Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA~ Vol.2

ALLIEMMA huoh voi vitsi.. Kaikkee sitä. Eikö aikuiset naiset osaa siteitää laittaa siististi... :x yök...
Mäki kuullu tota joka puolelt, etteivät käynnistele..
Mulla kanssa sitkeä poskiontelotulehdus... Nyt olo tooosi kurja... Huomenna neuvola, katsotaan mitä siel sanotaan Kai se pitää lekuri sit tilaa TAAS... :'(
 
:wave:

paljon onnea paradies :hug:

täällä kans koko ajan kamala vitutus päällä...
tänään supistellu jonkun verran mut ei niillä vielä synnyttämään mennä.
huomenna olis sitten neuvola ja pitäs käydä muutenki hoitamassa asioita...
lasten kanssa siitä tulee varmaan ratkiriemukasta! :kieh:

äippä-83 tasan 40+0 :whistle:
 
Mukulat on ny lauantaihi asti mutsin luana ni sais tosiaa syntyy sil välil. Mitää supistuksii ei kyl tiettykää oo.

Annoin sit miähellekki pesää ku kerra sanotaa et siemenneste muka auttaa mut ei tapahtunu mitää :/
Melkose tylsää touhuu seki ku ei taivu mihkää eikä ees tunnu missää ku valuu muutenki kaikenlaist lientä :x koko ajan liikaa ja on niin turvonnu alapää et hyvä et enää sisää sai ku meinasin et on umpeen menny.
Sellane ällö juttu sit tänää :whistle:

Katottii just pari lehvaa ja vedettii iha liikaa karkkii ja nyt on ähky olo.
Täytyy pungertaa sohval takas puhisemaa
JeJa 39+5
 
JeJa, mua alkoi naurattaa toi sun kuvaus.. annoin sit miehellekki pesää :LOL: :LOL: osaat kyllä kuvailla asian niin etten voinut muutaku repeillä täällä, toi kuvaus sopii kyllä niin hyvin tänne meillekin :kieh: musta tuntuu, että mua kyllä kiinnostais nyt enemmän noi petipuuhat vaikka ulkomuoto muistuttaa norsua, mies ei oo oikein innostunu kauheesti kun se tosiaan ajattelee, että vehje osuu vauvaa päähän :LOL: joo, hiukan väsynyttä juttua taas.. :xmas:
 
:wave:

Lukemisen jätän suosiolla toiseen kertaan,nyt vaan omat kuulumiset.
Mut ensin pixielle suurkiitokset palstan pystyssä pidosta!!! :hug: :flower: :heart:

Eli sitähän ne sunnuntaiset supistukset sitten oli ihan itteään. Heräsin la-su yönä tavalliseen tapaan 02.30 ja läksin vessaan. aloin siinä sit miettimään et ompas selkä kummasti kipee..mietin et voisko enteillä jotain. taisin olla sit puoliunessa ku 03.17 supisti.minä pomppasin ylös ja aattelin et ei oo totta! :p sit ei uni tullutkaan ja tosiaan halusin perua koko jutun:D suppareita tuli n.12-20min välein. Laitoin äitille viestiä vähän myöhemmin ja kuuden maissa se tuli meille ja lähtivät pojan kanssa mummolaan sit siinä aamupäivästä. ystäväni,jonka mukaan tuloo aiemmin mietin,tuli sitten meille joskus 10-11 aikaan..silloin supisti ehkä 12min välein ja vaan liikkuessa,istuen saatto helposti vieläkin mennä se 20min. Istuttiin ja hhöpötettiin,minä kiersin välillä kämppää ympäri et sais lisäpotkua.
12.30 soitin synnärille et mites teen ku väli tiheni 7-12min, mut edelleen vaan kävellessä, pistivät kyllä puhisemaan. neuvoivat vaan suihkua ja kaurapussia ja et sit ku ei enää pärjää kotona niin tulla; ei ole käynnissä vielä kun 12min välejä.
13.30 kaveri alko ehdotteleen et joko mennään,hän kellotti välejä paperille ja ne oli 3-12min. nyt alkovat oleen pitempikestosia,mut en pitänyt kiirettä ku "pärjään vielä hyvin". lähettiin kuitenkin ja olin varma et pistävät kotiin vielä..perille päästiin klo14.
eka käyrille ja siinä alko tuntua paikallaan ollessakin aikka tujuina ja pitkinä kivut.14.35 katto kätilö kohdunsuuta,tokas et arvaas mitä..minä siihen et no 2cm auki. ...olikin 6-7cm auki :eek: kätilö tiedusteli et mitä kivunlievitystä haluan ja epiduraalia pyysin,mut sitä ei sit ois kuulema ehtinyt laittaa.PANIIKKI!!
kohdunkaulan puuduttivat,ilokaasua hönkäilin (en vaan osaa sitä :headwall: ) ja pihisin ja puhisin. lääkäri puhkas kalvot puudutuksen jälkeen ja kävi ilmi että lapsivesi oli vihreää.
siinä aikani vielä puhisin ja lopulta ponnistutti,halusin olla puoli-istuvassa,mutta ponnistuksen tarve hävisi.kätilö käski kääntyä kyljelleen,ei tuntunut hyvälle.ja juuri kun olin kääntymässä takas,iski hirmu pakko ponnistus ja pää syntyi.ja minä kiljuin :ashamed:
klo 16.11 oli sitten 10pisteen mustatukkainen tyttö maailmassa :heart: 3820g ja synnärillä mitattuna 53cm, kotiinlähtiessä 51.5cm jonka jos pixie vaihdat listaan oli vähän kutistunut matkalla :D

tänään siis kotiuduttiin. aika tahto tyttö on tämä: "kaikki tänne just heti NYT!!" ihan erilainen ku esikoinen :D
maito nousi eilen ja aijai kun kiristelee..imetys lähti ihan ok,kipeetä tekee,mutta välillä kun antaa huikkaa pullosta ja rasvaa niin eiköhän tämä tästä. isovelikin otti hyvin vastaan pienen myttysen. jälkisupistukset on kamalia. :kieh:

sori hirmu romaani,kopsaan tän itelleni ylös ku en jaksa moneen kertaan kirjottaa niin siks tarkat kellonajat yms B) tsori vaan :D

nyt lähden tämän nukkua tuhisevan nyytin kanssa soffalle ja palaan..myöhemmin..:D

hurjasti onnea kaikille vauvaantuneille!!!!

labello ja mytty-tyttönen 3vrk
 
Labello ja Paradies: Onnea! :flower:
Mytty päätti sitten tulla vauhdilla... =)

Seksiä en edes halua ajatella. Olen niin kulahtaneen näköinen, että en varmasti nauttisi siitä hetkeäkään. Ja saunalla ei ole mulle ollut mitään muuta kuin rentouttava vaikutus... :/

Toivottavasti miehen ennustus pitäisi paikkansa ja pikkuinen syntyisi lauantaina.
 
Mae
Mä nyt tulen tänne murheitani purkamaan, ei ole muutakaan paikkaa. Meillä poika aloitti sen oksentamisen/ripuloinnin viikko sitten, eikä se lopu vieläkään. :( Mä nyt sitten tänään käytin sitä lääkärissä ja tavoite oli saada poju juomaan yli litra vuorokaudessa. No eihän sitä juomaa mennyt ku 5,5dl ja 1dl puuroa ja niistäkin puolet oksensi pihalle. Ja ne kouristukset mitä sillä lapsella siellä mahassa on, kiljuu kuin sikaa tapettaisiin. Nyt sitten on aamulla verikokeet ja jos niissä kuivumista näkyvissä niin tippaanhan sitä joudutaan (toisaalta se voisi olla hyväkin, niin saisi sen mahan rauhoittumaan).
Mua vaan itkettää ja ärsyttää, kun poika on koko ajan kipeä. Juuri ennen mahatautia oli syönyt 2 viikkoa antibiootteja (jotka varmaan myös vaikuttaa siihen mahaan) ja sitä ennen tais olla pari viikkoa ilman antibiootteja.
Sitten kun mä oon vielä tällänen hormoonihirmu, et itkettää kaikki, niin ompa kiva. :whistle:
Mun sisko jo sanokin, et "hyvähän se olis jos poika olis siel tiputukses ja sä lähtisit sitte synnyttää, molemmat olis hyvässä hoidossa". Lohduttavaa.

Mutta nyt Onnea Labello ja paradies :flower:

Mae ja kakkapylly 39 tasan
 
Onnea vauvansa saaneille :heart:

ja iso :hug: kaikille joita jo alkaa äsyttää ison vatsan kanssa oleminen. supistuksia paljon. :heart:

ja mae, pikaista paranemista pojalle :hug:

meillä on nyt sitten sitä flunssaa. toissapäivänä alkoi esikoisella, eilen jatkui kuopuksella ja nyt sitten mulla. :headwall:

Viime yön nukuin hyvin. ei supistuksen supistusta. Esikoinen syntyi tällä rv:llä ja kuopus jo aiemmin joten tämä pikkuinen tekee meillä masussa pysymisen enkat... =)

sadee80 39+4 :heart:
 
On tääki ny vähä tylsää ku muksut on hoidos ni sais nukkuu vaik kui kaua mutku selkä ei kestä ni 7 jälkee oli pakko nousta ylös ja nyt notkun si tääl koneel taas.

Kareliini tääl on miäs iha samaa miältä et ei pysty ku osuu vauvaan? :eek: outo. Mut oli tauko ilmesest liikaa ku eile se ei si haitannu. Itel ei vaa maistu ku ei liikkumaan pysty.

Mul on tänää ekaks hammaslääkäri ja perään neuvola. Toivottavast pystyy makaa hammaslääkäris ku on pitkä käynti :/

Joku jossai vaihees siit kirjotti et meit on listal 150 ja siin vaihees oli synnyttänei n.50 ni taustal tosiaa on paljon porukkaa ketä ei kirjota ku ei meit kyl tääl sataa kirjota enää. Iha muutama vaa.

JeJa 39+6
 
Onnea labello! Ensimmäinen Mytty on siis saatu maailmaan!! :flower:
Onnittelut myös muille helmimammoille!

Tänään on sitten SE päivä!! Eilen oli jo pikkasen taas toiveikas että alkaa syntymään kun maha oli ihan sekaisin ja alaselkä välillä ihan tulessa mutta taas nukuin yön älyttömän hyvin ja tässä sitä kökitään edelleen.. No meillä on "sopimus" Mytyn kanssa että tällä viikolla sieltä tullaan maailmaan, mä itse oon syntyny 40+3, se olis sitten sunnuntaina.. Katsotaan nyt kuinka täsmällinen tämä neiti on.. :LOL:

Eilen kävin neuvolassakin, kaikki edelleen hyvin.. Tädillä on aina vähän vaikeuksia sanoa mitään koosta tai asennostakaan kun Mytty on niin liikkuvainen ja protestoi sitä sykkeen kuuntelua ankarasti. =) Eilen sitten juteltiin muutenkin että onko mulla jo jonkinlaista mielikuvaa vauvasta, sen luonteesta ja ulkonäöstä ja tätiä nauratti kun sanoin että temperamenttinen tapaus sieltä ainakin on tulossa jos yhtään luonne on tuon mukainen kun nyt mahassa.. Mun täytyy kyllä sanoa että oon tosi onnellinen kun neuvolan täti on niin äärettömän mukava, se on tukenu tosi hienosti koko raskauden ajan! Miten teillä muilla?

Nyt alkaa jo tuntua siltä että vois kokeilla jo vaikka mitä että tää tukala olo loppuis ja sais sen vauvan syliinsä.. Siivoilla oon yrittäny vähän joka päivä, saunomisesta ei oo mulle mitään hyötyä eikä seksissäkään oo mitään hurraamista. Nyt on niin kömpelö ja turvonnu olo ettei kyllä varmaan oo mikään nautinto kummallekaan.. Joten en nyt ainakaan päivittäiseksi tavaksi ota tässä loppuraskaudesta! :LOL: Onneksi täällä on satanu pikkasen lunta yöllä, josko lumityöt vähän sais supistuksia aikaiseksi.... nimim. pian epätoivoinen

Nyt täytyy mennä syöttämään tämä maha ja onneksi kohta alkaa urheilut telkkarista!
Mytty 40+0 :headwall:
 
huomenta päivää taasen, ja jymy onnittelut vauvansa saaneille!! :heart:

ja nyt taas se osuus jossa pelkkää vinkumista ja napaan tuijottamista..

kolmea ässää taas eilen kokeilin, sillä menestyksellä, että supistuksia ei tullut yhtään, lisäksi selkä on kipeä, lattia tosin kiiltää.. saunasta saanut kun törkeän jälkihikoilun (kolme tuntia saunan jälkeenkin oli vielä kuuma ja hiki), vaikka hyvä kai se on että nesteet jotain kautta hiukan liikkuu. Niinkuin kovin muukin täällä, seksistä ei oikein saa mitään irti, vaikka mieli tekeekin.. :/

tänään ajattelin kokeilla lenkkeilyä, jos tuo vauvveli ymmärtäis viimein, et nyt on tosi kyseessä, aika kun loppuu luomuna tulemisen suhteen totaalisen kesken.. huomen aamulla 9 aikaan alkaa synytys viimeistään. jotenkin vaan mieleen jäänyt sieltä esikoisen synnytksestä, et aika rajuna heti alusta lähti, paljon "pehmeempi" oli kakkonsen teko luomuna.. Onko samoja kokemuksia muilla?

Miisa & Nuutti 41+4
 
Kaikille kipeille pikaista paranemista!
Supistuksia erityisesti Misandralle ja muillekin niitä kaipaaville. Itsekin voisin niitä jo huolia...

Täällä mieliala hieman parempi kuin eilen. Mulla oli heti aamusta pyykkiä pestäväksi. Se on niitä elämän pieniä iloja, kun tuntee tekevänsä jotain hyödyllistä. =)

Uskomatonta, että jo huomenna on laskettuaika. Vaikka aika tuntuu nyt lopussa matelevan, niin ei siitä tunnu kuitenkaan olevan kun ihan hetki, kun olin pää onnesta sekaisin töissä ja en voinut kenellekään plussasta vielä kertoa. Tai no kyllä mies tiesi, kun kävin sen 5 jälkeen aamulla herättämässä tehtyäni testin. Vieläkin hymyilyttää, kun muistelee sitä päivää. =) Siitä on aikaa jo yli 8 kuukautta...
Joten jos olen näin kauan jaksanut pikkuista odottaa, niin kyllä kai sitä pitäisi viimeiset (korkeintaan) pari viikkoakin jaksaa.

Nyt lähden kaupungille torjumaan tylsistymistä!

Kuume & pikkuinen 39+6
 
Täälläkin olis nyt sitten SE päivä, kuten mytty09..

heräsin yöllä 3.30 ja valvoin 5.30 asti |O lonkkia kivisti... se onkin ainoo "oire".
Toivottavasti viikonlopun aikana synytyis ettei tarttis maanantaina mennä neuvolaan, on meinaan hiukan hankalaa kun esikoinen pelkää siellä niin paljon ettei muualla olis kuin sylissä..

kuupas ja tirppana 40+0 poksista poks..
 
kiitos labello synnytyskertomuksestasi =)

Itse kiroon täällä kun supistukset ovat harventuneet eilisen ja tän päivän aikana ihan minimaaliseen. Tai ei ne oikeastaan ole harventuneet vaan muuttuneet kivuttomiksi. Tosin alapäässä on ihan julmettu vihlova paineen tunne kokoajan. Ihan kun sieltä olis joku melooni tulossa :eek: Mitähän tääkin lie.... ja kakkosessa tunne, et olis ummetusta, vaikkei olekkaan :x :ashamed:

huomenna se LA olis sit... :/

-kyrsä ja nappula 39+6
 
Voi MAEN pikkuista parkaa. Toivotaan että pian alkaisi helpottaa...Sairaalahoito varmasti tuntuu kurjalta vaihtoehdolta.. Mutta on tuo litra aika paljon lapselle juotavaksi, jollei edes sisällä pysy..

MYTTY mulla ainakin on oikein mukava neuvolatäti, ihan rento tyyppi.. Toinen tätsy neuvolas onkin sellainen SOO, SOO asenteella kansankynttilämäinen tapaus.. Onneksi ei ole mun täti. Neuvolalääkäri meillä ei tiedä mistään mitään... Joka kerta, kun on tavattu antaa lähetteen äippäpolillekin sellaississakin asioissa, että ihan on hävettäny mennä... No ompahan saanut vauvaa kurkkia ultrassa moneen kertaan. :)

Misandralle onnea matkaan. Mulla eka tuli omilla suppareilla, ja juuri kun ajattelin et NYT en kestä enää ja varmaan kuolen kohta... Olinkin auki ja tuli tosi voimakas ponnistamisen tarve ja poika oli 9min maailmas.. Tytöstä sitten tipalla supistuksia, niin luulin, että kuolen siihen tuskaan 4h ajan ja ajattelin ettei tämä voi olla tottakaan... Niin, että juuu, mun mielestä käynnistetty oli ehdottomasti kipeämpi ja rankempi juttu.

Neuvolassa:
Kaikki arvot loistavat ja kohdun korkeus 36.5 cm eli hiuka vähemmän kun viime viikolla...
Sanoi muuten, että Hyvinkäälläkään ei edes oteta yliaikaiskontorolliin, kun vasta 12pv yli lasketun ja vielä voi joutua kotiin odottelemaan, jolle mitään syytä käynnistää.... Että sellaista... :eek: :eek:

Kaupoilla juoksin, ja täällä myös meloni jalkovälissä aikas tuskallista... Yölla valvoin 4.30 eteenpäin, kunhan vaan. Nyt supisteli kaupoilla liikkuessa, mutta on niin hankalaa ja kipeää, että juu tasan pötkötän, kunnes rupean ruoan laittoon... Vihloo siis alapäässä ei supistusten takia kuitenkaan..

38+6 (tyttö syntyi 39+2 voi kun tämäkin...)
 
väliaika tietoja:
kävelylenkki sai aikaan kamalan paineen, niinkuin joku sanoi osuvasti melooni jalkovälissä tunteen. varsinaista kipua ei ole, mutta supistaa (varovasti tuulettaa JEE JEE) 5-7min välein.. ei vaan mun mielestä oo vielä niit oikeita, kun eivät tosiaan oo kipeitä.. seurataan tilannetta..

Miisa & Nuutti 41+4
 
Joo toi meloni jalkojen välissä on kuvaava. Mullakin tänään sellainen olo. Kamala paineentunne alakerrassa, mut ei vaan meloni tajua tulla ulos tai edes aiheuttaa minkäänlaisia supistuksen tuntemuksia. :kieh:

kimallus (tänään poksuu) 39+0
 
Voi itku tätä loppuodotusta :| Tuntuu ettei jaksais enään yhtään. Nokka on täysin tukossa ja kurkku kipeä. Yölläkin miehen mukaan kuorsasin kuin virtahepo, monttu auki kun ei happi muuten kulje :/ Voitte vain kuvitella, että meiltä on kadonnut tuo viimeinenkin seksikärpänen makkarista. Nii-in... kuka sitä nyt virtahepoa köyrisi :LOL: Lisäksi mies pelkää että vauva puraisee kun liikaa tökitään :p
No joo... Siihen malliin illalla tämä olotila vitutti, että istuin saunassa miedossa löylyssä tunnin. Yritin siis savustaa kuikeloa pihalle. Onnistumatta siinä. Tuloksena oli vain 3 tuntia punaisena helottava pää. Lapset nauroivatkin että muistutin punaisessa yöpaidassani aivan tappajatomaattia :LOL: Meikäläisellä taisi olla aika tuima ja kärsivä ilme naamalla...

Noh, huomenna siis laskettu aika ja jos ei kuikelo suostu näyttäytymään, niin panokset kovenee. Otan sauvat käteen ja juoksen ympäri kylää niin että lumi pöllyää ja mietin samalla mitä yritän seuraavaksi, koska tuolla saan aikaiseksi tod.näk vain itselleni sydänkohtauksen :kieh:

Alliemma ja kuikelo 39+6
 
Höh, ei mulla vaan mitään melonia oo jalkovälissä.. :snotty:
Vaikka aamulla neukkatäti sanoi että on jo vähän alempana kun
viimeviikolla mutta siis ylhäällä kuitenkin kun ei tota meloonitunnetta ole.

Ja siis neuvolakuulumisiin:
RR 119/81
pissa prot.+, gluk.-
turvotus +
sf 35, sama kun viimeks
paino +700g/vko
vauvan syke 135, liikkeet ++
ja siis on alempana kun viikko sitten mutta ei kiinnittynyt vielä(kään )

Odotellessa siis. Niin ja oli täti sitä mieltä et ne tuolla alavatsalla
kipakkana tuntuvat supparit vois hyvinkin siellä kohdunsuulla tilannetta
pehmittää. Niitä siis tulee joka päivä ja montakin välillä peräkkäin..
oon pitänyt niitä ihan viattomina harkkareina.. mutta, mutta..

Seksistä on meillä jo luovuttu, evvk mun puolelta.
Kun vaan on niin tankki olo ja muutenkin se alko jo olla
semmosta tuheltamista. :whistle:

Yliaikaiskontrolli on täälläpäin käsittääkseni 41+4, ja sillon sit
kattellaan et tehäänkö vielä mittään vai ei.

iitukka ja helmi 39+5
 
Neuvolassa tänään käyty, oli sitten viimeinen reissu yhtenä kappaleena, sanoi et soita sitten kun kotiudut vauvan kanssa :xmas:

vko 39+3 (37+2 vertailussa)
paino +1kg edellisestä :ashamed:
turvotus +/- (+/-)
RR 123/83 (128/79)
pissa --(--)
SF 38cm (36cm)
sydän/liikkeet +/++ (+/++)
RT (RT)

Eilen illalla loppui liikkeet ja oli sitten huonosti nukuttu yö kun huolissaan kun ei kaveri evää heiluta kuin kovasti tökkiessä. Mut kaikki oli hyvin kun neuvolassa katsotaan aina ultralla heela hoito :) ja on sitten 11 jälkeen taas entiset meiningit.

Minulla ei melonia jalkojen välissä tunnu sitten ollenkaan :( Ei poju ollutkaan laskeutunut, pääkin heilu viel jonkin verran. Mutta ei auta kun ootella :) Jomotuksia on kyl pientä menkkakipuilua vähän väliä et toivossa on hyvä elää :)

Se on tosiaan LABELLO nopee homma ollu, huih! Ei ihme et huusit sitten, mut onneksi nyt kotona ja kaikki hyvin :flower:

absa ja atso 39+3
 

Yhteistyössä