*Helmikuun hurmaajat heinäkuussa*

Pikkuronsu: Multa kysyttiin ainakin nt-ultrassa että haluanko sinne veriseulaan..

Täällä on vaivannut nyt pienet nippailut tuossa häpyluun kohdilla.. eli aika alhaalla. Mut kai ne ihan huolettomia on :) Parasta olla!

Uskaltaiskohan sitä jo ostaa turvakaukalon? Olisi myynnissä sellainen mikä on EHDOTTOMASTI saatava.. mut viikkoja vasta tosiaan se 13+1.. jotenkin tuntuu liian aikaiselta, mut sitten takaraivossa jyskyttää että jospa sellaista ei enää tule käytettynä myyntiin :/

Eli 13+1 täällä jo :)
 
Minä en meinannu mennä sinne veriseulontaan kerta. kahtoo nyt etä mitä se nt-ulta näyttää.. onko mitään hälyttävää. mua raastaa tää epätietoisuus ku ei oo nyt ollu kauheesti oireita.. alussa oli enemän mutta nyt ei oikee ole.. noustessa sängystä vihlasee alavattasta, mutta ei sen kummempaa.. ku enoo kuullu sydän ääniä ja eka ultra on tosiaan vasta 1,5 viikon päästä.. :$ jännittää pirusti.

Polttaja 9+4
 
Täälä kärsitty ikävästä huimauksesta jo viikon, töissä tekee tiukkaa ja kun on vielä asiakaspalveluammatissa, pitäisi olla pirteä koko ajan :whistle:
Tiistaina on neuvola ja kuulemma voisi jo sydänäänet kuulua! (silloin on vikkoja tasan 10)koska teillä muillla kuuluneet sydänäänet? :attn:
eka ultra (nt) vasta 12.8, ei jaksais odottaa..
Nanna 9+5 ja maha on kasvanut täälläkin, milloinhan töissä huomaavat :D
 
Moi!!! sinäkin täällä taas..Onnea!! Oltiin 2007 Joulumasuissa samaan aikaan!!
Kurjaa kun on menny noin sukset ristiin sun äidin kanssa, mä antaisin ehkä ajan kulua ja pitäisin vähän välimatkaa.. :hug:
 
Nyt alkaa ehkä pahoinvointi jo helpottaa. Ei ole tarvinnut muutamaan päivään oksentaa kuin aamulla ja tänä aamuna riitti pelkkä yökkiminen. IHanaa, jos se olisi nyt ohi, onhan sitä kestänyt melkein 5 viikkoa! :eek: Ja mulla ei aiemmissa raskauksissa ollut pahoinvointia juurikaan.

Hassua kun välillä kohtu tuntuu ihan selvästi jo esim. jotain vähän raskaampaa nostaessa. Ja silleen hassusti aristaa. Hankala selittää..
Onko muilla mitään tällaista? En muista enää kuuluuko asiaan ja missä vaiheessa?

Alkaa pömppö jo näkymään, että saa kyllä tosissaan miettiä, että mitä sitä laittaa päälle ettei ihan kaikelle kansalle vielä paljastu. Tahtoisin päästä käymään ensin ultrassa ja sen jälkeen on sama vaikka kaikki tietäisikin. Vaikka tosin sydänäänethän jo kuultu, mutta silti sitä haluaa ultralla varmistusta että kaikki on hyvin ja varmistuu laskettu aika jne.

 
Lomailut on nyt loppu tältä erää ja paluu arkeen koittaa taas :wave:

Kivaa oli ja tuli reissattua ympäri suomea ja tekemistä riitti ;)
Oksennuksen kanssa pärjäsi ja muutenkin olo oli kohtuullinen.
Nyt oikeastaan en ole oksentanu piiitkään aikaan joten jospa se sitten jo jäi?

Olette olleet ahkeria joten en millään saa kaikkea luettua, mutta yritän taas päästä mukaan pikkuhiljaa :D

Fi0na 10+5
 
Zuh
Maanantaiaamuja! Viimeiset 3 päivää ja tämä nainen JUOKSEE kesälomalle!

Hurjan ihanasti oli tullut taas tekstiä, en näköjään koskaan selviä koneelle viikonloppuisin niin kirin sitten ma-aamuna..

Pöhinä: Kävin kyllä seerumiseulassa ja emme saaneet mitään hälyttävää tietoa. Vaikka ei tuota turvotusta ollutkaan, niin jotenkin automaattisesti kävin testissä, meillä on aika selkeät mielipiteet miehen kanssa riskitapausten suhteen, ehkä sekin vaikutti.

NP-ultrasta: Meillä katsottiin ensin päältä, mutta unisen itsepäinen naatti vaan käänsi selkänsä ultraan päin niin piti katsoa alakauttakin että saatiin niskaturvotus mitattua. Ja olen myös kuullut ettei vatsan päältä näkyisi jos on omaa varakerrosta, mutta eihän se täti kun tökänny sen vehkeen mahaan niin heti näkyi!

Sero: Eilen lueskelin, toinen kolmannes alkaa virallisesti kun 14 raskausviikko alkaa, eli eikös silloin olla 13+0? Eli syömään ja lihomaan vaan :LOL: Ja nämä viikot hujahtaa ihan järjettömän nopeasti, aina mietti että onhan tässä puoli vuotta aikaa saada kaikki kuntoon, niin nyt sellaista aktiivista "pystyn tekemään miltei mitä vaan"-aikaa onkin enää vain pari kuukautta..

Vaunujen ja turvakaukaloiden merkkejä ei olla vielä päätetty, miten teillä riittää aika tämmöisten vertailuun? Musta tuntuu että hukun ylitarjontaan :D Meillä vielä mies aika hujoppi ja minä kaikkea muuta, niin varsinkin vaunujen pitäisi olla molemmille hyvät.

Sikalunssa: Ei ole pelkoa, enkä usko että tuleekaan. Aiemmin ajattelin etten ota edes lääkettä vaikka tulisikin (olen TOSI huono ottamaan edes särkylääkettä, saati sitten mitään vahvempaa troppia), mutta eilen luki uutisissa että pitäisi ottaa ettei tule jälkitauteja. Tauti itsessäänhän ei siis ilmeisesti ole kovin suuri uhka, vaan vakavat jälkitaudit, kuten keuhkokuume, joille raskaana olevat altistuvat herkimmin. Tietääkö muuten joku miksi? Ei tässä kuitenkaan mitään kuolemansairaita olla ;) Ja miehen kommentti : Ei se varmaan kovin hyvää Naatille tee jos olet viikon 40C kuumeessa, eli ota vaan lääkettä -> muutti vähän katsontakantaa..

Suzyco: Aina vaikeaa kommentoida muiden tilannetta, mutta itse en ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmisten pitää puuttua muitten asioihin! Ja sitä mukaa itselläni menisi hermot jo TODELLA paljon aiemmin ennenkuin ollaan teidän tilanteessanne. "Arvostelen" toki itsekin muitten toimintaa, mutta hipihiljaa omassa mielessäni vain. Jokainen elää omaa elämäänsä ja jos on siihen tyytyväinen niin ei ole minun asiani sitä kommentoida. Enpä tiedä paljonko kommenttini helpottaa, mutta itse kyllä puhuisin asiasta ja tunteistani suoraan. Oma äitisuhde on kuitenkin jotain sellaista jonka eteen kannattaa tehdä kaikkensa, ettei myöhemmin jää harmittamaan. Mutta ensin tietysti kannattaa vähän rauhoittua tilanteen jäljiltä ;)

pojatx2: Itselläni myös vatsa on vähän arka, tai sitä ainakin varoo melkoisesti. Välillä jos miehen käsi esim. osuu vatsaan niin tuntuu aralta.

Ja uusia päivitellään hetken kuluttua, tervetuloa pinoon!

Omassa navassa ei muutoksia. Tosin olen huomannut että pahoinvointi johtuu 90% nestehukasta / janosta. Eli parhaiten auttaa lasi viileää vettä, kokeilkaa!

Zuh & Naatti 13+3
 
Täällä tasan viikko np-ultraan :whistle: Samoin viikko lasten kesäloman loppuun...
Sitten pitäis mennä neuvottelemaan työnantajan kanssa jatkosta - mulla on sellainen työ missä on paaaaljon fyysistä työtä ja mä vähän luulen, että mä en tuota enää jaksa tehdä. Olen ollut kesän ns. omalla lomalla, mutta tarkoitus oli jatkaa normaaliin tapaan lasten loman jälkeen. Sitten juuri loman alettua tein testin ja ... :ashamed:

No katsellaan...

Olo on ihan ok - väsyttää vaan ja rinnat on niiiiin kipeät :/ Iltaisin kun ottaa liivit pois niin tekee kyllä todella pahaa :(


Develly ja Sintti 10+6 *huomenna POKS*
 
Zuh: hyvä kuulla, että en ole ainoa :)

Pahoinvoinnista: ei se vielä mihinkään lähtenyt :headwall: Aamupala tuli sitten tunnin päästä hyvinkin lahjakkaasti ylös :x :x :x Mulla tekee pelkkä vesi pahaa, tulee siis vesilasillinenkin heti ylös. Olen sitten juonut light-limsaa ja vähän mehua. Mutta siis liian vähän varmasti saan nestettä päivässä.

pojat x 2 ja maha-asukki ( ei vieläkään työnimeä ) 10+5
 
Minäkin tänä aamuna taas halailin pönttöä...eilen ei tullut mitään ja siksi jo huolestuin ja piti illalla kuunnella sydänääniä. Hienosti stumpsutti :D kuopuskin kuunteli ja sanoi että leikkiikö vauva junalla vai sataako siellä noin paljon vettä :LOL:

Mnullekin tuon veden juominen on "tuskaa". Yritin laittaa kannuun vettä ja jääkaappiin vaan maistoin sen muovin läpi :x sitten löysin ihanan lasi kannun (milk kannu) jossa luonnon korkki...siitä vesi maistui hyvälle kunnes huomasin että vedessä killuu jotain..... :/ sit tajusin et siitä korkista alkaa lohjeta paloja....taas veden juonti tökkii....mulla muutenkin juominen ongelma ( :D vähän toisenlainen ongelma tällä kertaa). En oikein voi juoda kun sen verran että jano sammuu ja yleensä siihen ei tarvita edes lasillista nestettä, pari-kolme hulausta riittää. jos joudun juomaan väkisin enemmän niin tulee "hukkumis" tunne, en saa nieltyä vettä.....En tiedä mistä tämä johtuu...liekkö siitä että olen lapsena ja nuorena meinannut hukkua pari kertaa. Mehujäätelöitä olen yrittänyt syödä sekä kurkkua, tomaattia, vesimeloonia...että saisin niistä nestettä.

Ylihuomenna olis sit se np-ultra.....

piipiäinen 11+5
 
Täällä aloitellaan viimeisen lomaviikon viettämistä, tosin töitä on vain kaksi viikkoa, jonka jälkeen on vielä yksi viikko lomaa :)

Neuvolalääkäri ensi viikon keskiviikkona, eli vielä pitäisi reilu viikko kärvistellä, eikös neuvolassa kuunnella aina sydänäänet? Jotenkin on sellainen olo, että kun sinne asti päästään, niin sitten kaikki menee hyvin. Mulla ei nimittäin noita raskausoireita juurikaan enää ole, rinnat eivät ole enää kipeät eikä yökötä (kertaakaan en ole muutenkaan kyllä oksentanut), mutta aika lailla huimailee kyllä vielä, varsinkin aamuisin.

Maha on kuin pallo, varsinkin iltaisin, jopa mies naureskelee sille...lie kuinka suuri siitä tuleekaan. Paino itseasiassa tippunut kilon, mennään jälleen alipainon rajoilla, mutta kun ruoka ei maistu. Tai siis maistuu, mutta aina vain muutaman suullisen verran. Ruisleipä maistuu sitten sitäkin paremmin :)

Oletteko te jo kertoneet raskaudesta tutuille? Meillä lähimmät ystävät tietää ja samoin vanhemmat, muuten ei pahemmin olla kerrottu. Ensi viikolla töissä pitää tosiaan yrittää salailla pari päivää ennen sydänäänien kuulemista.

Noista raskauslaskureista: tiedättekö minkä vuoksi ne näyttävät miltei kaikki hieman eriä? Joistain se lasketaan suoraan viime kuukautisten alkamisesta, joissain otetaan huomioon kuukautiskierron keskimääräinen pituus? Esim. neuvolassahan taidetaan käyttää sitä perinteistä kiekkoa, jossa ei huomioida kuukautiskierron pituutta lainkaan? Tosin, eipä se muutama päivä mitään muuta, muuta kuin sen, että kiekon mukaan mulla tulee tänään 11 viikkoa täyteen B) Eli mennään sitten kait virallisesti kahdettatoista raskausviikkoa... :D

nimbe ja rypäle 11+0
 
veriseulasta: kävin tänään verikokeessa ja pitäisi myös varata ultra-aika. Lääkärit suosittelivat minulle viime kertaisen jälkeen, muuten en varmaan olisi ottanut. Täälläki kesälomaa vietetään ja reissaillaan lauantaina tultiin tallinnasta ja pohjoiseen pitäisi lähteä huomenna. mulla ainakin on turvotusta ja tuntuu että alkaa näkymään nopeampaa kuin muissa. saisi kans tämä etova olo loppua ja rintojen arkuus, tosin onhan noi kuppikoon kasvanut mikä ei siis haittaa.. vuodotkin pysyneet toistaiseksi poissa ja toivonki että loppuviikosta löytyisi ne sydänäänet jo :)
mullakin neuvolassa annetiin la 18.2. kuukautisten mukaan, vaikka ultrassa vastasi la 22.2 eli kierto ollut n.32kp. Nt.ultrassa voi vielä vaihtua kun ei nuo alkuraskauden mittaukset taida aina ihan paikkansa pitää et voi vielä aikaistuakin parilla päivällä.


Pia & mönkijä 9+6
 
Enää kaksi viikkoa omaa lomaa jäljellä. :'( Enhän ole lomaillut vasta kun 2 kuukautta... :LOL: Aina ne lomapäivät jonnekin hupenee.

Eilen siskoni sanoi, että minun raskautta ei kyllä enää voi peitellä. Vatsa on niin näkyvä todiste. Kiva, kiva!!! :ashamed:

Tänään taas oksettaa kaikki. Verensokereitten takia on pakko yrittää syödä jotakin järkevää ja hiilihydraattipitoista, mutta pönttö on tullut tänään tutuksi. :x Jopa kissa haisee tänään jotenkin pahalle!

-mervi-elina ja pieni rv 9 + 6
 
Tervetuloa uudet odottajat! :wave: :heart:

Vedenjuonnista.. olen huomannut myös että välillä huono olo johtuu liian vähästä juomisesta. Tuntuu että jäävesi myös auttaa hetkellisesti pahoinvointiin ja on niin herkullista, tosin minä olen muutenkin kova juomaan vettä. Neuvolassa muutamaan kertaan täti muistutteli että edes 2 litraa päivässä ei näin kuumalla ilmalla tahdo olla riittävä määrä.

(.) eipä taida olla sen kummempia muutoksia oloon. Toisena hetkenä hyvä ja sitten taas loppuu kaikki voimat ja iskee paha olo. Lievää tämä minulla kyllä on kun vertaa moneen muuhun. Välillä tuntuu ettei jaksais jatkuvaa väsynyttä olotilaa ja kuvotusta joka vaanii taustalla. Mitään ei tee mieli syödä mutta pakolla pitää jotain mussuttaa ettei heitä oloa ihan huonoksi.

Ultra-aikaa odotellen Alina ja 9+2
 
Neuvolatäti laski menkoista ja merkitsi äitiyskorttiin lasketuksi ajaksi 28.2.2010 j (saas nähdä muuttuuko np-ultrassa) ja nyt siis rv 9+1.
Verenpaine 122/75, Hemoglobiini 118 eli kaikki oli ok. Pissitestitkin oli ok. Painoa oli tullut pari kiloa nyt lisää, mutta saa kuulemma tullakin, kun oon niin hoikka. Sydänääniäkin kuunneltiin ja laite näytti lukemia 130-150, eli hyvät oli. :D

Ihanaa, nyt oon "virallisesti" raskaana ja nyt uskaltautuis ehkäpä jo kertomaan lähipiirillekin raskaudesta. =)

Ton Huuhaat-testin mukaan nyt ois tyttö tulossa. Esikoisen kohdalla tuo piti paikkansa.

Nyt oottelen vaan kutsua np-ultraan... Se ois kahden viikon kuluttua joskus.

Ihanaa päivän jatkoa kaikille!

Prinpressa & Piipiäinen 9+1
 
Oliko se zuh joka kyseli että olenko huomannut mistä tulisi huonompi olo taikka parempi? anyway en ole huomannut,voi kun huomaisikin niin voisi tarkemmin syödä jotain tiettyä taikka olla syömättä.Sain silloin lääkäriltä stemetil 5mg reseptin,ei siis ainakaan minulla näytä oikein toimivan (harmi kun en muistanut lääkärissä mitä lääkettä söin edellisessä raskaudessa,kun kyseli,meinaa silloin muistaakseni auttoi paljon paremmin) eikä uuttakaan reseptiä viitsi pyytää kun pitäisi tämän pahoinvoinnin loppua ihan tässä parin viikon sisään niinkuin aiemmissakin raskauksissa,ai että sitä onnen päivää sitten,vihdoin pääsee odottelemaan iloisesti ja nauttimaan.

Tuosta sikaflunssasta,ensin ajattelin että en varmaan uskalla ottaa rokotusta kun ei ole tutukittu,mutta tosiaan esikoisella alkaa koulu nytten ja nuorempi tarhassa niin riski lisääntyy että sen saa joten varmastikkin otan sen rokotuksen sittenkin.Onko kellään muuten mitään hajua mitä se rokotus maksaa kun sen joutuu itse maksamaa?!

jontsulii 10+3
 
Heipä hei kaikille ja terveisiä NP-ultrasta. Vauvelilla oli kaikki kunnossa ja turvotusta oli 1,2 eli ihan ok. Laskettuaika muuttui varhaisultran arviosta eli virallinen LA olisi 7.2.2010 Voisi tietoihin muuttaa tämän päivän. Varhaisultrassahan La oli 14.2.2010. Ultraaja sanoi, ettei varhaisultran mitta ole luotettava koska vauveli on niin pieni että vaikea mitata luotettavasti. Mutta täällä siis kaikki hyvin.
[/url]
 
Hei kaikki!

Pikainen ilmoittautuminen pitkästä aikaa kun kerkesin koneellekki moneen viikkoon!
Aloitan lukemisen tuossa heti kun ehdin niin nyt vain tällanen pikainen omanapapäivitys että hengissä ollaan. Toivottavasti myös masussa!! Luultavasti meno hiljenee täälläkin kun koulut alkaa niin jospa sitten ehtisin enemmän teidän seuraanne!

röllis ja onni 13+ jotain.. :)
 
Uuteen viikkoon uusin kujein! Alkaa nuutuneisuus hellittämään, onneksi. Eilen vietettiin kuopuksen synttäreitä ja tupa oli täynnä vieraita koko päivän. Mulla oli perjantaina np-ultra ja sen jälkee informoitiin läheisille vauvan odtuksesta ja pikkulinnut oli niin tehokkaasti hoitanut tehtävänsä että eilen jo kaikki tiesivät ja onnittelivat asiasta.

Ja tällä kerralla ei kätilö suostunut sukupuolta veikkaamaan. Aikaisemmissa raskauksissa mulle on jo tässä vaiheessa kätilö oman veikkauksensa antanut. Aika hyvä kuva peppupuolelta saatiin, enkä mitään jalkovälissä nähnyt, mutta saas nähdä. Apua, jos se onkin tyttö! Mitä semmosille tehdään? Mulla kun on vain poikia :)

Painosta oli taas ollut puhetta ja varsinkin liiallisesta painosta. Mulla ei taida nyt olla hirveesti liikaa. BMI on 21, mutta en tiedä mitä sen pitäs olla. Mulla on ollut joskun ylipainoa 25 kg eli luulen tietäväni ahdistavan tunteen kun oma kroppa on vieras ja "vääränlainen". Toivottavasti jokainen löytää itselleen sopivan painon oli se sitten liikaa tai ei. Mulla ei todellakaan ole terve suhde ruokaan, vaan syöminen ja painonhallinta on jatkuvaa kamppailua. Mulla oli tavoitteena ettei paino nouse ennen 20 viikkoa, mutta aamulla näytti että kaksi kiloa on pamahtanut lisää. Tämä viikko siis mennään kevyellä ruualla ja lenkkeillen. Yritän siis sanoa että jos vaan osaatte olla stressaamatta, niin hyvä! Pidän kaikille peukkuja että hyvä olo löytyisi.

Taidan olla aika hurahtanut! Heti perjantaisen ultran jälkeen fillaroin kaupungille pikkuvaateostoksille. Mukaan tarttui pari bodyä, housut ja pusakka. Ne on niin ihania!!! Koska en ota äitiyspakkausta, niin voin ostella pikkuhiljaa kaikkea tarpeellista ja tarpeetonta, eikö niin? Ja mulla ei ole koskaan ollut talvivauvaa (2 kesävauvaa) niin eikös silloin tarvi paljon lämpöistä vaatetta, juu juu. Odotan jo malttamattomana kun pikkuiset toppapuvut tulevat kauppoihin.

Avilla 12+4
 
Heipskukkuu :wave:

Nt-ultra takana ja kaikki oli hyvin. reilu 6cm papu siellä masussa köllötteli :heart:
Turvotus ja kaikki oli ok..turvotuksen mittaa ei sanonut,mut mun mielestä se oli 0,09?! en tiedä. Laskettuaika muuttui paria päivää aikasemmaksi eli 4.2,jos joku haluaapi sen korjata :) .
Rakenneultra aikakin varattiin ja se ois syyskuun puolessa välissä. Sitten ollaankin jo puoliväli ylitetty,huii :D

Avilla juu juu,tottakait saat jo ostella kaikkee "tarpeellista" ;) :D

Tehilla en ole minäkään ihan perillä tuosta viikko hommasta..

Pukama vastauksista kiitos :flower: eilen ei sitten taas verta tullutkaan,että eiköhän tuo niitä ollut ja johtui siitä autossa istumisesta..toivottavasti eivät vaan alkaisi nyt kovin vaivaamaan :/

Nyt syömään... :p

dejavuu ja papu 12+4 :heart:
 
Zuh
Vedenjuonnista vielä: Itse kuuluin myös aiemmin porukkaan "en juo koskaan pelkkää vettä, ei pysty".. Nyt menee töissä koko ajan lasi vieressä ja vettä kuluu sen mukaisesti. Jos juo tiivisteestä tehtyä mehua tms. niin alkaa särkemään päätä, vesi on ainut mikä toimii. Eli kehotan testaamaan kammoajiakin, pieninä hörppyinä vaan, ei koko lasi menisi varmaan mullakaan..

Jontsulii: Minähän niitä oireita kyselin. Itselleni määrättiin Primperan-lääkettä, en tosin sitä koskaan ottanut vaan kitkutin ja oksensin vielä sen reilun viikon verran reseptin saannin jälkeen. Mutta oksentelu hävisi mulla tosin hyvin viikolla 10, nyt sitten oksentelen vain harvakseltaan kun unohtaa syödä.

Ja työpäivä jatkukoon, voisiko enää tuskaisemman kuumaa ollakaan?!?

~Zuh
 

Yhteistyössä