Helmikuun hippuset 2012

Kiitokset uudesta pinosta :) onpa tullut ihanan paljon lisää odottajia mukaan! Toivotaan, että kaikkien kyytiläiset pysyvät matkassa!

Vajaa 2 viikkoa vielä ekaan ultraan, vähän jännittää jo... Ihmeen tyynellä mielellä nämä ekat viikot on kuitenkin sujuneet eikä keskenmeno(t) ole pahemmin kummitelleet mielessä. Viikko sitten iski tosin pari paniikkipäivää kun pahoinvointi oli hiukan lievempää.

Minulle voi päivittää iäksi 39v.

Bebel ja Helmi 6+2
 
Kiitos uudesta pinosta :)
Mun tietoihin voi päivittää 29v ja sairaala olisi Koks.
Kauhistuttaa tämä väsymys..yhtään päivää en ole nyt selvinnyt ilman päikkäreitä! Kovasti odottelen vaan ultraa, en vain osaa antaa itselle lupaa iloita tästä ennen sitä. Toivottavasti sen jälkeen :)

RR & 5+6
 
Hei mulle voi tosiaan lasketuksi vaihtaa 8.2. sittenkin. Katsotaan nyt, mitä ekassa ultrassa sitten paljastuu, että missä ihan oikeasti ollaan menossa. Pahoinvointi jatkuu, eilen illalla oksuilin ekaa kertaa. Pahinta etova olo on aamuisin ja iltaisin. Hajut ovat alkaneet ällöttää ihan tosissaan. Viime raskaudessa en kyennyt syömään ollenkaan esimerkiksi lihaa, pelkkä lihan paiston haju sai mut halailemaan pönttöä. Elin melkein puurolla ja jugurtilla ja mehulla, kun niitä oli helpoin oksentaa. Mä toivon syvästi, että tässä raskaudessa pääsisin hieman helpommalla, mutta tämän alun perusteella ei hirveän hyvältä vaikuta. Ja aivan järjetön väsymys on rantautunut tännekin, voisin vaan nukkua ja nukkua ja nukkua. Tänäänkin nukkunut kahdet päikyt tuon esikoiseni kanssa ja tuntui ettei niistä ollut minkäänlaista apua. Turvotus jatkuu ja vihlaisukivut ovat alkaneet pahentua, aina nopeita liikkeitä tehdessä tai esikkoa nostaessa vihloo niin maan pirusti.

Audrina ja pieni 5+6
 
Mä voisin liittyä tähän ketjuun. Eli tiedot:

Terp - 27 - toinen - TYKS

Laskettu aika olis noin 9.2.2012 eli nyt oli rv 5+4. Tosin luulen et LA olis hieman myöhemmin todellisuudessa, mut katotaan nyt mitä täti törkkää mulle korttiin.

Esikoinen syntyi 9/10 eli melko pienellä ikäerolla meilläkin mennään, jos kaikki menee hyvin. Oireita ei ole muuta kuin etovaa oloa aamuisin ja päivisin. Heinäkuun alussa eka neuvola. Ensimmäisestäkin kaikki realisoitui vasta ekasta ultrasta, joka oli np-ultra. Siihen asti jännäiltiin. Niin aattelin nytkin tehdä.

Terp ja kirppu 5+4
 
Onko muilla ollut raskaus aikana "luomi ongelmaa"? Mulla tuli ton ekan pojan kanssa raskaus aikana monia kymmeniä luomia lähinnä rintoihin, kaulalle, naamaan ja rintakehälle. Ja eilen huomasin tuossa illalla suihkus käydes, että hitsiläinen nyt jo kymmenkunta uutta luomea. Luomet on todella erikoisia, varsinki rintoihi tulee ruskeita läikkiä ja sit sellasia räpsykkä luomia jotka lopulta irtoavat itseksee pois. Myös ihan tavan luomia ilmaantuu. Vanhat luomet tummuu. Todella inhottava toi luomi homma. Enkä ymmärrä miten voi tulla niin paljon luomia.
Riikkunen ja maha-asukki 5+5
 
Luomiongelmaa en oo havainnut. VÄSYMYS!!! Sen olen huomannut. Nukuin tänäänki päikyt, kun lomalla olen. Ja rinnat on kipeytyneet. Myös sellainen "silmien takainen" väsymys koko ajan, josta ei tiedä enteileekö päänsärkyä vai mitä. Muutoin kaikki ok :)
 
Hiphei, eka neuvola takana. Pelkkää puhetta ja paperia! :) Pisu ok, hemppa 124 ja verenpaine 122/65. Siirsivät perhanat mun lasketun ajan tammikuun puolelle, 28.1. mut minäpäs pysyn tässä pinossa kuitenkin! Kun mun kierto on sen 33 päivää ja neukku laskee 28 päivän mukaan. Sain ultra-ajan 20.7., silloin pääsee sit kurkistamaan ekan kerran miltä siellä yksiössä näyttää =)

Koitetaas saanko esille just äsken luomani tickerin:





Iloista päivää masuilijat!
 
Ihan hirvee päivä ollut tänään. Mulla on nälkä mut ei pysty vaan syödä mitään. Kuvottava olo ihan koko ajan ja pikkumies kiukkuilee minkä ehtii. Onneks oli kaveri kylässä (jolla myöskin n 7kk lapsi) ja sai hänen kanssa purkaa tunteita ja olotilan ihannuuksista puhua.

Täytyy sanoa et mä niin pelkään mitä tästä tulee, nyt on alkanut tulla sellanen olo et "mihin piruun mä oikein oon pääni pistänyt". sillä tuossa kun pistin poikaa unille tajusin ettenhän mä saa pian enää sitä nukuteltua pinnikseen. Mun maha estää kurkottelemasta sinne pohjalle (oon vaan 160cm)
HUHHUH!

Eveny ja Milo 11/10 sekä Myyskä rv4+3
 
Eveny, samoja ajatuksia täällä tänään. Että mihin hittoon mä olen pääni pistänyt. Välillä kaikki tuntuu niin älyttömän hankalalta ja vaikealta vaan tuon yhdenkin muksun kanssa, niin mitäs sitten kun niitä on kaksi! Apua. Mutta kai sitä sitten kaikkeen tottuu. Mä olen ollut tänään aivan jumalattoman poikki ja katki ja väsynyt. Oon koko päivän vaan nuokkunut ja ihan yksinkertaisetkin asiat on tuntuneet ihan hirveiltä ponnisteluilta. Pelkkä esikon syöttäminen ja vaipan vaihtaminen on olleet urheilusuorituksia. Pitkin päivää olen torkkunut toisella silmällä samalla, kun poitsu on leikkinyt vieressä. Ja haaveillut siitä, että voisi vaan nukkua silloin, kun huvittaa. Aaron on niin älyttömän vilkaskin tapaus, että kun se tuosta nyt pian oppii kävelemään, niin mulla ei ole hetkenkään rauhaa. Kaikki pahat tekee taatusti. Sitä saa sitten vauvamasunsa kanssa taapertaa sen perässä, minkä kerkeää. Pahoinvointi jatkuu myös ja samoiten vihlaisukivut, rinnatkin ovat nyt tulleet tosi, tosi aroiksi. Eli oireet lisääntyy pikkuhiljaa.

Vointeja kaikille, meikä menee nyt painamaan pään tyynyyn!

Audrina ja Aaron 09/10 plus pieni 6+0
 
Audrina meillä poika on 7kk ja se konttaa, nousee seisomaan ja uusin kehitys askel tuli eilen. Poika alkoi kävellä sohvan reunaa pitkin. Jepa jee. pian se kävelee ihan jatkuvasti. Tosi vilkas tapaus ollut aina ja mitä voin odottaa seuraavalta 8 kuukaudelta.

Noo haavenahan oli saada lyhyellä välillä toinen ja tulihan se joo nopsaa. Miloa yritettiin se puoli vuotta ja tätä 2 vai 3 kiertoa.

Ihanaa tää kuitenkin on <3 Ja onneks mies on tän kuun lomalla ja voi auttaa ees hetken mua.
 
Täällä onkin moni jo merkannut päivitykset punaisella ja toivonkin siis että jatkossakin kaikki laittais punaisella päivitykset niin erotan parhaiten.

Sit toinen asia et joko joku uskaltaa veikkailla tyttö- tai poikaoloja? Itsellä on kyllä tyttöolo. Varmaan koska kovasti tyttöä toivomme mut on poikakin tervetullut. Ihana poika kun tuo esikkokin on <3

Mutta siis tyttöolo siksi että tää alkuraskaus on ollut ihan erilainen kun edellinen. Odotan niin kovasti masun kasvua ja lokakuuta niin ois se rakenne ultra :)
 
Moikka! Mut voi poistaa listalta. Vuoto alkoi jo 4+5 eli muutama päivä plussaamisen jälkeen, ihan yllättäen. Mut ei auta kun vaan jatkaa yritystä.. Onneks en kerenny vielä ollenkaan tottua ajatukseen toisesta vauvasta. Eikun vaan uutta yritystä kehiin.

Nappi1984
 
Hei vieläkö tänne mahtuisi mukaan :wave:

ikä 23-v, toinen tulossa ja la tällä hetkellä 8.2 ja SKS toimisi synnytyspaikkana

eilen kävin ekassa neuvolassa ja menkoista laskettuna la olisi ollut 13.1 , mutta viime viikkoisen ultran mukaan olisikin vasta 8.2 kiitos erittäin epäsäännöllisen kierron :whistle: ensi viikolla uusi käynti yksityisellä ultrassa, koska haluan vielä varmistella noita viikkoja oman mielenrauhan vuoksi ja tietysti myös haluan nähdä että onko pikkuisella varmasti kaikki hyvin ja kehittynyt niinkuin pitääkin :heart:

maria ja möhkis 6+1
 
Eveny - Apua, mä en ole itse ollenkaan tuollaista pinnisjuttuakaan miettinyt ja olen vielä pari senttiä sinua lyhyempi. Täytyy aloittaa tehotreeni nukahtamisjuttuihin, joo olen koiraihminen ja koulutan myös lastani tai ainakin yritän :D

Omaa napaa... Hieman tuntuisi että osaan nyt suhtautua huonovointisuuten paremmin kuin viimekerralla ja tiedän keinot mitkä siihen auttavat. Hajut ovat alkaneet ottaa nenään, varsinkin esikon ruuat ja vaipat haisevat välillä aivan järkyttäviltä ja pidättelenkin henkeäni hoitotoimenpiteissä ettei laatta lennä. Pelkään, tai siis "pelkään", vain painonnousua kun tietää että ruoka auttaa pahoinvointiin niin taitaa tulla liiankin helposti naposteltua :p E:llä on 8kk neuvola ensi viikolla niin en ole viitsinyt erikseen varata itselleni aikaa, kaipa sen voi hoitaa siinä samalla.

Tyttö-/poikaolosta, hassua että eilen illalla juuri mietin että sillä ei ole mitään väliä. Viimeraskaudessa toivoin koko ajan tyttöä, mutta olin varma pojasta. Nyt toivon miehen puolesta että uusi tulokas olisi poika mutta sen enempää minua ei jaksa sukupuoli ainakaan vielä kiinnostaa. Tosin olisihan se hyvä jos tulokas olisi tyttö niin eipä tarvitsisi vaatteiden väristä murehtia :D

Hohto ja :heart: 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaa huolesta sekaisena, kun hieman eilen nukkumaan menosta lähtien on tullut kirkkaita veritahroja pyyhkiess vessassa käydessä. Todella pieniä toistaiseksi. Sama jatkuu edelleen. Ei siis housuun valu, mutta vain pyyhkiessä. Minulla kun agility koirien kanssa harrastuksena ja aika moista vauhtia eilen illalla agilityssa mentiin ja hieman kipuaki illalla. Neuvolaan soitin tänään ja kysyin tuosta, niin oli sitä mieltä, että voinut jostaki kohdin hieman jotenki alkaa tihuttamaan limakalvolta tai kohdun suulta. Neuvoi ottamaan rauhallisemmin nyt jonkin aikaa. Kuulema kuullostaa ainaki vielä ihan harmittomalle vuodolle. Kauheasti säikäytti kyllä ja ku ei loppua tunnu tulevan tolle vuodolle. Määrä tosin ainaki vielä tosi pieni. Kauheasti tekisi mieli varata aikaa yksityiselle varhaisultraan, mut mies ei innostu asiasta, kun maksaa kuitenki melkein 90euroa. Kysyin jo hinnatki noista lähipaikoista.
Onko muilla ollut vuotoja?
 
riikkunen toivotaan parasta, ettei vuoto ole mitään vakavaa.
Mulla ei oo vuotoa ollut onneksi lainkaan. Nyt on vain oksetusolo rantautunut tänne... :x Mitään ei tee mieli syödä ja oksettaa, huono olo tuntuu pahenevan puolen päivän jälkeen, ei juuri aamupahoinvointia...
Mua on kyl vähän mietityttänyt juuri tuon agillityn harrastaminen...:confused: Sitähän sanotaan, että samalla tavalla voi elämää ja harrastuksia jatkaa kuin ennenkin, mutta kun agissa saa juosta ja kovaa. Ja kun se ei oo ihan suoraan juoksemista... : / Maanantaina mulla on sekä eka neuvola, että seuraavat agiharkat, niin täytyypä neuvolasta kysäistä. Nyt raskauden aikana olen kerran käynyt agikentällä, silloin en tästä vielä tiennyt, oli kyl tosi kipeet kaikki paikat seuraavana aamuna... :)
 
riikkunen minulla oli ensimmäisessä raskaudessa rv6-7 juuri tuollaista vuotoa joka tuli vain pyyhkiessä, muuten ei "vuotanu" ja oli täysin harmitonta vaikka tietysti sitä itse siitä hiukan huolestui :) ja nytkin olen kyllä kuullut monilla olevan ihan kunnon suht runsasta vuotoa, mutta ultrassa on silti kaikki ollut hyvin eli useimmiten onneksi kuitenkin on täysin harmitonta :)
Sielläpäin tuntuu olevan todella edullisia nuo ultrat, koska täälläpäin olen maksanut jokaisesta yksityisen suorittamasta ultrasta sen 150 euroa, eli huomattavasti kalliimpaa kuin siellä :|
 
Riikkunen:

Mulle sanottiin neuvolaan soittaessa, että jos tulee kovaa alavatsakipua, pistävää kipua alavatsassa tai verenvuotoa tai kaikkea tätä, niin päivystykseen. Kai ne siellä ultraa, ainakin edellisessä asuinkunnassa ultrasivat kun mulla oli vuotoja ja menin päivystykseen sen takia.
Toivottavasti on vaaratonta!! :hug:
Mulla oli esikoista odottaessa luomiongelma myös, kainaloon tuli luomia, just sellaisia "irtonaisia" ja kun kainalokarvat ajeli ne repesi ja sattui : / Toisessa raskaudessa ei ollut sitä ongelmaa enää. Outo juttu.

RM & Vilpuri 6+4
 
Jännää tosiaan miten nyt huomaa monia asioita jo mitkä tulee olemaan vaikeita kun maha kasvaa. sellaisia mitä ei esikoista odottaessa tullut ajatelleeksi.

Mä varasin tänään neuvolan se olis 4.7 ja kuulemma täällä tehdään aina varhaisultra. Jee! Viime raskaudessa se tehtiin senkin takia kun kierto oli päin peetä ja varmistettiin miten pitkällä ollaan. Nyt sit kysyin heti asiaa puhelimessa ja neukku totes et kaikki tehdään just samoin kun viimeksi - lapsivesi kontrollit missä ravasin viime raskaudessa useasti.
 
Heippa! Mulle on lipsahtanut 10 vuotta liian vähän ikää tuohon listaan (ei olisi kyllä mitään sitä vastaan ;)), eli ikä 39v...


Eewokki: ihan samanlaisia tuntemuksia minullakin. Pahoinvointi on ollut lievää tällä viikolla ja siitä johtuen panikointi suurta.. Mulla siis takana 3 keskenmenoa (ja yksi lapsi). Pakko vaan yrittää uskoa ja luottaa, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin!! Vaikeaa on ja sitä toivoisi niin voivansa nauttia edes hiukan tästä raskaudesta, mutta ei uskalla : /

Bebel ja Helmi 6+4
 
Väsymys on aivan tajutonta! Mutta pakko jaksaa puurtaa töissä ja lasten kanssa kotona.. Mun mielestä tässä vaiheessa saa ns. elää ihan normaalia elämää, eikö? Kun tuolla oli agilitystä ym liikkumisesta puhe. Itse en ainakaan osaa pysähtyä eikä mielestäni kannatakaan.
Kuulin että yhdellä tässä lähipiirissä on sama la kun mulla. Nyt kyllä jotenkin jänskättää kahta kauheemmin jos meneekin kesken, kuulee silti koko ajan raskaudesta. Viikko olisi vielä varhaisultraan, tuskin maltan odottaa. Tai toisaalta odotan kauhuissani :D
Onko kellään muulla mennyt vatsa ihan herkälle ruoista mitä ennen on voinut syödä täysin huoletta? Olen tässä ihmetellyt että mikä ruoka-allergia on yhtäkkiä iskenyt. Saa varoa mitä suuhunsa laittaa :O
Näin unta että olin jollain noitatohtorilla joka ennusti että on siellä jotain, poika se on :D Kaikkea sitä näkeekin :)
Nyt vähän kotihommia vielä ja sitten pitäisi yrittää untenmaille, jaksaisi huomenna taas töissä..

RR & 6+1
 
Juuri mietin tuota samaa asiaa tänään kuin sinä RR, että onko joku herkkyys ruokaa nytten iskenyt :D Käytiin tänään miehen kanssa ulkona syömässä ja ruoka mitä normaalisti aina voinut syödä huoletta tuli noin 30 min päästä löysänä ulos :D
Päivääkään en selviä ilman päikkäreitä ja rinnat tuntuu kipeiltä koko päivän, ei vain enää illalla :D Lisäksi toissapäivänä oli töissä kuvottava olo ja hajut otti nenään :/ vielä olisi tasan 3 viikkoa ekaan neuvolaan, toivottavasti kaikki menisi hyvin siihen asti ja muutenkin..

Välillä vielä vihlaisee alavatsasta mutta ei mitään pitkää tai jatkuvaa kipua ole, vuotoakaan ei onneksi ole.. Toivottavasti teillä kaikki kunnossa, eikä syytä huoleen ole <3

Giggles & Pikkuinen 6+1
 

Yhteistyössä