Helmivauvat 2009 ~helmikuussa 09~

Kismet7 Joo,tänään oli neuvola!Mirolle oli tullu tosi hyvin painoa,paino nyt 4044g!Pituus 53cm. Pipoa ei mitattu(vähän ihme juttu!)Sit hän katto pojan navan ja juteltiin niitä näitä!

Nyt pojalla ilmeisesti silmätulehdus! :ashamed: Silmä rähmii tosi paljon!Putsattiin sitä äsken keitetyllä vedellä.Täytyy aamulla soitella neuvolaan ja ehkä lääkäriin!Toivottavasti ei tartu tohon esikkoon! :whistle:

Musta tuli tänään täti! :D Sisko sai pienen tytön! :heart: Hänellä oli laskettu aika 3.2,joten hiukan meni yli!

vaipan vaihdosta Vaihdan yöllä vaippaa,jos siellä on kakkaa,muuten en!

MinniG Hyvä että sait kipsin pois!! =)

Nyt syömään ja sit nukkumaan! :wave:

Tyyppien äippä ja Miro 3vko2päivää! :heart:
 
Heippa! :wave:

Vaavin silmä on hiukan parempi nyt,hoidetaan sitä nyt ainakin tää päivä ihan kotikonstein,eli putsataan sil keitetyl vedel!

Mä en kestä näitä hormooneita! :kieh: Oon ohan älyttömän kiukkunen koko ajan! :whistle: Onko muilla samanlaista? Toivottavasti tää tasaantuu pian!

Tyyppien äippä ja Miro 3vko 3päivää! :heart:
 
Huomenta!

Meillä esiteltiin eilen illalla tutti. :attn: En nyt sit tiedä, oliko hyvä vai huono juttu. Mutta ajattelin, että kun on noita isompien harrastusvientejä ym. ohjelmaa, niin aina ei heti pysty kuitenkaan kaivamaan tissiä esiin. Että jos se tutti jeesais siinä. Kakkonen ei huolinut tuttia lainkaan ja eipä tuo lussutin näytä vielä suurta vaikutusta tekevän pikkumieheenkään. Kyllä se sitä hetkisen syö, toisin kun kakkosneiti, joka sylkäisi aina tutin välittömästi pois. Nukahtamistilanteista/yöunista olen tosin ajatellut pitää tutin kaukana, koska tällä hetkellä poika nukahtaa itsekseen rauhallisesti, itkemättä uneen, ei tarvi siihen edes rintaa. Pysyispä asiat noin. :heart:

Öisin en vaihda vaippaa ja seurauksena onkin ollut perhepetimme kastuminen muutamaan otteeseen... Mut kun ei millään jaksais nousta. :ashamed: Iho poitsulla on hyvä, että sen vuoksi ei tarvitse.

Hormoneista: Mulla on päinvastoin kuin Tyyppien äipällä. Ihan euforinen olo suunnilleen koko ajan. Olen vaan tosi tyytis elämään tällä hetkellä. Töissäkin kerkesin olemaan 5 v. tässä välissä, ei ole yhtään kaipuuta sinnekään. Nyt kun noi kaksi pienellä ikäerolla syntynyttä edellistä on isompia, niin sitä osaa arvostaa kovasti tätä vauva-arkea yhden kanssa. Esikoinen ja kakkonen kun syntyi, olin parinkympin puolivälissä, ja koko ajan tuntui olevan kiire johonkin. Kiire, että lapset kasvaa ja kehittyy, kiire että pääsee töihin toteuttamaan itseään... Nyt ei ole kiire mihinkään ja kotiympyrät tuntuvat oikein sopivilta ja riittäviltä. =) Kaipa olen sit jotenkin seestynyt tässä vuosien varrella. :D

Kössi ja poikanen 3 vko+päivä
 
Tyyppien äippä: mä kokeilin jotain virityksiä niistä tyynyistä tuohon istualtaan imetykseen ja sain jotenkin asiaa sujumaan :) Kiitos tsempityksestä! Ihan sellainen varma olo mulla ei ole tuon asennon kanssa, mutta eiköhän se tuosta ala sujua.

Vatsavaivoista, meillä kärsitään myös niistä. Ei poika nyt niinkään itke niiden takia mutta vääntelehtii pää punaisena miltei jatkuvasti. Ostettiin niitä Rela-tippoja myöskin mutta vielä en osaa sanoa onko niistä ollut apua. Ja meillä on kanssa tahtina se, että päivällä ei niinkään vatsavaivat haittaa, mutta öisin niitä on enemmän. Tai sitten se toki voi olla myös sitä, että vauva on tyytymätön kun joutuu nukkumaan yksin. Tai voisi sanoa et yrittää nukkua :snotty:

Meillä oli eilen taas neuvola ja pikkumies on kasvanut ihan hyvin taas, eli sellaista 50 g/päivä tahtia. Enää ei tarvitsisi herätellä syömään ja voidaan mennä hänen tarpeen mukaan. Seuraavan kerran onkin sitten neuvola vasta parin viikon päästä.

Mä olen onnistunut saamaan itselleni kamalan lenssun :kieh: Kuumetta on tänään ollut 38C ja ääni on kadonnut kokonaan. Lisäksi oikealla alavatsalla tuntuu kipua. Tänään pääsinkin siitä lääkäriin ja epäilevät virtsatietulehdusta. Tulokset saan iltapäivällä. Tavallaan toivon, että olisi se, koska nuo alavatsakivut on aika ikäviä varsinkin kun ei tiedä mistä ne johtuu. Mites muuten, onko kellään muulla tullut synnytyksen jälkeen virtsankarkailuongelmia? Mulla tuntuu vähän olevan niitä ja olisi kiva tietää menevätkö ne itsekseen ohi vai kuinka. Ärsyttää nämä kaikki synnytyksen jälkeiset oireet!! Ekaks tuli sormenpään kokoinen patti vasempaan kainaloon (liittyy kuitenkin imetykseen ja onkin osittain jo sulanut pois), sitten alkoi oireilemaan peräpukamat (ja ne on sitten ihan järkyn kipeät) ja sitten vielä tää virtsankarkailu. Ou jee, hehkeä ja seksikäs olo :LOL: :LOL:
 
Moimoi!

Yritän päästä juttuihin mukaan kunhan ehdin....meidän vauvelille pukkas nuhan ja huomenna nlatätsy tulee punnitsemaan vauvan kun ei paino oo noussut tarpeeksi...käski tuputtaa maitoa mutta kun toinen ei syö kuin silloin kun on nälkä ja nukkuu muun ajan :headwall: enkä väkisin kyllä syöttele...syö kuitenkin 2-3,5 tunnin välein..onko muilla ollut samaa?

Jälkisupistuksia oli mullakin ja aivan hirveitä, sopis kuvaan se, että pahenee joka kerta (tämä siis viides lapsi)-jännää oli, että sairaalassa tuli muutama supistus ja uudelleen kotona kun vauva oli noin viikon vanha :eek: yölläkin heräsin kipuun ja lääke oli haettava...

Meillä myös ristiäiset 28.2!=)

Nyt ruuanlaittoon!! :wave:

T:Möökö ja muruli 11vrk :heart:
 
Heip! Ekaa kertaa tällä puolella :wave:
Vuorokausi ollaan oltu kotosalla. Neiti on kohta 3 vrk, ja vielä ihmetellään ja katsellaan, että kukas se meille oikein muutti. Onneksi pikkuinen on nukkunut lähes koko ajan, niin on ollut aikaa esikoiselle.

Tytsy on melko temperamenttinen. Etenkin ruoasta tarkka. Heti heräämisen jälkeen on saatava ruokaa, muuten menee HERMO! Vähän ilmavaivoja on, muuten ei harmeja ole ollut. Eka yökin kotona meni paljon paremmin kuin olisin osannut kuvitella. Esikoinen ei häiriintynyt äänistä ja vauva nukkui hyvin, kunhan saatiin illalla unille. En nyt vielä kehu, mutta alku näyttää hyvälle. Esikoisen kanssa oli aikanaan paljon hankalampaa. Ihan varmaan tulen kohta valittamaan hankaluuksia, mutta nyt on ihan positiivinen olo. Esimakua tulevasta oli kyllä jo tänään, kun isi päätti jatkaa uniaan aamulla ja olin 1,5 tuntia lasten ja koiran kanssa. Just kiersi ilma vatsassa vauvalla ja vaati liikaa huomiota, kun esikoinen olisi sitä tarvinnut. Ja koira siinä seassa ihmettelemässä vauvaa. Joku ekstrakäsi voisi olla tervetullut.

Tuttia ollaan kokeiltu mekin. Että saisi tarvittaessa vauvan sillä tyytyväiseksi jos on esikoisen kanssa kiireitä. Nukkumisjuttuihin en sitä haluaisi sekoittaa, niin ku Kössikin tuumasi. Olen kokeillut sitäkin ja enemmän siitä tuntuu olevan haittaa. Tuttia saisi tunkea jatkuvasti suuhun takaisin kun herää kun se putoaa. Paremmin nukkuu ilman. Ja mäkin toivon, että sänkyyn nukahtaminen pysyy yhtä helppona jatkossa. Vielä varmaan ihan liian varhaista sanoa yhtään mitään. Mutta taas - esikoinen ei nukahtanut ihan pikkuvauvana kuin tissille, joten helpommalta vaikuttaa siinäkin suhteessa.

Nyt leikkimään esikoisen kanssa, kun vauva taas nukkuu.


Matma ja Viltsu 3 vrk
 
Päivää! :wave:

Täällä eka tosi rikkonainen yö takana! :whistle: Vaavi kärsi aikamoisista vattavaivoista melkeen koko yön! |O Nyt hän sit nukkuu tosi rauhallisesti! Johtuukohan ne vattavaivat jostain mitä mä söin!Esikon kohalla ei tarvinu kattella et mitä söi,saas nähä tarviiko nyt olla tarkempi!

Taidan mennä ny päikyil,kun molemmat pojat nukkuu!

Tyyppien äippä ja Miro 3vko ja 4vrk :heart:
 
Tulin taas purkamaan tuntoja tänne!!
Poika ei oo tänään ollu hereillä ku ehkä n.5min! :ashamed: Hän kyllä herää syömään ja ähisee kun vaihdetaan vaippaa,mutta ei ole sillai oikeesti hereillä! :ashamed: Silmät ei vaan pysy auki!Kyllä tässä vaan huolestuu!Toivottavasti hän täsä viel piristyy!

 
:heart: Ihanaa ystävänpäivää kaikille! :heart:

Nyt pakataan tavarat ja lähetään mummulaan!Huomenna ristiäiset siellä!! :wave:

Tyyppien äippä ja Miro 3vko 5vrk

Ps.Miro oli eilen illalla taas onneksi pikkasen virkusempi!Taitaa olla iltavirkku!! :D
 
minniG meidän facebook ryhmään helmivauvat2009 pääsee kun laitat YV.nä nimesi mina78:lle Tai voit varmaan huudella hälle facebookinkin kautta,mutta muista mainita et oot minniG, se on nimittäin suljettu ryhmä vain meille pinolaisille B)
 
Vauvan unisuutta ihmettelen minäkin. Onhan tuolla ikää vasta muutama päivä, mutta onko tuo ihan normaalia, että nukkuu vaan? Syö välillä ja uni vaan jatkuu. Tunnin verran oli aamulla hereillä. Tyyppien äippä ainakin pohti samaa. Kivahan se on, että on ainakin aikaa esikoiselle, mutta tää on niin outoa, kun esikoinen nukkui tosi vähän aikoinaan. Mutta kertokaas, kun ei ole aiemmin tarvinnut tällaista miettiä - että jos nukkuu "liikaa", niin onko siis vaara että on keltaisuutta tms.?

Aamulla puklu oli vähän veren sekaista. Sekin vähän huolestutti, vaikka uskon, että se veri oli kyllä musta peräisin. Vähän ruvella nuo rinnanpäät, kun neiti tykkäisi imeä suu aika supussa. Aluksi voi vielä ottaa kunnon imuotteen, mutta irrottaa sitä vähitellen. Toivottavasti pian helppaisi.

On tuo vauva vaan ihana! :heart:

Matma ja Viltsu 4 vrk
 
Vauvan unisuudessa on meillä ainakin ollut paljon eroja ihan päivän mukaan. Ihan ekoina päivinä kotona vauva ei oikein muuta tehnyt kuin nukkui ja söi, ei ollut hereillä ollenkaan muina aikoina. Parin viikon iässä sitten on alkanut valvoa jopa syöttöjen välisen ajan, joskus useampiakin päivässä. Eli eiköhän tuo unisuus ole ihan normaalia mistä Matma ja tyyppien äippä kirjoitteli. Oikeastaan se antaa mahdollisuuden sellaiseen pehmeään laskuun uuden tulokkaan kanssa, kun toinen on miltei koko ajan taju kankaalla :D

Täällä ollaan oikein kunnon räkätaudissa. :x Ei ole kyllä kivaa kun nenä vuotaa solkenaan ja yrittää hieman suojella tuota vauvaakin siltä limalta :snotty: Ja kun muutenkin on aika väsynyt niin ei tää oma olo auta asiaa lainkaan.
 
On varmaan ihan totta, mitä Niiskunenä kirjoitti. Mulla tuo vertailupohja aiheuttaa sen, että vauvan nukkuminen hämmentää. Esikoinen nukkui tosi vähän - oli tosi hankala saada se nukkumaan jopa synnärillä. Nyt oon ihan ihmeissäni kun tämä on, niin kuin vauvojen kuuluukin... Ainakin toistaiseksi...
 
Heipä hei kaikille! Täällä ensi kertaa :) ihanaa että pääsin tälle puolelle. Yllätyksenä tosiaan tuli että jo nyt olen täällä, kun laksettuaikakin on vasta tänään. =)

Meillä arki lähtenyt hyvin sujumaan. Vauva nukkuu, syö ja kakkii (toosi paljon :D )... Meilläkään ei juuri valveilla olla, uni maistuu siis hyvin. Tissille usein nukahtaa, mutta vasta kun on massu täysi. Tissit on tosiaan kuin mitkäkin Pamela Andersonit :LOL: maitoa siis riittää...

Meillä oli pakko ottaa huvitutti jo sairaalassa ollessa käyttöön. Söi paljon käsiään ja suosittelivat sitä sitten. Nyt toisinaan nukahtaa se suussa, mutta olen aina sen sitten ottanut pois.

Liitoskivut tullu takasin ja eppari haava vähän kipeä...johtunee luultavasti siitä että kotona liikkuu ja istuu enemmän kuin sairaalassa ollessa. No jospa se tästä.

Nyt taas haistelemaan tuota meidän suloista prinsessaa :heart: on se niin suloinen.

Jospi ja Henni 4vrk

Hyvää ystävänpäivää kaikille :flower:
 
Kismet7: Totta, ihan yhtä hyviä äitejä me ollaan ku muutkin, vaikkei pystytä pelkkää äidinmaitoa vauvoillemme antamaan. =) Me käytetään valmista NAN-korviketta. Yksinkertaisempaa kuin jauheen kanssa pelautuminen.

Meilläkin ukkeli nukkui ekan viikon aikana melkein kokoajan. Nyt on alkanut olemaan selvästi pidempään hereillä. En ole kellosta aikaa katsonut, mutta varmaan parikin tuntia saattaa hereillä olla silloin tällöin. =)

Mekin otettiin tutti käyttöön jo sairaalassa. Musta se ei oo yhtään huono juttu. :) Onhan siinä toki oma hommansa, kun sitten joskus pitää poika siitä vieroittaa, mutta se on sen ajan murhe. Nyt se on monestikin hyvä rauhoituskeino, kun oikein itkettää. Yöllä emme tuttia käytä.

Onko muilla esiintyny päänsärkyä? Mulla on ollu semmosta lievää jomotusta melko monena päivänä... On kyllä hartiatkin jumissa, joten johtuiskohan siitä. Varmaan sitä itteään pitää jotenkin jännityksessä aina kun syöttää poikaa.

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!!

Tinttu & Poika 3vko 2pvä
 
Moikka moi!

Korkkaan osaltani tänkin pinon :)

Meillä lähteny arki rullaamaan ihan kivasti, vauva nukkuu ja syö :D Jaksaa tuo ukko olla hereillä välillä parikin tuntia ja kerran päivässä (tietysti päivällä eikä yöllä ) nukkuu reilun 4 tunnin pätkän. Eilen ja tänään on vähän kitissyt, ilmeisesti mahaansa :( täytyy pari pvää kattoa miten tuo kitinä jatkuu, sit vois ainakin niitä Rela-tippoja kokeilla. Itse kyllä otan päivittäin maitohappobakteereja, kai sen pitäis vähän maidon välityksellä mennä pikkusellekin?

Maitoa onneks tulee hyvin, eilen kävi neuvolan täti ja kuunteli kun poika oikein hotki ateriansa :D
Paino oli noussu hyvin, maanantaina sairaalasta lähtöpaino oli 4660g ja eilen oli jo 4900g :)
Keltasuus on mun mielestä hävinny hyvin maanantaihin verrattuna. Nyt ootellaan että toi napajuttu lähtis.

Harmittaa kun se edellinen sektio arpi oli todella siisti ja nyt tää oli kursittu kasaan vaan viidellä tikillä! :eek: Viimeks tais olla 12 niitä hakasia. Ja on tää nyt paljon rumempi :/ Eipä sillä, ei sitä kukaan nää mut itseä harmittaa... Ja paljon kipeempikin on haava, tosin se on oma vika. Ei vaan pysty olla kokonaan kumartelematta ja nostamatta mitään vauvaa painavampaa kun on tuo esikoinen. Huomaamatta kerää leluja lattialta tms ja sit iltapäivästä jomottaa jo ilkeesti mahassa :/

Mulla katos vähän reilu 10kg viikossa :) olo on kyllä _hieman_ kevyempi kun viime viikolla :D Tosin mulle tuli sen reilun 20kg painoa raskauden aikana, että ei tässä vielä alkuperäsissä mitoissa olla :snotty: Sanoinkin et eka kymppi lähtee istumalla ja syömällä, seuraava 5kg imettämällä ja juomalla (vettä ) ja viimeset 5-> hiellä ja verenmaulla :LOL:

Joko on vauvan nimi valittuna? Meillä on ristiäiset 7.3. Poika on sillon vasta 4vko1pvä, mut oli niin kiven alla seurakunnan tilat, et oli pakko ottaa tuolloin kun tilan + papin sai. Ehkä ihan hyvä että on sit ajoissa alta pois :) Miehellä alkaa talviloma 4.3. niin sit pääsee toivottavasti jo vähän reissuun sukuloimaan kun on ristiäisetkin alta pois :) Nimikin on jo aika varmaksi päätetty, tuo mun rakas ukkoni ei vaan meinannu lämmetä mun ehdotukselle, olis halunnu jonkun perinteisemmän, Tarmo Jukka Petterin tai Mikko Ville Juhanin tai vastaavan :LOL:

Pitäs varmaan mennä nukkumaan. Odottelen että poika heräilis kohta vielä syömään, ettei käy niinkun kahtena edellisenä iltana, ehdin nukkua ehkä 5min ennenkun kutsuhuuto kajahti pikkusen suunnalta :kieh: :LOL:

Öitä!

Bianca ja poika 8vrk
 
Tervetuloa uudet tänne puolelle!

Maitohappobakteereista: Minäkin olen miettinyt, vaikuttaakö äidin syömät maitohappobakteerit, onko jollain tietoa asiasta? Meilläkin on noita masuvaivoja ajoittain. Muuten oltaisiin niin tyytyväistä poikaa, mutta kun masussa kiertää, niin minkäs teet. :/ Paukkuja kylläkin tulee kiitettävästi (miten noin pienestä pyllystä voikin lähteä niin kova ääni :D) ja röyhtäyttää yritän vaihtelevalla menestyksellä, mutta silti vaan tuppaa jäämään ilmaa. Ruokavalio mulla pitäisi olla ihan ok, eli en vetele kaksin käsin ruisleipää tai papuja...

Tinttu: Mulle tulee päänsärkyä jos päivittäinen kahvikupponen menee liian myöhäiseksi tai en ole juonut tarpeeksi. Selkä ja hartiatkin kyllä jumii - ja mitenköhän sit kun poitsu oikeasti alkaa painaa. Nyt tosin jo huomaa, että ei se enää sellainen rimpula ole kuin alussa. =)

Hereilläolosta: Jos ollaan vaan kotona, poika saattaa olla jopa 3,5 h hereillä putkeen ja unijaksotkaan eivät välttämättä ole kauhean pitkiä. Mutta kun ollaan liikkeellä kaupoissa ym., niin poju nukkuu enemmän. Vaunuttelemassa käydään, mutta se ei poitsua nukuta mitenkään erityisesti. Just sen 1h saattaa nukkua, minkä kävelen. Ja jos vaunut hetkeksi pysähtyvät, alkaa kopasta kuulua ääntelyä. Tää on mulle outo tilanne, sillä tytöt oli niitä, jotka nukahtaa heti kun kärryt lähtee liikkeelle ja unta niillä riitti aina seuraavat 3 h.

Olen pari kertaa luullut bonganneeni pojalta itselleni suunnatun hymyn :heart: Voi hyvinkin olla kyse vielä refleksihymyistä, mutta toivossa on hyvä elää. Eiköhän ne oikeat hymytkin kohta ala. Niitä odotellessa...

Kössi & poika 3,5 vko
 
Mieki vilkuttelen tällä puolella :wave: Meille tuli tyttö hätänumeropäivänä 11.2. Mun helmille tuli sitte vuosi ja 1 päivä ikäeroa. Sisko malttoi odottaa että veikka sai ekat synttärinsä juhlittua :D Mitat oli 3520 g ja 50 cm. Nyt ollaa oltu pari päivää kotona ja kaikki menny tosi hyvin :heart: Veikka on vähän ihmeissään pienestä tuhisijasta.

Lueskelen enemmän noita juttuja kunhan pääsen taas tähän normielämään mukaan :heart:
 
Täällä näyttää tulevan tekstiä vielä aika hissukseen, mutta eiköhän asia muutu...

Painon putoamisesta Biancalla ainakin oli lähtenyt jo paljon. Mites muilla? Mä kun harmittelen, kun painoa on pudonnut just sen vauvan verran, ei enempää. Esikoisen jälkeen katos viikossa 16 kg. Turvotustakin oli tosin selvästi enemmän. Nyt oon kyllä mässännyt varmaan koko sen ajan edestä, jonka jouduin hillitsemään herkuttelua. Itseäkin voin syyttää, mutta koska toi loppu turvotus katoaa?

Tänään mummu ja täti ja 9 kk ikäinen serkkupoika ihastelemassa vauvaa, jolla ikää 6 vrk kohta...
 
Heips!
painon putoamisesta mulla lähtenyt nyt 10 kiloa pois ja odotus aikana tuli 7 kiloa :eek: , kuinkahan paljon oliskaan lähteny jos en olis syöny suklaalevyä päivässä!?!

tuti ei näy kelpaavan ollenkaan meidän miehelle...kahta erilaista oon kokeillu, mutta lähinnä yökkää niille :/ meinaa olla vaan tuo tissi tutina.

hikoilu on täällä jotain uskomatonta, mulla ei ole edes kuuma kun yhtäkkiä kastuu paita kainaloista ihan kunnolla, samoin yöllä saattaa herätä pää ihan märkänä ja tyyny kans :| mutta jospa tuo tuosta laantuis jossain vaiheessa...toivottavasti

ulkoilu vauvan kanssa ei olla vielä ulkona oltu, kun oon ootelu hieman lämpimämpiä ilmoja mutta aina meinaa vaan olla lähes 10 astetta pakkasta...josps lähipäivinä jo pääsis, alkaa tarviimaan jo happea.
:wave:
 

Yhteistyössä