kolmesta niistä arvoista on ihan siellä alarajalla ja näin ollen voidaan jo oikeastaan sanoa ettei se kolmaskaan arvo jonka tulos tulee hieman myöhemmin (sappihappo muistaakseni) tule olemaan korkea eli ei oo sitä kammoamaani hepatoosia. Kyllä on huojentunut olo! :) Kerkesin jo (tietysti...) kauhukuvat mielessäni maalailla vaikka avokki kyllä toppuutteli ja tsemppas ihanasti koko ajan. :) Mutta hyvä ja paras näin.

Nyt lähden häätämään tätä orastavaa flunssaa juomalla ehkä litroittain (!!) mehua ja teetä! EN suostu nyt sairaspetiin, perkule!!! :D

Mukavaa viikon jatkoa ja tarmoa lyllerryksiin mammat! :flower:

Lilu & "J" 36+3 :heart:
 
Pitkästä aikaa täälläkin! Tuun tänne naukumaan kun odotan takas pääsyä FB:n puolelle :D Yllättäen taas mun fb sekoilee ja tarviin Evenyn hyväksynnän takas listaan.. Ellei joku muukin voi sitä tehdä?

Onnea kaikille vauvan saaneille :) <3 Omaa odotellessa!

Giggles & Elmo 37+5
 
  • Tykkää
Reactions: ilutiak
Neuvola terveisiä taas vaihteeksi. Kaikki ok. Vauva kiinnittynyt alas. Sf-mitta samana pysyny. Paino arviota kysyin ja th mukaan ois n.3,6kg nyt tällähetkellä. Tämä terveydenhoitaja kuulema aika oikein osannu monesti arvioida. Mietin vain, että kuinka isoksi mahtaa keretä kasvaa jos yliajallekki menee.. Nyt vasta 37+6.. Miten paljon noi vauvat yleensä kasvaa viikkoon loppuajasta?

Onnittelut Skoobylle vauvasta! Ihanaa, ku kohta alkaa poksahtelu käymään muillaki:)

millanen, Täällä sama tilanne. Toisesta koirasta ehkä luovuttava, kun stressaa hulluna muutosta. Meillä ku uusi koti ja kohta lisää perheenjäsenki. Nyt jo koira oireilee oksentelemalla ja minä siivoan joka päivä.. Hermot iha kireällä tohon koiraan. En jaksa siivota.. Toinen koira ei ongelmoi ollenkaa muutoksia elämässä.
 
Hei vaan :wave:

Onnea Skooby tytöstä! :flower:

Ilutiak ja Lilu mulle taas on käynyt ihan toisinpäin. Aikaisemmin jaksoin ja pääsin aika vaivattomasti liikkumaan. Nyt taas tuntui eilen kauppareissulla, etten jaksa edes seistä saati kävellä. Aikaisemmin on vaivannut vain oikealla puolella oleva suonikohju (ja nyt niitä on kaksi!!!) :O, mutta nyt molemmat nivuset kipeytyivät todella. Oletettavasti nämä ovat liitoskipuja?

Neuvolassa käyty taas. Verenpainetta oli taas liikaa, mutta pissa puhdas eikä massiivista painonnousua tai näköhäiriöitä, päänsänrkyä tms. joten ei lähetetty äitiyspoliklinikalle tarkastettavaksi. Kotona paineet oli ihan sallituissa rajoissa. Sf mitta oli 32 ja painoa oli tullut viime kerrasta 117 g. Tosin sitä edellisellä kerra olikin tullut 764, joten ehkä viimeksi olin jotenkin ylensyönyt. :LOL: Pikku E oli perätilassa kuten yleensäkin ja tutkailtiin taas ultraäänellä missä päin mahaa mikäkin osa oli, mutta ei siitä oikein tolkkua ota.

Tasan kahden viikon päästä on sitten se sektio, joten ei mene enää kauaa :)

Vennie ja Pikku E :heart: rv 37 + 4
 
Skoobylle pikku pirinsessasta suuret onnittelut!!

Voi Giggles! Ei voi muu kun Eveny tehä sitä. Toivotaan että hän sut pian hyväksyisi takas. Perhanan fb.. Pärjääksä? :hug: =)
 
Viimeksi muokattu:
Giggles Kyllä tuonne mun mielestä voi kuka tahansa muukin lisätä fb ryhmään,siellä ainakin sellainen kohta on! Kaveri täytyy olla eli laitapa vaikka mulle sinne kaveripyyntö niin testataan?

MöhköMyy 36+3

Ja SCOOBYLLE HIRMUISASTI ONNEA PIKKU RINSESSASTA!!!! <3
 
Moi taas mammat!

Vennie En minäkään tätä olotilaa uskalla vielä kamalasti tuuletella... :D Aika tuulella käyvää on tämä olotilan muuttuminen. Juuri kun eilen uskalsin kirjoittaa että onpas talsiminen tms. liikkuminen kivaa ja vaivatonta edes jonkin verran niin nyt sitten riudun kotona flunssan kourissa ja yritän pikkuhiljaa siivoilla ettei jäis kaikki viikonlopuks... :p Kannattipa siis huudella perkule! :LOL: Voi että minä odotan jo niitä pitkiä vaunulenkkejä kevätilmassa ja muutenkin hikoilua tuolla ulkona!!! Siitä tulee niin hyvä olo! :)

Neuvolasta tuli puhelu että sappihappoarvotkin on hyvät (normaali/hyvä on alle 6, mulla oli 2)! :) Joten nyt voi sitten viimeistään huokaista että ei oo sitä hepatoosia.

Ja jottei nyt liian mukavaks kuitenkaan kävis niin olin unohtanut ilmoittautua yliopistoon läsnäolevaksi opiskelijaksi ts. minulla ei tällä hetkellä ole opiskeluoikeutta koko puljuun... Voi terve taas näitä opiskelujuttuja. :stick: Mistä hitosta minä sen motivaation kaivan noihin viimesiin tehtäviin... :O

Anteeksi tällainen "pienimuotoinen" avautuminen tähän, nyt lähden siivoamaan tätä ketutusta veks! Ärrinmurrin.....

Lilu&"J" 36+4 :heart:
 
onnea SCOOBY hurjasti pikkuprinsessasta!!
joku kyseli et kuin paljon muksu kasvaa masussa näin lopussa,niin 200-250g/vk..eli jos rv 38 ois 3600g niin ois laskettuna about 4kg,eli ei mikään ihan hirveä jättiläinen..itselläni juurikin tuo arvio että 4kg laskettuna..niin ja nuo arviot voi heittää 15% suuntaan tai toiseen! eli tosi hankala sanoa että minkä kokoinen vois sit tulla kuiteskaa...
 

Yhteistyössä