*Helmikuun hurmaajat heinäkuussa*

Piipiäinen,näin aion tehdäkkin että saan välillä kuulla sydänäänet ja kun mulla on ollu kahessa aikasemmassa raskaudessa korkea verenpaine ja sitä pitäisi vähän tarkkailla,tosin alussa ei vielä kovin korkea,eilen taisi neuvolassa olla 130/87,mutta varailen varmasti tuossa neuvolaan ajan.

Soitin äsken kättärille ja sain ajan np-ultraan 30.7,eli ei onneksi kovin pitkä odotus

jontsulii 9+5
 
Siellä se meidän pieni vauveli huiskutteli, että ei mitään hätää äiti :heart: vastasi viikkoja kaikin puolin. Istukka oli vuotanu kohdun ja kalvojen väliin(tai johonki) siitä siis tämä vuoto joka voi jatkua vielä pari viikkoa (jes!)

Eemeli ja vauveli 9+5
 
Zuh
Eemelillä ihania uutisia, kiva välillä näinkin päin! :heart:

Avilla: jos sulla on sama vika kuin mulla; jos teen hommia joka päivä niin saan aina ihan tosi paljon aikaan. Sitten jos pitää kaksi vapaapäivää ja laiskottelee niin voi että itsensä käyntiin saanti on ihan vastustamattoman vaikeaa!

Onko teillä muilla elohiiriä vatsassa?!? Tai no en tiedä mitä on, mutta välillä tuntuu ihan kuin mammahousujen resorin alla vilistäisi joku ötökkä. Varmaan viidettä kertaa tänään kurkin ettei siellä ole mitään vipeltäjiä -> ei ole, eli mistähän tämä nyt johtuu?

Nyt donistin ostoon!

~Zuh & Naatti, aina matkassa mukana :D
 
Hienoa eemeli ihania uutisia! :heart:

Ja nyt pitää mennä jatkamaan siivousta. Jostain sain energiaa imuroimiseen ja lattianpesuun joten ei voi pitkäksi aikaa pysähtyä. Illalla varmaan sitten päivän uurastus tuntuu mutta pakko tässä on yrittää päästä normaaliin kotirytmiin palaamaan. =)

Mietin tuossa että pitäiskö tehdä pähkinä-rusina-sekoitusta, maistuiskohan se silloin kun uhkaa huono olo hiipiä? =)
 
Mä alan olla täällä jo ihan paniikissa.. huomenna olis sitten se ultra!
Viimeyönä näin jo kaikkia sekavia unia ultrasta, kolme ultraajaa ja kolme erilaista laitetta ja yksikään ei nähnyt masun sisälle :D

Niin ja onnittelut kaikille joilla oli hyviä uutisia, en uskalla lähteä luettelemaan nimiä ettei joku unohdu :ashamed:

Nyt oon jo toista päivää tosi nuutunut, tekis vaan mieli huilailla kokoajan.. en tiedä mikä nyt on saanut olon niin kiikkeräksi. Ehkä jännitän sitä ultraa vaan liikaa.. en tiedä..

11+4 ja ultra HUOMENNA!
 
:wave: taas pitkästä aikaa.
Tänään oli ultra ja viikot muuttui parilla päivällä 11+5 eli laskettu aika 4.2.2010 :heart:
Niskaturvotusta ei ollut ja kaikki oli muutenkin kunnossa.

muoks.kilpirauhasarvot oli 7.7 :eek: vaikka kuukausi siten oli 1.75,lisää lääkettä ja kokeisiin taas parin viikon kuluttua...
 
Petitelle jaksamista ja myötäelämistä! Tule kertomaan tänne kuulumisiasi aina kun siltä tuntuu, ja toivottavasti voit pian palata keskuuteemme hyvillä mielin. Ja minäkin olen sitä mieltä, että tilanteen sitä vaatiessa teette miehesi kanssa varmasti sen ratkaisun, joka on perheellenne paras mahdollinen.

Eemelillä oli ihania uutisia! Ja monilla muillakin oli hyviä ultrakuulumisia. Onnittelut! Voi ei, nyt kun tässäkin pinossa alkaa yksi toisensa jälkeen nähdä pikkuisensa, mulle tulee ihan kamalan malttamaton olo, kun ultra on vasta ensi viikon perjantaina. Tuntuu, että aika matelee.

Tänään oli ensimmäinen päivä pitkään aikaan, kun ei ole ollut lainkaan pahoinvointia. Tuossa tunti sitten tuli kolme kertaa kamalan kova viiltävä kipu alamahalle. Olen juossut vessaan vähä väliä katsomaan, ettei vaan tule verta. Säikäytti kyllä, kun ei ollut tuo kipu yhtään samanlaista kuin aiemmat pienen pienet nippailut. :ashamed: Toivottavasti kipu ei tarkoittanut mitään pahaa.

Zuh, hassua, mullekin tuli tänään kauhea donitsihimo. :D Kävinkin sitten Arnold's donitsista hakemassa ihanan rasvaisen donitsin, jonka tuossa juuri herkuttelin.
 
Kiva kuulla mukavia ultra-uutisia. :)

Omaa napaa: Mulla pahoinvointia ei ole lainkaan ollut tähän mennessä, mutta sitten yhtäkkiä eilen illalla alkoi etova olo ja sama olo taas tänään illalla. Ja mä kun luulin et raskaana ollessa on aamupahoinvointia :LOL:

Jostain vatsan nykimisestä tais olla puhetta.. Mulla aina välillä tulee elohiiri toiselle puolelle mahaa/ kylkeä tai tuntuu siltä että jotkut pienet vatsalihakset nykii.. On aika hassun tuntonen, eipä ole koskaan ennen ollu :D

masukki 8+2 ?
 
Eemelin uutiset piristivät :heart: =)

Oli puhetta sairaalassa nukkumisesta...mie olin viimeksi 6 päivää. Sain olla yksin huoneessa , paitsi viimeiseksi yöksi tuli huonetoveri. Sain nukuttua hyvin ja juhlaa oma huone. :D Joku suunnitteli perhehuonetta...eikö isän "pitäisi" yöpyä/viettää päivät sairaalassa? Minulle jäi käsitys, että perhehuone (mikäli on edes saatavilla juuri silloin ) on tarkoitettu nimen omaan niin että isä viettää saman ajan sairaalassa kuin äiti+vauva?

Minulla on ruvennut sattumaan selkään oksentaessa. Jännitänkö jotenkin väärin vai mitä lie, mutta oksentaessa sattuu ristiselkään niin että kyyneleet valuu. Nyt sitten varon oksentamasta :ashamed: :x Onko kukaan huomannut moista? :attn:


Minulla ei ole (kai ) koskaan otettu kilpirauhas kokeita, onko se ihan verikoe? saako sen pyytämällä vai onko jotain oireita?

Viikon päästä klo 11 olisi np-ultra...nyt jo alan sitä jännittämään :LOL: :heart:

matami-mimmi 11+1 :heart:
 
Zuh
Ylitsepursuvia huomenia..

Ikuisuus: Söin sitten eilen hyvällä omalla tunnolla kunnon cremedonitsin.. Tuloksena se että oksensin sekä illalla että aamulla ja olo ihan peestä taas. Kumma juttu kun ei maistunut läheskään yhtä hyvälle takaisinpäin tullessa?!? :x

Matami-mimmi: Mulla myös koskee välillä selkään oksentaessa, usein rajuja oksentamisia kokeneet kuvailee että tuntuu kuin kylkiluut katkeaisivat. Onhan se melkoinen kouristus, ei tartte varmastikaan olla lihas paljoa jumissa kun koskee.

Mulla koskee alamahaan ja tonne kohdun suulle. Mistähän hitsistä sitä tietää supisteleeko, pitäisikö levätä vai onko normaalia?!? Hammasta purren vaan pusken eteenpäin ja kiroan, tosin päätin että lähden jo puoliltapäivin tänään pois, ei tämä oo ihmisen hommaa istua töissä!

~Zuh & Naatti 12+5
 
Matami-mimmi ihan verikoe se on se kilpirauhaskoe, ite sain pyytämällä kun oli oireitakin. Nyt on jo onneksi kaikki paremmin ku oon kohta vuoden lääkkeitä syönyt. Nyt raskausaikana joutuukin sitten käymään verikokeissa 4-5 viikon välein, ei herkkua, mut onneksi vielä arvot olleet ihan hyvät. Annostakin on nostettu.
 
Tulin poksumaan rv 12 :heart:
Täällä ei myöskään enään oksu oloa eikä järkyttävää väsymystä, lievää vielä on mutta se nyt voi johtua ihan mistä vaan. Mulla on viikossa kasvanut maha IHAN JÄRKYTTÄVÄSTI! :eek:
Viikko sitten sai vielä ihan kivasti piloon, mutta nyt tuntuu että turha toivo. Rasvakerros siirtynyt eteenpän.. :LOL:
 
Zuh
Mahan kasvusta: Onko muilla "omaan myös oman vararenkaan"-odottajilla maha vieläkin sillai kahdessa möykyssä? Mun siskolla kulki vaakasuora "vyö" mahan poikki vielä miltei viimeisilläänkin ja mietin että saakohan tässä ollenkaan sellaista nättiä vauvamahaa :whistle: Näyttää muuten maha TODELLA isolta kun vetäisin valkean mammapaidan aamulla päälle.. Maha kyllä on kasvanut, tosin musta se on ollut tän kokoinen jo 6 viikkoa :D

Ahtistaako muita autossa istuminen? Eilen mökkimatka (tunti suuntaansa) oli ihan tuskaa, tuntui että maha menee ihan lyttyyn ja sitten oksennettiinkin railakkaasti juuri kun saavuttiin kotipihaan. Vielä kun tässä pitäisi selvitä helsinkiin shoppaamaan ja jouluostoksetkin haluan aina tehdä toisilla paikkakunnilla.. Hmm..

Kyselyikään ehtinyt Zuh, jonka jouluinnostus paistaa läpi jo heinäkuussa ;)
 
Lomatervehdys! Kreikan reissu on tehty ja nyt sitten vaan lomaillaan viimeiset päivät ihan kotosalla, ensi keskiviikkona on edessä paluu töihin. Ja pohdinta, mitä pukea päälle... Maha ei varsinaisesti ole kasvanut, mutta turvottaa iltaa kohti aikalailla sen verran että voisi uskoa vauvamasuksi. Mitkään tavalliset housut ei mene kiinni ainakaan niin, että voisi istua. Pitää varmaan sitten kuitenkin hankkia jo nyt äitiyshousut ja naamioida ne sitten töissä pidemmällä paidalla/tunikalla. Meen perjantaina katsomaan kaveria joka synnytti viime viikolla, joten saan varmaan takaisin lainasta omat viiden vuoden takaiset ihanat mammafarkut :) Viikolla 10 taisin viimeksi hankkia ekat mammavaatteet, mutta vasta viikolla 17 masu on selvä raskausmasu. Siihen on vielä aikaa, onneksi.

Mulla on huomenna eka neuvola. Jotenkin ei tunnu niin kovin odottamisen arvoiselta, kun eihän siellä mitään tehdä... Miehelle on toki jännää, kun kerta on hänelle ihan eka eikä tiedä mistään mitään.

Nyt alkaa olla sellainen olo, että voisi pikkuhiljaa alkaa kertomaan vauvasta. Kaksi ystävää tietää vasta, toinen on kätilö ja toinenkin tietää "viranpuolesta" kun vastasi puhelimeen neuvolaan soittaessa. Mutta siskolle ja vanhemmille haluaisin jo kertoa; ehkä vasta kuitenkin ultrakuvien kanssa :)

Nyt hetkeksi lueskelemaan kun on vähän omaa aikaa, esikoinen on kaverinsa luona leikkimässä.

Mini77 ja 9+5
 
Eilen illalla ja tänään on ollut taas ihan järkyttävän yököttävä olo. :x Eilen oli ruokana lohikastiketta ja se haju oli aivan kaamea. Ruoka ei ollut omatekoista, joten ruuanlaittajan mieliksi oli pakko syödä. Yökin ja söin! Yleensä tykkään kalasta, mutta eilen tökki ja pahasti. Hyi, hyi ja hyi!!!! :x Hetki sitten otin jääkaapista tomaatin. Tomaatit ovat yleensä maistuneet, kun ovat tuoreita ja kylmiä. Nyt olin sitten maistavinani tuossa tomaatissa banaanin makua... Muistinkin sitten, että tomaatit ja banaanit olivat kaupasta tullessa samassa pussissa. :x

eemeli89 hienoa lukea mukavia uutisia! :heart:

Zuh, eilen ajeltiin autolla sellaista soratietä. Jokainen möykky teki kipeää mahassa ja muutenkin oli sellainen olo, että autossa oli jotenkin hapeton olo, vaikka ilmastointi puhalsi kylmää ilmaa.

-mervi-elina ja pieni rv 9 + 1
 
Vieläkö joukkoonne mahtuu mukaan jännäilemään uuden elämän saapumista mahdollisesti helmikuussa 2010? :wave:

Minulla olisi meneillään rv12 ja nyt uskaltaisin vasta mukaan. Muutaman keskeytyneen keskenmenon kokeneena en taikauskoisena uskaltanut tänne mitään kirjoitella ennen kun pikkukaveri oli nähty nt ultrassa hyvinvoipana. Itsestäni sen verran, että olen asumme pääkaupunkiseudulla ja olen jo yhden "helmikuun hurmaajan" äiti, sillä esikoinen syntyi helmikuussa 08. Tosin sinä vuonna nimi taisi olla "helmikuun helmet". :)

Jonkin verran olenkin jo teidän kuulumisia silloin tällöin lukenut ja paljon on tässä pinossa onnenhetkiä koettu, mutta ikävä kyllä myös niitä surunhetkiä. Itselläni oli ensimmäiset 10 viikkoa todella rankka pahoinvointi, mutta nyt se on hieman lieventynyt ja sen kanssa pystyy jo helpommin elämään. Mahan kasvusta en nyt oikein osaa mitään sanoa, sillä turvotus "vararenkaan" kera on ollut jo massiivinen alusta alkaen. Näin hoitovapaalla ollessa sitä ei kuitenkaan ole pahemmin huomannut, kun verkkarit vaan venyy ja paukkuu päällä. :D

Tsemppiä meille kaikille!=)

Pöhinä

*muoks* laskettu aika olisi meidän pikkukaverille 2.2.2010
 
Nyt on nt-ultrasta kotiuduttu..
Laskettuaika aikaistui viikolla, eli oli 6.2 ja viikkoja olisi nyt 11+4, ultran mukaan viikkoja jo 12+4 ja laskettu aika on 30.1 eli olen "väärässä pinossa", mutta jään tänne ;)
Niskaturvotusta oli 0,9mm.
Nähtiin pikkuista 4D-ultrallakin, siellä roikuttiin napanuorassa tyytyväisenä. On se kyllä ihmeellistä että miten tuosta mahan päältä vähän rullailemalla voi nähdä kohdun sisälle ja vielä noin tarkasti. Nenäkin erottui ja sydän kammiot, tai jotku sellaiset ne oli :D

Miehelle just sanoinkin, että olipas helpotus että pääsee viikkoa aikaisemmin äitiyslomalle, kun aikaistivat laskettua aikaa :LOL:

Nyt saa taas pari viikkoa "huilata" ja sit alan hermoilemaan rakenneultraa, se on 18.9.

eli 12+4 (ja *POKS* oli 4päivää sitten, muttei kukaan kertonut sitä mulle että poksui 11 ja 12 samana päivänä) :D
 
Heippa kaikille! Olisin tulossa pinoon mukaan, nimimerkki Helinä28, ikää (yllättäen) 28, paikka PHKS, Tilausnumero 2, poikaolo. Tulikohan tuossa kaikki mitä pitikin?
Laskettu aika 18.2.2010, joka myös todettu ensimmäisessä ultrassa reilu viikko sitten, joten kaipa tuo paikkansa tulee pitämään. Rv olisi tänään 9+5.

Pahasta olosta olen kärsinyt alussa enemmän aamusta iltaan, nyt olot on hieman helpottaneet, mutta aamuisin neljältä töihin nouseminen tekee huonon olon jossain vaiheessa päivää jo pelkästä väsymyksestä kun tuntuu että muutenkin sitä väsymystä riittää aika paljon ihan ilman jo tuota aamuöistä heräämistä.

Tällä viikolla maha on tuntunut todella turvonneelta, aralta ja ajoittain kipeältä, selässä on tuntunut polttelua ja vihlontaa, toivottavasti ei enteile mitään sen kummoisempaa. Esikoinen on jo viisi vuotias, niin en muista mitä tuntemuksia silloin oli alussa. Niin ja rinnat on kuin tulipallot =D Kuumottaa ja on äärettömän arat, varsinkin lähempänä rintakehää, en muista tällaistakaan sieltä useamman vuoden takaa, tosin silloin ei maitokaan noussut rintoihin missään vaiheessa, joten ehkä tämä on merkki siitä että saisin kokea senkin ilon tämän raskauden myötä.

Jostain syystä mua on piinallisesti vaivannut ajatus heti plussaamisen jälkeen, että sieltä olisi tulossa kaksi tulokasta. Viimeviikkoisessa ultrassa ei asiaan saatu kunnollista vastausta. Pienen etsimisen jälkeen näkyi yksi kaveri ja sen sydämensyke, sitten th:n käännellessä sitä tikkua mahan päällä eri asentoon sieltä paljastui toinen kaveri ja sydämensyke, mutta ruvettiin kaikki siinä epäilemään, että josko se sama äskeinen kaveri näkyi vaan eri kulmasta, vaikka olikin toisessa kohdassa kuin se mikä ensin nähtiin.
Eli tuskin sieltä tuplana tullaan, ja ehkä pääsen tästä ajatuksesta eroon viimeistään vajaan 2 viikon päästä kun on lääkäri ja hän vielä ultraa.

Sitten viimeiseksi vielä kysymys uudelleen synnyttäjille. Millä viikolla olette alkaneet tuntemaan kuplintaa ja kutittelua mahassa?
 
Ollaan lomailtu tässä viime viikosta alkaen ja nyt palailin koneelle. Tänään piti olla neuvolalääkäri, mutta onneksi huomasin jo viikonloppuna että neuvola oli mokannut ja merkannut ajan viime viikon keskiviikolle, jolloin emme siis olleet edes maisemissa. Niinpä lääkäri siirtyi kahdella viikolla, mutta toisaalta, eipä se mitään muuta.

Maha on tullut "ulos", tosi turvonnut ja mun rasvaprosentilla (noin 18-19) tätä ei todellakaan pysty laittamaan lihomisen piiriin, sen verran selkeä vauvamasu se on :) Ihanaa! Vaikkakin kauhistuttaa, että kuinka paljon tässä turpoaa :whistle:

Aika paljon edelleenkin pelkää, ettei kaikki ole hyvin ja varmasti rakenneultraan asti tulenkin jännittämään. Jotenkin vaan viime päivinä on ollut rauhallisen varma olo. Toivottavasti meillä kaikilla tulisi olemaan ihana helmikuu :heart:

Petite Toivon sydämestäni kaiken olevan hyvin, joitain asioita on niin tajuttoman vaikea ymmärtää, voimia päätökseenne :heart:

-nimbe ja rypäle 10 + 2
 

Yhteistyössä