Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

Hei!

Nyt koitan saada muutaman rivin ehdittyä kirjoittaa täältä keskeltä vauvantuoksuista tohinaa ;) .

Ensin Onnea kaikille vauvan saaneille, yritin painaa mieleen mutta taitaa olla viisain huikkia yleisesti,etten unohda ketään :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

No joopa joo...tuli puhelu ja nyt ruuan laittoon! Synnytystarinaa sitten toisella kertaa :D

Tsemppiä vauvanhakureissuun menijöille!!!

Terkuin, Möökö ja muru 9vrk :heart:
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: :heart: En kans pysy enää peräs ketä oon jo onnitellut... :ashamed:

Tatuka niin ei kait siihen hepatoosiin muuta lääkitystä ole kuin synnytyksen käynnistäminen? Kutinaan voi saada lääkettä, mutta mun käsityksen mukaan ei ole muuta. Mulla sappihapot oli viimeks normaalit, maksa-arvot hieman koholla. Mutta nuo sappihapot on tärkeimmät... tänään kävin kontrollikokeilla. Maksa-arvot saa tietää samana päivänä, mutta sappihappoihin menee täällä melkein viikko (TYKSis kyl näkevät ne aikaisemmin ku meidän terv.keskukses)

Minä taidan lukeutua ennemmin noihin itsestään huolehtiviin ku "repsahtaneisiin". Itsellä vaan parempi mieli ku on kivannäköiset vaatteet, meikkiä SOPIVASTI naamassa, tukka ees jotenkin laitettu... en siis ole mikään pintaliitäjä paksuine maskeineen, mutta on kiva YRITTÄÄ näyttää hyvältä raskaanakin/synnyttäneenä. Tietty on seikkoja, joihin ei voi itse vaikuttaa kuten tää kipeä olo mikä vie ystävällisen hymyn kasvoilta... ja nuo about 20 raskauskiloo jotka tekee norsuksi... Mutta hiukset ja kulmat kävin just laittamassa :whistle: ja äitiysvaatteita on niin ett saa mukavia yhdistelmiä. Olo EI OLE hehkeä niin siks yritän tehdä sen mitä voin :D Ja mies onneks jaksaa kehua vaikka takamuski on taas omaa luokkaansa :x Toisaalta odotan jo innolla ett saa aloittaa kuntoilun ja etsiä normivartalonsa takaisin ;) siinäpä taas työtä...

Mulla nyt sitä raskausmyrkytystä sitten epäillään... huomenna aika äippäpolille sen takia... huoooooh... tää turvotus kasvoissa muuten lisää kaunista oloa :kieh:

UÄ 37+4
 
Kysymys "menkkakivuista": Kuinka ihmeen kauan nämä oikein kestää? Mulla on ollut nyt pari viikkoa välillä enemmän ja välillä vähemmän kipeät maha ja selkä. Ja siis kipu on sellaista menkkajomotusta. Tänään on ekaa kertaa ollut niin kipeitä, että heräsin niihin ja jos olisi menkat niin ottaisin särkkäriä. Kaipa noi siis jotain supistuksia on, mutta miten ihmeen monta viikkoa niitä voi tulla..? Onko jollain ollut samanlaista? Kauanko kesti, että yltyi kunnon supistuksiksi?

Nauratti muuten toi ulkonäkölinkki :D

Kvartti ja Tao 40+0!
 
Glow
Ulkonäkölinkki, Kummasti kyl omaa mieltä piristää kun vähän laittaa tukkaa, ellei ole totaalinen bad hair day! Ja hivenen meikkiä, mä en normaalistikaan meikkaile paljoo. Perus meikkivoide/ripsari ja sillai... Nyt pitkästä aikaa kävin laitattaa kestovärin kulmiin&ripsiin. Antoihan se vähän ilmettä :) ihan itseni iloksi, enkä todellakaan kenenkään "arvostelijan" joka ei kestä katella mammaa verkkarit jalassa kaupungilla. Nythän juttu on niin, että mulla ei oikeesti mene jalkaan enää kun verkkarit :LOL: Tunnustan kävelleeni lauantaina kaupungilla verkkarit jalassa, meikittä, tukka vähän sekaisin ja silmät itkusta punaisena. Se oli se päivä kun ne koksista laitto "vähän kävelemään" josko auttais... no ei paljo auttanu eikä jaksanu kiinnostaa shoppailut joten kotio tultiin.
Ja jos mies jättäis raskausajan ulkonäön takia, niin eipä ois minkään arvonen kaveri, sais sitte mennäkin. Eipä oo kyl tullu mieleenkään että se niin tekis! tai että hyppäis jonku muun sänkyy. Kyllä se on mua tsempannu vaan kun meikäläinen itkee turvonnuta norsu oloa.
Mutta, joku saattaa tommosen ottaa kovin tosissaan ja alkaa ajatella vaikka mitä, ei kiva
:/

Kvartti, mie kans oon noista "menkkakivuista" kärsiny jo viikkoja ja nyt tuntuu et ne vaan kovenee. Alaselkää on alkanu juilia pahasti.

Miks musta tuntuu että mä kirjotan ihan sekavia :xmas:

Glow&Onni 40+0 ...edelleen....
 
haavemamma73 :hug: muuttaminen on aina yhtä ihanaa touhua... :p

paradies mä oon ollu koko päivän kotona... ja mä ainakin katson peiliin ennen kuin ihmisten ilmoille lähden... :LOL:

Kareliini mä olen kanssa ihan välmis jo synnyttämään :D

pur onnea sektioon... kohta sullakin jo vauva sylissä.. :heart:

huomenna neuvolaan.. ja asioille :D

supistuksia haluaville... :heart:

äippä-83 38+6
 
Mun puolesta jokainen saa kulkea sen näköisenä kun tykkää ja jaksaa. :heart: Itse tykkään laittaa itseäni. siis meikkiä, hiukset jotenkuten, miettia mitä laitan päälleni..

Mulla kanssa ollut noita menkkakipuja jo monta viikkoa. Viime yönäkin heräsin niihin. Ja tänään koko päivän särkenyt vatsaa ja alaselkää.
 
Mae
Onnea kaikille vauvansa saaneille :flower:
Nyt nopeasti vaan omaa napaa. Mua ei oikeesti edes enää naurata, ei kyllä jaksa itkeäkään.
Eilen saatiin kuulla, et poika joutuu nielurisaleikkaukseen kiireellisenä (ihan kun ei olisi tässä 1-2kk sisällä nyt muuta) ja sitä murehdin koko illan, koska itse olen saanut em. leikkauksessa kauhean sairaalabakteerin. Ja mikä on hirveämpää kun viedä oma lapsi leikkaussaliin, vaikka pieni toimenpide onkin. No sitä kun aikani olin murehtinut, soitti mies töistä että hän on tosi kovassa mahataudissa. :kieh: Kuumetta yli 38 ja molemmista päistä tullut nyt sitten yli vuorokauden. Ei tässä muuten mitään, mutta mulla on ihan sellainen olo, että tää "kakkapylly" varmasti syntyy just nyt kun ukko on ihan kuoleman kielissä. Tai toinen vaihtoehto on se että mies parantuu näiden kahden vapaapäivän aikana ja poika sairastuu niiden aikana. Sitten kun mä oon saanu molemmat hoivattua kuntoon, niin sairastun itse tähän "p-skatautiin" ja mies tietenkin menee jo pe töihin. Siihen päälle vielä se, että poikakin olisi siinä kohtaan jo terveenä ja synnytys alkaisi. Voisiko viikko enää paremmin loppua?! |O
No mä vaan niiiiiiiiin toivon, että pysyis tää ipana nyt ainakin viikon vielä matkassa. Saatais kaikki terveiksi ja pöpöt jotakuinkin pois meiltä. Mutta mikäänhän ei mene ikinä niin kuin toivoo.
Mae ja kakkapylly 37+6
 
maevoima :hug: , yritä jaksaa välillä nauraakin, vaikkei tilanne just nyt ruusuiselta näytäkään.

mulla oli myös se käsitys ettei hepatoosiin olis lääkitystä, mutta kun nlasta nimenomaan kysyin että mitä tapahtuu jos sappiarvo on koholla, niin täti siä sanoi että TAYSsissä aloitetaan lääkitys ja sen vaikutuksen mukaan lääkärit päättää miten edetään... höh, kuka noista sitten selvän ottaa... :headwall: ja tosiaan perjantaina kävin verikokeessa,ja viä sappituloksia ootellaan,et ne näemmä ottaa useemman päivän valmistuakseen... sekin viä :eek: Toivotaan että sulla ei sitä raskausmyrkytystä ole myöskään :/ . Tää tulosten odottelu on Ä_R_S_Y_T_T_Ä_V_Ä_Ä :headwall: :headwall:

Toi ulkonäkölinkki kans nauratti :LOL: . En ite kans ole koskaan ole ollut mikään "paklaaja", kuulun joukkoon ripsaria ripaus... Arvostan toki ihmisiä jotka jaksaa nähdä vaivaa itsensä laittamiseen, mutta ei sen pitäis mikään itseisarvo olla et on laitettu ja tyylikäs aina. Mulla useimmiten kaupassa nähty asu on jonkin sortin ulkoiluasu+lenkkarit tms, eikä mun maailma kaadu jos en sitä ripsaria muistanutkaan laittaa :p . Kivahan tietty ois aina näyttää upealta ja hehkeältä muttamutta... Tosin kerrottava on tämäkin: kun äippäpolilla viimeksi kävin, niin pääasiassa oli mielestäni siistejä ja itsestään huoltapitävän näköisiä odottajia, mutta olihan siellä se yksi poikkeuskin, joka tietysti odotusaulassa viereeni istahti. Jos nyt vaatteet ei ole viimeistä huutoa, tai edes toisiks viimeistä, niin ei mua haittaa, mutta se että ne on likaiset ja tahraiset, ja ihminen rasvaisessa tukassaan lisäksi haisee tupakalle ja vanhalle viinalle, niin se otti mua kyllä nenään ainakin... :ashamed: :ashamed: Sori jos tunnun pinnalliselta, mutta muita kohtaankin olisi kohteliasta mielestäni peseytyä lääkäriin tms tullessaan. Ja tämä oli siis odottava äiti... Kaikillahan ei tietysti välttämättä ole resursseja pitää itsestään kovin hyvää huolta, enkä tietysti tiedä ko. tulevan äidin tilanteesta mitään, mutta ihminen kun olen niin tuli väkisin mieleen,että kuinkahan vauvasta sitten huolehditaan,jos ei itseään pestyä saa... :ashamed: Olen huono ihminen,joo, kun tälläisiä... :ashamed: :ashamed: :(

ja nyt en keksi tähän mitään keventävääkään... takavasemmalle siis...
 
Voi Mae tosi tylsää teillä... Minäkin täällä jännitän kun poika kipeä ja sitä että tuleeko minulle.
Muillakin on samoja ongelmia... Miten ihmeessä muuten nyt on ollut niin paljon kaikkea tautia liikkeellä... :(

Tuohon ulkonäkö juttuun vielä... Juu minäkin mielelläni hiukan laitan ripsaria ja meikkivoidetta, vaikka olisin vaan kotona.. Nyt tosiaan tuo vaatepolitiikka on mitä on... Enää en ala ostamaan mitään... Ei kuitenkaan ole juurikasvua ja just on laitettu kulmat ja ripset kestovärillä...
Sitä vaan huomaan, että loppuakohden ei jaksa välittää. Terkkarissa, muiden sairaiden seassa.... Poskiontelotulehduksessa... Silti hävetti kotona, kun huomasin, että pöksyt oli revenny... :ashamed: :ashamed:

Nuo menkkakivut on olleet mullakin nyt reilu viikon... Ilmeisesti ne ei vielä juurikaan enteile synnytystä... Eikä limatulpaa ole havaittu, eikä vuotoa muutakaan...

Elä ole huolissasi pur vaavin koosta. Ei kaikii tarvia olla jättejä... Kaikki on varmasti hyvin kuitenkin ja hyvä kun reagoivat asioihin... Kauheaa olisi jos edelleen vaan massussa kasvaisivat ilman tutkimuksia ja saunaan synnyttämään.... Joku karvainen lapsenpäästäjä... kaverina :$

Onneksi nuo hepatoosi ja muut epäilytkin useimmiten on niitä epäilyjä vain ja kuitenkin niihin reagoivat ja kaikki päättyy hyvin...

Mulla ei ole mitään mielikuvaa aikaisemmista synnytykstä edeltävästä ajasta... Heh. Muistan vain, että olo oli tukala ja sitten lähdettiin jossain vaiheessa sairaalaan synnyttämään. Ekan kanssa tosiaan tultiin vauhtia ottaa kotona ja toinen sitten käynnistettiin sairaalassa. Ystäväni muistaa, että halkoja hakkasin vauhdittaakseni tapahtumia.... :eek: :eek: Olisi pitänyt kirjoittaa ylös jonnee.... Vauvakirjoissa on kyllä se synnytys mun kirjoittamana tarkasti, muttei mitään sitä edeltävästä ajasta...

Tulihan tarinoitua... Mulla vähän tekemisen pulaa...
 
Glow
Taas täällä :ashamed:
Heh, laitoin pannarin uuniin, mitään ei oo tehny meili tänää syödä mut nyt oli aivan pakko saada pannukakkua :p kohta se on valmis... siinä hääräillessä sain muutaman tosi "ihanan" supistuksen....lisää, lisää, lisää, kiitos!

Muuten, minkä kokoisia ootte itse olleet syntyessä?
Äiti on arkistoinu sen sairaalan"kortin" missä on miun syntymämitat ym. 3060g ja 48cm, päänymp.34cm Muistaakseni olen syntyny aikalailla laskettuna-aikana.
 
TATUKA tuollainen tosi kurjaa, tulee paha mieli, kun miettiikin tätä sinun tapaamaa äitiä...
Onneksi oli siellä äitipolilla, voisi ajatella, että saa tukea asioihinsa...

Ajatelkaas mammat helmikuun puoliväli lähestyy!! Kuvittelisin että reilu kuukausi, niin on kaikki vauvat maailmassa ja nämä lopun tunnelmat muistoja vain....

Joku muuten sanoi aijemmin, että ei tunnu todelliselta tämä vauvan tulo... Vai oliko se jossain muualla... Mutta mulla VIELÄKIN epätodellinen olo... Hurjaa, että ihan pian on meidän perheessä vauva. Ei sitä osaa kuvitella... Kaipa tuon tajuaa sitten kun saa käärön syliin laitoksella...
KYLLÄPÄ AIKA KULUU HITAASTI. Toisaalta nopeasti. Vastahan tein testin, joka oli Haamu... :D :D Oli muuten vielä Juhannus aatonaatto... Ei ollut edes oireita... Mutta varmuudeksi testasin.. Kun oli kuitenkin sellainen olo, et entäs jos sittenkin.. Ja menkat taisi olla just sen päivän myöhässä =)

Jaa mä sitten olen palsta häirikkö kirjoitusten suhteen tänään. Skipatkaa yli jos ei jaksa lukea..
 
Moikka moi!

Paljon onnea vauvansa saaneille! :flower:

En nyt mitenkään ehdi lukea kaikkia juttuja viime torstaista alkaen :eek: Toivottavasti kaikilla kaikki hyvin :)

Meille syntyi suunnitellulla sektiolla perjantaina 6.2.2009 klo 8.34 rv40+6 iso pienipoika :heart: Kokoa hänellä oli huimat 5030g ja pituutta 53cm :) Ehkä sit oli hyvä kuitenkin ettei se synnytys käynnistyny niillä sytoteceillä, sanoivat suoraan että tuon kokonen vauva ei olis muulla tavalla kun leikkaamalla ulos minusta tullukaan.
Kaikki meni hyvin, eilen päästiin jo kotiin. Vähän keltaisuutta poitsulla on, sitä vaan seuraillaan kotosalla.
Isosisko ihan innoissaan vauvasta, pitäis koko ajan silitellä vauvaa. Ja huolehtii että vauva saa maitoa tissistä :D Sairaalassa kun kävivät isän kanssa kattomassa, neiti sano vaan että "ei äiti, vauva mukaan, vauva mukaan, ei äiti" :LOL: Katotaan miten se ääni kellossa muuttuu kunhan arki tässä lähtee käyntiin. :)

Taidan tästä siirtyä tuonne vauva puolelle, kaikille kaikkea hyvää ja tsemppiä loppu päiviin! :) Palkinto on kyllä kaiken sen arvoinen :heart:

Bianca ja poitsu 4pvä
 
Hahahaa :LOL: Kyllä nauratti tuo ulkonäkölinkki.
Itekki varmaa ihan pöllähtäneelt näyttän ainaku koksis käyny :D
Eipä oikee tällee raskaus aikan o viittin/jaksan pahemmin panostaa toho ulkonäköö (juuri kasvuu ainaki metrin verran ja naamaki näyttää ku petolinnun pehvalt ilman meikkii, lökäreit pakko käyttää ku ei farkut mee kiini ja takki puoliks auki viipotan ulkon, koska takki kiini ahistaa ja puristaa). Täl suunnal nyt muutenki kaikki näyttää vähä milt näyttää, ni hyvin sopeudun joukkoon :LOL:

Tänää ei ookka aikasemmin päässy tänne :( ku välil täs konees toimii netti ja välil ei. Tänää oli sit taas semmonen päivä, et netti ei pelittän monee tuntii.

Onnea vauvan saaneille :flower:

Itse suunnistan nyt telkkarin ääree saliksii kattoo.. :)

Tyttö-nen ja vaavi
 
Biancalla onkin ollut hyvän kokoinen poitsu :heart: ONNEA KOVASTI! :flower:

Meillä sit neiti oksensi tuossa iltasella... :x Mitenkähän se menee jos on kovin sairas itse kun vauva syntyy niin eristääkö ne laitoksella mut sit jotenkin, etten kaikkiin tartuta tautejani jos sellaisia on? Onkohan jollain kokemuksia???

Huomenna neiti täyttää 5v ja neiti kovasti toivoo vauvaa itselleen "synttärilahjaks" sitä hän on toivonut siitä asti kun kuuli, että meille syntyy kai helmikuussa vauva. Kaikille vaan höpötellyt, että "mun äiti synnyttää mulle vauvan synttärilahjaks" :D Nyt kun se hetki lähenee niin mä toivon, etten synnyttäisi ihan vielä.

mae: :hug: tsemppiä

-vaihteeksi supisteleva kyrsä ja nappula 38+4
 
ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!

Ja Onnea uuteen kotiin Haavemamma :D

Kvartti: kyselit että koska ne ns. menkkakivut yltyy varsinaisiksi supistuksiksi. Mulla ne kivut muuttivat luonnettaan vasta synnytyksen ollessa käynnissä ja olin noin 4 cm auki. Eli vasta sen jälkeen tuli sitten erilaisia supistuksia kun nuo selkäkivut/menkkajomotukset. Toki ne jomotukset paheni vähän aiemmin, mutta sellaisia aaltoja tuli vasta sitten lähempänä synnytyssaliin siirtymistä mikä mulla tapahtui siinä vaiheessa kun olin 5 cm auki. Eli toivotaan että sullakin nuo tekevät siellä jo tehtäväänsä ja itse synnytys sitten sujuu helpommin ;)

Meillä alkaa pyöriä vauva-arki jo hieman helpommin. Otteet alkaa olla jo vähäsen varmempia kuin ihan aluksi, vaikka vieläkin tuntuu toisinaan epävarmalta. Noi yöt on meillä pahimmat. Ei sillä, että vauva itkisi, mutta kun hänellä on yöllä se ainoa ajankohta koska jaksetaan valvoa :headwall: :headwall: Päivät pikkuinen nukkuu syöttöjen välit ihan kunnolla mutta yöt kiehnätään ja kitistään ja välillä itkeskellään. Mies varsinkin alkaa olla jo aika hermona. Kyllähän siinä itselläkin on välillä vaikeuksia asennoitua, kun kello kolme yöllä vaipanvaihdon yhteydessä tulee pissat ja kakat lisäksi hoitoalustalle vaikka on juuri ehditty tehdä hätä sänkyyn. Päivällä noi jaksaa ihan hyvin, mutta yöllä kun on megamegaväsynyt itsekin, alkaa pinna välillä kiristyä. :ashamed: Millähän ihmeellä sitä vauvan sisäistä kelloa saisi siirrettyä niin, että hän valvoisi päivällä ja nukkuisi paremmin yöllä?! Juu, tiedän ettei saisi valittaa :snotty:

Niisku ja poika 18 vrk :heart:
 
Glow
niisku :hug:
ikävä kyllä noin pienen vauvan kohdalla ei taida vielä millään voida vaikuttaa hänen sisäiseen kelloon. Kyllä se siitä ajan myötä, kun pikkunen rupee olee hereillä enemmän, päivällä :) jaksuja!
Niin, tosta "rytmistä" muutes oli vasta jossain vauva-lehdessä tai kaksplussassa tai jossain juttua... hämärä muistikuva.
 
*merks*
ja huomenna jännä päivä... äitipolille aamusta kuulemaan tuomioita jatketaanko odottelua vai joko rakkaus käynnistellään maailmaan...
-Audriina 39+6 huomenna pokspokspoks... (tänä yönä vois mahasta kuulua tuo ääni)
 
Hih, mä olin syntyessäni kans Labellon kokoinen, ja poitsuhan oli tuota samaa kokoa myös. Toivottavasti poikanen kuitenkin kasvaa hiukka pidemmäksi kuin äitinsä... :xmas:

Onnea minultakin kaikille vauvan saaneille! :flower:

Kössi ja poju huomenna 3 viikkoa
 
Mae
Tatuka pakko se vaan on yrittää rämpiä eteenpäin. Nyt olen vähän tiedustellut tästä taudista ja kuulemma täällä on nyt tälläinen reilu viikon versio menossa, jippii.

Seranzu Mä oon ainakin yksi niistä, jolla on vielä ihan kaukaisuudessa ajatus että meillä on kohta vauva. Tuo esikoinen vie kyllä kaiken ylimääräisen ajan ja ajatuksen. Hain mä eilen vaunut tohon olkkarin nurkkaan kököttämään että realisoituis tää tilanne

Tohon ulkonäkö hommaan. Mä en oo koskaan ollut mitenkään kauhean tarkka miltä näytän. Toki joskus on kiva laittautua, mutta voin mennä kauppaan kyllä ihan ilman meikkiä ja ukon verkkareissa.

Kyrsä Voimia myös teille, toivottavasti tyttö pääsee vähän vähemmällä kun mitä täällä tuo tauti on nyt tutuilla kestäny.

Ketäs kaikkia sinne KOKSiin on nyt tulossa synnyttämään? Millä mielellä?
Mulla on edellisestä synnytyksestä kauhea ahdistus tai lähinnä siitä osastoajasta. Olen jo suunnitellut kirjojen siirtämistä jollekin kaverille toiseen kaupunkiin ettei tarvis KOKSiin mennä.

Nyt yritän taas kasata itseni. Ärsyttää vaan kun olin niin onnessani miehen 2 pv vapaista (ke ja to) että saan hetken huilata ja hengähtää (tuo esikoinen vahtii mua ku haukka), niin nyt se pirulainen on sitten kipee eli mulle tuli vaan lisää hommia :( Eihän sille toki mitään voi, mutta ärsyttää silti. Ja sitten kun miehet on kipeänä NIIIIN kipeitä, et ärsyttää sekin ettei itellä oo koskaan varaa tolleen sairastella. Pienet on taas ärstytyksen aiheet, mutta...

Ärsyyntynyt Mae edelleen 37+6
 
Glow
MAE; minähän ikävä kyllä sinne KOKSiin joudun mennä. Siellä on ravattu nyt jo lääkärissä neuvolan lähetteestä ja oltiin pe-la yö melkein synnyttämässä :headwall:
Mulla on melko suuri kynnys mennä sinne. Siellä ei ole yhtenäistä linjaa asioista ja yks lupaa yhtä ja toinen sanooki toista ja itelle tuli todella idiootti olo. :kieh:
Että tosi kivat fiilikset lähtee synnyttää...
Esikoisen synnytys oli hyvä kokemus ja sen pohjalta olin avoimin mielin menossa. Harmi vaan että enää ei kovin avoin mieli ole sitä laitosta kohtaan! Neuvolassa sanoin viimeks että pitänee lähtee jonneki toiseen kapunkiin oleskelemaan josko synnytys käynnistyis ja pääsis toiseen sairalaan. Mutta enhän mä nyt oikeasti niin tee. Tosi ikävää että on nyt tommoinen ajatus mulla. Yritän olla kuitenki positiivinen... Mutta tasan tulen antamaan ko sairaalaan palautetta asioista. Etenkin eräästä lääkäristä...
 
:LOL: :LOL: :LOL: Ai se piti tietää minkä kokoinen on ollu kun ITSE syntyi... :LOL: Mullahan näköjään on pahemman kerran lukihäiriö...
Sitä en kyllä tie, kai tuo löytyisi vauvakirjastani. Pitääkin tutkia.

Onnea Vauvautuneille :heart: :heart: Iso vaavi yli 5kg ja joku muukin.. Pätkiikin näköjään....
 

Yhteistyössä