Helmivauvat 2009 ~helmikuussa 09~

Moips!!

Pikaisesti neuvolakuulumisia 2vko 2 päivää:
Paino 2965 g (2625), pituus 49 cm (46). Py 35,8 (35). Ulkoilu saadaan aloittaa viikonloppuna!

Neuvolan jälkeen menin käymään pikaisesti kaupassa. Olin siis ekaa kertaa vauvan kans liikkeellä sitten synnytyksen, ja eiköhän joku valopää heti käynyt marisemaan, että "kaukalo on vaarallisessa paikassa", kun olin laskenut sen lattialle hetkeksi, että sain paprikan otettua. Voi kiesus, kyllä se kolmikiloinen vauva kaukalossaan sitten osaakin häiritä muuta maailmaa! :headwall: Muutenkin huonosti nukuttu yö takana (ensimmäinen sitä lajia tän kuopuksen kanssa), ja meinasin räjähtää. No, tokaisin vaan, että pakko se on kaupassa käydä. Miksei kukaan auo päätään niille matameille, jotka pysähtyy tunniksi pohtimaan mitä ottaisivat ja tukkivat samalla koko pienen kaupan käytävän... :kieh:

Kössi ja poikanen 2 vko+

 
Iltaa! :wave:

Täällä oli viime yö aika levoton!Tai oikeastaan alkuyö.Tisutella olis tarvinnu koko ajan tai sit ähistiin muuten vaan! :whistle: Mami oli aika väsyny aamulla! |O Onneksi mies on vielä kotona ja saan aamulla nukkua,kun hän hoitaa tota vilkasta esikkoa!
Mies onkin viel ens viikon kotona,mitenköhän arki lähtee rullaamaan kun jään noitten kahen kans kotio ilman miehen apua! :whistle: Hyvin se varmaan menee kun ei ota liikaa paineita siitä!

On se vaan jotenkin hassua että nyt se pikkanen on jo tossa vaiks laskettu aika on vasta maanantaina!

Nyt kahvin keittoon!

Tyyppien äippä ja Miro 2vko5vrk

:D
 
Heippa!

Jospa minäkin jotakin kuulumisia kirjoittelisin. :)

Neuvolassa käytiin eilen. Pojalla oli painoa 2965g ja pituutta melkein 49cm. :heart: Hyvin on kasvanut. Terkkari kun kävi kotikäynnillä viime keskiviikkona niin paino oli 2670g. Hyväihoinen poika on, vaikka nyt parin viikon iässä hieman ruvennut iho hilseilemään. Terkkari kuitenkin sanoi, että niin käy lähes jokaiselle parin viikon iässä.

Imetyksestä: Täällä ei suju. :ashamed: Maitoakin tulee niin olemattoman vähän. Ja kun sairaalassa jouduttiin antamaan tuttipullosta, kun mulla ei maito siellä noussu ja muutenkin olis pojalle pitäny antaa lisämaitoa, kun oli niin pienikokoinen niin tottui tuo ukkeli liikaa tuttipulloon. Hirveä stressi meinasi tulla tuosta imetyksestä, kun ei onnistu ja poika vaan itkee rinnalla, joten päätin, että imetän enää aamuisin (jos suinkin onnistuu) ja muuten annetaan korviketta. En aio ottaa asiasta stressiä, vaikka tosiaan niin meinasi jo käydä.

Mulle ei jäänyt synnytyksestä traumoja. Aika vähin kivuinkin selvisin, vaikka kyllähän ne synnytyssupparit melkoisia oli. Epiduraalin laitto ei onnistunut heti vaan lääkäri sähelsi jotakin ja ruiskautti puudutteet omalle naamalleen eka kerralla. :x Toka kerralla onnistui. Hyvin kuitenkin puudutti tuo epiduraali, joten siitäkään ei traumoja jäänyt.

Kössikenguru: Meilläpä näyttää vauvelit kasvavan melko samaa tahtia. :D

Ulkoilusta: Me ollaan käyty jo parina päivänä vaunuilemassa. :) Poika on oikein tyytyväisenä köllöttänyt vaunuissa eikä ole päästänyt ääntäkään. Itseäkin on virkistänyt kummasti, kun on päässyt ulkoilemaan. Nyt tosin on parin päivän ajan ollut sen verran huonot ilmat, että on pitäny pysyä sisällä. :|

Mulla tuntuu tuolla alavatsalla vieläkin semmoista lievää juilimista ja nipistelyä. Välillä tuossa keskellä ja välillä sivuilla... Terkkari kyllä sanoi, että on normaalia ja voi kestää niin kauan kuin jälkivuotokin kestää. Kävin kuitenkin varalta verikokeissa, jossa katsottiin tulehdusarvot ettei vaan kohtutulehdusta yritä. Arvot oli hyvät. Onko muilla vielä vastaavia tuntemuksia alavatsalla?

Tinttu & Poitsu 2 viikkoa 2 päivää :heart:
 
Tinttu Juu,älä ota stressiä tosta imetyksestä! :hug:
Mulla on kans tollasta nipistelyä ym.alavattal!Välillä sattuu oikein kunnolla,mutta menee onneks nopeesti ohi! :whistle:

Mä en käsitä miks olen jotenkin huolestuneempi tästä kakkosesta ku olin ekasta! :ashamed: Tuntuu että koko ajan mietin että onko hänel kaikki hyvin ja et osaanko olla hyvä äiti! :ashamed: En sit tiiä johtuuko se siitä että hän joutu sin tehol ekoiks päiviks!No,kai se täst!

Tyyppien äippä ja Miro 2vko5vrk
 
Hei vaan kaikille! Päätin tulla tänne vähän aktiivisemmin kirjoittelemaan, kun on kuitenkin ensimmäinen kyseseessä.. kiva lueskella muiden kokemuksia, kun nyt jo osui muutama omalle kohdalle =)

Täällä kaikki on suhtkoht (vitsi mikä sana :D) hyvin, bilirubiinit oli sairaalassa ollessa nousussa ja valopedilläkin pieni joutui vuorokauden olemaan. Ei meinannut millään syödä ja se herättely oli ihan kamalaa, kun toinen vaan oli ihan veltto ja nukkui. Kyllä siinä tuli kyyneleet silmiin monta kertaa ja iso huoli että toinen saisi syötyä. Onneksi valo vähän auttoi ja perjantaina päästiin kotiin. Silti olen vähän huolissaan tuosta syömisestä ja kovasta nukkumisesta :( Vaikka keltaisuuskin on jo vähän iholta hävinnyt niin silti välillä herättelen syömään, varmuuden vuoksi :ashamed:

Synnytyksestä ei jäänyt mitään traumoja, mutta ehkä siksi että mä en oikein muista siitä mitään :eek: Mieheltä eilen kyselin että miten se menikään, missä vaiheessa se kätilö niin ja niin sanoi ja mitä mä sanoin ja tein :LOL: No, sen muistan että olin huolissani miehestä, onko se syönyt ja käykö sillä aika pitkäksi... asiat siis tärkeysjärjestyksessä :D Mutta ilman miestä en olisi selvinnyt kyllä, oli hän todella ihana tuki sen reilun vuorokauden kun odoteltiin että jotain tapahtuisi. Ja sen jälkeenkin, tietysti.

Mä en ennen synnytystä kahtena yönä nukkunut kuin muutaman tunnin, ja sairaalassa sama juttu; en vain osaa nukkua niin vieraassa paikassa, en varsinkaan kun huonekaveri aina päivät pitkät puhui puhelimessa tai huokaili vauvaansa kun se vähänkin inahti tai muuten vaan valitti ihan koko ajan |O Että en saanut levättyä ja viimeiset päivät olin kyllä todella hermot kireillä. Nyt kun olen kotona niin en taas malta nukkua, on muka kaikkea puuhalitavaa niin paljon.

Meni vähän omaan napaan, mutta menköön tämän kerran. Huomenna tulee neuvolantäti tänne meille, saan purkaa huolia ja näkee onko paino noussut pienellä kuin paljon ja onko kaikki muutenkin hyvin. Siihen asti puren kyllä huulta ja olen huolissani. On se sen verran ihana pakkaus tuo vauva! En olisi uskonut, että noin ihana :heart:
 
Ai niin, ihana lukea että jollain muullakin on paikat ihan maidossa! :LOL: Eilen mies kävi hakemassa maidonkerääjän kaupasta, ja minä laitoin sen paikalleen ja otin pojan toiselle rinnalle. Ihmettelin sitten että miksi sitä maitoa valuu rintaliiveistä kylkeä pitkin, niin mies otti käyttöohjeen esille ja luki sieltä että: "aseta maidonkerääjä kaatoaukko ylöspäin". :ashamed:

Ja muutenkin tuota maitoa tuntuu että pitää koko ajan pumppailla pois, pakkaseen sitä keräilen ja mietin että tuleeko tuolle käyttöä edes. Vai väheneekö tämä ajan mittaan? Enhän mä voi edes liikkua missään kun koko ajan toimin kuin meijeri :eek:
 
Heippa!
PHOEPS: sun juttu pisti heti silmään.
Minä neuvoisin melkein olemaan pumppailematta, jos vaan suinkin selviät ilman. Eka viikko voi olla tosi täyden tuntuista. Joten paras valutella suihkussa ja vähän käsin. Mutta jos et halua oikeesti toimia meijerinä, niin älä turhaan pumppaa. Itse luovutin maitoa kahden ekan aikaan, kun sitä tuli niin mahottomasti. Nyt en aio luovuttaa, ja huomasin et ekan viikon jälkeen olo on ihan hyvä. Välillä meinaa pakkautua rinnat täyteen, mutta sitten herättelen tuota neitiä syömään.

(.) Meidän neiti on nyt siis jo 2vkoa ja 4pv vanha, ja minä täälä jo suurinpiirtein itken, että kohta se on jo kk vanha ja sit vuoden, ja sit 2v ja ja...yyyhh!
Syntymäpaino oli meillä sen 4040g ja kotiinlähtiessä 3750g. Viime maanantaina tekka kävi kotona, ja paino oli tasan saman verran, eli ei ollut noussut yhtään. Nyt sitten on huomis aamuna uusi mittaus. Se on jännä, et neiti syö ja maito ihan takuulla riittää, vaikka toisillekin. Harmittaa ihan, toiv huomenna on paino lähtenyt nousuun. Itsellä on ne 10kg hävinneet, ja 3kg enää jäljellä, että sitäkin vähän epäili, et syönkö mä..no takuulla syön!
Kauheeta stressiä ja sairasteluahan tässä on ollut.
(mononukleoosi, kylkimurtuma).ja kävinpä sitten viikko sitten vielä kaavinnassa sairaalassa! Että eihän tää mun huono tuuri synnytykseen loppunut. Synnytystarinanhan laitoinkin. Eli synnytys oli unelmien täyttymys, ja helppo kuin mikä. Muttta loppu meni plörinäksi ja vuosin 1,5l verta. Kaavintaan ei menty kuitenkaan (kun esikoisen aikaan siihen jouduttiin), vaan saatiin vuoto tyrehtyy lääkkeillä. Nyt kuitenkin sit jo viikon kotona oltuamme, mulla nousi kuume ja tuli hyytymiä...joten eikun sairaalaan :ashamed:

No mutta itse palkinto on aivan ihana :heart: Pikku kilpparini. Kaula rullalla ja mutkalla maailman suloisin :heart: Syö öisin noin kolmen-neljän tunnin välein. Päivällä useamminkin. Kun lasketttuaika täyttyi keskiviikkona, hän rupesi päivisinkin valvoskelemaan jopa 2h pätkiä. Siihen asti vaan raoteltiin silmiä hetki=) Kakkaa tulee ja tulee, vaippoja kuluu.

Kyllä tää vauva-arki on ihanaa.

Ahaa, isommat herää ja pyrkii syliin. Hellyyttä heilllekin siis.

palataan.

jaana ja Aino (jo) 18vrk
 
tyyppien äippä: Kiitos! :heart: Ja huojentavaa kuulla, että muillakin on noita alavatsan nipistelyjä. :)

jaana25: Hui, kun kuulostaa pelottavan suurelta määrältä tuo että oot vuotanu 1,5l verta. :eek: Onneksi vuoto saatiin tyrehtymään. :)

Poitsu on on tänään pulautellut melko paljon... Tai ei nyt hirveen monta kertaa, mutta aika paljon kerrallaan. :( Kait se on normaalia. Nyt nukkuu tuossa äp:n laatikossa tyytyväisenä ja niiiiin suloisena. :heart:

Tinttu & Poika 2 viikkoa ja 3 päivää :heart:
 
höh mun teksti on hävinny täältä johonkin |O

kun piti kysellä jälkisupistuksista muutaman ekan päivän ajalta. Oliko paljon ja kipeitä? Vieläkö nuo teidän mahanippailut olis niitä? Mä kauhulla niitä oottelen, esikoisesta sain vielä jotain pilleriä voimistamaan kohdun supistumista ja koko osastolla olo ajan oli hirmu menkkakivut päällä...not nice..voi ku pääsis nyt vähemmällä.

labello ja vielä masussa asustava myttynen 40+1
 
sleeping
Hei

Poika on tänään tasan 3 viikkoa vanha! :heart: Neuvolassa käytiin ja painoa tullut hienosti lisää. Poika painaa tällä hetkellä n. 3,8 kiloa. En tarkkaa painoa muista enkä jaksa käydä neuvolakorttia hakemassa. Pituus oli n. 50,5 cm. Oli tosi vaikea mitata kun poika pisti lujasti hanttiin.

Imetys sujuu tosi hyvin. En ole antanut kertaakaan korviketta ja toivon mukaan pystyn imettämään täysimetyksenä ainakin sinne neljään kuukauteen asti. Yritän kuitenkin olla ottamatta stressiä asiasta. En muista tarkkaan miten kahden muun pojan imetys meni, oli ainakin joitakin rintaraivareita, mutta ne taisi tulla myöhemmin. Nyt ainakin paino nousee hyvin omalla maidolla ja olen todella iloinen asiasta! :heart:

Yöt on aika vaikeita. Toissayönä halusi maitoa kahden tunnin välein ja ähki muun ajan. kamalat mahavaivat :( Viime yönä itkeskeli ja nousin monen monta kertaa laittaa tuttia suuhun. Maidon juonnin jälkeen sattui mahaan... Päivällä nuo masuvaivat eivät ole noin pahoja, vaikka toki ähkii ja itkeskelee masuansa päivisinkin. Välillä tuntuu, ettei haluaisi nukkua öisin omassa sängyssä, vaikka päivät menee siellä ihan hyvin. Ottaisin niin mielelläni pikkuisen viereeni nukkumaan, mutta mies ei suostu siihen!!!!! Liian vaarallista. Olen antanut muutaman kerran pojalle Rela-tippoja, mutta ei näytä auttavan. Seuraavaksi kokeilen antaa neuvolan ohjeiden mukaan cuplatonia. Täytyisi päästä jo tänään käymään apteekissa.

Nyt pojan masuun taas sattuu. Täytyy mennä.

Ai niin, saatiin tänään varattua pappi ja ristiäiset pidetään meillä kotona lauantaina 28.2. Ristiäisiä pitäisi siis ruveta suunnittelemaan ja kutsukortteja tekemään.

niin, sekin vielä, että meidänkin poika on ruvennut pulauttelemaan aika paljon. Tänään neuvolassakin tuli kahden pulautukset ja neuvolatäti sanoi, että on ihan normaalia, kun se paino kuitenkin nousee pulautuksista huolimatta.
 
:wave: Pikaisesti kurkkaamassa tätä pinoa. Poitsu on huomenna viikonikäinen. Hieman ilmavaivoja, muuten tosi rauhallinen. Tosin kiljuu kuin tytöt (nostaa kädetkin tohon ylös sivulle) kun on nälkä tai ei meinaa rinnasta imeminen onnistua.

Esikoisen kanssa on vähän hankalaa, tai purkaa kaiken minuun. Eilen iski totaalinen hermoromahdus illalla kun tuli paha mieli huudettuani hänelle. Vauvaa kohtaa käyttäytyy onneksi tosi ihanasti. Tänään menee hoitoon mummolle niin saa täällä rauhoittua ja huilia rauhassa. Mieskin harmittavasti joutuu olemaan tämänviikon poissa mutta onneksi on vierailijoita tulossa paljon loppuviikoksi niin ei yksin joudu olemaan.

Sitkeä yskä ja kurkkukipu vaivannut pari viikkoa. Yskä jäi flunssasta ja paheni sairaalassa, luultavasti ilmastoinnin takia. Toivottavasti menee ohi kun yöt tulee nukuttua niin huonosti yskiessä.

Pahoittelut olojen purkamisesta....

Mutta olen kyllä niin onnellinen pikku poitsusta! Ihana lähtä vaateostoksille kun ei reppanaa viitsi isosiskon pinkkeihin unelmiin pukea :)

Nyt herättelemään tuhisijaa ruokailemaan... Ihanaa vauva-arkea kaikille!
 
Moi

Meillä vietetään ristiäisiä 28.2. Nimi pysyköön siihen asti salassa ;)

Tuosta painon noususta myös me olimme huolissamme mutta eipä tarvii olla enään, poika painoi syntyessään 2320g (laski sairaalassa 2180g) ja nyt 3vko ja 5pv ikää niin painoa on jo 3350g!! :D
Meille annettiin lupa mennä jo ulos kun poika oli hiukan reilu viikon ikäinen ja painoa 2480g, Aluksi oli puhetta neuvolan kanssa että sitten kun 3kg tulee täyteen, mutta kun tuo paino nousi niin hienosti niin saimme aloittaa jo aikasemmin.

Meillä mennään korvikkeella 2/3 syötöistä.. kun ei tuo imettäminen oikein ottanut onnistuakseen, nyt kun pumppaan maitoa niin ei maitokaan enään nouse kunnolla.

Joku puhui hereillä olosta? Meillä poika on hereillä päivässä n.4tuntia (30min-1,5tunnin jaksoissa) =)

Nyt lähdemme vaunuttelemaan.. ihana päivä :heart:

Kismet ja "Vili" (3vko ja 5pv)
 
Moikka!
Täällä nyt vähän hermoillaan....vauva ei oo oikeastaan ollenkaan sillai kunnolla hereillä ja siitä nyt sit ollaan huolissaan! :ashamed: Tätä on jatkunu eilisestä asti!Hän herää kyl 2-3h välein syömään,mutta ei esim.avaa olleenkaan silmiä!On kyllä hereillä sen aikaa että vaihdetaan vaippa,mutta nukahtaa sen jälkeen melkeen heti! :ashamed:
En nyt sit tiiä mitä tehä....huomenna on onneksi neuvola!Onko muilla näin tai onko jotain vinkkejä?
Tulee tässä pian tippa linssiin kun ei tiiä onko vaavilla kaikki hyvin! :snotty:

Tyyppien äippä ja Miro 3vko1 päivä :heart:
 
tyypin äippä meillä poitsu oli tuossa muutama päivä sitten ihan samanlainen, pari päivää oikeastaan nukku vaan.. nyt taas on hereillä pidempiä jaksoja. En usko että on syytä huoleen :) Olihan vaaveilla masussakin välillä hiljaisempia päiviä ;) Joten eiköhän se sinunkin poitsu jo huomena jaksa taas seurustella :)
 
Moikkis!

Meillä on ollut tänään aika erilainen päivä kans. Yleensä poika on nukkunut aamupäivällä reilummin ja sit iltapäivällä vaunuillessa myös, mut tänään ei ole nukkunut aamukymmenen jälkeen kun lyhyitä torkkuja sylissä ja vaunutellessakin kuului pieniä ääniä. Ja ei oltu edes pitkään liikkeellä, vaan n. puoli tuntia kun haettiin keskimmäinen tarhasta! Äsken tultiin kotiin ja jätin poikasen kokeeksi ulko-oven eteen vaunuihin - ei mennyt kuin minuutti niin jouduin jo ottamaan kopan sisään. Nyt kuitenkin nukkuu lattialla kopassaan, saas nähdä koska joudun ottamaan taas tissille... En uskalla edes kahvia alkaa keittää... :LOL:

Labello: Oli joo jälkisupistuksia, mut pyysin niihin kipulääkkeitä heti osastolle tultuamme ja vetelinkin sitten vuoronperään panadolia ja burana 600:ia. Parin vuorokauden jälkeen uskalsin lopettaa lääkkeet ja sit ei enää mitään tuntunutkaan. Jotkut sanovat, että särkylääkkeet menevät maitoon, mutta eipä kai niitä annettais jos kovin vaarallisia olisivat, joten mieluummin lääkkeet kuin kärvistely.

Tinttu: Joo aika identtistä tahtia vaikuttavat nuo meidän pojat kasvavan. :) Meilläkin muuten pulautellaan välillä isoja satseja.

Phoebs: Et ole suinkaan ainoa, jolle on käynyt tuo kämmi maidonkerääjien kans. :D Liian monimutkaista..haha. Tosin nyt tän kolmosen kanssa on saaneet jäädä kerääjät kaappiin. Suosittelisin myös vaikka vähän kerrallaan vähentämään pumppailua. Mä en ole nyt jaksanut pumpata paria kertaa enempää, vaan juurikin suihkussa vähän lypsänyt jos on tuntunut liian täydeltä. Äidinmaito säilyy pakkasessa 3 kk, joten käyttöäkään ei välttämättä tule. Toisaalta nyt kun ei pumppaa, niin en saa myöskään pumpatessa enää herumaan mitään. Eli jos esim. haluaisin jättää vaavelon hoitoon n. puolen vuoden ikäisenä, niin se ei onnistu ilman korviketta, siis ainakaan syöttöväliä pidempi aika.

Pissaako muuten pojat enemmän kuin tytöt? Luulin, että on legendaa, mutta eipä taida. Poikaa ei nimittäin pidä edes Pampers koko yötä kuivana, Liberosta nyt puhumattakaan, sitä en koskaan edes laita kuin pariksi tunniksi päivisin. Tytöistä ei näitä ongelmia ollut, liberot tosin ei sopineet heillekään. No, ehkä mun piti tämäkin kokea...nimim. onneksi vasta vain kahdet pisut päälleen saanut. :LOL:

Kössi ja megapissaaja-poikanen huomenna 3 vko :heart:
 
Labello: on ollut aika kipeitäkin jälkisupistuksia, varsinkin heti imettämisen jälkeen tai sen aikana. Meillä tuolla sairaalassa kätilö sanoi sellaista, että mitä useampi lapsi synnyttäneellä on, niin sitä pahempia ne jälkisupistukset on. Itse en siihen osaa ottaa kantaa, kun ensimmäisestä lapsesta on kyse.

Osaattekos antaa hyviä vinkkejä miten saada imetys sujumaan istuma-asennossa? Mä en kertakaikkiaan saa sitä onnistumaan mitenkään ja kun maitoa tulee ihan hyvin, niin se sitten lähinnä vuotaa pojan naamalle :ashamed: Oikeaa sähellystä! Onneks sentään kyljellään maaten se imetys onnistuu, että saa pikkumiehelle ravintoa ilman lypsyjä / korvikkeita.

En osaa sanoa tuohon et pissaako pojat useammin tai enemmän kuin tytöt, mutta meidän poju on kyllä sellaisen pissaviskuri! Oikeasti aina on vaippa märkänä ja lisäksi vähintään pari-kolme kertaa päivässä pissataan vielä tuohon hoitoalustalle. Mikäs sen mukavampaa :D

Niisku ja pikkumies 18 vrk :heart:
 
Nyt illalla poika on onneksi ollut jonkun verran hereillä,eli olin vaan liian huolestunut! :whistle: Kiitos kismet7lohduttelusta,tuli heti parempi olo! :hug: Sori muuten kun olen unohtanut vastata sulle kun laitoit täsä kerran yv:tä! :whistle: Olis kiva tavata täs joku kerta!

Labello Esikosta mul oli aikamoisia jälkisupistuksia,varsinkin kun imetin.Nyt niitä ei oo ollu oikeastaan pali yhtään!Noi mun alamahanippailut on mun mielest jotain muuta. Toivotaan että sul ei tuu niit nyt!

Niiskunenä-78 Onko sul jotain isoa hyvää tyynyä,millä vois tukea vauvaa ja omaa kättä?Mä aina pönkkään käden ja vauvan al sellasen jättityynyn. Sori,en osaa paremmin auttaa!

Huomen tulee pappi juttelemaan ristiäisist,mitkä on sunnuntaina ja päiväl olis neuvola.Toivottavavasti vaavi on kasvanu hyvin!

Jaahas,nyt antamaan poitsulle maitoa ja sit tekemään ystävänpäiväkortit valmiiks!

:wave:

Tyyppien äippä ja Miro 3vko ja 1päivä!
 
Vimeksi paino ei ollut vaavila noussut eli oli 3750g. Nyt onneksi maanantaina oli meilläkin sit paino noussut 400g viikossa, eli neiti painoi jo 4170g, huh kaikesta sitä pitääkin olla huolissaan.

LABELLO: Jälkisupistukset senkun vaan pahenee mitä useammin synnyttää, näin mulla ainakin. Nytkin synnytyksestä jo tosiaan tasan 3 viikkoa, ja vieläkin välillä tuntuu hiukan.

jaana ja aino tasan 3vkoa (ja nyt soittamaan ristiäisaikaa)
 
kurkkaamassa :wave:
vielä viikonpäivät, ennenkuin tänne siirtyminen ajankohtaista. :p

Kiva lukea vauva-arjesta jo etukäteen, esikon syntymästä kun on se 11v. niin on muistikuvat jo hiukan hataria.. :D

enkeleitä kaikille pikkuisille matkaan ja äideille jaksamisia!

tatuka+masupeikko 39+1
 
Kyssäri: Vaihdatteko te yöllä joka syötön aikaan vauvalle vaipan? Meillä vaihdetaan, vaikka just luin ettei välttämättä tarttis joka kerta.

Mulla on alkanu vähentymään ne alavatsan nipistelyt. :) Ei ne mulla ainakaan ollu jälkisupistuksia tai ainakin musta tuntuu, etteivät olleet.

Kismet7: "Mukava" kuulla, etten oo ainut jolla ei ottanut onnistuakseen imetys. Mä imetän (tai yritän) enää aamuisin ja siihen se jää. Välillä iskee hirvee stressi asiasta, mutta minkäs teet, kun ei maitoa juuri tule. :ashamed:

Meillä olis kastajaiset 15. maaliskuuta. En ajatellu pitää kiirettä asian kanssa, joten siksi vasta noin myöhään pidämme ne. Me pidetään ihan kotikastajaiset ja vieraita tulee alle 15.

Tinttu & Poitsu 2 viikkoa, 6 päivää
 
Heippa!
Meillä vauvaelämä alkanut sujumaan hyvin, hyvin tyytyväinen vauva on. Syö ja nukkuu, itkua ei ole juuri kuulunut kuin vähän pyllyn pesulla.

TINTTU: Mä vaihdan yölläkin sen vaipan melkolailla joka kerta kun näkyy olevan just yöllä joka vaipassa jonkin näkönen kakka.

Neuvolantäti kävi maanantaina kotona kattoon vauvaa ja sillon oli ikää sen 5vrk painoa oli 3660g ja sairaalasta kotiin lähtöpaino oli 3550g eli hyvin oli kasvanut. Rintamaidolla mennään toivottavasti sinne n 5 kk asti...
Napavarsi irtosi vauvelilta jo eilen eli 6 vrk:n ikäsenä, sittten vois mennäkkin muutaman päivän sisään pesulle =)
Mä oottelen vauvauutisia mun pikkuveljeltä, ovat olleet synnytyssalissa jo päivästä asti, tulee serkuille viikko ikäeroa, jännittää kovasti.
Sit eiku nukkumaan hetkeks ku vielä ehtii, tietenkin just ku pääsee uneen on toinen ruokaa vailla :heart:
karvis ja vaavi 1 viikko :wave:
 
tyyppien äippä Poitsu sitten "piristyi" hyvä hyvä =)
Eikös teillä tänään ollut neuvola? Paljonko Mirolle oli tullut painoa? Mitä muuta siel katottiin?
Meille tulee perjantaina lastenneuvola täti tänne kotiin (ekal kerral kävi äitiysneuvolan täti) joten uskoisin ettei ainakaan mtn pituutta katsota jne.. :/
Todellakin olis kiva tavata joku päivä, pojillakin kun on vaan muutama päivä ikäeroa :heart:

Tinttu Vaikka tuo harmittaakin ettei pysty omaa äidinmaitoa joka syötöllä antamaan, saatikka imettämään, niin päätin etten siitä ota mitään stressiä. Ihan yhtä hyviä äitejä ollaan vaikka korviketta joudutaankin antamaan :hug:
Mitä korviketta muuten käytätte? Jauhetta vai valmista?
Meillä on tuttelin ihan perus valmis korvike, ja hyvin on näyttäny masussa pysyvän.. kai??
Oon puolittanut välillä niin että 50ml äidinmaitoa ja 50ml korviketta.
Tiedä sitten johtuuko siitä mutta pojalla alkanut kovat masuvaivat. Haettiin rela-tippoja ja disflafyliä ja jo parin päivän käytön jälkeen on ihan selkeesti masuvaivat helpottanut, Toki tähän lisäks pieru jumppaa :)

Vaihdan poitsun vaipan öisin jos on kakkaa tai jos vaippa on todella täynnä pissaa.. muutoin en öisin vaihda. hyvin on peppu näyttäny kestävän.

kismet ja "vili" 3vko ja 6pv
 
Lueskeltu läpi :)

Mä en vaihda vaipaa vauvalle yöllä, toki on aamulla täysi vaippa, mutta iho on pysynyt hyvänä. Se vihreä kakka kesti vain kolome-neljä päivää, tuntuu että masuvaivatkin ovat vähentyneet. vauva saa korviketta 1-2dl/pv, yöllä suurimman osan. Päivisin hän on aika usein rinnalla mutta mulla on ollut nyt aikaa siihen. Illalla asia on eri, esikoinen haluaa paljon huomiota ja yhteisiä touhuja. vauvaan on suhtautunut jo kivasti. Sain eilen kipsinkin pois jalasta, hyvä mieli! Pian saamme aloitta ulkoilut, jee!

Minni ja Ulpu, 5 ja puol viikkoa!

 

Yhteistyössä