Helmimasut 2009 ~Joulukuussa~

ihan vaan omaa napaa taas,eli neuvolakuulumiset

32+4 (30+1)
RR 102/54 (116/61)
pissa -- (--)
hemppaa ei ottanu (112)
paino +329 (+458)
SF 30 (27) keskikäyrällä
RT
syke + 141 ja liikkeet ++

Seuraava käynti onkin sit ens vuoden puolella,tulee nyt kolmen viikon väli,mut sano et kun kaikki on nyt niin hyvin niin ei viiti tunkee mua välipäiville. Elikkäs sit oiskin taas lääkäri 7.1. ja se ois niinkun 35+3

kirppiksellä kävin ja mukaan tarttu 4e nuken sateenvarjorattaat........ööh...niin esikoinen on poika......no,mä vaikka ennakoin myttyä varten :LOL:

labello ja mytty 32+4
 
Neuvola kuulumisia:

30+6
RR: 130/81
Pissa: ++ (ollu jo rv 22 lähtien :S)
Kohdunpohjankorkeus: 30
Tarjonta: RT
Sydämmen syke: +
Liikkeet: +

Tuon pissan takia joudun menemään taas verikokeisiin.. Toivottavasti nyt alkais selviämään että miks se on plussalla :/
Uuden ajan sain 7.1.2009 :)

 
:wave:

Olen ollut taas nettipimennossa viikon enkä jaksa millään kahlata ketjua läpi.. sorgen! Mutta hengessä mukana ollaan :saint:

Olen päättänyt olla erossa sairaalasta loppuvuoden. Olen joutunut käymään siellä miltei joka viikko jollain kokeilla, viimeksi eilen tehtiin lapsivesipunktio. Tulokset oli ihan ookoo, keuhkot ei siis kypsät kuten olettaa saattaa EPO (joku hapetusarvo) oli 18 , viimeksi 2vkoa sitten 15. Normaaliarvo on alempi, mutta meinasivat että 31.12. sitten tsekataan seuraavan kerran. ja kaikki tämä koska olen tyypin 1 riskisynnyttäjä.. riski ainakin sairaalan mielestä vaikka sierllä sitten aina kiitellään miten hyvin olen itseäni hoitanut ja blaablaa.. ei kai tässä nyt vaihtoehtojakaan ole?!

Masu on korkealla ja ahistaa, nukkumiset onnistuu pätkissä mutta eiköhän tämä tästä. samanlaista kuuloostaa muillakin olevan. Koittakaa saada ylläpidettyä hyvä mieli joulun ja uudenvuoden yli ja sitten me ollaakin jo ihan loppusuorilla!

t.MinniG 33+2
ps. Vauvaamme on ultrattu about 8 kertaa eikä sukupuoli ole vieläkään selvinnyt. Outoa.. mutta kukaan ei ole siitä huolissaan :)
 
Glow
Löysin tämmöisen mielenkiintoisen linkin tuolta synnytyspuolelta, laittakaa muistiin :)
Mutta älkää vaan vielä kokeilko!
Itse aattelin kokeilla, josko sinne helmikuulle asti tämä kaveri mahassa pysyy ja JOS alkais vaikka näyttää siltä ettei meinaakaan alkaa syntyä...
http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html
 
:wave:
Lukemassa, tännehän tulee ihan mahoton määrä tekstiä hetkessä.

TUTTI: meillä on jo varattu laatikkooon pari tuttia ja on tarkoitus kyl ottaa heti käyttöön.

NUKKUMINEN: alkaa olee jo aika hankalaa sen lisäksi et herään 1h välein vessaan puuttuu noin 20 minuutissa se kylki jolla nukun eli sit kyjen kääntöö siinä välissä, ja selällään en pysty olee taju lähtee, ja sitten jo kaikki muu on kohallaan niin joko mies kuorsaa vieressä tai koira tulee nuolee naamaa ja varmistaa et oon viel hengissä :headwall:

VAUVAKIRJA: on, meil on sellanen mun kotikielellä yksi joka on aika erillainen ku mitä täällä Suomessa on ja sitten ajattelin kyl lisäksi hommata jonkun suomen kielisen mitä sitten isi täyttelee, kun miehen perheessä appini täytti koko vauva kirjan niin ois kiva jatkaa sitä perinnettä.

SEKSI: ei taivu vaikka välillä nmieli teksiskin ja sitten tuossa jossain vaiheessa oli kielletty suppareiden takii, niin aika vähiin on kyl jääny.

Toukka & Vaavi 33+0
 
Täytyy varmaan sit vähän rajottaa tota pipareitten syömistä,varsinkin pojalla! :whistle: En kyl kauheesti oo hänel niit antanut,mut hiukan kuiteskin!

Vauvakirja Se Mauri Kunnaksen on kyl aika hieno,mutta päädyttiin kuitenkin nalle puh aiheiseen,kun esikollakin on vähän samanlainen.

On kyl uskomatonta kuinka äkkiä tää aika oikein menee!! :whistle:
Ens kuussa voi jo monella olla nyytit kainalossa! :heart:

Nyt vaihtamaan kakkavaippaa...aina niin ihanaa!! :LOL:

Tyypin äippä ja Einari 32+3
 
tuntuu olevan samalaiset oireet kaikilla meillä. nukkuminen olis ihan kivaa,meneehän se onneksi pätkissäkin. Ihanaa kun joulu tulee, niin saa herkutella,minulla ainakin vielä sopii isotkin annokset sisään, aika alhaalla toi mun maha ollut koko raskauden. Koin järkytyksen tänään,kun lenkille lähdin. Meinaa jo kävely tuottaa tuskaa, ilmeisesti luut alkaa karata kauemmas toisistaan.

seksi ei ole päivän sana meilläkään päin, vaikka väliin aika kovasti mieli tekeekin.

mä jäin kans tällä viikolla saikulle ja jouluaattona alkaa virallinen äitiysloma. vähän otin omaa lomaa alkuun.. ei olis jaksanut enää töissä istua. kauhee kiire nyt kun on vapaalla, ei mitään kerkee tehdä mitä on suunnitellut. Jospa joulun jälkeen helpottaa, että vois jo vauvan vaatteita rueta pesemään.

Seurailen jutun aiheita täältä taustalta.

mamma ja 33 viikko
 
vauvakirjoja meillä on kummallakin kaksin kappalein ovat saaneet ristiäis tai vauvalahjoiksi, en taida ainkaan vielä ostaa.

Mua ärsyttää hirveesti tuo prisman mainos tuossa välissä, toivottavasti ei ole siinä kauaa... |O

Ei muuta tällä erää :wave:
 
jaana25: Oot voinutkin bongata mut yhdeltä toiselta palstalta... ;) Kyllä se ruokavalion noudattaminen on todellakin vaikeeta. Mullakin pitäis syödä ihan hirveen usein, kun 2000kcal ruokalista on... Monet välipalat jää kyllä aina syömättä. Ja sitten, kun haluttas kauheesti suklaata ja herkkuja syödä... :ashamed: Valitettavasti kyllä nytkin syön suklaata... Koko viikko menny ihan persiilleen tän ruokavalion kans. :(

Seksi: Mitä se on??? :whistle: Eipä olla täälläkään harrasteltu toviin. Ei vaan jaksa eikä haluta! Ei siis vois vähempää kiinnostaa. |O

tyttö-nen: Siis sulla on jo pitkään ollu pissassa sokeri ja valkuainen plussassa? :eek: Sokeriahan raskausaikana pissaan tulee tosi herkästi. Näin mulle terkka sanoi. Mullakin oli kerran tässä sokeri +++ kun olin aamupalalla juonut sokerista mehua joitakin desejä ja reilu tunsi sen jälkeen annoin pissanäytteen. Ne ei varmaan tuosta valkuaisesta oo vielä niin huolissaan jos se vaan yhdellä plussalla on.

Tinttu & Tirpukka 33+1
 
Tuulikki73
Ajattelin taas kirjoittaa pitkästä aikaa, kaikki kirjoitukset olen kyllä käynyt säänöllisesti lukemassa..
Nyt täytyy saada vähän purkaantua, mun eilisestä kontrolli käynnistä sairaalassa. Olivat nimittäin osanneet sössiä ihan täysillä mun ajan kanssa! :kieh: Viimeksi, kun kävin kontrollissa niin sanoivat, että seuraava aika onkin sitten eri sairaalaan, kun tää missä kävin on niin kovin ruuhkainen ja haluavat siirtää osan potilaista kontrolliin tähän toiseen sairaalaan. No eihän siinä mitään menin sitten sovittuna aikana eilen sinne sitten. Sanoin miehelle, ettei tarvii tulla mukaan, kun siellä joutuu aina jonottamaan, eikä ne kuitenkaan ultraa. No se heitti mut sitten sairaalan portille ja jatkoi töihin ja minä sitten lähdin etsimään äitiyspoliklinikkaa.
En ole enemin tuossa sairaalassa käynyt enkä tajunnut miten iso kompleksi se on . Rakennuksia rakennuksen perään ja viittoja sinne sun tänne, mutta missään ei lue, että äitiyspoli tai mitään siihen viittaavaa. Aloin olla jo myöhässä ja kiertelin vaan epätoivoisena aluetta. Kysyin ihmisiltä mutta kukaan ei osannut neuvoa. Itkua jo väänsin, kun lopulta ihan sattumalta löysin oikean paikan. No kun menin sisään mulle sanottiin heti, että ei se aika voi olla tähän sairaalaan, kun heidän klinikka toimii vaan perjantaisin ja nyt on keskiviikko. :eek: No siitäkös mä sit repesin täysin.
Ne tarkasti sit koneelta, et mun aika oli sit kuitenkin sinne sairaalaan missä mä olin käynyt viimeksi! :eek: Soitin sit mun miehelle ja itkin puhelimeen, et mun pitäis ollakin siellä toisessa sairaalassa ja oon vaikka miten paljon myöhässä ja mitä mä nyt teen..:'( No mies käski rauhottua ja ottaa taksin. Onneks siitä sattu just kulkeen taksi, joka pysähty.
Lääkäri sanoi sit, kun sen näin, että hmmm. sulle on varattu aika liian aikaseen, olis pitänyt tulla vasta kahden viikon päästä ja aika olis pitänyt varata siihen toiseen sairaalaan!. Eli mun aika oli varattu väärälle päivälle ja väärään paikkaan! :headwall:
No tehtiin kaikki testit tulokset seuraavat:

Paineet: 125/(alapainetta en muista kun kirjoitan töissä enkä pääse nyt tarkastaan.)
Turvotus: +/-
hemppa:111
Sf: 28

Painoa ei katsottu lainkaan, vissiin oli liian kiire. Itse olen mittaillut, että n. 8kg olis nyt tullut lähtöpainoon.
Sf mitattiin ekaa kertaa, ja olin tosi iloinen, että se mitattiin. Eikös tuo 28 ole näillä viikoiolla ihan ok?
Niin ja lääkäri sanoi, että vauva on pää alaspäin. Itsellä ei nimittäin ole mitään hajua mitenpäin siellä kohdussa oikein maataan.

Tulipahan taas tekstiä ja kaikki omaa napaa, :ashamed: mut yritän kirjoittaa kommenteja kohta lisää.

Tuulikki + taimi 29+6
 
Tinttu: Joo on ollu jo pitkään plussalla.Mulle toi neuvola tätsy höpöttelee vaa raskausmyrkytyksestä ja sen oireista, joka kerta kun sielä oon käyny. Enköhän kohta muista jo ulkoa raskausmyrkytyksen oireet :LOL: Mut ei mul nyt sitä aineka voi olla, kun muuten on kaikki arvot ihan hyvät ja mihinkä ei koske. =)
 
tuulikki no jopas ovat kyllä sekoilleet aikavarausten kanssa :kieh:

napa onko muilla pullahtanut ihan ylösalaisin?? Ku mä täällä oikeesti repeilen täle navalle,kun se on heittäny täydellisen kuperkeikan. Piti ihan kuva napata ja tässä se ois niinkun omasta näkökulmasta katottuna. pitää pistää linkin kautta ettei ihan silmille hyppää. älkäätten välittäkö kauniista arvista,vaik ei niitä hirveesti taida erottaa tossa)
http://www.aijaa.com/v.php?i=3252474.jpg

l&m
 
Labello mulla on navassa sellanen hassu lippa! :LOL: Ei oo vielä pullahtanu kokonaan ulos!

tuulikki Aikamoista sähläystä siel ajanvarauksen kans! :hug:

Seksi Sitä ei oo nyt ollu pitkään aikaan,mutta ainakin mies väittää että ei haittaa ja että kyllä hän ymmärtää! Ei vaan jotenkin inspaa! :ashamed:

Mulla on nyt inhottava vaiva,vasenta korvaa särkee!! :/ Putsasin korvia tiistaina ja siitä asti sitä on välillä vihlonu,mutta nyt tän illan ajan sitä on särkeny enemmän.Jouduin ottamaan siihen särkylääkkeen! Toivottavasti en putsannu liian syvältä tai mitään! :whistle: Tai sit siel on tulehdus!

Jotain tekis mieli syödä..yllätys! :LOL: Mä voisin syödä koko ajan jotain!Ei siin mitään,mut ku ei se aina ole mitään kauheen terveellistä!! :ashamed:
Jano on kans koko ajan kova!

Joko muut odottaa tääl jouluruokia?! :p Mä en malttais odottaa keskiviikkoon!! :D

Tyypin äippä ja Einari 32+3
 
Iltaa.
Nopeesti vaan lukemassa...

Olin tänään jouluostoksilla ja tilapäisessä mielenhäiriössä otin esikoisen mukaan kun ajattelin et toi mieskin sais vähän omaa aikaa meiltä naisilta. No se keksi sitte kontata kirjakaupassa näyteikkunalle. En meinannu uskoa silmiäni. Kauhee maanittelu, enkä saanu sitä silti millään pois vaikka kaikki lahjonnat ja uhkaukset käytiin läpi... :ashamed: Se vaan pisti kädet puuskaan ja hoki tiukkaa EItä. Jouduin oikeesti kiipeen perään ja hakeen sen sieltä. Häpesin silmät päästäni... Naama punasena kassalle ja äkkiä pois. Koko loppushoppailureissun tyttö istu tiukasti vaunuissa ja turha oli pyytää käveleen ite... Eipähän tartte siihenkä kauppaan vähään aikaan mennä. Onneks noita riittää täällä. :D

Huh. Olipahan reissu. Melkein päivittäin pyöritään tytsyn kanssa kaupungilla, ja pitihän toikin tapahtua sit just jouluruuhkissa ja tän mahan kanssa. :headwall:

Kiva napa Labellolla. :D
Nyt paketoimaan... :wave:
 
Voi tuulikki :hug: Jos olisin ollut paikalla olisin lupsakkaan savolaisesti sanonut että elä hättäile kyllä hommat seleviää!!

Mulla on vaan kolo edelleen eikä lippanapaa, on se kolo silleen pienentynyt että ensimmäistä kertaa saan nähdä et siel on pieni ruskea luomi, normisti siis mun napa on piilossa syvällä ja näyttää suruhymiön suulta, silmät vaan puuttuu :D

Huomenna se koittaa, matka kotiin... Miten maltan nukkua ensi yön.. Nyt on niin uskomatonta että tosiaan palaan sinne mistä lähdin vajaa 3 vuotta sitten ja koittaa ihan uusi meininki elämässä, saan oman perheen :heart:
 
Huomenta!
Neuvolakuulumisia:

Paineet: 117/70
Turvotus: -
hb: Ei mitattu, viimeks 141
Sf: 27,5
paino: +306g

7 kiloa on nyt tullut ekasta punnituksesta ja se on 4 kiloa vähemmän mitä oli esikosta tähän aikaan. Terkan mielestä ok, mut mun mielestä tuntuu hurjan vähältä. Ton verran jäi jo synnärille, joten imetysvararavintoa pitäs kai kerryttää ettei mee sit alipainon puolelle kun se tippuu niin vauhdilla synnytyksen jälkeen. Jouluna aion kyllä syödä ihan hyvällä omatunnolla. :D :p

Sf-mittakin oli noussut keskiarvokäyrälle, vähä yli, ollen jo enemmän ku esikoisesta tällä viikolla. Pienuushuolet saa nyt sit unohtaa, mut pitääkö mun seuraavaks alkaa stressaamaan et tuleeko siitä yli nelikiloinen jos menee yliajalle... :x Ois mahtavaa kun osais olla stressaamatta mistään ees vähän aikaa.

Hui, mehän aletaan olla kohta niin pitkällä et saa alkaa jännittää kuka poksahtaa ensimmäisenä! Toivottavasti kaikki vauvat pysyy silti yksiöissään uuden vuoden puolelle. :heart:

Hyvää viikonloppua pallomahoille! :wave: :D

Pixie ja Pikkiriikki 31+2
 
:xmas: Aamu aloitettu töissä suklaakonvehdeilla ja pipareilla ja öklö olo on jo klo 9.15... :xmas:

Labellon napa on kuin kuva omastani! Anoppi kysyi että mikä tuo on, kun napa on pulpahtanut ulos ja sen ympärillä on mustaa hormoniviivan takia (näki kun asettelin housuja paremmin ja luuli että on mustelma) :LOL: Ja tytöllä on kuulemma myöskin napa pulpahtanut ulos kun maha on syömisestä täysi:D

Yöt: Tällä viikolla olen herännyt joka yö klo 1.45 ja 3.25. Ihme rytmi...Tänä aamuna heräsin sitten myös klo 5.30 ja aloin miettiä kestovaippoja niin etten enää saanut kunnolla unta. :LOL: Että ei mietitytä yhtään ja pakko niitä on nyt muutamat joululomalla tehdä että saa rauhan.

Kestoista: Onko suosituksia imuiksi taskuvaippoihin, jotka tehdään omista tarpeista? Riittääkö harsot tai kolme kerrosta froteepyyhettä?

Illalla kävin lenkillä ja työnsin tyttöä rattaissa. Oli kyllä niin raskasta että saa kärrylenkit nyt jäädä. Sisäreidet oli ihan ylhäältä tosi kipeät ja alavatsaa pakotti, ei supistellut kovasti kuitenkaan. Sitä paitsi tyttö oli niiin tympääntynyt kun olisi halunnut leikkiä vauvoilla.

Absalla on todellakin nyt varmasti ihan uusi elämä alussa. Tsemppiä ja nautiskele:)

Löysin muuten tosi hyvän lastenkirppiksen ja innolla odotan että pääsen sinne taas hypistelemään kun tarve vaatteissa kasvaa.

Mies on hassu kun kieltää minua painamasta mahaa kun vauva potkii pitäisi kuulemma ihan varovasti koskettaa ettei vauvaa satu :D Sanoin vaan että näkisitpä miten ne neuvolassa aina kokeilee.

Angela rv tänään tasan 30
 
Huomenta!

Olenko ainoa, joka nukkuu yönsä heräämättä kertaakaan??? Kun illalla 22-23 aikaan ummistan silmäni niin seuraavan kerran ne avaan aamulla 7-8 aikaan... Tosin näiden kolmen kanssa touhutessa tulee kieltämättä aika väsy.... :whistle:

sairaalassa olosta: Esikoisesta oli 3 päivää. Kakkosesta olin myös 3 päivää (vaikka olisin päässyt kotiin jo aiemmin niin kieltäydyin lähtemästä, olin lomalla esikoisesta :ashamed: ) Kuopuksesta olin 1,5vrk ja tästäkin tulokkaasta aion olla ainakin sen yhden päivän. En sairaalassa olosta kovinkaan nauti, mutta musta on ihanaa rauhassa tutustua uuteen tulokkaaseen ja sitten vasta kotiutua tänne kaaoksen keskelle :)

Täällä tosiaan kohta jo ensimmäiset alkaa jakautumaan. Oletteko muut ostaneet sitä ruskovillan SILKKIMYSSYÄ? Sen pitäisi rahoittaa lasta ja hieroa samalla tavalla lapsen päätä kun äidin kohtu raskausaikana. Ja tietty kun on silkkilangasta tehty niin pitää lämmön, muttei anna tulla liian kuuma. Meillä nyt vasta neljäs lapsi saa sen :whistle: pakkohan se on testata kaikki mahdolliset jos meille ei enää lapsia tulekkaan...

nyt siivoilemaan. MEILLÄ ALKOI JOULULOMA :xmas:

-kyrsä ja nappula 31+0
 
Huomenta naiset!

Vaunut haettiin eilen kotiin!! Siellä nököttävät eteisessä valmiina omalla paikallaan. Hyvin mahtuivat (poistettiin tuulikaapista pari isoa vaatekaappia niin tuli hyvä tila). Vaihdettiin samalla tapetit ja hommattiin uusi naulakko+kenkäteline sinne, ai että kun tuli kiva... =)

Kysyin samalla Lastentarvikkeesta vaunujen sisäosien pesusta, myyjä oli ehdottomasti sitä mieltä ettei suosittele. Niissä on joku suoja-aine mikä sitten poistuu jos ne pesee... Mä oon jotenkin niin hygienisti, etten haluis altistaa vauvaa millekään kemikaaleille, mut myyjä sanoi että kannattaa pestä sitten vasta kun oikeasti likastuvat. Eihän niissä vauvaa paljaalla iholla pidetäkkään. Mä pesen muutenkin aina kaikki uudet vaatteetkin ennen käyttöönottoa kun niis on sitä tärkkiä ym. No, ehkä tässä kohtaa teen poikkeuksen ja jätän ne sitten pesemättä.. :)

Turvakaukalosta myyjä antoi kans sellasen vinkin että kun meillä on se Cracon telakallinen versio niin se telakkaosa kannattaa asentaa autoon jo hyvissä ajoin ennen h-hetkeä. Se ei välttämättä oo ihan helppo asentaa ja varsinkaan talvipakkasilla sormet jäässä. On kuulema monet iskät kiroilleet synnärin pihalla kun ei mennytkään ihan "heittämällä" paikalleen... ;)

Meillä kans alkanut todentumaan tämä vauvan syntyminen ihan tosissaan. Eihän tässä enää välttämättä mee kuin se kuukausi!!! Tai sitten kaksi jos menee sen pari viikkoa yli. Terkka kyseli neuvolassa miten oman äidin synnytykset menneet, on kuulema jossain määrin perinnöllistä. No, ite oon syntynyt LA:na ja mies 3 vkoa etuajassa. Ja äidin ensimmäinen syntyi kans 3 vkoa etuajassa.... Saas nähdä kuinka meidän käy. Mulla on kyllä jostain syystä ollut semmonen olo ettei ihan LA:aan päästä.

Lipeäkalasta tulis kyssäri, saako syödä? Luin jostain lehdestä että Linda Lampenius sanoi ettei raskausaikana saa lipeäkalaa syödä.. Miksei muka? Sehän on kuumennettua? Onko jollain tarkempaa tietoa? En mäkään siihen mitään hulluna ole mut ois kiva vähän jouluna maistaa...

Vointeja kaikille!
T.R+P 33+5
 
Moikkulis!

kivaa, Tuulikki kun kirjoitit, ajattelinkin mihin olet jäänyt. :wave:

seksi; on aika tuntematon käsite, mutta mielikuvitusta on ja harvakseltaan tulee seksistä nautittua.Meillä mies pelkää näin lopulla että vahingoittaa tai saa synnytyksen käyntiin. Ollut joka kerta ja se ei ole mörkönä siis suhteessa.

on; täällä välillä supistellaan kovasti ja välillä on kuin ei raskaana olisikaan..Mutta mulla jotenkin jo suru puserossa kun viimeiset viikot lähti pyörimään..Nyt jo kamppailen masu ikävää vastaan kun se hetki tulee ettei siellä kukaan potkikkaan, jotenkin oon aina nauttinut raskauksista ihan mielettömästi. :'( En tiedä tää on kanssa alkanut sitten ihan viimesillä kerroilla, kai siitä että ehkä en ikinä enää saakkaan kokea jotain niin suurta vatsassani tapahtuvan.Ekojen jälkeen kuitenkin tiesin että jonakin päivänä olen todennäköisesti taas raskaana, nyt se ei enää ole niin selvää..Tosi sekavaa, tsori :p
Joo, ja lääkärillä käyty ja ultrassa.
kohdunkaulaa 1,5 cm,ä ja aivan pehmeä ja niinkuin uudelleen synnyttäjät aina niin auki on ulkosuu.vauva painoi reilu 2000g ja jos menisi la;n asti niin olisi normi suomivauva eli 3,7kg.Mutta koska tilanne mun kohdalla on niin kiva kun nää naperot syntyy niin reipasta vauhtia niin pyhien välissä uusi ultraus ja tsekkaus kohdunsuulle ja kuukauden päästä olen sitten vatsaton..Eli sitten lyödään lukkoon käynnistys ihan lopullisesti JOLLEI nyt sitten seuraavassa ultrassa tilanne ole muuttunut kraavisti ja auennut reilusti lisää ja jouduta jouduttamaan tilannetta tai joudu sairaalaan lepäämään..Eli tammivauva tulee joka tapauksessa mutta en lähde enää vaihtamaan pinoa sillä oikeesti olisin kuitenkin helmiäiti =)
Mun mies meni ihan sekaisin kun nyt taas tulivarmennuksen varmennus että pimpsa siellä on.. Kaupoissa kuolasi rimpsumekkoja ja mietti onko tytyllä kultakutrit ja meille, mulle ja tytylle osti ison kimpun vaaleanpunaisia ruusuja. :heart: Kauniisti ajateltu, liikutti kai miestäkin sillä onhan meillä ollut ne monet murheet ja keskenmenot ja hoidot ja nyt ollaan jo kuitenkin tavallaan varmoilla vesillä jollain lailla.

silkkimyssy; meillä on ollut ja kiva on oli kesä tai talvi.

nyt siivoamaan lasten huoneita, on vallan hurja kaaos..

sini 33+4
 
Kyrsä: Mä nukun kans välillä ku tukki koko yön, mut parina yönä oon herännyt siinä neljän aikaan valvomaan ja miettimään kestovaippoja tunniksi. :LOL: Sitä Ruskovillan sikkimyssyä oon harkinnut ja saman firman villahaalaria kun en jaksais millään alkaa neulomaan. On noi vaippahousutkin vielä iha vaiheessa. Mutta ovat kovin kalliita... Anoppilassa juttelin niistä viimeviikonloppuna aika kovaan ääneen et ehkä pukki toiskin. Mut tammikuussa ajattelin ostaa ne sit ite kun ei tälle meidän tulokkaalle pahemmin muita hankintoja tule kuin ne, toppis ja noi kestoviapat. :p

Anglaanakonda: Kuulostaa ihan imetysrytmiltä noi sun heräilyt. Hormonit totuttelee jo vähitellen siihen rumbaan. =) Taskuimuja en oo koskaan tehnyt, mutta 3-4 kerrosta froteeta kuulostais ihan järkeenkäypältä. Tai se harso.

Haluis jo vauvan! Kunpa pian tulis helmikuu...
 
Tuulikki73
Kyrsä, mä nukun kanssa yöt juurikaan heräämättä. Ainut syy mikä jonkin verran herättää, lähinnä aamuyöstä,on ollut viime aikoina, mun toisen käden puutuminen. Se on mennyt toistaiseksi sillä ohi, kun olen ravistellut kättä ja sulkenut sormia nyrkkiin ja auki, eli ainakaan vielä ei ole sen takia tarvinnut nousta sängystä. Kipee se kyllä on, mutta menee yleensä ohi aika pian.

Seksi, sitä ei meilläkään ole viime aikoina pahemin harrastettu. Ei vaan ole jotenkin innostanut. Meillä muutenkin nuo peti puuhat on painottunut enempi viikonloppuun, kun ollaan suht. myöhään yleensä töissä ja ei vaan vikolla jaksa. No nyt ollaan oltu paljon viikonloppuja poissa kotoa, niin sekin on vaikuttanut siihen, että seksi on jäänyt taka-alalle. Hellyyttä meillä kyllä riittää halaillaan ja suukotellaan jatkuvasti ja nukutaan "lusikka-asennossa" toisissamme kiini. Mulle olis paljon pahempi paikka jos hellyys katoais suhteesta, vaikka seksiä kerran viikossa mekaanisesti harjoittaiskin. No meillä on molemilla kaksi viikkoa lomaa nyt jouluna, luulisi tuossa löytyvän seksillekin jossain välissä aikaa. ;)

Me lennetään huomenna Suomeen joulunviettoon!. Maltan tuskin odottaa! =) Ollaan ensin Helsingissä kaksi yötä hotellissa, tehdään viimeiset jouluostokset ja tavataan siellä asuvia kavereita, ennenkuin jatketaan matkaa "kotiseudulle Pohjois-Karjalaan." mistä mä olen kotoisin. Täytyy sanoa ettei joulu tunnu joululta, täällä Irlannissa, kun sataa vaan vettä ja on harmaata. Ihanaa kohta pääsee äidin lihapatojen ääreen.nam :p

Siniraita, olipa ihana tuo sun mies, kun meni niin tyttöuutisista sekaisin ja osti vielä kimpun ruusujakin. :)

Kukahan oasis mulle sanoa mistä tommoisen silkkimyssyn vois hannkia? Toisaalta voisin tietty harkita neuloa semmoisen itsekin. Oon nyt nimittäin herätellyt henkiin vanhan neulomis harrastuksen. Oon jo neulonut vauvalle peiton ja villatakin ja toinen villatakki on kesken

Voimia ja jaksamista kaikille isojen mahojen kanssa :hug:

tuulikki + taimi 30+0 (uudella kymmenluvulla siis ollaan! Onpas aika mennytkin nopeasti)
 

Yhteistyössä