Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA~ Vol.2

Onnea luppana ja jennuli :flower: :flower: mukava tietää miten nekin jotka ei niin usein palstaile, on vauvautuneet :)

Ainakaan sauna ja siivous ei ole tuntuneet yhtään mitenkään, tänään kuiteskin taas istumaan toviksi saunaan vaikka sitten ihan sen takia et saunassa on kivan lämmintä (sanoo se joka ei saunasta ole koskaan niin hirveesti tykännyt) :D

Mullakin rauta päällä ja välillä tosiaan toimi liiankin hyvin :D mut nyt kummasti tullut tuota ummetusta näin loppuajaksi, viimeksi kun sitä oli ekat 3-4kuukautta.. hmm..

Eri fiilikset kyl on tässä kun tietää et ensi viikonloppuna viimeistään odotus päättyy, kun aattelee et taas työ toiset joudutte odottamaan viel siitä eteenpäin :| Se on niin hidasta nää viimeiset päivät ja sit taitaa kuitenkin kaikki tapahtua kuin hujauksessa kun taaksepäin lopulta katsoo.
 
HUI äippä-83...Olitkos sinäkin kyydissä :eek: :eek: :eek:
Onneksi ei käynyt ihmisille mitään... :flower:

Onnea Jennulille :heart:

ABSA noinhan tuo on, aika kuluu nyt hitaasti mutta sitten taaksepäin ajateltuna on yksi hujahdus... =)
 
Onnea vauvautuneille :flower: :flower:

Tän raskauden ekat kipeet supparit on nyt sitten alkaneet..huuuuui!
Alkoivat n.18.00, erittäin epäsäännöllisesti tulee (n. 10-15min välein, jopa 30min väliä parhaillaan) mutta ainakin sentään kipeitä!!
Ehkä tää muksu syntyy ennen maaliskuuta!!

tämmönen väli raportti :D

kuupas ja tirppana rv40+2
 
kuupakselle tsemppiä jotta ne pysyisi nyt ja tiukentuisi niin pääsisit vuorostasi vauvan hakuun :)

ja äippä-83:lle :hug: se säikäytti varmasti, mutta onneksi päättyi hyvin ettei sattunut pahasti.

minä painelin akupisteitä, kävin saunassa ja pesin nyrkkipyykkiä, sain ihan napakan jomotuksen selkään ja vatsaan mut se latistui aika pian... Nyt sitä samaa pientä jomotusta. Paitsi et vatsa on toiminut jo kahdesti lyhyen ajan sisällä et jotain edistystä jossain asiassa, ei ummetusta :D
 
Vauvauutisia; meille syntyi ihana sydäntenmurskaaja sunnuntaina 15.2 klo 20.28. Painoa oli 3760 g, pituus 50 com ja pään ympärys 36,5 cm. Synnytys oli hankala mutta lopputulos aivan ihana, syötävän suloinen poju. Olen ihan pihalla palstasta mutta palaan lukemaan jne joskus paremmalla ajalla,
almaa
 
Poika tuli 9.2 klo 12.44 kiireellisellä sektiolla maailmaan. 48cm, 3390g

Eli sairaalassa vietin viimeisen viikon ennen sektiota raskausmyrkytyksen takia. tasan viikolla 38 tuli sit sektiopäätös samalle päivälle, kun oli jotkut veriarvot romahtaneet aika pahasti. Sektiosta toivuin hyvin ja saatiin tosi ihana ja lutunen poika. Poika joutui kastenosastolle pariksi päivää, kun oli laiskahko syömään. Itse sain "palkaksi" verenpainetaudin. Sektion jälkeen raskausmyrkytys siis jatkui ja paineet pomppasi yhtäkkiä lukemiin 225/121. Nyt ollaan kuitenkin jo päästy kotiin, mulla menee verenpaine- ja nesteenpoistolääkitys, poika voi jo tosi hyvin, lukuunottamatta pientä vatsavaivaa.
Painoa mulla tuli se 28kg, nyt jäljellä enää kymmenen, eli oli lievästi sanottuna tuota turvotusta.

Mutta nyt meen, kun jälkikasvu vinkuilee sängyssään.

Smirge ja Valtteri 13vrk
 
ALMAA JA SMIRGELIN onnea kovasti :heart: :heart: :heart: :heart:

Hurjaa Smirgelin... Onneksi olette molemmat kunnossa. Mieletön turvotus. :eek: :eek: Jaksan vieläkin ihmetellä mikseivät käynnistele ja toimi herkemmin noisa tapauksissa...

ALMAALLAKIN ollut rankkaa, kerro sitten kun kerkiät

Haleja molemmille :heart: :heart:
 
SUURET ONNITTELUT KAIKILLE NYYTTINSÄ SAANEILLE :flower: Niitä olikin paljon tullut tän päivän aikana raportoimaan =)

Itse edelleen yhtenä. Supistelee kyllä kipeästi, mutta säännöllisen epäsäännöllisesti. Kai sitä pitää mennä suihkuun ja nukkumaan jos vaikka sais nukuttua tai sit lähteä sairaalaan... |O En jaksa edes elätellä toiveita synnyttämään pääsystä, joten pitää ottaa asenne, että ehkä tää ennen maaliskuun puoliväliä syntyy... Eipä tullut vesimiestä meidän neidistä :whistle:

-kyrsä ja nappula 40+2
 
Mie ihmettelen täällä...
Supistelee jälleen n.10min välein ja muutaman kerran pikkuisen lorahtanut housiin. Alaselässä myös menkkakipua, paineen tunteella varustettuna... :eek: :eek:
Viime yö meni valvoessa ja kun ei tuos alkuillast mitään ollut... Ajattelin josko saisi nukkua.. No ei toivoakaan... :ashamed:
Jännittää, että kehittyykö tilanne, vai harjoitellaanko me vain TAAS...
Nyt jos menee taas läpi yön, niin ajattelin kyllä lähteä näytille...
 
Täällä edelleen yhtenä kappaleena |O Sain nukutuksi 4h kun välit piteni n.30min..
Mutta yhä kipeitä supistuksia tulee.. todella epäsäännöllisesti vain, elikkäs kaikkea 10-60min väliltä :/
Toivottavsti iltaa kohden säännöllistyy jotta pääsis tositoimiin!

kuupas ja tirppana 40+3
 
Onnea taas uusille vauvansa saaneille :flower:

Taidatte olla pian kaikki jo synnyttämässä :whistle: No mä jään pitämään pinoa pystyyn tonne maaliskuun alkupuolelle :saint:
Kanniskelin eilen huonekaluja ja yritin olla liikkeessä mut tulos on se että istun täällä ilman supistuksia tai lorahteluja |O
Maaliskuisetkin ehtivät ensin,arrgh!
Onpa taas yhtä ruikutusta mut alkaa jo vähän vituttaa,unohdetaan nyt kaunokielisyys ja sanotaan ruma sana niinku se on :snotty:

Ruttunaama 40+1
 
Onnittelut vauvansa saaneille :flower:

Ei tuu mulkaa supistuksii :( aamul heräsin siihe et reidet oli märät :x mut tais olla vaa jotai valkovuodon lientä ku sitä muutenki tulee nii pal. Hiuka ällöö. Mä en kyl tosiaa erottais lapsivettä jos sitä tulis desi ja varsinkaa yön aikana ku muutenki tulee tiäs mitä. Mut sänky oli kuiva ni en ees aatellu et olis lapsivettä.

Tähdätää nyt sit ens viikkoon sit et pääsis synnyttää.
Miäs olis kyl lomautettuna ens viikon jälkeen 2 viikkoo ni sillee ois hyvä saada vauva sillo ni ois vähä niiku isyyslomaki sit.

Melkosest vauva on nyt parin päivän aikana pungertanu alaspäin tai jotai ku vihloo alhaalt kovi välil.

JeJa 40+2

 
Onnea vauvansa saaneille! :flower:
Smirgelinillä aika pitkälle päästetty toi tilanne ennen vauvan pihalle ottamista. :eek: Näistä jutuista päätellen ei oikeasti varmaan saa käynnistystä ennen kuin viikkoja on reilusti yli 42...

Mies on ihan ihmeissään, kun ei eilen tullutkaan lähtöä. Se oli niin varma veikkauksestaan. =) Nyt varmaan vasta tajuaa, että oikeasti elämää ei nyt ennen vauvan syntymää suunnitella varmaksi ja lähtö voi tulla koska vaan.

Mutta alkaa olla kyllä aika vahvana sellainen tunne, että käynnistykseen tämä menee. Olen sitten Ruttunaama sun seurana täällä maaliskuussa.

(.) Yöllä ei yhtään supistusta. Eli ei lähdöstä tietoakaan, mutta sainpa hyvät yöunet. Huomenna kurkkimaan pikkuista äitipolille, jos sais samalla kinuttua jonkun käynnistysajan... Tai olis sitten tapahtunut edes jotain edistystä tuolla kohdunsuulla...

Nyt tauttimaan sunnuntaista. Täytyy ottaa viikonlopuista kaikki irti, kun edessä on taas tylsä viikko yksin kotona ja itseään kytätessä...

Kuume & pikkuinen 40+2
 

Yhteistyössä