Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Nopeeta käväsen. Mä teen kaurapuuron maitoon koska meillä sitä maitoo menee suht vähän niin saapa siitä puurosta sitten lisää!
Siitä syömisverkko häkkyrästä kun sen tilasin jo aikoja sitten sanoi nainen, että viimesiä viedään. Todella outoa ettei sitten voida ilmottaa, että on loppu!
Meitin ukki laitto sen hyppykiikun kun siinä luki, että 4-5kk iässä voi alkaa hypyttää, mutta aluksi korkeintaan 15min kerralla. Ekalla kerralla tuli itku toisen kerran möllötti hölmistyneenä ja nyt kolmantena kertana jo nauroi ja alkoi harjoittelemaan hyppimistä. Niin mä pistän helmin kädet siihen eteen mistä pääkin tulee kun ei vielä oikein yllä kunnolla sinne sivuille. Kun joku sitä kyseli..... Aarg sekavaa tää mun teksti,mut uni painaa silmään. Taidan mennä maate! Ötyä kaikille.

Memsku ja Helmi 5kk+
 
Pikaisesti täällä :wave: Mies on lomalla ja esikoinen pisti toissapäivänä mun koneen **skaks joten olipa lukemista... Likalla on nyt joku ihme kausi tms ja meillä herätään huutamaan ihan koko ajan pitkin yötä.. Torstaina on onneks lekurineuvola niin saa kattoa korvat sillo... En tiiä yhtää mikä vaivaa kun ei tunnu olevan maha :(

Niiskunenälle pitää laittaa :hug: Mullahan leikattiin sappi toukokuussa, KOhtaukset alko esikoisen syntymän jälkeen. Niitä kerkes olla pari ennen ku olin uudelleen raskaana ja raskausajan pysy poissa. Nyt sitte alko kahta kauheempina tän toisen syntymän jälkeen ja niistä tuli ihan viikottainen riesa. Sitähän sanotaan että tulis välttää rasvaista ruokaa mutta mulla sen laukas kyllä ihan mikä tahansa.. Tai no huomasin että kalan rasva aiheutti niitä mutta esim Mäkkäri ei... Mutta siis karmea vaiva se on, mutta onneks helpottaa suht pienellä operaatiolla jos niitä kiviä on... Jaksuja sinne :)

Joo pitää taas mennä... Likka herää ihan koko ajan :(
 
Seranzu Me kans ostettiin keväällä järkkäri ja tota canonin tonnista kans mietittiin mut päädyttiin canonin 450D malliin :) On se mahtavaa kuvata kun on kunnon kamera :)

Puuron teen yleensä veteen mutta muutaman kerran olen kokeillut myös maitoon ja molemmat kyllä kelpaavat. Me alotettiin suoraan sekä aamu että ilta puurolla, tosin aika pienillä annoksilla.

Me on oltu jo ihan pieniä hetkiä hyppykiikussa ja poika tykkää niin pirusti :) ei vaan kovin kauvaa viiti vielä pitää...

Aamue ja Max
 
Joo, päätin sit kokeilla sitä kaurapuuroo näin illalla! Laitoin 30ml tissimaitoa ja puurojauhetta sillee, et tuli löysä puuro. Poika veteli sitä aluksi ihan hyvin, viimesen lusikallisen kohdalla alkoi kakomaan. Ajattelin, et meni väärään kurkkuun ja aloin taputteleen selkään. Tavaraa tuli paluupostissa ekaks sellanen ruokalusikallinen ja kun käännyin ottaan talouspaperia, niin poitsu oksensi samantien koko annoksen pihalle ja jatkoi kakomista. Muutaman minuutin päästä ylähuuli oli toispuoleisesti turvonnut, jolloin lähdin hakemaan miestä pihalta sisälle. Kysyin vielä miehen mielipidettä, et oliko huuli turvoksissa vai kuvittelinko mä vaan :eek: Soitettiin samantien päivystykseen, josta kehotettiin heti lähetämään paikan päälle. Poitsu jatkoi yskimistä ja alkoi jäystää kieltään, joka myös turposi |O Mä ajoin niin lujaa kun uskalsin tervariin ja mies itkeä tuhertaa takapenkillä pojan kanssa. Lääkäriin kun päästiin, niin koko ylähuuli oli ihan turvonnut, mutta poika oli jo lakannut yskimisen ja imi tyytyväisenä tuttia. Lääkäri otti verenpaineen, sykkeen ja saturaation (?). Nyt alkoi myös iholle tulemaan punaisia länttejä, mutta huuli ja kieli alkoi palautumaan, huh!

Oltiin tunti tarkkailussa ja saatiin lupa lähteä kotiin, kun turvotus laski ja punaiset läntit iholta laski =) Lääkäri sanoi, et oli hyvä, että oksensi kaiken ulos, niin ei jäänyt vaivaamaan vatsaan. Nukkumaan käyminen kävi aika vaivalloisesti kuitenkin nyt illalla, vatsaa kipristeli. Olisko sinne kuitenkin sit jäänyt vielä jotakin?

Niin, että luultavasti poika on kauralle allerginen, tai sit maidolle, jota tuotteessa myös oli (Piltin kaurapuuro). Olipas kokemus! Aivan kamalaa :eek: Huomenna soitan neuvolatädille, et mitä pitäis tehdä, päästäänkö testeihin.

Mutta nyt nukkumaan, jos saan unta :'(

Tuiskunen ja toipilas-Axu
 
Reilun viikon jutut luettu, joten kommenttia tulee...

:LOL: Lentis toi avaimenperän esittely vauvalle! Mä oon ihmetellyt ihan samaa, että miksi ihmiset tulee tunkemaan jotain tavaroita vauvan naamalle? Kyllä kai kaikki vauvat nyt mieluummin naamoja katselee kun tosiaan jotain rumia avaimenperiä mistä ne ei tajua mitään. Ehkä joku reilu vuoden ikäinen sitten tykkää jo enemmän pikkutavaroista, mutta 5kk vanha tuskin.

Enkä mäkään tykkää, että vieraat tulee koskettelemaan vauvaa, vaikka en pöpöjä oikeastaan pelkääkään, luotan että vauva saa äidinmaidosta samat vasta-aineet kun minäkin enkä mäkään ihan pienestä kosketuksesta sairastu. Mutta siis silti ällöttää, tuskimpa kukaan ihminen kaupassa riemastuu jos täysin vieras ihminen tulee lääppimään. (tai heh, ehkä joku innostuukin siitä? ) :D Kotona oon käskenyt vieraat käsipesulle jos olen tajunnut. Lapsivieraat nyt ainakin. Sitten saavat kyllä kosketella vauva. Yksi mun ihana kaveri monesti myös pusuttelee Helmiä enkä oo pistänyt pahaksi, kaikilta en kyllä pusuttelua hyväksyisi, mutta tämä kaveri vaan on niin aito että ei haittaa :)

Tinttu, täällä yksi huono äiti, joka ihan oikeasti päästi lapsensa putoamaan sohvalta. Tyttö oli tuolloin vasta 5 viikkoa vanha, enkä todellakaan tajunnut että se osaa kieriä... Säikähdyksellä selvittiin, käytettiin varmuuden vuoksi lääkärissä kun oli kyse niin pienestä. Lääkäri vaan totesi että yleensä tiputaan hoitopöydältä, jolloin yhdelle prosentille tulee murtuma, muutamalle prosentille mustelma ja lopuille ei käy mitään. Ja että kun sohvalta tippuu niin ei käy mitään. Mutta kyllä mulla oli monta viikkoa tosi paska olo tuosta, kaikki pitää näköjään oppia kantapään kautta... :/

Fiiu, pitääkin käydä tsekkaamassa tuo juttu tissin puremisesta. Mulla on oikea nänni ihan ruhjeilla kun tuo monesti kylläiseksi tultuaan iskee ikenet yhteen ja vetäisee pään rajusti taaksepäin. Sattuu aika vietävästi!

Iitukka, ei kannata pakastettua tuotetta pakastaa uudelleen. Saisko maissisosetta ite tehtyä niin, että keittäisi niin kauan että jyvät irtoaa helposti. Sitä voisi sitten pakastaakin?

Seranzulle onnittelut hienosta kamerasta :D

Hui että Tuiskunen!! Onneksi selvisitte säikähdyksellä!! Aikamoiset reaktiot. Tosi pelottavaa! :hug: (Toi saturaatio muuten tarkoittaa hapen määrää veressä. Varmistivat siis sen mittaamisella, että poika saa kunnolla hengitettyä ) En siis nyt todellakaan osoittele ketään sormella, mutta tälläisten juttujen lukeminen kyllä vahvistaa mun päätöstä antaa viljoja vasta lähempänä vuoden ikää.

Meillä aloitetaan tänään bataattisoseella. Jännää :) Ja Seranzun kökkötarjotin on ihan paras!
 
Aamua

Tuiskunen: Hui kamala mikä tilanne teillä eilen :eek:. Pelottavaa tuo kun suu alkaa turvota... Saitteko sieltä ensiavusta jotain lääkettä ensiavuksi tai ohjeistusta jos tulee vastaava reaktio jostain muusta? Mulla oli esikoinen erittäin vaikeasti allerginen ja hänen kohdallaan kaikki uudet ruoka-aineet kokeiltiin siten, että ensin siveltiin (esim. kauraa) korvan viereen ja katsottiin tuleeko ihoreaktioita (ei kyl tullu ku oli suolisto-oireileva ja ne tuli yleensä hieman viiveellä), sit huulen viereen, sit suuhun tippa, sit puoli tl jne. per päivä. Toivottavasti pääsette pian testeihin (jos teillä on vakuutus niin yksityisellä puolella asiat nopeutuu). Voimia :hug:

Niiskunenä: :hug:


Meillä on nyt äidinmaidon lisäksi kiinteänä päärynä. Se näyttää sopivan tytölle. Imettäessä saattaa tytön posket joskus lehahtaa (ei pahasti) ja epäiltyinä on tomaatti tai paprika. Kalaa syötyäni tyttö oksentaa. Jonkin asteista yliherkkyyttä siis on :'( joten täytyy varovaisesti ja hitaasti kokeilla noita kiinteitä. Sain tuolta allergiakeskustelusta jo muutama viikko sitten hyviä vinkkejä mitä asioita voi ruokapäiväkirjaan kirjata. Niistä on helpompi muistella mitä tuli syötyä. Meillä ei tyttö ole saanut korvikkeita joten maitokin pitää varmaan testata varovasti kun sitä on monessa eri ruuassa (noissa valmisjutuissa).. tuli mieleen Tuiskusen kokemuksesta. Kaivoin jo esiin tutun allergologin yhteystiedot (esikoisen allergia-ajoilta) jos tilanne vaatii visiittiä.

Upea päivä =)... sen kunniaksi pääsenkin hammaslääkäriin :x. Hyvin sai ajan kun soitin aamulla, et hampaasta on lohjennu palanen. Mä vaan en yhtään pidä niistä toimenpiteistä :'(.

Fiiu ja tyttö 5kk :heart:
 
pur
TUISKUNEN huhhuh varmasti ootte ollu kauhuissanne. toivottavasti pääsette testeihin. tattaripuuro vois olla yhks vaihtoehto noin herkälle lapselle, jos se nyt kaurasta johtuu.

MAISSISOSETTA JA VELLIÄ saa maitsenasta

ja nyt pohjoiskarjalaan.....
 
Niiskulle :hug: mahtoi olla hurja kokemus.

Tuiskunen ihan järkkyä, mietin eilen sängyski vielä. Onneksi oksensi ne ulos!! Varmaan ihan karsea ajomatka! :hug: :hug: Mä luulen että pääsette pikaiseen tutkimuksiin. Uskaltaako sitä antaa mitään uutta maistettavaa tuollaisen jälkeen. Hui!

Pur ihanku joku olisi sanonut, ettei maizenaa kande käyttää, kun on pelkkää tärkkelystä... Samaa kamaa kun perunajauho. Mä ostin ihan maissijauhoja, niist tulee ihan hyvät vellit ja puurot. Toki meinaan ottaa pottujauhon ja maizenan käyttöön kun kiisselei meinaa ruveta tekemään, mut en oo vielä värkänny Kaapsulle sellassii. Mustikoita odotan kovasti. On mettäs paljon täällä, mut viel vähän raakoja tuntuvat olevan.

Piti kommentoida muutakin, mut en ny muista ja uke heräs aamu-unilt :) :wave:
 
Ensin taas monen päivän kommentit alkuun...

Koskettelijoita ei ole kaupassa tullut ja vaikka olisikin en ole koskaan niin bakteeri kammoinen ollut, että kamalasti se ois sitten kuitenkaan haitannut. Ja kotona aluksi oli käsidesi käytössä, mutta sitten 3kk jälkeen hiljalleen se lopetettiin. Nykyisin ei aina tule edes tutia huuhdeltua jos lattialle tippuu. Kotiin tullessa harvoin muistan (pakko myöntää) pestä käsiäni, mutta niin paljon päivän aikana muutenkin vedellä ja astianpesuainella läträän että kyllä ne aina suht puhtaana on. Hassua tosiaan se, että kodin puhtaana pidossa ja siisteydessä olen aika tarkka, mutta sitten tämä puoli on vähän retperällä :whistle:

Istuttamiseen saatiin lupa, vaikka siis tyttö kyseessä. Eli ne muutamat kerrat istutetaan syöttötuolissa mitä päivällä syö, aamupala, lounas ja iltapala...hmm..pitäsköhän olla nyt huolissaan jos tollasen kommentin on millla saanut :/

Napa puhdistetaan kylvyssä, ja kuivataan sen jälkeen, en ole enää sen "tarkemmin" putsaillut.

Kukas se olikaan saanut kommentin liian vähäisestä ruoan antamisesta?

Meillä syödaan aamupuuroa 1dl+vähän hedelmäsosetta+maitoa 1dl/velliä 2dl, lounaalla puoli purkkia kasvissoseita+maitoa 1dl ja puoli purkkia hedelmää, illalla puuroa 1dl+maitoa 1dl/velliä 2dl...noiden välillä sitten maitoa, miten sattuukaan nälkä tulemaan. Hedelmäsoseen olen antanut kylmänä, ei kai siitä pitäs mitään haittaa olla?

Ruoka ei ole meidän neidille nyt muutamaan päivään oikein maistunut, maito eteenkään. Lenttiksen Gretalla tais olla sillon joskun kahden piikin/rotan jälkeen ollut jotain kitinään useampana päivänä, muistanko oikein? Meillä tota kitinää ollut ja jatkuu edelleen, tuntuu että ei supoistakaan mitään hyötyä ole, tiedä sitten mikä lie vaivaa, mutta mulla ainakin on pinna toooosi kireällä :kieh: Yö on jotain niin kamalaa taas (vaikka ainahan ne on kamalia ollutkin), miksi Henni ei kotona nuku 6-8h pätkiä, mutta kylässä kyllä? EN VAAN VOI KÄSITTÄÄÄÄ!! :kieh:

Ärsytys ilmaistaan täällä örisemällä, ja voi että se kuullostaa karmealle! ja taas :kieh:

no jospa taas paremmalla aikaa...kuuluu taas kummaa örinää!

Jospi ja örrimörri Henni 5kk+
 
Tuiskunen, hui!! Muakin alkoi nyt kyllä jännittää.. Täytyy todellakin miettiä näitä puuroja uusiks. Onneksi selvisitte säikähdyksellä..

Vaunuista lentokoneessa (Tyyppiläinenkö sitä kyseli?) Mä olen nyt kolme kertaa lentänyt vauvan kanssa (kylläkin vaan Suomi-Ruotsi väliä) ja mulla on ollut yhdistelmät mukana. Meillä on niihin sellainen tosi näppärä suojapussi, jonka vaunujen ed omistaja oli itse ommellut. Eli siis jos teillä on jotain ompelutaitoisia tuttuja (tai olette sitä itse) niin sellainen vois varmaan hyvin vääntää. Se pussi on siis toisesta päästä auki ja vaunu "ajetaan" sinne (nipussa) ja sitten siinä on vetskari. Olivat SAS:sillakin hyvin vaikuttuneita tästä systeemistä :) Mäkin kyllä haluan matkarattaat lähinnä siitä syystä, että noi ei ole mitenkään äärimmäisen näppärät kun ne on niin isot.. Nyt taas vloppuna on tulossa laivamatka Suomeen ja sitten lennetään takas. Tuntuu siltä, että me ollaan koko ajan menossa.

Koskettelijoista, mua kanssa ihmetyttää ihmisten käytös. Moni just heiluttelee jotain typerää roinaa vauvan edessä tai sitten antaa kaiken maailman neuvoja. Mä pesen aina kädet kotiin tullessa, jotenkin ei kaupungilla liikkumisen jälkeen huvita koskea mihinkään ennenkuin on räpylät puhtaana. Muutenkin mulla on bakteerikammo, mikä on todella epäloogista ottaen huomioon, että mä en esim tänään tainnut nähdä lattiaa ollenkaan matkalla sängystä vessaan, kun meillä vyöryy rojua/roskaa/vaatteita jokapuolella.. Jotenkin vaan omat bakteerit on eri asia :)

Pitäisi siivota (ei olla imuroitu varmaan kuukauteen, ällöä) ja pakata Suomen reissua varten. Pitää myös miettiä, että mitä pitää ostaa sitä ennen. BLAAAAAAH.

 
Heippa!

4kk neuvolassa käytiin tänään, kovasti on tyttö kasvanut =) Labello, tässä olis Saran mittoja: paino 6995g, pituus 64,6 cm ja pipo 44 cm. Pituutta oli tullut ihan mielettömästi lisää, olin ihan että :eek: neuvolatäti vielä kysyi kun olin niin hölmistyneen näköinen, et piditkö nyt varmasti tytön päätä siinä seinässä kiinni ettei ollut irti siitä? :LOL: Hyvin kasvaa ja lääkärinkin mukaan kaikki ok. Tällä kertaa sai sen tutkimusrokotteen, saa nähdä tuleeko kuumetta.. hiukan on kitinää nyt havaittavissa :/

Tänään muuten maisteltiin kukkakaalisosetta, ei ollut sit mikään jättimenestys ainakaan ekalla kertaa.. irvisteli vaan koko ajan ja sylki pois suustaan kaiken mitä sinne laitoin :LOL:

Tuiskunen, hui kamala mikä juttu! Kyllä tollaset tilanteet pelästyttää niin perin pohjin. Toivottavasti sit muut viljalajit sopis jos johtui siitä kaurasta.

Nyt pitää mennä ruoanlaittoon, hirmu nälkä :p

Kareliini ja Sara 4kk+ :heart:
 
Meil ryömitään!! :D
Vetelee käsillä ittees eteenpäin ja välil nousee kontalleen ja puolistuvaan asentoon sivuttain mut konttaukseen ei viäl iha voimat tai taito vissii riitä. Nyt mennää joka paikkaan sit.

Vauvan lääppimisest en tykkää yhtään. En kyl sano mut vetäydyn kauemmas jos lääppijöi tulee liki.

On noi yöt vaa nii vaihtelevii, välil nukkuu oikeestaa aamuun asti ja välil niinku viime yönä heräs monta kertaa. Lopettaa kohkaamisen tissin antoon. Ei ikinä öisin avaa silmii eikä sillee herää mut kohkaa sen verran hissukseen sängys et herään ja annan tissii ni jatkaa unii.

Nii pal tuntuu ikenet kutiivan mut hampai ei vaa näy.

Tissiaika...

J+J 4,5kk
 
Vaunujen suojaamisesta, kiitos vihjeistä. Lähtö tulee nyt niin pian etten ennätä itse ommella pussia varmaan, mutta hyvä idea jatkoa varten ellei sitten ole jo hankittu matkarattaita. Tänään käytiin jo pikaisesti katsomassa mahtusiko rattaat lätkäkassiin, mutta nekin on nykyään eri mallisia kuin ennen vanhaan! :LOL:

Tuiskusen tarina säikäytti kovasti! Ja ihmettelen jos eivät antaneet teille mitään ohjeita vastaavan varalle, sen verran raju kohtaus oli tuokin jo! Tarkkana saa olla ettei mitään niistä tuotteista mitkä nyt olivat ruoassa ole vaan missään enää tarjolla!! Äkkiä vaan testauksiin! Ja tsemppiä!

Nyt meidän poika kiljuu tuolla...on aika rasittava taito, menee äidillä hermot, vaikka otinen taitaa vaan olla onnellinen äänihuulistaan ja kommunikointikyvystään! :LOL:
Täytyy mennä...
 
Tuiskunen:hui on teillä ollut pelottava kokemus!Onneks nyt asiat jo paremmin :hug:

Meillä neiti maistoi eka kertaa vähän mango sosetta ja voi että ku tykkäs.Piti koko syömisen ajan sellasta ihanaa ääntä :heart: nautti ja söi ja ois syönyt vaikka koko purkin mut en uskaltanu antaa ku ekaa kertaa maisteltiin.

Keltamo:eek:nnea sinne ekasta hampaasta!

Siis harvinaista meillä on kaikki muksut nukkumassa,tai no esikoinen tuskin vielä nukkuu ku on mökillä yötä,mut sit nämä muut.Koko päivä ollaan touhuttu et olivat kaikki ihan kypsiä lähteen nukkuun ku oli iltapala syöty.Nepsukin nukahti omaan sänkyyn :D

hemuliina ja nepsu 5kk :heart:
 
Hei onko kellään aiheuttanu iltapuuro levottomuutta? Mä oon antanu kahtena iltana likalle iltapuuron ja yöt on ollu suoraan helvetistä... Tänää mentiin taas vellillä ja maidolla ja tuolla tuo nyt nukkuu tosi rauhallisesti. Sillä ei niinku maha vaivaa mutta on tosi levoton eikä saa unen päästä kiinni enää... Meillä muuten kans ton likan kitinä on semmost murisemista tai oikein karjumista ja pistää muuten raivostuttaan kun kuulet että se alkaa ja tiiät että kohta raikaa eikä mikää auta :headwall: Ja musta tuntuu että toi on alkanu toden teolla pistään yöunille vastaan, heti kun käännät kyljelle ja taputtelet pyllylle (mihi aikasemmin nukahti) niin heti kiukustuu vielä enemmän :kieh:
 
Tuiskunen: Hui kamala mikä kokemus! :hug:

Hedelmäsoseet: Kylmänä tai huoneenlämpöisenä riippuen onko purkki avattu. Usein kyllä sekotan edelleenkin hedelmäsoseet kasviksiin, niin on sellaista haaleaa sit. Ei poitsulle olisi esim. maissi-perunasose uponnut lainkaan, ellen olisi laittanut luumua joukkoon. Poika sai oikein puistatuksia kun ei tykännyt. :LOL: Mutta kun luumua laittoi, niin jopas alkoi kelvata. =) Ja auttaa sit massun toimintaankin hyvin.

Hygienia: Noh, poika liikuskelee itse ympäri kämppään ja kalvaa ties mitä. Eli en ole huolissani, ja saapi kyllä jäpikkään koskea. :) Mut ei ventovieraat semmoista kyl edes tee, ja siitä en tykkää, jos esim. bussissa vieras lapsi yrittää vauvan nassua lääppiä...se on mielestäni jo kohteliaisuus-/ja kasvatuskysymyskin.

Ryömimisestä muuten: Luulin, että poju viihtyy paremmin lattialla sen jälkeen, kun pääsee käsiksi haluamiinsa leluihin. Mutta ehei, nykyään vaavi kätisee selvästi enemmän kuin aikanaan maatessaan vaan leikkimatolla. :eek: Ja tietty lelut ei kiinnosta enää, vaan mieluiten se söisi johtoja, sitterin jalkoja, satunnaista lattialla lojuvaa lehteä jne...

Joo, en oo kerennyt palstailemaan, ja nytkin vain ihan pikaisesti lueskelin. Pitäis mennä nukkumaan...

Kössi ja poikanen, ensi viikolla jo puoli vuotta, kääk ja apua! :xmas:
 
Tuiskusella on ollut kamala kokemus :hug: Itse varmaan pelkäisin antaa uusia ruokia jatkossa maisteltavaksi moisen jälkeen.

Jospille :hug:

Eilen kokeilin antaa Ainolle jääkaappikylmää hedelmäsosetta ja sai aikaan irvistyksiä ja puistatuksia. Näemmä täytyy antaa huoneenlämpöistä ja haaleasti lämmitettyä. Joku ihmetteli onko kylmistä soseista haittaa, tuskin, mutta aattelin itse että miten muut tekee hedelmäsoseiden kohdalla. Kun mietin vain että mihinkä tuon tytön totuttaisin hedelmäsoseiden kohdalla. Meillä ei siis kylmä kelpaa.

Meillä on alkaneet nukkumaan menot olla lähes poikkeuksetta yhtä raivoa :headwall: Päiväunille mennessä myös raivotaan, ei pelkästään illalla. Äskenkin sain aamu-unille tahtojen taistelun jälkeen :kieh: Tuntuu että nykyisin päivät on yhtä nukuttamista, kun ei tyttö mene yhtä helposti enää nukkumaan, vaikka olisi kuin väsynyt. Yötkin on alkaneet olla levottomia tuon kierimisen oppimisen seurauksena. Eilen illalla kun sain viimein nukkumaan, oli het kohta kääntynyt sillein puolittain mahalleen, kasvot patjaan päin. Säikähdin ihan kamalasti, kun luulin että nyt tyttö ei saa henkeä :ashamed: Heräsi sitten tietenkin, kun äiti säikahdyksissään käänsi tytön selälleen. En tykkää nukuttaa mahallaan, kun pelkään juuri sitä, että kääntäisi pään niin ettei happi kulkisi :snotty: Mutta nythän tuo itse kääntyilee, ja mä käänään huomatessani takaisin selälleen :headwall:

Remonttikin meillä on yhä kesken. Eilen käytiin maalailemassa ovien karmeja ja väliovia sekä vaatekaapin ovia. Vielä jatkuu sama homma tänään. Ja mies ei hionut tarpeeksi yhtä väliovea, kun maali lähti pakenemaan saman tien muutamasta kohdin :headwall: Pitää siis ottaa uusiksi tänään se ovi... Ja pitäs käydä ostaa tänään keittiöhana ja tiskiallas. Hommaa riittää kyllä. Alkaa tää äiti olla vähän väsynyt. Onneksi muutto on ensi viikon lauantaina, sitten puran laatikoita silloin kun huvittaa, en ota ressiä enää :ashamed:

Muutosta puheenollen, pitäs vissiin mennä nyt heti pakkaamaan muuttolaatikoita kun tyttö hetken nukkuu. Eilen vasta aloittelin pakkaamista ja kohta toinen makkari jo laatikoita ja jätesäkkejä täynnä :headwall: Onkohan meillä liikaa tavaraa, omia vaatteitakin pakkasin 3 isoa (200 l ) säkkiä :whistle: Niin ja mikä parasta, Ainolla oli pelkästään seuraavia kokoja olevia vaatteita yksi iso säkillinen, ja pieneksi menneitä toinen; varmaan käytössä olevia vaatteita on myös joku puolikas säkillinen :whistle: Ja mammalla kenkiä kaksi isoa pahvilaatikollista :ashamed:

Nessu ja Aino 4,5kk
 
Heisan pitkästä aikaa!

Kesä on jo puolessa välissä ja meikäläinen selviää nyt vasta kunnolla nettiin.. Alkukesästä oli isommat muksut kotona ja niiden kans meni päivät vauhdilla. Nyt sit on arki koittanu, kun oon Ellenin kans kahestaan kotona. Isommat muksut on nyt äitinsä luona ja isukki töissä..

Labello Päivitätkö Ellenin mittoja.. 4kk neuvolassa 6780gr ja 63,5cm ja eilen 5kk neuvolassa 7400gr ja 66,5cm. Kovasti kasvaa eikä tunnu enää "pikkuvauvalta":( iso vauva hän on jo ja koko ajan vaan kasvaa isommaks!

Lueskelin kuulumisianne sieltä täältä.. Joku oli jo saanu plussan testiin, Glow muistaakseni.. Onnea:)
Ja joillakin vauvoilla on jo hampaita ilmaantunu ja monia taitoja löytyny, onnea niistäkin!
Meillä Ellen on nyt oppinu pyörähtää takas selälleen kun on ensin kääntyny mahalleen ja sen myötä on jo pyörimällä siirtyny paikasta A paikkaan B. Ja navan ympäri pyörii kuin väkkärä :heart: Jalat "vispaa" aivan mahottomasti, kyllä kun nuo jalat saa maata alleen niin sit mennään ja kovaa:D

Me saatiin eilen lupa alottaa lihan syöminen. Pitää mennä nyt sit kauppaan ostaa nautaa. Puuroo meillä on syöty nyt pari viikkoo aamuin illoin (½dl annos per kerta), perunaa menee kans kahesti päivässä porkkanan ja kukkakaalin kans. HEdelmäsoseita/hedelmää sit jälkiruokana ja välipalana. Imetän edelleen, mut nyt on parina päivänä annettu myös NAN:ia kun Ellen ei oo halunnu tissiä.

Kiitos muuten hyvistä sosevinkeistä joita täällä palstalla on ollu luettavana. Meillä alkaa nyt lihan myötä pakastaminen olla ajankohtasta. En oo nyt vielä mitään pakastamimeen laittanu, oon keittäny perunat porkkanat ja kukkakaalit ja säilyttäny niitä sit pari päivää jääkaapissa kokonaisina. Oon sit aina ruualle pilkkonu ja lämmittäny ne mikrossa, "laimentanu" maissivellillä.
Meillä Ellen syö kaiken kakostelematta :) Eikä oo "pyrränny" ruokia pois, on ollu oikeen ilo syöttää häntä kun ei oo sirkusta pöydän ääressä. Hän on suu ammollaan kuin linnunpoikanen :heart:

..eilen oli vuosipäivä.. Oli tasan vuosi siitä, kun kävin ekassa ultrassa jossa varmistui, että meille on tulossa vauva. Ja nyt se vuoden takainen plussaviiva on tuolla sängyssään aamunokosillaan :heart:

Ai nii-i, Ellen oppi Ruotsissa nukkumaan koko yön ilman yösyöntejä:) Ollaan nyt sit nukuttu öisin pelkällä tutin laittamisella jo reilut pari viikkoo. Ellen nukahtaa yleensä klo 21-21.30 ja nukkuu sit noin 10-11h putkeen:) Ekat yöt olin aivan ihmeissäni kun ei tarvinnu istua syöttämässä häntä vaan riitti, että laitoin tutin suuhun ja menin takas nukkumaan...
Oltiin kesälomalla liikkeellä asuntovaunun kans ja hyvin sujui. Ellen nukku automatkat oikeestaan kokonaan ja sit vieraissa paikoissa oli vaan kovin kiinnostunu uusista ihmisistä ja lampuista:) ...joillain vauvoilla luin jo olleen vierastamistakin...

Tämä nyt oli varsin omanapaista, mut en millään jaksa lukee 1,5kk sivuja ja kommentoida niitä! Mutta koetan tässä nyt skarpata kun oon enemmän kotona..


Aurinkoista kesäpäivää =)
Nanada ja Ellen 5kk+
 
Voi apua Tuiskunen! Ihan kauheeta tommonen, pelästytti varmasti todella pahasti! Mulla meni ihan kylmät väreet... :hug: Kyllä siinä vaan ittensä niin avuttomaksi tuntee kun pienellä on hätä, eikä pysty auttamaan. Onneksi tosiaan Axu puklasi kaiken ulos, ois varmaan raukalla ollut hirveät mahavaivat jos ois pysynyt sisällä.

Nanadalle onnittelut kokonaisista öistä! Täällä vähän sama meininki, pari yötä nukuttu n.21.30-08. Välistä herätään kyllä jo aikaisemminkin mut en oo sitten enää nukuttanut syömisen päälle. Toisaalta kiva kun ei tarvii "keskellä yötä" herätä mut toisaalta miettii että tuleeko pojalle tarpeeksi yöunta jos nukkuu vain esim.9 tunnin yöunet... No joo, kaipa se tulee päikkäreillä korjattua jos niin on...

Mulla ollut oikea tehoaamu; tehtiin pitkä aamulenkki, imuroin koko kämpän ja vaihdoin sänkyvaatteet ja nyt ne kuivuvat tuolla auringossa... Poika päikkäreillä ja nyt istun ansaitusti hetken koneella =) .

NAN:ia ei jostain syystä mee täälläkään enää niin paljon kuin ennen. Oiskohan tuo kiinteiden syöminen siihen sitte syynä. Vaikka en ees tarjoa sitä nania heti ruuan päälle, vaan vasta esim.20-30min päästä että ruoka ehtia "laskeutua". Pissaakaan ei enää tuu semmosia määriä, toisaalta miettii että saako tuo poika sitten tarpeeksi nesteitä.. Kun ei toiselle voi oikein väkisinkään tuputtaa.

Meillä 5kk neuvola vasta ens ke. Jäi väliin pojan sairastelun takia ja ens viikolla siis onkin jo "5,5kk nla".. =) Harmi vaan että oma "täti" on lomalla ja siellä on joku kesätyttö tuuraamassa. Ihan huimaa ajatella että poika on kohta jo puolivuotias!!! Aika menee ihan törkeän nopeesti. Toinen samanlainen aika niin saattaa jo kävellä ja jutella! :eek:

Kaurapuuroa ollaan maisteltu pieniä annoksia aamuisin, se vaan tuntuu todella tökkivän... Mulla on ihan sitä minuuttikaurahiutaletta ja veteen oon keittänyt. Joukkoon sitte NANia tai maissivelliä mut kun ei niin ei... Kamalaa kakomista ja naaman vääntelyä. Jatkan kuitenkin sitkeesti tarjoamista jos se joku kaunis päivä sitten kelpaiskin.

Nyt vielä FB vielä kun ehkä kerkii...

Kuulumisiin!
 
Tuiskunen, :hug: Ihan järkky kokemus, mäkin aivan järkytyin. Onneksi meni nopeasti ohi. :hug:

Jospi, :hug: :hug: :hug: Ei voi muuta kuin toivoa, että ne yöt alkaa parantua mahdollisimman pian.

Fiiu: onpas teilläkin "stressaavaa" varmasti tuo kiinteiden aloitus allergiariskin vuoksi.

JeJa: vautsi vau, mahtavaa! Onkos pinon nuorin ryömijä? :flower:

Mä en oikeastaan tiedä, että toivoisinko Gretan oppivan pian ryömimään vai ei. Kun toisaalta ois ihanaa, jos ei enää oisi niin turhautunut, toisaalta apua! Sitten pitää taas vahtia niin haukkana, että ei varmaan ehdi tehdä enää sitäkään vähää, mitä nyt.

Meillä välillä nukutaan 6,5 tuntia putkeen, välillä 4,5, jso nukkuu ekan pätkän nelisen tuntia, niin onneksi yleensä se toinen pätkä on sitten saman verran. Jos taas nukkuu melkein 7 tuntia, niin sitten loppuyö heräillään 2-3 tunnin välein. Mutta on nää yöty parantuneet nyt niiiiin paljon entiseen, etten valita.

Voi kun meillä oli ihana päivä eilen Braccianon järvellä. Kun Greta merestä ei tykännyt lainkaan, pelkäsi vettä, inhosi aurinkoa ja tuulikin sai itkemään, niin en osannut odottaa, että viihtyisi noin hyvin sen 7 tuntia, mikä siellä oltiin. Nukkui useammat torkutkin matkarattaissa, ja kyllä oli ihmeellistä se vesi, spläsh spläsh oli sitten päivän sana, kun oli oppinut jalalla loiskuttelemaan. Siis kun meillä ei ole enää pariin kk kylvetty, vain suihkussa on käyty, kun tuli se kylpypelko. Mutta pieni allas ja kelluvat vesilelut tekivät tehtävänsä :D

Ja oli ihanaa, kun sain rauhassa uida ja loiskutella vedessä itsekin, tuli ihan lomafiilis. Perjantaina aateltiin mennä uudelleen, tosin tänne on tulossa sellainen helleaalto (aamulla klo 7.30 lämpätila monin paikoin jo 30 pinnassa...), että saas nähdä kuinka viihtyy rannalla, päikkärit taitaa jäädä vähiin, jos on liian kuuma ja sitten ei ole kellään kivaa.

Joo, ja me oltiin miehen kanssa idiootteja ja ruvettiin laittaan meille aurinkorasvaa vasta 11 tienoilla. Oltiin punaisia kuin ravut, kun kotiin päästiin. Mä oon aina ollut hysteerinen aurinkorasvan suhteen, ja harvoin oon missään palanut, mutta nyt mä rasvasin vain Gretaa niin huolella, että oma selkä unohtui kokonaan :ashamed:

Tv. Lentis ja Greta 5kk :heart:
 

Yhteistyössä