Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA~ Vol.2

Iha vaa tän päivän takii merkkii ku ei muutakaa juttuu ny tunnu löytyvän :D
Paitti et oli eka aamu ku nukuin jopa pual 9 eikä selkä särkeny. Normaalist herään 7 sihe särkyyn, jee!

JeJa 40+0! :heart: (ja +2vk tietty :kieh: )
 
Huomenta kaikille ja onnea Audriinalle! :flower:

Ei tullut lähtöä yöllä, ei edes yhtään supistusta. :/ Tänään se tietysti alkaa kun on yksi ainoa päivä jolloin meillä ei ole esikoiselle hoitajaa lähellä. Äitini on luvannut ajella sitte reilu sadan kilometrin päästä jos lähtö tulee. Kaikilla Tamperelaisilla kavereilla ja sukulaisilla on tänään jotain menoa. Paitsi minulla. :kieh:
En tiiä millä sitä aikaansa kuluttais, sain vauvan villapuvunkin lopultakin valmiiks. Tuli ihana. :heart: Nyt ois kaikki valmista, vauva vaan ulos, hus sieltä!

Seranzu: Supistuksista vielä. Taitaa kyl olla niin et kuume on oikeessa ja sillä ei oo mitään yhteyttä mihinkään et millon ne tulee. Mä vaan yritän keksiä hyvää syytä miks mun ei pitäis siivota tänään. :p

Oon tullu siihen tulokseen että tää vauva ei aio syntyä ennen murrosikää. Suunnitelkaa te muut vaan ristiäisiä, mä alan pohtimaan että mitäs sitä tarjois sit rippijuhlissa. :D

Pixie ja Pikkiriikki 40+2
 
JeJa kyllä vaan, aika TYKSiin 6.3. =) Jos nää ei ennen synny, niin talsitaan sit yhes käytäviä tippapullotelineitä taluttaen :D Hih, sepä olis mielenkiintoista ;) Mut sulla kyl kuulostaa siltä ett vauva jo tajunnut mihin suuntaan pitäis lähtee ja tulla uloskin :)

(.) Eilen neuvolassa. Mullahan tuota painoa tullut viime aikoina 2kg/viikko :ashamed: "alkavan" raskausmyrkytyksen takia... nooooh, eilen neuvolassa punnittiin ja paino PUDONNUT 2,5kg 4 päivän aikana! Huisia! Ja vauva laskeutunut, pää hyvin kuopassa mutta ei täysin kiinnittynyt. Jee, tälläkin tytöllä alkaa olla oikea suunta :heart: Olis kultamuru voinut syntyä tällä viikolla ku lapsilla lomaakin mutta... en jaksa uskoa että etuajassa tulis.

Eilen käytiin lasten kanssa Kaarinan HopLopissa ja oli tosi kivaa! Ihanteellinen paikka tälläiselle norsulle ku sai vain istua (ja kävellä ku ei pysty kauaa kovalla istuun) ja lukea lehtiä...lapset kävivät vaan välillä juomassa ja taas takaisin telmimään. Ja oli lapsien mielestä parempi ku Raisiossa.

Supistukset kadonneet, yllätys yllätys. Antibioottikuuri menossa poskiontelotulehdukseen ja pelkään kans, ett saan viel hiivan kaupanpäällisiks :x pitääkin popsia noita maitohappobakteereja...

Tsemppiä ihan jokaiselle :hug: vähiin käy nää pitkät odotuspäivät...

peräpään pitäjä UÄ 39 poks poks (poksahduksen haluaisin mahastakin kuulla...)
 
Audriinalle myös onnittelut vauvasta.

Nukuin yön oikein hyvin, jso miehen ennustus pitää paikkansa, niin se tuli tarpeeseen, kun huomenna ollaan kuitenkin menossa synnyttämään. Tuo on kyllä niin varma asiastaan, että toivon ettei se ole oikeassa, tai saan kuulla siitä vielä kauan, kuinka hän tiesi meidän vauvan syntymän.

Itsellä sellainen olo, että olen vielä maanantaina menossa katselemaan pikkuista ultralla äitipolille. Muutamia kipeitä supistuksia taas eilen, mutta ei mitään säännöllistä.

Lähden nyt ihmettelemään miksi sängyssäni on edelleen mies, eiköhän se meinaa mennä töihin ollenkaan... Sillä siis myös etätyömahdollisuus, vähän työtilanteesta riipuen. Mutta mua ärsyttää kyllä, jos aikoo koko perjantai-illan tehdä töitä.

Kuume & pikkuinen 40+0
 
JEE! Muutoksia olotilassa. Nyt ei ole enään vain pelkkä flunssa, vaan siihen pamahti vielä lisäksi silmätulehdus. Ja kumpaankin silmään. Olo on mitä mahtavin! Hiivaa unohtamatta. Loppuodotuksessahan odottava äiti kuulemma hehkuu tulevaa äitiyttä. Noh, jos silmät vereslihalla ja värkki tulessa oleva äiti on hehkuva, niin ollaan sitä sitten :LOL:
Ainiin... ei supistuksia eikä mitään muutakaan... prkl!

Alliemma ja kuikelo 40+0
 
JeJa, :LOL: kuvailit kyllä varsin hyvin sun ja miehesi hmm keskinäistä kanssakäymistä :LOL: ,sain hyvät naurut.

Ja onnea taas vauvansa saaneille :flower: Hyvä kun edes muut saavat :saint:

Täällä eilen illalla peräti muutama onneton supistusyritys,eikö tämä nyt vain voisi jo tulla :headwall:
Taidan kans haahuilla Tyksin käytävillä 6.3 :kieh: No mut pari viikkoa enää,kaipa sen jaksaa vaikka päällään seisten,yritän piiskata itseeni positiivista ajattelutapaa mut turha toivo.

Onnea teille joille tänään lähtö tulee =)

Ruttunaama 39+6
 
jonniina, emsat, Mippu85 ja Audriina todella paljon onnea! :hug: :heart:

eilen oli sitten neuvola..
paino oli pudonnu 1kg 200g
kaikki ihan ok!
kohdunpohjankorkeus 34
ens tiistaille uus aika mut toivottavasti ei tartte sinne enää mennä.

ihan kypsä omaan oloon jo.. pojalle iski sitten flunssa ja toinen tekee hampaita itse olen koko ajan kauhean kiukkunen.. :whistle:

palailen myöhemmin :wave:

äippä-83 40+2
 
Tulipas mieleeni että jostain oon lukenu/kuullu painon putoamisen loppuvaiheessa "ennustavan" lähestyvää synnytystä, joten onnea teille joilla paino oli tippunut! Itellä vaan nousee kohisten :ashamed:

Viime iltana alko särkeä alaselkää ja jatku aamuyöhön saakka.. alaselkä ja maha sekä sisäreidet särki, mutta supistuksia ei tullu :(
Aamulla ei sitten särkeny enää muu kuin lonkat, joten kaipa se mukula vaan paino jonnekin hermoihin :/
Harkkasupistuksia tulee suht usein, mut missään ne ei tunnu |O
yhessä kasassa ollaan siis varmasti viel maaliskuussa..

kuupas ja tirppana 40+1
 
Ihania te ootte, nauraen saa lukea jutut... :LOL:

Toivottavasti poskiontelot tulee UÄ ja jokumuukin kuntoon... Mulla ei kahden kuurin jälkeen... Nyt sain ohjeeksi ostaa sen huuhtelukannun ja katsotaan sitten synnytyksen jälkeen.... AHAA pitääkö tätä oloa sitten kärsiä pahimmassa tapauksessa yli 3vko, vai riittääkö se käynnistyksen syyks, että äiti tarvitsee vahvempaa antibioottia.... :kieh:

Jospa alkais puuhaa tytön huonetta, saa "uuden" pöydän ja ollaan siivottu.. Poikakin tulee riparilta, ihan on ollut ikävä toista. :heart: Pikkusiskokin sanoi, et on ikävä veljeä, jopa sitä, kun se aina ärsyttää...

Seranzu 39+0
 
Onnea uusista vauvoista emsat, audriina ja ketäs niitä oli!

Eilen illalla jo olin kovin toiveikas, kun supistuksia tuli ihan levossakin... Mutta tottakai ne yöllä hävis.. Mitäs sä olit Pixie ajatellutkaan tarjota niissä rippijuhlissa...`? Mä olen kyllä ihan totaalipakana, mutta aina sille voi pakanajuhlat pitää ja lähettää sen prometeus-leirille. Jos vaikka suoraan alkais varaileen sellaiselle paikkaa.

Anoppi tulee huomenna käymään ja on meillä yötä, mun kiero suunnitelmani on aloittaa synnytys tänä yönä. Sitten se on aivan kahelina täällä ja varmasti esim. siivoo koko kämpän lattiasta kattoon ja laittaa meille ruokaa! Olis sitten kaikki hienosti valmiina, kun me kolme tullaan kotiin! Eikös olekin vedenpitävä suunnitelma?!?! Kunhan nyt vaan lapsi tajuaisi olla tässä hommassa mukana ja tulla ulos....
 
Loistava suunnitelma UNIKEKO. :whistle:
Toimiskohan toi munkin anoppiin... EN kyl usko se on maailman epäkäytännöllisin ihminen... :LOL:

Mä muutes ihan oikeasti suunnittelen rippijuhlia.... Hutikuulle. Eiköhän olla saatu nää vaavit punnerrettua pihalle... :flower:
 
Unikeko peukut pystyssä, että pirpana edes tuon verran ajattelee äitinsä parasta. :D

Pixie ..ja unikeko, pidettäiskö kolmen mukulan yhteiset rippibileet (tosin meilläkään ei kasteta, mut se on sivuseikka =) ). Ne perättäiset harjoitussupparit oli joku outo luonnonoikku. Eivät ole toistuneet. :kieh: Seranzu ette ole ajatellu pitää yhdistettyjä rippijuhlia/ristiäisiä? :D

Sairasteleville jaksuja! :hug: Meillä luojan kiitos alkoi tämä flunssa jo hellittää (vaikka juu, edelleen saa kulkea nessu-paketti kädessä :eek: ). Nyt en enää kaipais tähän mitään lisätauteja. :xmas:

Mut jep, eipä mittään uutta. Paljon onnea kaikille nyytin kainaloon jo saaneille . Suoraan sanottuna KATEEKSI KÄY. =) ...mutta perästä tullaan. :D

T. Kärppä ja pirpana 38+6

p.s. Osaiskohan toi meidän papu lukea? :saint: Kun mun profiilin laskurissa lukee optimistisesti, että 8 days to go... :xmas:
 
Onnea jonniina, emsat, mippu ja audriina :flower: :flower: :flower: :flower:

Nyt kysymys; Voiko limatulppa olla semmoinen valkoinen köntti, ettei välttämäti tarvii olla veriviirua? Eilen kävin pisulla ja huomasin toimituksen jälkeen et siel kelluu ihan selkeä valkoinen ja aika iso kiinteä köntti, vessaharjallakin tökin sitä et jos se hajois ja olisi vaan valkkaria mut ei se hajonnut ja tommosta ole tullu valkovuotoo ikinä tässäkään tilassa. Ja sen jälkeen on tosi paljon supistellut, ihan saa vingahtaa välillä kun niin viiltävää kipua tulee.. Ja aamullakin jotain valkoisia kiinteitä riekaleita tuli pisun mukana. Onko se nyt se kuuluisa limatulppa?!?

absa ja atso 39+4

muoks; ALLIEMMA sain hyvät naurut tekstistäsi :LOL: Ja muutenkin on taas niin lentävää tekstiä ollu täällä että... :LOL:
 
unikeko: Ei voi olla ihmisellä näin laho pää. Tosiaan, eihän mekään mihinkään kirkkoon kuuluta. Ei ole tulossa ristiäisiä sen kummemmin kuin rippijuhliakaan. :eek: Tää on oikeesti jo pelottavaa kun pää ei toimi yhtään. Voiskohan se riittää käynnistyksen syyksi että äiti alkaa olla huolestuttavan hidasjärkinen ja ympäristölleen vaaraksi? Vai määräiskö ne mulle vaan jonku lobotomian ja laittais kotiin takas? :p

Pixie 40+2 joka ei oo tänään kaikista terävin paukku baarissa...
 
absa: Kuulostaa joo ihan limatulpalta. Mulla on kans tässä muutaman päivän sitä irtoillut. Mikä enteilee sitä että eiköhän me saada vauva joskus parin viikon sisällä. JEE! :headwall:
Mutta sulla kuulostaa hyvältä et tulee myös supistuksia. Peukut pystyssä et lähtö tulis. d :D b
 
Ainakin mitä on lukenut muiden kokemuksia käynnistyksestä niin kivempi se olis äidin ja vauvan kannalta et itse lähtisi syntymään. Käynnistykseen meno on 27.pvä et semmoinen reilu viikko aikaa kaverin ulostautua omin päin, KÄÄK =) Ja ei se kuitenkaan tule kun reilusti maaliskuussa et on siinä ja siinä pitääkö minunkin alkaa ripareita miettiä teidän kanssa :D
 
Pixie ja kärppis, yhdistetyt pakanarippijuhlat kuulostaa hyvältä suunnitelmalta! Jollei Pixie sitä ennen ole läpikäynyt jotain lobotomiaa :LOL:

Alliemma
, kuvaus hehkuvan kaunis raskaana oleva nainen on nyt kiitos sun saanut ihan uuden merkityksen:D
Seranzu, mä olen kanssa sitä mieltä, että suunnitelma on aivan loistava. Tää mun anoppini on ihan siivousfriikki ja sen mielestä meillä on aina sotkuista, vaikka me oltais sen vierailuja varten siivottu :D Mukava se kyllä on, joten en jaksa hermojani menettää ja hampaiden kiristelyn sijaan olen siis päättänyt koittaa hyödyntää tilanteen.. Mutta lapsen pitää tulla ULOS jotta tämä nyt toimisi. Muuten joudutaan itse siivoomaan, piru.

Ulos nauttiin mahtavasti talvi-ilmasta!
 
absa: Juu, oishan se parempi jos itellään käynnistyis. En mäkään käynnistykseen vielä haluaisi vaikka täällä uhoonkin. :whistle: Ehkä parin viikon päästä sitte jos ei muuten synny. Tai ei sitä tiiä vaikka oisin ensiyönä synnytysvastaanoton ovella itkemässä et jompikumpi, käynnistys tai lobotomia mut mä en jaksa enää!!! :LOL: Tuskin olisin ensimmäinen? ;)

Ihanaa, kaveri soitti et sil on vapaa päivä ja on shoppailemassa. Lupasin lähteä mukaan HETI. Päivän pelastus, muuten oisin joutunut siivomaan.

Kiitos naiset nauruista, täällä on hyvä meininki tänään. :D

 
ihana lukea teidän juttuja.. tulee itsellekki heti parempi olo..

aamu päivä siivoiltu ja kuunneltu poikien kiukuttelua :D

kaveri olis lähdössä synnärille mukaan mut jos nyt jostain syystä päättää tulla ens yönä niin sit ei pääse mukaan...

mulla kans tulee limaa koko ajan ja siks joudun käyttää sidettä ettei ole kokoajan housut limassa..

no maaliskuuta odotellessa jos vaikka tajuis ulos tulla..

jokojoko kyselyitä on ruvennu nyt tulemaan kaikkille olen vaan tokassu et kyl se viimeistään ens vuonna pihalla on :LOL:

äippä-83 40+2
 
Mää oon kade teidän limoista :whistle: Kaikkee sitä kadehtiiki. :LOL:

Me mietiskeltiin tota yhdistämist riippijuhlil ja ristiäisille KÄRPPIS, mut tulin siihe tulokseen, et liika on liikaa. Vaavi on näillä näkymin vajaan kuukauden vasta... Toiseks meil ei hajuakaan nimestä... :whistle: Sit, kun eka se konfirmaatio ja viel pitäis kaste samalle päivälle mahtua, niin ei tuntunu hyvält... Toisaalt myös haluan, että sit juhlitaan Isoa poikaa... Vaavi saa varmaan silti huomiota ilman, et sen juhlaa siihe sotketaan... Eikä tulokas edes tajua mistään mitään... Isompi kyllä... Pidetään sitten tooosi pienet ristiäiset tai nimiäiset.... Sitäkään en ole vie päättäny... Miehen mielest ihan sama... Enkä mäkään niin hirmu uskonnollinen ole... Pakana ennemminkin. Pohdin näit ripille pääsy ja kummimahdollisuutta ja jotai kirkkohää juttuja, kun ovat niin perinteisiä rituaaleja kiutenkin...
Toivon kovasti etten ny loukkaa ketään puheillani... :ashamed: Mun likkakaveri sanoi, että kasta vaan, se on pieni vaiva ja päättää sitten isompana mitä haluaa... Kun sitten se kaste on kuitekin joskus otettava, jos haluaa kirkkoon kuulua.... Hän on ihan hengellinen ihminen kuitenkin...
 
pitäiskö laittaa vol3 ketju pystyyn ennen ku tää rupee tökkimään pahasti...
mulla se ei aina suostu näyttämään tätä viimeistä sivua... ku tässä on viel kuitenki yli viikko tätä kuuta jäljellä..

mitäs mieltä olette???
 

Yhteistyössä