Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

Oho, tuleepa tänne tekstiä. Äitiyslomat selvästikin alkaneet. :D

Mä en saa unta kun menin juomaan tosi myöhään kahvia kun oli vieraita istumassa iltaa. Taidan alkaa sit neulomaan sitä villapukua. Viidelltä aamulla. Jee. Loppuraskaus selvästikin meneillään. Koskaan muullon ei tulis moinen pieneen mieleenkään.
Kävin tänään törsäämässä niihin ylikalliisiin kashmirvillasilkkilankoihin... Ilman kun ei ois millään pärjännyt. :headwall:

Uusimmassa kaksplussassa oli kans juttua tosta et saadaan martoilta villasukat! =)
 
sallanen: Mun esikoinen syntyi viikolla 42+0 olisi aamulla lähdetty käynnistämään jos ei yöllä olisi itekseen käynnistynyt. Joissain annetaan mennä mun mielestä muutaman päivän ylikin tuosta viikkomäärästä.
 
Huamenta

Sallanen Eks raskaus enintään kestä 42+ ja sit aletaa kattoo käynnistyst iha jo siks et istukan toiminta on jo heikkoo.

Listan lyhentämisest oon sitä miältä et vois ottaa pois ne huanoi uutisii saaneet jo.

Yäl si jouduin herää siihe et 6v poika oli pissiny sänkyy :/ Onneks sil on lakanan alla sellane patjasuojusmuavi ku vauvoillaki ku joskus niit vahinkoi vaa sattuu näköjää viälki.

Just ollu uutisis niist ötököist ku on löytyny kuivatuotteist ja tänä aamuna ku sit vetelin aamupuuroo ni siält löyty pualikas kuallu musta vähä muurahaisen näköne ötökkä mil oli tuntosarvet :x lens puurot roskiin. Vähäks ällöö.

rv 34+1
 
Kyrsä: Hieno asia ettei koiralla ollutkaan mitään vakavaa! Aivan ihana kuva sun tytöstä ja koiruvanhuksesta =)

Kuulin myös synnytysvalmennuksessa kätilöltä, että kaikki -09 syntyvät vauvat saa Martoilta villasukat, oli aikas suloisen näköisiä kun näytti niitä :heart:

Juon tässä suklaacappucinoa ja vauvalla alkoi heti kovat bileet, täytyy jaloitella vähän :LOL:
 
kyrsä olipa kiva kuulla että koiralla kaikki hyvin! tosi nätti tyttö kuvassa ja koirakin on kyllä ihana! :heart:

mulla on vierotusoireita :( suklaasta ja no ihan mistä tahansa makeesta :( oon päättäny et ainuttakaan herkkupalaa en suuhuni pistä ennenkun saan vauvan ulos. en uskonutkaan et tää tekis näinkin tiukkaa :ashamed: kaikenlisäks kaapissa kiusaa avattu suklaarasia joka sieltä huutelee et tule ottamaan edes yksi! |O

tänään mä menen saunaan. en oo moneen vuoteen varmaan käynyt,kun inhoon sitä yli kaiken. mut nyt pitää käydä kokeilemassa saisko sieltä edes yhden supparin ja jos niin käy,niin ens viikon jälkeen sit varmaan asun siellä.
mulla on hirveen ristiriitaset tunteet. mahan haluisin pitää ikuisuuden ja en vielä taho synnyttään vaan haluan että vauva sais kehittyä rauhassa loppuun asti. mut sit on niin kova kammo että tulee iso vauva,et sen puolesta oon tosiaan valmis synnärille vaikka heti.


sit mulla on tuon makeenhimon lisäks vielä toinenkin kumma himo..houkuttais ostaa vaikka mitä! siinä on kyllä pidettävä yhtä tiukka linja kun tuossa herkuttelussa. mä unelmoin uudesta digikamerasta ja vaikka mistä "turhasta", yleensä venytän senttiä niin paljon kun mahdollista niin tämmöset himot on ihan outoja :D samanhintanen ois tuo kamera seisomalaudan knssa ja kumpikohan niistä nyt ois viisainta ostaa eka :headwall:

viikonloppuja!
labello ja mytty 35+6
 
Labello, mua alkoi naurattaan toi saunajuttu, et se olis varmaan aika hauska näky jos istuisit siellä kärvistelemässä koko ajan vaikket muuten tykkää saunasta :LOL: Lukeudun myös henkilöihin joilla makeanhimo+appelsiinihimo, niitä vois vedellä yhtä mittaa :LOL: Oon myös huomannut, että nyt kun on tullut oltua kotona jo pitempään, niin tekis mieli ostella koko ajan yhtä sun toista, kotiin kaikkee kivaa ja vauvalle.. nytkin on tilaus tulossa elloksesta ja hobby hallista :kieh: eli se siitä säästäväisyydestä taas... :p
 
labello: Kun kuopusta odotin niin viimeisen viikon asuin saunassa ja kävin joka ilta reippaalla kävelylenkillä :D Mulla oli vaan niin KYPSÄ olo sen raskauden kanssa ja kohdunsuu oli 5cm auki jo tuolloin, niin päätin savustaa tulokkaan ulos... Poju syntyikin sit rv 38+3, en tiedä oliko tuosta mun saunassa kökkimisestä ja lenkillä ravaamisesta mitään hyötyä... :whistle:

Mä kans noista sukista kuulin :heart: HIANOO MARTAT :xmas:

-kyrsä ja nappula 34+1
 
Jee ei ole äiti mitään kertonut sukista vaikka Marttoihin kuuluu itse, hän ei kyllä työnsä takia hirveästi kokouksissa pääse käymään.

Jotain piti kommentoida mutta se unohtui sitten kun neljä sivua tässä lueskelin...

absa ja atso 33+5
 
Pitkästä aikaa! =)
Hirveesti en kerkee näitä teitin kirjotuksia lukemua mutta lykkään silti omaa juttuani vähän tähän väliin.
Äitipolilla oltiin eilen lääkärillä ja käyrillä makoilemassa, ja vauvan painoarvio tällä hetkellä 2700g. =) eli ihan ok. Muutenkin vaikutti terveeltä tapaukselta!
Verenpaineet oli tosi koholla joten sain vielä verenpainelääkkeet. Kohdunsuu oli sormelle auki mutta kanavaa vielä jäljellä, syntyy todennäköisesti vähän ennen laskettua aikaa kuulemma. :wave: Supistukset ovat siis saaneet jo vähän jotain aikaiseksi.
Sukupuoli ei selvinny vieläkään vaikka lääkäri sitä erikseen mun pyynnöstä yritti katsoa!! |O
Oli niin jalat ristissä ja napanuoraa sun muuta edessä ettei voinut edes veikata. :| Noh , jännitän siis loppuun saakka.. :p

RasuNaamari 36+4
 
Glow
Se ois tasan kuukausi LA:n mulla :D
Saa nähä tuleeko se beibi etuajassa vai meinaako pysytellä pidempäänki, niistä kun ei ikinä tiedä...
Vieläkin on nenä tukkonen ja vaikee nukkua :/
Eikö tää nuha lopu ikinä? Onneks nyt enää ei niin kipeä ja väsyny ole kun viikko sitte.

Tänään ei sit mamma kyennykää oleen ulkona. Onneks toi pulkkamäki on lähellä kotia. Lähdin reippaasti taas muksun kans mäkeen ja muutaman pojan laskun jälkeen oli pakko lähteä kotiin kun musta tuntu että mä pyörryn :eek:
Eikä ollu eka kerta kun mulle käy noin, mikä ihme sen olon tekee?!

Huilin jälkeen kykeni sit onneks imuroimaan ja sain päähäni että nyt pitää kyllä kääntää sohva toiseen paikkaan ja telkkari toiseen jne :D
Tuli paljon avarampi olkkari ja kiva tila vaunuille ulko-oven viereen. Takapihan kautta lienee helpompi kulkee meillä vaunujen kanssa kun etuovesta. Etuovella on ulkopuolella aika korkee "rappunen". Vaikka parempi ehkä niitä kärryjä ois eteisessä säilyttää... Noh, sen näkee site, niille on paikka nyt siellä ja täällä... Pitää ostaa joku kuramaton tapanen niiden alle... Onhan niissä ne suojat pyörissä, mut jaksaako niitä aina viritellä!

Mul on ihan kauhee sisustus vimma, kai se on ku päivät tääl kotona haahuilee...
Olen ostanu uudet verhot olkkariin, mut en oo saanu laitettuu niitä paikoilleen. Aika iso homma ruveta yksin laittamaan, silittää voin mut en ehkä uskalla kiivetä tuolille kurkottelemaan. Sisko vois tulla taas kylään auttelee... Miehen kaa en todellakaa ala niitä laittaa ku haluan tehdä sen "omassa rauhassa".

Joo, imettäessä todellakin saa juoda vielä enemmän kuin nyt.
Ja muistelin tässä just että hikoilin jonkun aikaa synnytyksen jälkeen ihan hirveesti öisin... "kiva".

Mulla on vielä noi tutit keittämättä. Pitäis se tehdä, niin vois pakata tutin sairaalakassiin mukaan. En oo sinne kassiin saanu viel laitettuu muuta ku vauvan vaatteet. Omat kamat vois laittaa myös...

Jotain muutakin "asiaa" oli, mutten muista enää mitä :whistle:

Ihanaa, saunapäivä taas tänään!

Ainiin, oletteko miettineet ristiäisiä? koska pidätte? missä pidätte? ketä kutsutte?
Me pidetään seurakunnan tiloissa. Kotonakin mahtuis varmaan just ja just joo, mutta ahdasta tulis ja ressi mulle. Helpommalla ja väljemmällä päästään toisin... Meillä ei ole edes mitään semmosta "perinteistä kahvi-astiastoa" monelle hengelle. Kuulema seurakunnan tiloissa on astioitakin tarjolla.
Onkohan ihan hölmöä jo soitella ja kysyä koska siellä vois ne pitää, kun ei vauvakaan oo vielä syntyny...? Äiti vaan sanoi että kannattaa ajoissa varata tilat. Mä ajattelin jotain maaliskuun loppua jo.
Tarjoilupuolen huolehtii miun sisko ja miehen serkku :)
Voileipäkakkua ja juustokakkua, ainakin.
 
Moi! :wave:

Rasunaamari: Aaargh, tiedän tunteen kun haluais tietää sukupuolen mutta vauvapa ei tahdo sitä paljastaa...tai lääkäri :headwall: ;)

:attn: Apuva! Kuulostaa ihan ensikertalaiselta mutta on pakko kysyä, MISSÄ liitoskivut tuntuu?? ...Tai sitten, mitä tää kipu on tuolla alakerrassa kun koko paikka, eli "vauvaröörin" :LOL: ympärys on kipeä kun nukkuu ja kääntää kylkeä ja nyt jopa kävellessä :eek: :eek: :eek: ??? Hjääälp!!! :attn:

Terkuin, Möökö ja mukula 35+6 :heart:
 
Hui kun tänne on tullut tällä viikolla paljon tekstiä - meni tovi jos toinenkin lueskellessa! Voi kun Pixie olisitkin oikeassa ja vauveli ei menisi yliaikaiseksi. Perjantain lääkärin mukaan "paikat on täysin epäkypsät", joten tuskin tässä ihan heti synnytellään. Meikku kyselit viikkoja, milloin käytiin Brunolla, tais olla 23+6. Silloin vauva painoi 765g, joka oli kai jonkin verran yläkanttiin viikkoihin nähden. Olen kyllä itsekin ollut nelikiloinen syntyessäni, joten senkin puolesta ihan linjassa. Lääkärin mukaan pitäisi myös mahtua ihan ok ulos (olen itse aika pitkä), mutta kieltämättä hirvittää jos alkaa mennä paljon yli neljän kilon.

Omaa napaa jatkuu... Verenpaine on ollut parina päivänä koholla, yritinkin yhden päivän ihan vaan lepäillä, mutta silti näytti korkeampia lukemia. Kävin sitten ylimääräisessä neuvolassa, ei kuitenkaan proteiinit koholla eikä muitakaan oireita raskausmyrkytystä ajatellen. Paastosokeri oli vaan nyt koholla, joten saan kutsun äippäpolille seurantaan. En taida tosin ehkä enää kauhean paljon siellä ehtiä käydä, kun alkaa viikkoja jo olla. Täytyy vaan yrittää ruokavaliolla taistella, jätinkin kaikki mm. mehut ja sokeriset jogurtit heti pois, jos vaikka vielä voisi vauvan kasvua vähän hidastella. Ja verenpainetta täytyy myös seurailla. Toivottavasti ei tulisi mitään raskausmyrkytystä...

Toppatakista - mahtuu vielä just ja just kiinni. Ostin uuden untuvatakin joskus viikolla 27, siinä vyö, joten käy varmasti raskausajankin jälkeen. Mutta masun laskeutumisen myötä sain myös sullottua itseni vanhaan villakangastakkiin, joka ei ollut enää mennyt kiinni kunnolla.

Pesänrakennusvietti lienee nyt iskenyt. Perjantain lääkärin jälkeen suuntasin Ikeaan ja kangaskauppaan ja tänään olenkin väsännyt äitiyspakkauslaatikkoon pehmusteita ja reunalakanaa. Jää vaan lopulliset ompelut huomiseen, kun mies tekee töitä eikä laske mua ompelukoneen kanssa surruttamaan. Noh, jos tässä alkais vaikka tekemään ruokaa. Ajattelin kyllä myös leipoa jotain pakkaseen, ehkä eniten omaksi iloksi nyt, kun vihdoin on aikaa leipoa. Mutta voihan niitä vieraitakin leipomuksilla sitten ilahduttaa. Mulla on tosin vähän ristiriitaiset fiilikset vieraiden suhteen - kunhan ei nyt ihan kauheasti tuppais porukkaa heti alkuun. Vaikka toisaalta on sellainen olo, että miksi ei...noh, katsoo sitten tilanteen mukaan. :) Ikeasta ostin myös kosteussuojalakanan vauvalle, ajattelin tosin itse lainata sitä alkuun ja viritellä sen omaan sänkyyn. Onpa sit pienempää pyykkiä, jos vaikka vedet hulahtaa sänkyyn. Se kai lienee aika yksilöllistä miten paljon sitä tulee, mutta parhaalla ystävälläni oli tullut sen verran, että hän antoi minulle vinkin tästä.

Liitoskivuista - minä olen tulkannut nyt kaikki viimeaikaiset vihlonnat ja juilimiset liitoskivuiksi. Niitä onkin riittänyt ihan kunnolla välillä. Muutoin olen raskausaikana nukkunut hyvin, mutta pari yötä on ollut viime viikolla niin, että kivut herättivät pitkin yötä. Onneksi ei tarvitse mennä enää töihin.

Kotonaolemisesta - minulla ei vakituista työtä ole odottamassa, mutta ainakin tämän vuoden olen kotona. Voi olla että olen pidempäänkin tai sitten haen heti 2010 alussa töitä, riippuu rahatilanteesta ja myös siitä miten kotosalla viihtyy.

Joka kerta kun tulee palstalle sitä miettii, että jokohan joku meistä on synnyttänyt, tai on vaikka paraikaa niissä puuhissa. Itsellä huomenna kuukausi laskettuun, jännittävää.

Mukavaa viikonloppua helmimasuille! :)

-Nigella ja vauveli 35+3
 
Tänään se sitten virallisesti alkais äitiysloma...

Liitoskipuja...voin kertoo että koskee häpyluuhun ja siitä vihloo sit tonne istuinluihin ja reisiluihin asti... eipä paljon tarvitse kävellä tai seisoskella kun on jo niin kipeät että ei liikkumaan pääse. Joudun muutaman minuutin "venyttelemään" että pääsen liikkeeseen. Jalan nostaminen on yhtä tuskaa ja sängystä nouseminen saa silmät vettymään. Tätä siis ollut jo sen 3 kk:tta. Ei kiva ei... Toinen mikä on, niin viiltävät vihlasut alamahalla, kuten yöllä kylkeä kääntäessä tai ylös noustessa.

Ristiäisiä sen verran pähkäilty, että kotona vietetään ja isä kustantaa tarjottavan ja äiti pitää kattauksesta ym. muusta huolen. Joten mulle jää kakkujen tilaus, papin varaus ja kutsujen lähettäminen. Helppoa! Vieraita ei tule kuin 15 henk. näin minun laskujen mukaan, eli ainoastaan vanhemmat, mummot ja kummit. Kaverit ja muu suku tulkoonsa rääppiäisiä viettämään :p Tosin vähän hankala tilanne kun miehen vanhemmat eivät ole uskossa, niin pitää Papilta nätisti pyytää pelkistettyä lyhyttä siunausta ja kastetta. Mullahan siis oli ongelmana tuo kummi-asia, mutta nyt sekin hoidettu. Eli kaksi kirkkoon kuuluvaa on, mutta tämä yksi ei sitten virallisesti voi olla kummi, mutta aion pyytää että Pappi puheessa kuitenkin häntäkin muistaisi edes jollain tavalla.

Te joilla on jo ennestään lapsia, kuinka pian vauvan syntymän jälkeen olette, raaskineet tai kehdanneet käydä ulkona tuulettumassa? Minulla haaveena järjestää ns. "naisten varpajaiset" jonne kasaisin kaikki läheiset ystäväni viettämään iltaa. Hyyvää syömistä ja juomista, sekä yhdessä oloa, mutta ensinnäkin se että raaskinko jättää vauvaa kenenkään hoitoon ja jos raaskin niin ilkeääkö lähteä vaikka kuukausi vauvan syntymän jälkeen? Entäs jos imettää, niin pärjääkö vauva yön tuttipullolla ja korvikkeella vai pitäisikö sille pumpata rintamaitoa? Joku nyt varmaan kuvittelee, että olen holtiton äiti, joka haluaa vaan mahdollisimman nopeasti ryyppäämään ja rellestämään :ashamed: vaikka siis kysehän ei nyt ollut siitä vaan ihan asiallisesta "aikuisten naisten"-illasta...

No mutta hyvää illanjatkoa muille mammoille =)

Jospi ja Papuliina 35+0
 
Täällä ollaan vielä yhes koossa! :wave:
En oo millään jaksanu mitään kirjotella kun se nuha sit iski muhun kans! :ashamed: Poika on ollu koko viikon kipee ja mä keskiviikosta asti!Olo ihan järkky,maha kans ollu jotenkin omituinen!Vaavi onneks ollu vauhdikas tai välil kyl on sekin sattunut sillai että!
Nyt on tullu sellasta että kun poika masus myllää niin selästä vihlasee...onko muilla tälläi?
Entä onko muilla navan seutu kipeä?Mul on siitä ihan kosketusarka,onkohan tyyppi vaan monottanut siihen niin kovasti!

Olin keskiviikkona siellä synnytystapa-arvioinnis.Muuta ei tehny kun ultras ja Einari oli oikeinpäin ja kaikki hyvin!Eli pystyn kyl synnyttämään normaalisti jos kaikki menee hyvin! =)

Nyt taas lepäämään!Voikaa hyvin mammat!! :heart: :hug:

Tyypin äippä ja Einari 35+5
 
Jospi: Meillä ei kuopus osannut juoda tuttipullosta koskaan, joten mun ulkona olot oli aikasta harvoin.
KAMALA tuo likki :'( Onneksi vauva toistaiseksi hengissä! Ne on niin nopeita. Meilläkin neiti oli 10kk kun laitoin kylpyveden tulemaan vannaan ja unohdin vessan oven rakosalleen kun lähdin esikoista katsomaan. Tällä välin 10kk pikkuneiti oli kiivennyt ammeeseen istumaan vaatteet päällä. LUOJAN kiitos siellä se istui kun hänet vihdoin löysin. Olisi voinut käydä huonosti. KOSKAAN EI VOI OLLA LIIAN VAROVAINEN, mutta erehtyminen on inhimillistä... :/
 
tyypin äippä: Mulla kanssa tuo navanseutu kosketusarka. Lisäksi kiristää ja kirvelee. Iltaa kohden tuntuu pahenevan ja eilen illalla esim. yskiminen tuntui pahalta. Piti lääkäriltä kysyä mutta unohdin, jos ensi viikon neuvolassa muistaisi.

Ei muuta taas tällä erää...
 
Kiva juttu, että saadaan martoilta sukat pikkuisille! =)

Ristiäisistä: Meillä ne vietetään ihan kotosalla. Ahdasta varmasti on, kun kaksiossa asutaan, mutta eipä noita vieraita ole kovin montaa tulossa (11kpl). Perheenjäsenet ja kummit vain, sekä minun mummoni. Muita isovanhempia minulle ei ole elossa ja miehellä ei ketään. Sen kummemmin ristiäisistä ei ole ollut puhetta, mutta suunnittelin itse tekeväni täytekakun ja jos äitini sitten auttaa vaikka muissa tarjottavissa.

Surullinen tuo Jospin laittama linkki... :( Mitä vain voi sattua ja koska vain.

Kävin äsken saunassa ja tulipas muutama sukkapuikkovihlaisu siellä istuskellessani. Muutenkin päivällä niitä sukkis-iskuja tuli ja taisi muutenkin supistella, kun tuossa keittiössä työskentelin... Mutta tosi vähäistä on tuo supistelu mulla tähän mennessä ollut. En tiedä pitäiskö tuosta olla hyvillään ettei ole ollut vai toisinpäin.

Pitäis käydä mies ja hänen veljensä sekä kaverinsa viemässä tuonne yöelämään tässä tunnin - parin päästä. Miehellä tänään 25wee synttärit. =)

Tinttu & Tirpukka 36+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja labello:




26.1.2009
nanada (32v).......................???..................esikoinen

31.1.2009
Bianca.................................SKS................05/07.....poikaolo
Miss Blue (27v)................... SAS.................neljäs

1.2.2009
zelda.........( clomit).............???.................-.98,-01,-05
Rosinantte............... ..........SAS..................esikoinen .....poikaolo
rimpuli 1-10.2.08................???...................2km
mimosa28................... .......???................. .07/97, 05/00,01/05
Tiitteräinen.........................OYS...................kolmas
höpsötys(32v)....................kaks..................03/02
Keltamo..............................EKKS..................tyttö 04/06
Bumble-bee(28v)................SATKS................esikoinen

2.2.2009
Minni G.............................. TYKS....................8/06.....poikaolo
siniraita...............................???.................... viides, KM -05
Matma(27v)........................KOKS....................toinen
lillip(33v)..............................???......................neljäs
Meikku.................................???......................esikoinen
Sössö79.........jorvi....kolmas...tytöt -04 -05 (poika?) veikattu

3.2.2009
aply.................................... KAKS.....................03/07
RasuNaamari(25v)..............SEKS.....................04/04 & 06/07
Jana85........................... ....???...............
trionäiti (26v).......................???........................01/03, 04/04, 10/07
Heidi-...................................OYS......................esikoinen
Jolie.................................... K-SKS...................esikoinen
annis84...............................kättäri...................esikoinen

4.2.2009
Heksamiina.. (IVF).............. TAYS .....
mina78................................SEKS....................11/99
zelda...................................OYS..........
jaana25(26v).................KYS....................11/03, 11/05, km 3/08..tyttöolo
Tinttu (20v)...(Clomit)..........KAKS.................esikoinen.....tyttöolo
Mangusti80..........................TYKS.........
Orchid x2.............................KOS/H.................poika 01/06,enkelipoika 06/07
hepu79................................kättäri.........................tyttöolo
Helmivauva09............... .......LKS......................neljäs

5.2.2009
KössiKenguru.(30+v)..........NKL......................kolmas
haavemamma73(35v)..( clomit)..PHKS.........esikoinen.......poikaolo
luppana...............................KYS.......................pojat 05 ja 07
Kismet7..............................SATKS...................tyttö-03........poikaolo
toukka 2008(28v)... ..........PHKS ........esikoinen
Kutri-80..............................PHKS....................esikoinen

6.2.2009
savu......................... ......... ???.............
Brierhip.............................. TAYS..... ......02/06 & 08/07
mamukki(28v).....................TAYS.....................esikoinen..poikaolo

7.2.2009
Martta75...7-10.2.2009.......???........... ...
Neiti22................................PHKS.................esikoinen
Kukka80(28v)................. ...TYKS.................esikoinen
Lastwish.............................Kättäri...............viides
pinja87(21v).......................LPKS.........10/6, km5/08...poikaolo
Soikku-83...........................KS-KS................esikoinen
iiris83..................................???....................esikoinen

8.2.2009
Mammutti-Mamma........... ..HYS....................-98 ja -99
Mööko............ ...................SEKS..................Viides...poikaolo
labello(23v)......................KYS...........poika04/06.......poikaolo

9.2.2009
Karvatonkoira(30v)......... ..KYS.................02/04, 07/07
Laa(22v)............................KOKS..................08/07.........poikaolo
tyypin äippä (27v).............SATKS..................poika 03/07......tyttöolo

10.2.2009
Taavetti81............... ....... .???.................... esikoinen
muumiska................ ...... ..???......................neljäs, KM 2/08
millla..................................KAKS..................
Rosa84..............................???.....................toinen
Glow (26v)................... ....KOKS...........10/03..........tyttöolo
KvartÖver(29v)........ ...... .KOS ...................esikoinen....poikaolo

11.2.2009
fariini...................... ...... ..ÅCS.....................12/05 & 07/07
Audriina(23v).......................KS-KS..................esikoinen
Nigella(32v).................naistenklinikka.........esikoinen..poikaolo
Jouhanna.........................???......................poika 11/06

12.2.2009
Aamue(19v)......................SATKS........................esikoinen

13.2.2009
Niiskunenä -78(30v)..........K-HKS..................esikoinen..tyttöolo
Hepsis.........................naistenklinikka.......toinen
Phoebs...............................PHKS.....................esikoinen

14.2.2009
Tiiu87...14-16.2.09.............SEKS...................esikoinen
nasu07................................KAKS...................esikoinen
jospi....................................KYS......................esikoinen
hemuliina............................???.......................viides

15.2.2009
pirppis79................. ......... OYS......................esikoinen

16.2.2009
Lumikello75................... .....LKS..........................viides
tiivi87..................................???......................
jennuli (28v).......................PHKS........................esikoinen
Bourriquet(29v]..................naistenklinikka..........esikoinen
mutzi81...................... ........K-SKS......................kolmas,eka yhteinen
iiro78...................................???.........................toinen
cockeri.................................???................
lilli84.....................................kättäri.................eikoinen
viri........................................K-SKS.....................toinen..poikaolo/tyttötoive

17.2.2009
Caro79.......... (IUI)...............TYKS.....................esikoinen
tatuka(35v)...........................TAYS.....................toinen...........poikaolo
Maya82(26v)..(IVF)...........TYKS............tuplat,esikoiset...tyttö+poikaolo
nimiko(36v)...........................kättäri...................esikoinen
Mippu85................................L-pks....................09/05
Emsa...........................naistenklinikka..........esikoinen..poikaolo

18.2.2009
Mabbe....................................KAKS....................toinen, -03
jonniina.................................PKKS.....................KM
Pixie..................................... TAYS.....................toinen............poikaolo
Pixiedust(35v)...................... K-HKS...................esikoinen
minnasp(24v)........................kättäri...................tuplat,toinen ja kolmas
unikeko80.............................SÖS(ruotsi)......................
äippä-83................................???........................pojat 04/06 ja 09/07
Miinuska77.............................???........................esikoinen

19.2.2009
kuupas........................ .........HUS......................12/07...........tyttöolo
sasuliini87(21v)....................PKKS......................tyttö 10/06
Mytty09(29v)........................PHKS...................esikoinen

20.2.2009
sinituuli.(28v)........................TYKS.................... neljäs
Kyrsä (24v)......................K-HKS....................neljäs..........tyttöolo
JeJa(31v)..............................TYKS.....................kolmas
tyttö-nen(18v).....................KOKS....................esikoinen
kikka74................................jorvi......................toinen,1998
vantti74(34v)......................???......................esikoinen
kuume82.............................TAYS.....................esikoinen

21.2.2009
Sini74......................... .........Jorvi............tyttö 05/2005
LuNaria(30v).. .....................SEKS......................08/07
iitukka(30v).( IVF).. .............PHKS................toinen, 8/06.......tyttöolo

22.2.2009
EllaMaaria............................EKKS....................esikoinen
Lillukka71(37v)....................K-HKS...................07/07......poikaolo?
lentoemo76.........................italia......................esikoinen...poikaolo
jopa73(35v).........................kättäri.......... .....toinen, 11/02
Almaa....................................???........................esikoinen

23.2.2009
absa(23v).............................KYS.....................esikoinen
smirgelin...............................SAS.....................esikoinen
pur(28v)....................................???.....................esikoinen...tyttöolo
Viviska.................................kät.....................esikoinen

24.2.2009
Sleeping (27v).................... NKL...................pojat -04 ja -06...poikaolo
Marry...................................???....................esikoinen
Huanita................................KOS...................esikoinen...poikaolo
Abu (26v)........................... HYS...................toinen, 10/07

25.2.2009
Prilli (37v).............................???....................kolmas
Mae........(clomit)..........KOKS............... poika08/05.........tyttöolo
Finttu...(icsi)..........................???...................esikoinen

26.2.2009
kimallus.................................naistenklinikka.......12/07
PirjoKyllikki85........................???....................kolmas,eka yhteinen
ronttuli08..............................???.................
vimi(23v)...............................OYS..............esikoinen, poikaolo

27.2.2009
uusioäippä...........................TYKS.................kolmas,eka yhteinen
Naru......................................???...................poika 07
Charlott(21v)........................KYS..................esikoinen
Virme(24v)............................OYS.................esikoinen
Miiuliini85(23v).....................SEKS................esikoinen
Tuulikki73(35v).....................Irlanti...............esikoinen
conne(33v)......................OAS/OYS........pojat10/00, 03/03,10/05..tyttöolo?
AngelaAnakonda.................PKKS...................tyttö-05
Kareliini(25v)......................VAS.................esikoinen
Seranzu..............................HYS..........poika-94,tyttö-97,eka yhteinen

28.2.2009
Kärppänä heinälatoon.......TAYS..............
tuulen sydän......................???...................kolmas
paveliina............................TYKS.................09/07

???
Eliza82........................???................
marilin.................................??? .....
tripletti meillä......................???....................neljäs
shannah.............................???
jenni1.................................???....................toinen


Yhteensä 144 onnellista odottajaa!



SYNTYNEET








Aiemmat ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1073303 (linkki kerhoon)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1062475 touko-kesäkuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1090321 heinäkuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120208 elokuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1153716 syyskuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184246 lokakuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1217439 marraskuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1247116 joulukuu

Ilmotelkaa muutoksista tai virheistä niin lisäilen/korjailen
 
sössö lisäsin sut etusivulle

sauna ei vaikuttanu mitenkään muuten paitsi sain huonon olon ja mustin miks inhoon siellä oloo :( No mut ei pidä vielä luovuttaa :D

jospi mä kävin ekaa kertaa ulkona tyttöjen kanssa kun esikoinen oli 6kk. en millään raaskinu aiemmin jättää hoitoon. nytkin oon kavereille sanonut et kotieloa vietän taas vähintään sen 6kk, voi vaan olla et tällä kertaa menee vieläkin kauemmin,kun sit saan omantunnontuskat et jätän 2pientä mummolle :xmas:

nyt jos lähtis yrittään unta.huomenna viikot paukkuu.

labello ja mytty 25+6edelleen
 
Glow
Tuulettumaan lähtemisestä vauvan synnyttyä, oon vähä pohtinu samaa... En oo kova käymään missään vaikka mieli tekee niin ku lähdön aika ois, en millään viittiskään lähtee. Varsinkaan lauantai iltana, kun on kivempi olla kotona perheen kans. Saunoa ja sillai... Kesällä tietty terassilla on kiva kävästä istumassa ja nähdä kavereita. Esikoinen tais olla siinä 6kk ikänen kun kävin ekan kerran. Hirveet tunnon tuskat oli siitäkin! Vaikka mitä pahaa siinä on jos mamma joskus jossain käy, jos tuntuu et pitää päästä niin pitää mennä! Hyvää se vaan tekee. Että jokainen menee sit kun siltä tuntuu, eikä liikoja murehdi. Mut mie tiedän sen jo nyt, etten raaski vauvaa jättää ihan heti, varmaankaan vuoteen :D emminä tiiä, en oo tommosta ees aatellu paljonkaan. Kaveri on, se on kans "tyttöjen varpajaisista" jo puhunu, on vissii huomannu et mulla kuitenkii vähän menojalka vipattais... Jossain kohtaa raskautta tekikin mieli mennä, muttei viitsinyt mahan kanssa lähtee. Nyt on niin väsy, ettei tulis mieleenkään.

Vieraista; mullakin vähän ristiriitaiset fiilikset. Se on saletti, et sairaalaan en halua tulevan kenenkään. Paitsi miehen tietenkin ja poitsun kattomaan vauvaa :) Ja eihän nykyään sinne osastolle saa muut käsittääkseni tullakaan. Kotiinkaan en haluais heti mitään yleisöryntäystä, mutta ymmärrän sen, että vauvan isovanhemmat ja tädit haluaa vauvan heti nähdä... Kaverit on sen verran fiksuja että varmaan älyää miun fiilikset ja kysyy saako tulla... Nopeesti sitä sit alkaa halutakin aikuista seuraa eli niitä vieraita käymäänkin, kun alkaa arki rullata vaavin kanssa.

Äsken kateltiin lauantai illan ohjelmia telkkarista ja mulla oli vaan päässä kokoajan että, ei mee enää kauaa kun meillä on vauva tässä tuhisemassa meidän kanssa :heart:
Että se siitä mihinkään ohjelmaan keskittymisestä sitten...

Nyt vois vaikka yrittää nukkua....
 
Kotona olemisesta: En muista joko olen maininnut, mutta meinaan hakea jo nyt keväällä pariin yliopistoon ja tarkoitus olisi ilmoittautua yhteen avoimen yliopiston kurssiin (vai miksi niitä nyt sanotaan...) Mutta jos satun pääsemään niin lykkään opintoja sit kuitenkin vuodella. Töihin en kuitenkaan mee takas vaan jään kotihoidontuelle ja koitan opiskella samalla sit niitä avoimen puolen juttuja.

Mulla on pää niin hatara että monesti puhun monta lausetta silleen pätkissä kun ajatus katkee kesken kaiken. Vitsit että se ärsyttää välillä itteeki! Voin vaan kuvitella miten kiva mua on kuunnella...

Juu, tää oli tällainen pikavisiitti :)

Aply
 
Täällä nyt sitte vapaapäivänjatkoja yömyöhään viettelen..
Nukuttas ihan mahottomasti muttakun tuo masuparka on
sairaan kipee. Ja siis aivan itseaiheutettua on, mitäs söin
sipsejä ja irtokarkkeja, tässä tulos. |O

Kävin tänään hiukan shoppailemassa vauvalle vaatetta ja
tarviketta. Ostinpa sellasen mikrokäyttösen tuttipullonsteriloijan.
Vaikuttaa tosi kätsältä peliltä ja minä kun esikoisen pullot keittelin
puoli vuotta isossa kattilassa joka päivä.. Oon aikas varma
ettei multa nytkään tuu tarpeeksi maitoa eli varaudun pulloilla
varmuuden vuoksi.
Nyt alkaakin hankinnat olla tehty, vanna ja imetystyyny vielä uupuu.
Sitten pitäs hakee vintistä sänky ja turvakaukalo ja pestä
ja laittaa ne kuntoon.

Liitoskivut olikin tosi mahtavat paljosta kävelystä ja muutenkin
joutu kävelemään jo tosi hitaasti kun alkaa koskemaan ja pistämään
tonne alaosastoon. Muuteskin tuntuu että loppuraskaus on todella
alkanut kun olo on jo aikas tukala ja välillä missään ei ole hyvä
olla. Mutta supista ei kumminkaan vielä kun niitä harkkareita vaan.

ristiäiset me vietetään kotona mummojen ja kummien voimalla.
Ja kakun tilan paikallisesta leipomosta. Kummeista ei tosin vielä
tietoakaan..

kotona olosta aion olla ainakin siiheks kun vauveli täyttää kolme.
Haaveena kuitenkin että voisin jäädä kotiäidiksi vuosiksi eteenpäin.
Mutta se jää sitten nähtäväksi.

tuulettumisesta vauvan synnyttyä, siis mitenhän se
olikaan.. tyttö oli jotakuinkin 11kk kun oltiin ukon kanssa
yön yli kylpylässä.

Voi kun kiertää ilkeesti tuola masussa, auauau,
täytyy kohta juosta vessaan :x

iitukka ja helmi 34+1
 

Yhteistyössä