Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Fiiu: Ostin EllaRoo wrapin, sitä mainostettiin kevyeksi ja siis myös lämpimille keleille sopivaksi, ja kun oli vielä alennuksessa, niin tilasin. Otin kokoa L eli yli 5 metriä pitkän, mä tyhmä pesin pari päivää sitten tän mun kudotun liinan liian kuumassa vedessä ja se kutistui :kieh:

Siis mulla on aivot jossain ihan toisella planeetalla, tää väsymys on nyt vielä pahempaa, kun ehdin sen 10 päivää jo nukkua hiukan paremmin :headwall:
 
pur
:LOL: :LOL: kyllä se vaan tykkää syömisestä Pihla. Testattiin parsakaali just ja vaikka yökkäili joka lusikallisen välissä suu aukes sit heti seuraavaa varten ja olis varnaab syöny loppuun jos oisin antanu. Testataan sit vaik huomenna jos maistuis paremmalta vaik en mäkään siitä mausta niin haltioitunut ole. :LOL: :LOL:
 
pur
ALMAA meillä on tommonen pikkusiskolta jääny Futura Cam. Tänään aamulla just "testasin". Laitoin tytön siihen rönöttää samaan asentoon ku ois sylis. Aamiaissose siinä syöstiin. Tosi järkevä ja näppä tuntuu ominen pöytineen olevan. Rumahan tommonen muovinen hökötys on ku mikä tai ei ainakaan meille tyylillisesti sovi. Kiva kun on kevyt kuitenki.

ROSANITE :hug:

MATMA Mun mielestä Pihlalla on suhteellisen herkkä vatsa. Me ei olla annettu vellejä ollenkaan ja puuron ajattelin kokeilla tässä loppuviikosta. Puurovaihtoehtoja vatkaan vielä kun kaurahan on tunnetusti hyvä vatsalle ja toisaalta tattarissa ei ole gluteiinia. Meille ainakin käy banaani, mango, luumu (lähinnä laksatiivina), porkkana ja kurkku. Perunaha ja Riisihän meille ei käyny lainkaan, ihan kivusta kiljumiseks meni touhu yöllä. Mut en sit tiiä onko oikeesti tavallista herkkävatsaisempi. Ollaan nyt oltu kolme tai neljä pv ilman relaa eikä tunnu mitään vaikutusta olevan. Ja tytön maha kyl on alkanu toimii viimeviikosta lähtien paremmin itsestään, ehkäpä ikä on tehny sit tehtävänsä ja suolisto olis nyt valmis, toivon niin. Me kuitenki ollaan menty näitten kiinteitten kanssa tosi varovasti eteen päin. Eli annokset on pieniä (tosin nykyään jo usein) ja uusia ruokalajeja on tullut kokeiltua 1-2/vko.

 
Taas täällä... Mä en tänään osaa tehä oikein mitään. Pistän sen reissun jälkeisen väsymyksen piikkiin. On muuten aika väsynyt olokin, muutama viime yö kun on tullut nukuttua liian vähän, eikä voi syyttää kuin itteensä :headwall: Jospille myös jaksuja sinne parisuhdeongelmiin, unohtui aikaisemmin...

Rosinantelle piti jo eilisiltana kommentoida mut unohtu. Ainolla oli vajaa 3kk iässä virusperäinen hengitystieifektio, oli kovasti yskää ja räkää, lopetti silloin syömisen kokonaan. Mehän oltiin tiputuksessa lopulta. Sairaalassa sanottiin sitten kotiutumisen jälkeen että paljon vaan tarjota sitä juomista, vaikka ei joisi kuin vähän kerrallaan. Meillä meni ainakin pari viikkoa ennen kuin alkoi kunnolla syödä. Alkuun joi kerralla nestettä jonkun 40-50 ml, mutta pikkuhiljaa määrä nousi. Me käytiin kans silloin spiralla adrenaliinia saamassa kotiutumisen jälkeen. Ei ollut mielestäni kovin monen tunnin apu kylläkään. Höyryä käytiin kotona kylppärissä hengittelemässä. Jaksuja sinne, muistan miten kamalaa oli kun tuntui ettei toinen saa henkeä :hug:

josko menis ruokaa tekee, ei kyllä huvita. Aika omanapaista nää mun tekstit tänään, suonette anteeksi :ashamed:

Nessu

Muoks. Rosinantelle vielä. Voihan se pienen kurkku olla kipeä yskimisestä ja muusta ettei vaan tee mieli niellä. Minä ainakin annoin Ainolla säännöllisesti panadolia nestemäisenä, jos se vaikka auttoi jotakin.. Kyllä se siitä
 
Hei kaikki pitkästä aikaa!!

Mulla on jotenkin jäänyt palstailu tässä kesän aikana, kun ollaan jatkuvasti oltu jossain menossa.. en siis ole edes lukenut kesäkuun juttuja. Nyt tässä kahlasin läpi heinäkuun.

Ihana taas lukea kuinka muilla on samanlaista. Mä ostin yhden kirjan, joka taitaa olla just se Lentiksen raamattu. Sen mukaan meidän nyytillä on kriisikausi menossa (n. 19vkoa). Pitäisi saada koko ajan olla sylissä ja me tunnetaan olomme lähinnä pelleiksi, kun koko ajan koitetaan vaan viihdyttää :D

Ollaan aloitettu kiinteiden maistelu perunalla (ei mikään suuri hitti) ja porkkanamehulla.. Se taas on ollut aivan suosikki!

Tehtiin tuossa taas yksi Suomen reissukin ja sain kokea miltä tuntuu olla sen huutavan vauvan äiti lentokoneessa.. :headwall:

Ai niin Glowlle onnittelut!!!!!!! On varmasti hassua olla taas raskaana?

Nyt menen vääntämään kahvia. Ostin itselleni (sarjassa turhat vempaimet) maidon vaahdottimen ja nyt juon jatkuvasti latteja kotona :) Nice..

Ai niin mä aion kanssa ostaa tuollaisen verkkohärvelin. Mietin sitä jo talvella ja piti tänne kirjoittaakin siitä, mutta unohdin. Onneksi joku muu kirjoitti siitä! Kuulostaa tosi hyvältä vempeleeltä.

Ai niin Labellolle uusia mittoja

Vähän vajaa 4kk

69.5cm ja 8445gr

Ihanaa kesämaanantaita kaikille!

toivottaa väsynyt unikeko ja Nils (tulipa nyt sitten se lapsen nimikin tässä esille...)

 
Rosinante:Hyvä et sielä ollaan jo parempaan päin!Meillä on muutamia kertoja lapsilla ollu toi kurkuunpääntulehdus ja on kyl kauheen kuulosta.Viimeks juuri 3veellä oli ku nepsu syntyi ja tultiin kotiin,niin samana iltana sai lähtee hengitteleen.Kiva oli vauvan kanssa kotiutua ku toinen oli kipee ja se tosiaan oli niin hurjan kuulosta.

Täälä hierojalla käyty ja teki kyllä hyvää!!Koko selkä ihan jumissa käsiä myöten.Huomenna voikin olla sitten pikkasen kipee.

Mies on lomalla mut lähti nyt pariks tuntii töihin.Voihan sen loman noinki viettää :LOL:meillä olikin ihan hirveesti hommaa tälle viikolle ku piti ihan rennosti ottaa,mutta kummasti kasaantunut hommaa.

mä lähden kans keittään kahvia!

hemuliina
 
Kiitokset tsempeistä ja kokemuksista! Se on aina jotenkin lohdullista kuulla että toisillakin on ollut sama tilanne ja kiva kuulla kans miten niistä on selvitty.
Joo ja Nessu mä aattelin kanssa että kurkku varmasti kirvelee... Mä oon yötä vasten antanut Panadolia niin nukkuu levollisemmin. Eilen kekkasin antaa jääkaappikylmää luumusosetta ja sehän tekikin kauppansa ja tuntui rohinakin hiukan helpottavan. Viileä varmasti rauhoittaa sitä kurkkua.

Nyt poju päikkäreillä ja äippä roikkuu hyvällä omallatunnolla netissä =) ...
 
Pur Kiitos noista ruokakommenteista! Peruna tosiaan pisti meilläkin yöt huutamiseksi. Muista en vielä tiedä, paitsi kurkku on tuntunut sentään sopivan. Tänään kokeiltu bataattia, toivottavasti yö olis rauhallisempi.

Parisuhdekriisiä vähän täälläkin. Tai liioitellusti sanottu tuo. Ollaan vaan molemmat niin puuduksissa noiden univelkojen kanssa, että ei riitä energia mihinkään "ylimääräiseen". Ei ole kahdenkeskeistä aikaa ku vasta ehkä puol kymmenestä illalla, ja sit onkin jo ihan väsy. Katotaan telkkaria ja syödään ja ehkä hierotaan hartioita. Siinä se. Viikonloppuisin sit himpun verran enemmän. Ei oo kehumista. Parempia aikoja odotellessa...
 
Mikä parisuhde?! :D Tällä hetkellä täällä ainakin enempi kämppäkavereita kun aviopari!
Iltasin olis aikaa, mut sillon mennään yhdessä nukkumaan... :heart:

Mulla kävi just likkakaveri kylässä, päivän oli kahden laposen kans meillä. Kiva kun käy joku joskus, mutta en tykkää kyllä siitä jos itellä on vuoden vanha pieni, niin sille ei ole mukana omaa pyllypyyhettä, ei vaihtovaatteita, ei omaa tutipulloa eikä suurinpiirtein kun 1 vaippakaan mukana! Vaikka olis kuinka hyvä ystävä, mutta ärsyttää silti, että mun pitäis kaikki antaa sit sille pienelle meiltä :kieh: Sori vaan tää valitus taas... :ashamed:

Huomenna mennään 5kk neuvolaan, sit taas uusia mittoja. :wave:
 
Pikasesti vaan kertomaan että tänään oli 5kk neuvola: mitat oli 71cm ja 9650g! Jässikkä :) Rokote saatiin ja oltiin niin surkeita :'( Onneksi hymy nousi kuiteskii nopeasti takas huulille. Nyt on kyllä väsy ja pikkasen kiukkunen.

Ei, mutta takas ruoan laittoon ja jos ehtis pikkasen remppaa jatkaa niin sais tuon huoneen tälläviikolla valmiiksi :)
 
Keltamo ja unikeko ompas teillä komian kokoiset pikkumiehet :flower:

Mä sitten ostaa rytkäytin sen syöttötuolin. Lastentarvikkeesta Garco 69e ja vie emma matkatuolikin tarttui matkaan, kun oli vaan 19e! Tässä tuolis ei käänny selkänoja jota kovasti halusin... Mut ne sellaiset mallit maksoi sitten halvimmillaan 159e ja oli aika järeitä! Eli olis ollu hulluutta ostaa kalliimpi, kun 1,5kk ja sit saa oikeesti istua. Meinaan kokeilla tuohon istuimeen tyynyä jos sais "loivennettua" selkänojaa. Mut muuten mennään sitteris sit.
On vaan nyt jo hankala syöttää, kun heiluu heikkopäisenä neliveto päällä
:LOL:
Tämä on sini-vihreä kuosiltaan ja jotaki viidakon elukoita. On söötti. Vaik ei mikään sisustuselementti kyl ole. :eek: Mut on mukava varmasti sit istuksia ja tykkään et on se oma pöytälevy ja valjaat ja jalkatuki.

Toivotaan, et te joilla herkkämasuisia vaavoja löytyisi sopivia vaihtoehtoja syödä.
Mulla on töissä ollut kerran yks 10kk jolle kävi hirvi, riisi, tattari, mustikka ja kurkku MITÄÄN muuta ei voinu antaa... Hällä oli siis allergioit. Keksi siinä sitten monipuolista syömistä!!

Meil ei oo öljykuorma tullu vieläkään... 5pv oltu nyt puun varassa... :kieh: Aamul ens töiks siis pannua sytyttää ja pitkin päivää. Tänään oon sytyttäny sen vast 5kertaa.... Kun ei voi panna patterikiertoa päälle... Käyttövesi kuumenee ja alkaa sit kiehua tosi herkästi. Pari tuntia kestää lämmint vettä sit on taas poltettava uusi pesällinen... Anoppi sano sinne firmaan varmaan et EI MITÄÄN kiirettä, poltelkoon puita... Ite hän elelee ilman lämmintä vettä, mut kun tuo Kaapsu oli tuloillaan sanoin: Et meillä OLTAVA lämmin vesi kokoajan. TAI me lähdetään pois!! Suostu tietty, kun muuten ei saa vuokratuloja... Vuosi vielä ja sit kyllä nostan kytkint täält... Heti kun ukke saa opinnot pois ja takas töihi. Eikä tää edes tullu halvemmaksi, kun asumisoikeudes oltiin. Ku anoppi nostanu vuokraa puolen vuoden välein niin et nyt on kulut täysin samat kun edellisessä asunnossa. Koska jouduttiin hommaa toinen auto ja mentiin vaihtaa munki auto ja siinä vähä velkaa... Hemmetti. No joo narinaa narinaa...

S ja Kaapsu.
 
Niin hirveesti ehtiny taas tulla tekstiä, että en jaksa lukea kaikkea läpi. =) Aloitin kyllä ja Seranzulle, jos et vielä rintsikoita löytäny, käy Changessa. :D Musta on tullu synnytyksen jälkeen fani. Niillä on tosi usein (noh, molempina kahtena kertana, kun oon sieltä nyt käyny liivejä hakemassa) ollu -50% kaikki liivit ja kävin taas hakee yhdet uudet. Mut kokoa ja mallia löytyy ihan eri tavalla kuin noista Lindexeistä jne. Hintaa ei näille mun imetysliiveille jääny ku paria erkkiä päälle 20 e (en muista tarkkaa hintaa). :)

Nenän puhdistus ei nuhaisena meillä muuten onnistunu millään muulla kuin apteekeissa myytävällä räkäimurilla (limaimu tms. oikealta nimeltään). Noilla pikkuniistäjillä jne. en saanu mitään irti.

Pulloja meillä on mooooooooonta. 4 Mamia, 2 Nukia, 4 isoa Aventia ja läjä pieniä samoja. Syötöt menee tällä hetkellä parhaiten Mameista, sit Nukeista ja Aventeista vähän yhtä huonosti. Eli siis meidän neitikkä on nirso. Aventit käy kuitenkin mun pumppuihin, joten niihin pumppaan. Keitän ja steriloin osan mikrosteriloijalla (mut kun sinne ei mahdu määräänsä enempää ). Keitän 5 minsaa. Niin ja tirppa juo tällä hetkellä sen 120-130 ml yleensä kerrallaan, joskus enemmän, joskus vähän vähemmän. :) Aventin tutteja meillä on enemmän, sillä lähdettiin ykköskoolla, mut nyt mennään (sakeuttajan vuoksi) jo neloskoossa (muista ei vaan syödä, vaikka mikä ois). Muihin on ne tutit, mitkä tuli pullon mukana.

Hauskaa kesän jatkoa kaikille! Vähän kiireistä pitää, jotta kurkkailen tänne aina ehtiessäni. Eipä mua kukkaan kaipaa vaikka vähän taukoa pidänkin (olenkin pitänyt). B)
 
Glow
Joo, mustakin on kiva kuulla että ei olla ainoat kitinän yms suhteen :hug: jaksaa taas jotenki paremmin kun tietää että samaa se on muillakin...
Kummasti auttaa jaksamaan sekin että sai taas tänään pari tuntia "omaa-aikaa" :D joskus kaipaisin sitä omaa-aikaa ihan yksin kotona olemalla... Tänään oli toinen golf tunti. Siinä ei ehtiny ajatella poitsua eikä mitään muutakaan kun keskittyi harjoitukseen B)

Meinasi savu nousta korvista mullakin kerran jos toisenkin, miehen takia. Välillä pientä hammasten kiristelyä ettei sano pahasti, tai sitten sanoo vaan :headwall:
Lähinnä se, että se ei varmaan tajua kuinka väsynyt mä joskus olen!!! enkä kehtaa itse asiasta sanoa :whistle: Pyrin itse hoitamaan kodin ( siivoukset ym. kaikki! ) ja sitten olen rättiväsynyt. Tänään se imuroi ja hitto mikä helpotus mulle. Eihän se oo sen vaikeampaa kun sanoa että voisitko...

Välillä tuntuu että päivä menee pelkästään kanniskellen Onnia. Naapurissa asuu vanhempi "täti" jonka kuullen kerran erehdyin puhumaan tästä, niin hän on sitä mieltä että itsepä olen vauvan opettanut tuommoiseksi :headwall: enpähän vitttiny sanoa että oon hieman erimieltä. Jos toinen ei lattialla tai sitterissä viihdy niin eipä sitten viihdy! samalla tavalla sitä on kokeiltu kun esikoistakain ( joka viihtyi hyvin ) . Hänen mielestä vauvan voi laittaa lattialle ja antaa huuta :eek: no mun mielestä ei voi! siis jos nyt hetken kitisee ni ok, mutta meillä se muuttuu pian hirveeksi huudoksi kyyneleet silmissä. Itse olen kyllä pysynyt ihmeen tyynenä/rauhallisena. Vaikka olisikin sata asiaa tehtävänä, mutta vauvahan se on tärkein nyt!!!

Isi on nyt ottanut toisinaan tehtäväkseen laittaa Onni yöunille. Siihenkin meinaan puuttua :ashamed:
Nytkin oon kuunnellu kohta 30 min isompaa ja pienempää huutoa yläkerrasta. Äsken piti käydä vilkasemassakin :whistle: Nyt siellä hiljeni...toivottavasti poju nukahti jo.

Niin, tänään Onni sitten oli vetässy 3 tunnin päiväunet!!!! juurikin silloin kun minä en ollut kotona! venytin kyllä toisille unille käymistä vähän... ja yöunillekin eilen ja tänään 30-60 min myöhemmin kun ennen...

Joku kyseli, anteeksi en muista kuka :ashamed: onhan tämä vähän hassua ja tosiaankin uskomatonta olla raskaana taas! =) menee nää päivät/viikot onneks tosi nopeesti kun on puuhaa Onninkanssa niin ei ehdi ressata niin paljon kun esikoista ja Onnia oottaessa.
Pahoinvointi on tosiaan alkanut :x iltapäivästä se alkaa, viimeyönä oli tosi oksettava olo. Onneksi aamuisin kuitenkin hyvä. Lienee syömisellä/syömättömyydellä osuutta asiaan.
Nukkua voisin vaikka kuin! Ja kuten asiaan kuuluu, kaikki haisee kauheesti :whistle:

 
Kärppis: kyllä sua täällä on kaipailtu, mutta kun käyt sentään ilmoittautumassa aina silloin tällöin, niin huolestuttu ei ole :hug:

Unikeollekin tervetuloa takaisin pitkältä tauolta!

Ellamaaria ja Pixie näyttävät kokonaan kadonneen nettiavaruudesta, KYRSÄllä nyt arvaakin olevan kiirettä 4 lapsen kanssa, eipä siniraitakaan täällä kauheasti ole ehtinyt käydä.

Seranzulle onnea ostoksista! Kovasti mekin jo miehen kanssa mietitään tuolin hankintaa, varsinkin kun Gretalle maistui niin hyvin tuo mun minestrinani. Söi varmaan ruokalusikallisen verran, tai ainakin melkein, meillä se on tosi paljon, kun hedelmien ja perunan kanssa silloin nirsoiltiin. Mä haaveilin aina siitä tripp trappista, mutta kuin kokeneemmat kertoi, että se on suht painava, niin varmaan mun on tyytyminen niihin hirveän rumiin muovisiin pyörällä varustettuihin :whistle: Mä vannoin, ettei sellaista hankita meille sisustusta pilaamaan, mutta on tässä moni muukin asia päässyt uuteen perspektiiviin Gretan synnyttyä :LOL: Käytännöllisyys ennen kaikkea, on mun uusi mottoni :saint:

Ja tosiaan keltamolla ja unikeolla on tosi komian kokooset pikkujässikät! Greta on niin pikkuruinen moniin suomalaisvauvoihin verrattuna, ja kuitenkin häntä kiitellään niin isoksi täällä Italiassa :D Mutta kun meillä liikutaan yhä lähinnä kantoliinassa ja vaunuilu on hiukan hankalaa, niin mä olen salaa vaan tyytyväinen, jos Gretalla ei kauheasti paino nousekaan. Ainakinm tyttö on motorisesti niin aktiivinen, että luulisi ylimääräisten kuluvan siinä kieriessä ja pyöriessä

Meillä on muuten nykyään lempileikkinä kukkuu-piilo. Kun huomasin, että greta panee mielelläään rätin kasvojensa päälle, sitten kun meen sen nostamaan pois silmiltä, bniin tyttö hekottaa tyytyväisenä. No, nyt mä sitten aloin peittää omat kasvoni, ja aina kun paljastan ne ja huudan kukkuu, niin Greta nauraa ihan onnessaan. Hassua, vielä kuukausi sitten Greta ei tajunnut tuota kukkuu-leikkiä ollenkaan. =)
 
Labello :hug: Täällä kans yks uhmaikänen!!! :kieh: :kieh: Se vaan pahenee päivä päivältä!!Jäähypenkki o päivittäin käytös! :whistle: Välil on kyl niiiin väsy!!!

Mirol on kyl noi päikkärit ollu ny parina päivänä iha hukas!!Välil hän nukku jo 2-3h kerral,mut tänään nukku vaan 45min+35min+35min! :/

parisuhdekriisiä kyl välil leiskuu niin että!! :kieh: :kieh: Meil eniten riitaa aiheuttaa toi esikoisen kasvatus!Mies ei välil millään kuuntelis mun neuvoja et miten kannattais toimia esim.uhmiskohtaukses!En mä tietenkään ain oo oikees,mut mä kuitenkin enemmän oon poikien kans kotona ja mul on muutenkin kokemusta lapsista ammattini kautta!

nyt tiskaamaan!! :wave:
 
Tsemppiä labellolle ja tyyppien äipälle, mun yhellä ystävättärellä on uhmaikäinen sisupussi, ja jopa multa meni hermot siihen sen vinkumiseen, vaikken sitä kauhean kauan ees joutunut kuuntelemaan :ashamed: Pelkään jo suunnilleen nyt, että millainen tahto-Taija Gretasta kehittyy :p
Mutta taas tyttö nukahti pinnikseen itsekseen :heart:, uskomatonta, kuinka nopeaa tämän ikäinen oppii näitä juttuja, mä luulin ett' kestäisi kuukausia, ennen kuin oppisi nukahtamaan ilman rintaa, mut ei siin mennykään loppujen lopuksi nkuin pari päivää :eek:
 
:wave: 3v. uhmis täälläkin :wave: Jäähypenkki myös käytössä aika useesti. Nyt ollut 5 hyvää päivää putkeen.... tyyntä myrskyn edellä?

Meillä nosti kuumeen rokotteesta ja aristaa tosi paljon jalkaa. Ei meinaa nytkään saada unen päästä kiinni. Öitä kaikille, lähen reppanaa nukuttamaan.
 
Jospi :hug:

Mä huusin Axulle huutonetistä käytetyn tripp trappin syöttötuoliksi. Niin se mieli muuttuu, kun ennen lasta katselin moista hökötystä ja vannoin, et meille tulee VARMASTI tavallinen vanhanaikanen syöttötuoli :LOL: No, meillä on tosi pieni 12neliön kokonen ja neliönmallinen keittiö, et toi tripp trapp ei sit vie niin paljon tilaa.

Axullakin on epäsymmetrinen pää :ashamed: Me oltiin kans miehen kans ihan paniikis, kun se huomattiin kuukausi sitten, mut lääkärin mielestä siinä ei ollut mitään huolestuttavaa. Tänään neuvolassa täti oli samaa mieltä, et ehtii vielä muotoutuun moneen kertaan.

Karvatonkoira :hug: , olipas sulla omituisia vieraita. Miten voi edes olettaa, et sulla olis hänen lapselleen vaipat ja vaihtovaatteet :headwall: :headwall:

Neuvolassa siis käytiin tänään, pikkuherran 5kk mitat 8040g, 65,3cm ja pipo 43,4cm Lyhyt ja paksu :) Hyvin kasvaa käyrillä. Uusi neuvolatäti on tosi kiva, ihan erilainen kun edellinen hössötin, JESS! Labello, päivitätkö etusivulle, kun ehdit, kiitos! :flower:

Tälle viikolle pukkaa taas ohjelmaa; neuvolaa, fysioterapiaa, kissan lääkäriä ja mies tietty 10h työvuoroissa koko viikon. Siis työvuoro 13-23, ei mitään järkee! :headwall: Onneks perjantaina alkaa hänen loma 4vkoa. Viikonloppuna on mun kummitytön rippijuhlat tuolla 300km päässä ja sit viikon päästä Axun serkkutytön ristiäiset saman matkan päässä. Mummi lupas autoilla meidän mukana tänne viikoksi, niin pääsen miehen kanssa keskittyyn katto- ja vinttiremppaan. Ihanaa, kun pääsee laittamaan pojalle omaa huonetta, nyt siis nukkuu reppana sellasessa puoliksi auki revityssä vinttikammarissa :| Onneks on vielä niin pikkanen, et ei sillee tajua, vois pian saada jotain pysyviä traumoja :LOL:

Huomenna ajelen hakemaan tapaamiseen Muksu-sponssipakettia =)

Tuiskunen ja Alexi 5kk+

Ps. Alexi kääntyi tänään eka kerran selältä masulle. Ja illalla ryömi lattialla mahallaan takaperin 3m parissa minuutissa :LOL: Hurja vauhti nyt päällä meidän jässikkäpässikällä :heart:
 
Iltaa,

sainpas luettua. Mulla on nyt siskon lapset 12 ja 10v pari päivää ja puuhaa riittää. On ollu oikein kivaa ja niistä on reippaasti apua vaavinkin hoidossa, kun heillä kotona 1 ja 2 v sisarukset, eli kokemusta on ( = lapsityövoimaa :kieh: ) .

Möksällä meni niinkin hyvin, että vaikka illalla syötiin tosi huonosti, vissiin kun uusi ympäristö ja nää siskon lapset hälisi myös taustalla, niin silti nukkui vaunukopsassa ( eka kokonainen siinä ) 22-7.30. Olin ihan äimänä ja ilokseni siis voin todeta että meitin vaavia ei oudot paikat ainakaan häiritse =)

Jep nyt nukkumaan ton silmät kiinni telkkaria kattovan miehen viereen :kieh:

Hyvää yötä!

HM ja neiti pian 5kk
 
Voi väsy. |O Ottaa vähän taas voimille. Vilja heräs toisen kerran syömään kolmen maissa, syötyään vääntelehti tovin, sitten itkeskeli, ja kun sain sen rauhoittumaan, se tuumas, että eipä enää väsytäkään. Enkä mä saanut sitä nukkumaan ku vasta viiden aikaan. Ja sit heräs isompi. Ei kauheesti naurattanu. Ekaa kertaa mietin, että mihin nuo lapset tyrkkään. Olin niin puhki. Sain sit vielä reilun tunnin nukkua, kun isi otti vastuun. Säälittää kyllä sekin, ja harmittaa kun oon joutunu niin ison osan univelkataakasta sälyttämään sille. Töissä vielä yrittää jaksaa huonojen yöunien jälkeen. Silläkin on noita huonoja yöunia tässä nyt riittänyt, kun se on joutunut esikoista palauttamaan sänkyyn öisin. Ja herätys aikaisin. Ei tällästä kauaa enää jaksais tolkuissaan, alkaa selvästi tuntuun kummallakin. Onneks miehellä edes alkaa loma pian, niin voi sit edes päikkäreitä nukkua. Yöunet kun meillä on suunnilleen 4 - 6 tuntia pätkissä. No ei kai tämä enää huonompaan suuntaan voi mennä...

Muuten kaikki on ihan kivasti. Päivisin Vilja on niin hyväntuulinen ja helppo. Isomman olokin on kohentunut niin paljon, että sen "alkava uhma" on helpottanut kummasti. Jotain unilääkkeitä vaan siis meidän lapsille, kiitos... Tsemppiä teille uhmisten kanssa taiteileville!

Nyt jos sais päivän vähitellen käyntiin...
 
Huomenia

Huoh kun on taas valvottu yöllä. Pojalla oli nenä hiukan tukossa ja silloinhan ei nukuta. Lisäksi olen näköjään opettanut syömään 2-3 tunnin välein, herää joka yö näin usein ja aina pitää syödä. Mitenkähän tuosta opitaan pois. Ensi viikolla tulee 5 kk täyteen, toivottavasti uusilla ruuilla saadaan pidemmät unet.

'Ihanaa' lukea että muillakin on parisuhdekriisiä. Mulla ainakin tuntuu noi hormonit heittelevän vielä niin että aika herkästi tulee sanottua. Onneksi mies on ollut varsin kiltti ja ymmärtäväinen (seuraavaa hormonipiikkiä odotellessa, sitten unohtuu taas toi.)

Karvatonkoira, toihan on ihan ihmeellistä, miten esim 1-vuotiaalle olisi vaippoja kaverilla tarjolla?

Pää on ihan jäässä. Poika nukahti nokosille ja pitäisi varmaan tehdä vaikka mitä mutta ei vaan leikkaa. Kovasti tekisi mieli mennä jo ostamaan syöttötuolia mutta sitten tulee taas sanomista miehelle kun varmasti laittaa pojan tuoliin istumaan. Menen ehkä vaan katselemaan yksin ; )

Jahan nyt toimeksi. Mukavaa päivää kaikille, kaikesta huolimatta
 
Heips! Luettu... Ihmissuhde kriisiä tuntu olevan monella. Muistan tän vanhemman tytön isän kanssa saman jutun. oisko tuo vaavin ikä joka tekis sen hetkellisesti kun on niin kauheesti touhua ja tohinaa ja tykkäävät sylissä olla mieluummin kuin lattialla. Taitaa parisuhteen hoitaminen jäädä vähemmällä. Tiedä sitä sitten. Mulla ei tätä ongelmaa ole siis enään tänä päivänä kun erosin helmin isästä jo raskaus aikana. Kokeilimmehan me vielä vauvan synnyttyä uudestaan. Mut kun ei niin ei. Eli isä oli väkivaltainen ja todella mustasukkainen. :'( Mutta kyllä meitin elämä on paljon helpompaa näin. Ainoa vaan, että helmi ei näe isää ollenkaan, koska ei halua olla meidän kanssa tekemisissä kun ei kerta minua saa. Ja hyvä niin en uskaltaisikaan antaa lasta sille ryökäleelle hoitoon. No niin tulihan purkaus. Se siitä.

Kitinää ja natinaa täälläkin ja kakka perhana hukassa. Ei auta luumu eikä mallasuute
:kieh: Meillä menee sitä maitoa 560ml päivässä, joka on todella vähän, mutta minkäs teet kun ei niin ei. Muuten lasketaankohan esim: jos puuron tekisi maitoon. niin tuohon nestemäärään lisäksi??
Kiitos ja hei Memsku ja pikku-Helmi ( Huomenna piikki pyllyyn arggggggg. Siis helmille ei mulle) :hug:
 
Matmalle ja almaalle isot :hug:

Siis mä oon ihan totaalisen koomassa. ja päikkärit tietty taas minejä :headwall: yritin nukkua itsekin, mutta ei oikein 30 minsassa ehdi paljon nukahtaa nukkumisesta puhumattakaan..

SIlittämällä sain rauhoitettua ihan helposti taas uneen siinä 2 maissa, eli oli 5 tuntia syömättä, mutta klo12 ja klo 5 oli oikein nälkä. Se olis ihan jees, mutta kun sais to 5 tunnin unipätkän taas takaisin. Kun kerran jaksaa ilman syömistä ja nukahtaa illalla itsekseen, niin miksi pitää herätä, kun välillä sen pätkän nukkui ilman ongelmia? :kieh:

Ja tietty vaan itketty koko aamu, että varmasti olisi mammalla rankkaa :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
 

Yhteistyössä