Helmivauvat 2009 ~elokuussa~

Glow
MAE :hug:
ja KUUME :hug: Kuulostaa toi iltainen/öinen tissitouhu samanlaiselle mitä mulla oli esikoisenkanssa. Esikoinen ei syöny tuttia, joten minä olin sen tutti :/ Saatoin nukuttaa sitä tissinkanssa yli kolmekin tuntia parhaillaan. Ja aina kun yöllä heräsi, tissille se vaan nukahti ja siinä se sit nukku ja ite nukuin :headwall:
Mutta jossain kohtaa, olisko ollu just 6-8kk, kun en muista tarkkaan!!! siirsin pojan omaan huoneeseen ja huudon kanssa opetin sen nukahtamaan ilman tissiä. Siinä ehti itse käydä suihkussa jäähyllä välillä kun poika vaan huusi. Ei sille voinut mitään, pakko se oli opettaa... tietysti kovin lyhyin väliajoin kävin rauhottamassa yms. se koetteli hermoja jos mikä!!! mutta lopulta oppi, enpä vaan muista menikö päiviä vai viikkoja.
En tiedä mitä Onninkanssa tehdään. Sitä ei tässä nykysessä kolmiossa saa omaan huoneeseen... se on todella levoton nukkuja ollu taas viimeaikoina. Pieni hetki meni hyvin... Muutama viimenen yö ollu taas ihan sähellystä, pulloa, tuttia jne... ensin se aikasa ähertää johon minä jo herään ja kun aikani valvon ja kuuntelen tarjoan sille jotain tai sitten joskus odotan nukahtaako, no ei vaan alkaa karjumaan :/
Olis kiva saada tää kämppä myytyä ja uus koti ja onni opetettua NUKKUMAAN ja vieläpä omaan huoneeseen ennenkuin uusi vauva syntyy....

 
Glow
Niinku fb:ssa jo mainostin, nyt on sit kotihoidontuki haettu. ISO KIITOS tiedosta että vuosiloma-ajaltakin saa tuen!! en olis hokannu edes kysyä kelalta moista!! Netin kautta oliki kätevä täyttää hakemus. Pitää vaan postittaa miehen palkkakuitit... sitä en tajua kun pyydettiin "vuosiloma-ajan palkkatodistus viimeistään 16.9" Eikai mulla ole siitä mitään lappua ennenkuin se on maksettu! ja se maksetaan vasta kun loma on pidetty! eli marras/joulukuussa...noh, tästä pistin kelaan kysymyksen että kuis?!

mullahan ois jääny koko hakemus unholaan jos tääl ei ois puhuttu siitä, en minä tajunnu et nyt jo syyskuu ja mun mammalomahan loppuu ensikuun lopussa jo!!! kauheeta... noh, onneks ei tarvi kuitenkaa töihin lähtee vielä aikoihin =)
 
Iltaa

JeJa, ei ole hampaita meillä ainakaan, koko alaien kyllä ihan muhkurainen ja turvonnut eli kaipa nekin hiukan kiusaa.

Ja nyt kun se työhönpaluu on mielessä, tuli jo isukille vanhempainpäivä- ja hoitorahapäätöksetkin. Ohhoh, tosi kivutta tällä kertaa, ellei noissa sitten ollut jotain virhettä jota en huomannut.Netissä siis täyttelin kaiken kerralla.

Memsku, meidän poika vierastaa edelleen jonkin verran vaikka aika paljon on vähentynyt. Isän vanhempia vierastaa aika lailla mikä on harmi, mutta kuulemma sille ei mitään voi. Mä en ehkä haluaisi heille vielä siksi poikaa jättää mutta tilanteet on niin erilaisia. Onko sulla mahdollista saada toi hoitaja käväisemään näytillä ennen varsinaista hoitoon jättämistä?

Maelle jaksamista. Onneksi näin pian menitte uudelleen lääkäriin. Toivottavasti lääkitys nyt auttaa ja poika paranee & sinäkin saat levätä.

Niin ja Kuume, meillä tosiaan kanssa tissitellään pitkin yötä. Ei tosin yhtä monta kertaa kuin teillä mutta lupaavasti noususuhdanteista eli kerrat senkun lisääntyy kun ikää tulee. Sä olet tosi hyvin jaksanut tuota tassuttelua, mä olen niin unessa yöllä että en jaksa kun muutaman minuutin, pakko häpeäkseni myöntää. Ja pahoin pelkään ettei mulla ole univinkkejäkään, meillä toimii homma päin vastoin eli illalla nukkumaanmeno on ihan hirveä show ja tappelu mutta yöllä poika nukahtaa ihan muutamassa minuutissa kunhan saa tissiä. Olen ajatellut jos antaisi pullosta vettä yöllä, miten reagoisi.. Mutta ikävä kyllä, ei mulla ole ohjeita. Jaksamista!

almaa
 
Heippa.
Aikoihin en ole kirjoitellut ja täälläkin useammin olisi suotavaa käydä :)

Jaksamisia kaikille sairasteleville :hug:

Onnitteluja juhlia viettäneille :flower:

Meidän neiti nyt 6kk 2vk - 7250kg ja 65cm. Omalla käyrällä mennään mukavasti.

Meillä ei ole hampaita vielä näkyvissä.

bb-potta jossain odottaa mutta vielä ei ole käyttöä edes ajateltu.

Tänään ekaa kertaa oltiin syöttötuolissa istumassa. Miehen vanha kaikilla kiertäny, hutera ja heiluva. Kauniin kirkuvan punaiseksikin on joku sen ajan saatossa maalannut =)

Meillä nukutaan yöt melkoisen hyvin. Kiinteiden lisääntyminen auttoi. Iltaruoka otettin kuvioihin niin ei enää puolilta öin mene kokovelli pulloa ja aiemmin huomasin että neiti yösyötöillä syönyt, se oli vain tapa - klo3 piti herätä. Useamman yön sitten tuttittelin ja tunti tunnilta se herääminen siirtyi klo6 ja se kelpaa mulle.
Nukkumiseen myös auttoi unipussi, työkaveriltaa saatu ja hiukan isommalle tarkoitettu mutta hyvä apu silti. Laidat kolisee potkuista huomattavasti vähemmän. Suosittelen! öinen liikehdintä lisääntyy samaa tahtia opittujen taitojen kanssa päivällä ollaan masullaan ja pyörätään navan ympäri ja yölläkin yritetään.

Olisinpa ollut täällä lukemassa että muillakin miesten kanssa kommunikaatio ongelmia. Olisi saattanut jarruttaa omaakin kiukuttelua. (epäsäännölliset menkat myös inhottavaa, ei osaa varautua pms oireisiiin ajallaan). Tosin auttaa palsta jälkeenkin päin (meidän pikkukodissa molempien läppärit sohvapöydällä vieretysten) luen teidän kertomuksia ja kommentoin miehelle että ei meillä ainostaan =)

Töihin paluutakin tosiaan pitää jo miettiä. Siirryn tekemään 50% ja vuorotyössä tulee aikavähän hoitopäiviä. silti hoitoon päätös hoitoon viemisestä tuntuu kovalta.
Meillä mies pitää isyys kk joulukuussa ja mä pidän silloin kertyneet lomat, näin meillä.

Vauvaharrastuksistakin oli juttua vauvauinti on ihan parasta Matildan mielestä. Loput menot onkin lähinnä äidin harrastuksia äitijumppaa ja mamma/neulekerhoa.

Olette loistava vertaistuki uudelle äidille. Illalla lueskelee muiden kuulumiset ja huomaa omien ajatusten/ongelmien kuuluvan ihan normi arkeen muillekin. Kiitos teille :heart:

wimppu

vielä oli jotain - muttanyt kaivataan yösyöttöä
 

Yhteistyössä