Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA~ Vol.2

Onnea KÖ:lle :flower: Ja Pixielle paranemisia :snotty: Iteltä jäi pikku nuhasta erittäin tukkoinen nenä ja mielettömät limakeuhkot, aina syönnin jälkeen nousee kuten silloin kun tupakkaa imeskeli. Ja varmaan tämä pakkanenkin tekee osansa, kun pientä astmaa on..

Sf-mitat on menny näin:
vko 33+0 34cm
vko 34+1 35cm
vko 37+2 36cm
ja huomenna neuvola ja itestä tuntuisi et se ei enää ole noussut vaan ehken laskenutkin, katsotaan :)
Eilinen kävely ei ollutkaan enää reipasta, olisiko poitsuli jo laskeutunut... Toivossa on hyvä elää :whistle: Mut nyt välipalalle mentävä ja sitten taas kanttiinihommiin äidille :)

absa ja atso 39+3
 
Paljon onnea vauvasta Kvartille!! :flower: :flower: :heart:

Haavemamma: Mäkin oletin itkuisuuden vähänevän heti synnytyksen jälkeen, mutta eihän se mitään vähentynyt. Kaikki niin positiiviset/ihanat kuin negatiivisetkin asiat itketti. Sairaalassa olin silmät aivan punaisena koko ajan ja kotiin tullessakin vielä usean päivän ajan itkeskelin ties mistä. En ollut mitenkään onneton tai surkea vaan itkin myös ihan onnesta ja hymyillen. Nyt varmaan alkaa pikkuhiljaa itkeskely helpottaa, ja kohta onkin 4 viikkoa synnytyksestä. Eli tsemppiä :hug: Ja vielä siitä maidon riittävyydestä, eli se maito saattaa tehdä sieltä vielä suuremman nousun, älä vielä huolehdi! Kannattaa vaan jokaisella imetyksellä imettää molemmista rinnoista, että molemmat rinnat saavat sitä ärsytystä joka sitten osaltaan edesauttaa sen maidon tuloa. Meilläkin oli alku tosi hankala imetyksen suhteen, mutta nyt jo sujuu paremmin ja paino nousee kiitettävästi.

Kaikille synnytystä odottaville jaksuja ja flunssasta/vatsataudista kärsiville pikaista paranemista!

Niisku ja poika 3 vko 5 pv :heart:
 
Paljon onnea kvartti! :flower: Aikamoisen pitkä synnytys sulla takana :hug:

Haavemamma: :hug: tsemppiä repeämien paranteluun! Mut kuitenkin, onneksi meni painoarvio kerrankin noin päin, ettei ollutkaan kiloa isompi kun piti :)

Itse edelleen yhtenä. Nappula nauttii yksiöstään :)

Kiitos vastauksistanne tuohon sf-mitta kyselyyni. Tajusin kaivaa noi mun vanhatkin neuvolakortit ja huomasin, että neitiä odottaessani mulla oli sf- mitta pysynyt samana rv 36-39+2... Pojista onkin tullut mittaa kokoajan jonkin verran...

-kyrsä ja nappula 39+5
 
uutisia ultrasta.
Huokaus, niin kovin mielelläni olisin jo jäänyt tekemään tän vauvan, viikot nyt siis 41+3.. painoarvio oli jo 4.2kg, kohdunkaula kadonnut ja kohdun suu sormen verran auki (aika yllätys kun olen luullut vaan harjotus suppareiksi noita joita on ollut harvakseltaan, kutenkin jotain ovat saaneet aikaiseksi)
No joka tapauksessa, kotiin vaan odottamaan josko se vauva kuitenkin alkais ihan luomuna tulla. Jotain hyvääkin, perjantai aamuksi saatiin käynnistysaika ellei sitä ennen tapahdu mitään... JEE JEE!!
Voimia kaikille viimeisiin päiviin!!
 
Haavemamma kiva kuulla susta :flower: ja onnea vielä kerran. Toivottavasti paranet pian. Varmana tuskaa.. :hug:

SADEE :hug:


KUUME voi agrh... Mulla ennestään järkyt arvet ja nyt oon säästyny uusilt... Mut voi niitä sitten tulla ihan viimehetkilläkin... Ymärrän sua hyvin... :flower: :flower:

PIXIE osuvasti kuvattu nuo synnytyksen jälkeinen mieliala. Nauratti ihan.. =)

KVARTILLE paljon onnea :heart: :heart: :heart:

MISANDRA ihana varmasti tietää, että pian tapahtuu teillä.

Mua ei tuo ulkoilu kiinnosta yhtään... Osasyynä ettei ole vaatteita... Takin alle mahtuu vain ohut paita ja takki on ohut liru. Niin ei tuolla tarkene...
Ihanaa, kun vaavi tulee pääsee taas LIIKKUMAAN...
Tänään meinataa siivota neidin huone oikein kunnolla jos sitten jaksaisi vielä muutenkin...
Huomenna neuvola...

Aurinkoista päivää kaikille.

Seranzu 38+5
 
Onnea Kvartti!

itkuisuus on jotain huvittavaa sen synnytyksen jälkeen :D Tai oikeestaan se alko mullakin esikoisesta vasta kun maito nous.. kaikki oli niiiiin liikuttavaa. Itkeskelin laitokselta kotiin tullessa mm. kun pikkuinen kokee ekan auto kyydin, pääsee ekaa kertaa kotiin, millasen kodin voin hälle tarjota jne... seuraavina päivinä itkeskelin (oli jouluaatto) kuinka ihania lahjoja sain (naamarasvaa yms..) Onneks sitä ei kestäny kun sen ekan viikon!

ON: huomenna olis sit SE päivä.. Tuntuu et mitä lähemmäs laskettua aikaa tullaan, niin sitä vähemmän mitään varteenotettavia oireita :headwall:
Harjotus supistuksiakin tulee harvakseltaan, maha ei toimi juur lainkaan vaikka just viimeset 2-3viikkoa toimi liiankin hyvin, limatulppaa vissiin tulee, mut niin vähäsis määrin ettei mitään tekoa..ei ees niitä veriviiruja seassa, mutta neuvolan mukaan on sitä itteään kerran pissassa oli punasoluja.
Viime yönkin nukuin paremmin kuin viimeseen yheksään kuukauteen.. en tainnu herätä kertaakaan ennen aamua.
Eli yhessä kasassa oon vielä varmaan maaliskuulle |O

Sori omanapaisuus, tympii vaan :/

kuupas ja tirppana 39+6
 
Onnea Kvartti vauvelin johdosta! :flower:

haavemamma: oli mukava kuulla uutisia. Kyllä se kaikki on niin uutta aluksi vauvan kanssa ja vie varmasti oman aikansa, kun omat mielialat tasoittuu ja hormonitoiminta. Onhan se tosi iso juttu psyykkisesti ja fyysisesti tuo vauvan maailmaan saattaminen. Tsemppiä ja kaikkea hyvää pikkuisen kanssa :hug: :heart:

Täällä ei edelleenkään mitään merkkejä synnytyksestä, pää hajoo kohta :headwall:
 
Lenkillä käyty, ei yhtäkään supistusta...

Taidan kohta luovuttaa ja perustaa Facebookiin Vauva 2010- ryhmän. Järjestän sitten isot juhlat, kun raskaana oloa tulee vuosi täyteen...

Jos en inhoaisi niin paljon kaikkia kuumia juomia, niin olisin jo tarpeeksi epätoivoinen juomaan sitä teetäkin. Tähän asti olen ollut ihan rauhallinen ja ei ole ollut mikään kiire saada pikkuista pihalle. Mutta mulla onkin ollut supistuksia ja usko siihen, että tämä tulee joskus ulos. Nyt sitten muutama päivä ennen laskettua aikaa hukkuu kaikki supistukset.

Tuli ihan täysin omaa napaa. Kiitos ja anteeksi, hieman helpotti.
 
Kohta mä revin tän tapauksen korvista ulos, jos ei se tajua itse syntyä....

Kuume, se vadelmatee maistuu lähinnä joltain mehulta, joten voit hyvin antaa sen jäähtyä ja juoda kylmänä:)

Mä olen nyt syönyt kolme lautasellista pastaa, jokohan kohta alkaisi riittää...?
 
Täällähän ollaan taas hyvissä tunnelmissa... :whistle: :kieh: :/ :xmas: Meikäläisellä onneks vähän parempi olo kuin eilen, noin niinku henkisesti että fyysisesti.

Mäki söin just pastaa, mut yhden lautasellisen. Eihän siitä tuu kuin vihaiseksi. Ottaisko lisää vai siirtyiskö jälkkäriin=suklaamuffinssiin. :p

KÖ:lle ja haavemammalle onnittelut! :flower: Misandrallakin alkaa hetki koittamaan. Toivottavasti vaavi tajuiasi tulle itsekseen ulos.

Mä en IHAN hirveesti itkenyt esikoisen synnyttyä ( paitsi silloin kun osastolle tuli kuoroa laulamaan joululauluja ja mulla oli vastasyntynyt sylkyssä :'( ) vaan enemmän ennen käynnistystä. Kun sain tiedon et seuraavana päivänä käynnistettään, vollotin koko edellisen illan, yön ja aamulla vielä osastolla. Kun tuli niin kurja olo luopua massusta...vaan kyllä se iloks muuttui kun poika syntyi. :)

kimallus 38+6
 
Hyvä mammat!! Täällä voi vapaasti purkaa pahaa mieltä, sitä tuntuu kaikilla riittävän :kieh: Eikä tarvii pyytää anteeksi, helpottaa ku saa täällä kiukkuilla. Ja pelkkä omanapaisuuskin on sallittua, sitä tämä nyt on: ajatukset pyörii jättimahan ympärillä ja napa on kaiken keskellä :LOL:

Haavemamma :hug: tuo on NIIN tuttua! :heart: Synnytyksen jälkeen hormonit on AIVAN sekaisin ja itku tulee aivan oudoista asioista! Joten nou hätä, olet ihan tyypillisessä tilassa kaikkine ajatuksinesi ja itkuinesi :hug: päivä kerrallaan helpottaa B)

Mä muistan esikosta, ett hoitaja tuli hakemaan poikaa vauvalaan että saan levätä. Mä sitten itkua väänsin ku vauvaa vietiin... sängyssä itkin että olen maailman huonoin äiti kun en jaksa vauvaani hoitaa. Parin tunnin päästä nousin sängystä ja itkua tuhertaen menin hakemaan vauvaa takaisin huoneeseeni, oli niin ikävä vauvaa ja kurja olo :whistle: Sitten itkin sängyssä ku en saanu nukuttua :LOL: hullua...

Täällä ei MITÄÄN ihmeellistä... vähän limaa välillä mutta... joo... plaah.

UÄ 38+5
 
Mua sylettää... Loppui toinen antibioottikuuri sunnuntaina, ja TAAS pää särkee ja tuntuu poskionteloissa :kieh: :kieh: Se siis ole vieläkään menny ohi. Tais olla oikeassa se mun kaveri kun sano, et juu tulehdus ei hellitä ennenkun oot synnyttäny... Mä olen ny tätä potenu koko tän vuoden... On nii voimaton olokin...
Kävelles vauva painaa kinttujen välis ja istues sama homma jos kova alusta..
Meillä paskasta... Yrittän houkutel koko viikon ukkoo imuroimaan... Koht oon ihan raivona siitä.
:kieh: :kieh:
 
Onnittelut vauvansa saaneille!! :flower:

Kun kerta lupa on annettu, että tänne saa purkaa omaa v.....tutustaan niin annetaanpa tulla. Kuulun niihin, joilla supistelee välillä kipeästi, mutta mitään ei sitten tapahdukaan. Olo on suoraan sanottuna paska, ollut melkein koko raskauden. Sitä niin kuvitteli, että tämä menee ihan heittämällä, mutta ei! Kolmisen viikkoa sitten oli ekan kerran kipeitä supistuksia ja siitä lähtien olen toivonut/odottanut, että vauva tulisi ulos ja olo helpottuisi. Limatulppaa tullut jo parin viikon ajan. Nyt sitten toissayönä oikeasti heräsin inhottavaan supistukseen, tuntui kuin mahasta olisi vetänyt suonta. Eilinen päivä meni sitten supistellessa ja iltaa kohti kiihtyi. Illalla suihkussa tuli kolme supistusta. Yön aikana kuintenkin laantui niin kuin monella tuntuu käyneen. Kovasti olen toivonut, että vauva päättäisi nyt syntyä tämän tai huomisen aikana sillä perjantaina on meillä sitten sektio. Silloin syntyy, onneksi, mutta viimeksi sektiosta paraneminen oli jotain kamalaa. Vaikutusta saattoi, tai olikin sillä, että syntyi kolme kerralla, joten toivon nyt todella, että tällä kertaa paraneminen olisi hiukan nopeampaa. Jep, mutta annetaan tyttöselle aikaa nyt vielä tämä ja huominen päivä syntyä ihan itsestään :)
 
Tripletille hirmuisesti supistuksia, jos vaikka saisit vauvan alakautta pihalle.
Unikeko: kiitos vinkistä, taidan huomenna aamulla alkaa juomaan teetä.

Ja muillekin kiitos olemassa olostanne. Kun oikein ottaa päähän on ihanaa, kun tietää, että on olemassa ihmisiä, jotka viitsii lukea mun kiukuttelut ja oikeasti ymmärtää ne. Kun lapsettomille kavereille kiroaa, niin saa "tosi lohduttavia" vastauksia siitä, kuinka olen niin loppusuoralla, että ei tätä enää kauaa kestä. Tai kuinka mun pitäisi olla onnellinen, kun ollaan saamassa vauva. Olenhan mä siitä onnellinen, mutta en välttämättä silti ihan hirmuisesti nauti olostani juuri nyt.

Nyt sain onneksi mieheni kotiin, voin välillä terrorisoida sitä valituksillani...
 
Tulin just kaupasta ja oli sit taas kertyny niitä ostoksia aika lailla siihen kassiin.. nostin sit sitä painavaa kassia ostoskärryyn niin johan otti mahasta ja lujaa :whistle: vieläkin tuntuu puristava tunne mahassa vaikka oon jo hetken huilannut sohvalla.. jo on kerpele jos ei ala vauva syntyyn tällä rehkimisellä :eek: niin ja mieskin soitti sit ja sanoi ehkä tulevansa kohta töistä pois kesken päivän, oon onnistunu tartuttaan siihenkin tän flunssan :snotty: ei tässä kyllä tarvittais mitään tautia lisää kun ei tiedä koska lähtö tulee synnärille.. taas tätä omaa napaa riittää |O

Kärppis, mulla ei oo saunominen saanut mitään aikaan, ikävä kyllä :whistle: eilenkin istuin oikein tahallani löylyissä tavallista kauemmin, muttei kerrassaan mitään.. mut kannattaahan toki kokeilla jos sulla vaikka auttais ;)
 
Onnea kaikille vauvautuneille!

Meille syntyi sitten se ystävänpäiväpoika! :heart:
2370 g ja 46,5 cm. Oli "small for dates", mutta terve :) Pääsi mukanani synnyttäneiden osastolle, eikä joutunut lastenosastolle tarkkailuun. Kotiuduttiin eilen ja voidaan hyvin.

Myöhemmin tarkemmin.
:wave:
 
Onnea vaavin saaneille. :flower:

tylsää, tylsää, tylsää ja tylsää..
Jos ois oma sauna, ni menisin sinne ja savustaisin pihalle ton :LOL: Täytyy oottaa perjantaille, ellei sit kauhistu mun puheist ja tuu iteksee ulos ennen perjantaita :D

No joo, jospa sitä menis TAAS kattomaa telkkarii.

Tyttö-nen ja vaavi rv 39+5
 
Tulipa sitten vietettyä yö TAYS:ssa. Normaalille neuvolakäynnille menin ja neuvolatätsy lähettikin TAYS:iin tarkistukselle. Pissassa oli prot + ja paino oli noussut 1.5 kg :whistle: Paineet oli kuitenkin hyvät.
Menin sitten TAYS:iin ja lekuri oli sitä mieltä että ottaa mut yöksi osastolle varmuuden vuoksi vaikka kaikki olikin kunnossa. Samalla aattelin että voisin ruinata käynnistystä koska vauvan koko on arvioitu aika isoksi (sf 39) ja ultralla lääkäri katsoi että kokoarvio olisi nyt n.4 kg mutta käsin tunnusteltuna vieläkin isompi.
Olimpa sitten osastolla ja aamulla osastolääkäri totesi että voin lähteä kotiin odottelemaan normaalia synnytystä. Lääkäri oli tietysti mies ja hänellä oli mukana 4 kandia ja kaikki tietysti miehiä :kieh:
Noh, tuolta reissulta ei paljon hyötyjä ollut. Olen sairastanut sitkeää flunssaa yli 4 vkoa ja nyt se oli jo parantumaan päin. Eipä ole enään, sain nimittäin uuden kurkkukivun, päänsäryn ja nuhan. Olo on taas ihan kamala. Antibioottia yritin jossain vaiheessa syödä ja siitä oli tuloksena vain hiiva :/
Toisaalta... tuolla osastolla oli niin kaamea haju, että laittoi oksentamaan oikein kunnolla. Osastolla 4 A on myös jo synnyttäneitä ja niitä verisiä siteitä roikkui vessan roskiksesta leväällään. Se haju on vain jotain niin :$
Tuolla synnytysvo:lla kun kuuntelin äitien puheita, niin TAYS:ssa ollaan nykyään tosi nihkeitä käynnistyksen suhteen. Joku äideistä oli käynyt SVO:lla 2 vkon aikana 3 krt ja kohdunsuu oli jo 4 cm auki mutta kunnon supistukset puuttuivat. Vauvan pää painoi kohdunsuuta ja oli kalvoissa kiinni pullistuneena kanavaan, mutta eivät vain suostuneet puhkasemaan kalvoja että synnytys olisi käynnistynyt. Omituista kituuttamista. :(

Alliemma ja kuikelo 39+5
 
paljon onnea paradies pikkupikku pojasta :flower: :heart:

Mä olen tänään touhunnut niin paljon, että ihmettelen kun ei VIELÄKÄÄN noi supistukset tiheenny :headwall: No ehkä se tulee kun sen aika on. Ja ei mul pitäs mikään kiire olla mihinkään, et miks ei sais rauhassa kasvattaa itseään. Alkaa vaan vatuttaan tää ainainen supistelu...
 

Yhteistyössä