// Helmivauvat 2015 - helmikuu // MEIDÄN KUU

Täällä edelleen!!!
Eilisen supisteli ihan kivasti n.10min välein niin kauan että sain äitini paikalle lapsenvahdiksi. Sen jälkeen loppuivat kuin seinään! Yöllä heräsin pari kertaa supistuksiin, klo.4 tuli hyvin verinen tulppa ja tunnin supisteli napakasti n.7min. välein. Reilun tunni niitä tuli, sit nukahdin. Aamun jälkeen koko päivänä tullut vain muutamia supistuksia! =/
Nukkunut oon paljon kun yö meni niin pätkissä.
On tämä suoraan sanottuna perseestä!!! Tässäkään kohtaa ei voi verrata edellisiin synnytyksiin. Ekasta kipeästä supistuksesta mennyt molemmilla kerroilla 5h niin on ollut vauva sylissä!

Jatketaan siis odottamista!

PH: Luulen että mullakin synnytys menee hyvin vauvan koosta riippuen. Edelliset olleet 3610g ja 3530g eikä kummastakaan mitään nirhaumia. Edellinen tuli muutamalla työnnöllä ja just hartiat pikkutyönnöillä. Kun nyt vain pääsis työnteleen! :)

Isännällä ja lapsilla ens viikko hiihtolomaa. Mä haluan olla kotiutunut vauvan kanssa jo silloin!! =/

Rv 40+4
 
Voi vi*tu.
Mies ajoi 90km sairaalaan ja pääsi saliin sisälle, mua supistrli 2min välein ja kyyneleet valuivat.
Tuli lääkäri joka sanoi että saleissa tilanne muuttunut, niin täyttä että takaisin osastolle!!!
En saanut eded mitään supistavaa lääkettä, supistukset hiipuu.. ja itku meinaa tulla.
Nyt tässä odotellaan että saliin tulis tilaa ja pääsisin sinne.. vaikka sitten aamuyöllä..
Ärsyttää ja kiukuttaa.. Näin tää taas venyy..
 
Paljon onnea kaikille vauvautuneille :heart: Ja Nokkosperhoselle ja muille tosi toimissa olijoille tsemppiä koitokseen! Ja erityisesti tsemppiä kaikille, jotka vielä odottelevat ison masun kanssa!

Synnytyskertomusta: Menin suunniteltuun käynnistykseen radin vuoksi 39+0 ja aamulla klo 9 todettiin ilokseni kohdunsuun olevan jo valmiiksi auki 3 cm, joten käynnistys aloitettiin kalvojen puhkaisulla. Omat säännölliset supistukset alkoivat klo 11 aikoihin. Pärjäsin aluksi jumppapallon päällä lämpöpussien kanssa ja sitten iltapäivällä olin ammeessa tunnin verran. Sen jälkeen pääsimme synnytyssaliin ja paikat oli auennut 6 cm:iin. Pärjäsin ilokaasun kanssa hyvin. Sitten tulikin jokin hidastuminen, supistukset harvenivat jonkinverran ja avautuminen jäi junnaamaan tuohon 6 cm tilanteeseen. Kipeämmäksi tulin ja päivä tuntui pitkältä. Kohdunsuun puudutus laitettiin ja lääkäri sanoi vauvan pään olevanvielä ylhäällä. Puudutus ei auttanut ja se laitettiin uudelleen, ei auttanut sittenkään. Oli mennyt monta tuntia ja vain 7 cm asti auennut, tosin pää oli laskeutunut. 22.30 sain epiduraalin, koska en olisi kestänyt oksitosiinitippaa ilman sitä. Puolessa tunnissa kohdunsuu aukesi 9 cm:iin, vaikka kipuja puudutus ei vienyt kokonaan. Tarvitsin ilokaasun koko ajan lisäksi. Sitten piristyin pystyasentoon ja odoteltiin tunti vielä, että tulee ponnistuksentarve ja silloin 10 cm auki. 30 min jälkeen potra poika oli maailmassa kätilön hyvän tsemppauksen avulla klo 0.30 eli seuraavalle vuorokaudelle meni. Takaraivolla oli pieni pahka hitaasta laskeutumisesta ja kätilön mukaan myös lievästä virhetarjonnasta johtuen. Avautumisvaiheen kesto oli 13 h eli "luonnollisesti" käynnistyneeseen edelliseen synnytykseen verrattuna yli 4 h pidempi. Kuitenkin olin tyytyväinen, lapsen koko oli nyt 3950g ja olisi mennyt isommaksi koko ajan, joten mieluummin näin, vaikka käynnistyksestä ehkä johtuen vähän hitaammin laskeutuikin.

Nyt kotielämää harjoittelemme, vauva kellastui, joten olimme 5 vrk sairaalassa. Nyt on kova nukkumaan ja syötän lypsymaitoa rinnan lisäksi, jotta paino on saatu nousuun. Eiköhän hän vielä reipastu imemään tarvittavan rinnasta. Isosisarukset tykkäävät kovin ja on ihanaa, kun mies on isyyslomalla. Aiemmin ei voinut sellaista pitää, kun oli opiskelemassa.

Ihanaa vauva-aikaa kaikille teille!

Pallomasu ja pikkumies 12 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Meille syntyi tänään vähän ennen kahta yöllä piiitkä poika. Painoa tasan 4kg ja pituutta 55cm!!!
Synnytys käynnistettiin eilen rv 39+0 radin vuoksi klo 14 ballongin avulla. Kotona meni sitten lapsivedet ja sairaalan marssittiin. Salissa puhkaistiin kalvot ja klo 21 alkoi säännölliset supistukset. Siitä viitisen tuntia niin poika oli maailmassa.
Jäi todella hyvä mieli synnytyksestä, kätilö oli loistava ja kivunlievitykset juuri oikeat ja oikeeseen aikaan laitetut. Hyvä viimeinen synnytys! <3
Mussukkanuppunen ja poika puoli päivää vanha! <3
 
Paljon onnea taas vauvautuneille :)

Mikähän tilanne Nokkosperhosella on? Toivottavasti vauva mailmassa ja kaikki hyvin.

Mä soittelin tänään NKL ja ollaan viimeisenä leikkurilistalla huomenna. Aamusella kympin maissa labraan ja sieltä osastolle... kahtotaan nyt sit kauan siel pitää kykkiä ennen ku päästään itse asiaan.

Sunday83 rv 38+6
 
Heippa!
Pikaiset kirjoitukset.
Viimein, vihdoin ja viimein Eikka-poika syntyi eilen illalla kello 19.40.
Aika jättiläinen, 3984g, 54cm polvet koukussa pitkä. Pipokin hurjat 36cm.
Meillä ei mikään mennyt nappiin edes sillon kun saliin eilen aamulla ennen kasia päästiin.
12tuntia minä salissa olin ennenko poika syntyi ja kuitenkin olin jo mennessä saliin 3cm auki.
No, meiltä myös välissä hävisi pojan sydän äänet ja silloin sali kuhisi lääkäriä ja kätilöä. Olipa järkyttävä kokemus. Myös huomattiin että pojan tafjonta pään suhteen on väärä..
Mutta näistä lisää kun pääsen koneelle kirjoittamaan synnytystarinen.
Elikkä 3984g/54cm ( polvet koukussa) ja pipo 36cm.
Syntyi 18.2 ja viikot oli 39+3
 
Ihanasti tänne on taas saatu vauvoja, onnea jokaiselle nyytin jo saaneelle! =)

Mulla oli eilen kokoarvioultra tuossa neuvolassa, kun viikossa oli tullut sf-mittaa hurjat 2cm lisää. En tiedä, onko tyyppi vetänyt itseensä etukäteen kaiken syömäni hiilarin odottamaan loppuviikkojen kasvuaan vai mitä on tapahtunut, mutta juuri nyt kun olen erityisesti tarkkaillut sokereita, niin painoarvio on noussut kk sitten käsikopelolla arvioidusta "normaalikokoisesta" grammoihin 4460, siis 39+1!! Iski ihan kauhea pelko, että kaikki alkaa nyt mennä pieleen. Odotan aikaa Taysin äitipolille, mutta jos laittavat kirjeellä niin sehän on aikaisintaan maanantaina. Ja puhelimella en saa sieltä ketään kiinni! Sain onneksi juteltua neuvolantädin kanssa tänään puhelimessa, ja hän sai mua vähän rauhoiteltua. Sikäli on hyvä, että kohdunsuun tilanne on pehmeä ja olen jopa jo auki pari kolme senttiä niin että lääkäri pääsi irrottelemaan vähän kalvoja, mutta kyllä hirvittää, ettei silti vaan ala käynnistymään ja päivät vaan kuluu ja tyyppi kasvaa. Voi kunpa tuolla vanhalla ultralaitteella olis jostain syystä tapana tulla ees puoli kiloo yläkanttisia arvioita! Koitan nyt olla makoilematta liikaa, vaikka väsy painaa, niin että saisin vähän lisäpainetta tuonne alakertaan. Mutta kaikkinensa en näin ensikertalaisena tiedä mitä aatella ja toivoa, kun alkoi koko synnytys pelottaa oikeastaan ensimmäistä kertaa. Olen ollut tähän asti kovin luottavainen, mutta paniikkia on nyt vähän ilmassa :(

Eilen aamulla tuli ehkä vähän kellertävää limatulppaa, ja tänään on ton eilisen käsittelyn jäljiltä tullut limaista veristä kamaa jonkun verran. Jotenkin täytyis nyt saada psyykattua että kaikki meneekin hyvin ja homma käynnistyy ihan lähiaikoina.

Toffeetyttö rv 39+2 ja amatsonitytsy
 
nokkosperhoselle ja mussukkanuppuselle sylin täydeltä onnitteluita! Sieltä he sitten saapuivat :flower: :heart:

Toffeetyttö - Ihan loppuraskaudessa kun ultrataan ja vauva on aivan mykkyrällä, niin etenkin vatsanympärys, joka yksittäisenä mittana vaikuttaa eniten painoarvioon, saattaa heittää ylöspäin reippaasti. Nyt kuulostaa siltä, että sun synnytys on kyllä ihan kulman takana, kun kerran tuota limaa ja verieritettä tulee. Ja parissa päivässä se lapsi ei ehdi enää kasvaa. Hyvä kun sait neuvolantädin kiinni niin pääsit puhumaan asiasta. Nyt vaan uskot siihen, että luonto ja kroppa osaa kyllä tämän homman, etkä mieti liikaa niitä numeroita! Tsemppiä!!!

PH
 
Onnea uusista vauvoista! :flower:

Tänään oli näillä näkymin viimeinen neuvola. Ja täälläkin sf-mitta on viikossa noussut 2cm!! Mutta neuvolantäti oli sitä mieltä, että johtui ihan vauvan asennosta. No on mulle pianoakin tullut 800g viikossa... Masentavaa oli kuulla, että TYKS ottaa uudelleen synnyttäjät yliaikaiskontrolliin vasta rv 42+0.... :headwall: No tais oma ilme olla sen verran järkyttynyt, että terkka laittoi kuitenkin lähetteen, jos pääsis aiemmin. Esikoinen oli kuitenkin alle 4kg, mutta synnytystä piti silti avittaa imukupilla ja tuli pahat repeämät, oikeasta tarjonnasta huolimatta. Yhtään isompaa en usko pystyväni synnyttämään normaalisti.

Onneksi tänään jo tuli puhelu TYKSistä ja maanantaille on varattu lääkäriaika ultraa varten. Jos synnytys siis ei käynnisty ennen. Mitään suurempia merkkejä ei siihen suuntaan kyllä ole... Muutamat satunnaiset supparit ovat kipeähköjä ja tänään aamuyöstä jaksoi supistaa puolitoista tuntia 10min välein, mutta loppui sitten ihan seinään... :stick:

väsynyt Pihlaja15 ja tyttönen 40+1
 
Möykkyliini - ihanaa :) Osasinkohan laskea, että rv39+2?

Ketäs muita alkaa olla tulilinjalla? Jokohan Heikko-Peikolla on alkanut tapahtua... Meillä kävi just niin hyvin, että ollaan kotiuduttu lauantaina ja seuraavana maanantaina alkoi isoimman lapsen hiihtoloma ja miehen isyysloma. Ollaan siis saatu pesiä täällä koko jengillä aamusta iltaan (!) yhdessä :) Meidän isopoikahan on meillä vaan joka toinen viikko, niin tää sattui juuri sopivasti kyllä.

Nyt nyyyyh nyyyh, miehen isyysloma on päättymässä, ei ehdi pitää enää enempää tässä vaiheessa. Kohta pitää pärjätä sitten ihan issesseen täällä päivät... No siitä lisää vauvapuolella.

PH
 
Onnea kaikille vauvatuneille.

Meille syntyi eilen suunnitellulla sektiolla poika klo 18.42 pituus 52cm, paino 4000g ja pipomitta huimat 37,5cm :)
Poika vielä valvontaosastolla happiviiksissä, mutta voi hyvin. Itse oon vielä pedissä tarkoituksena kohta könytä ylös ja jos pääsis poitsua kattomaan. Nyt on mies vaan käyny vvo:lla katsomassa häntä.
no paremmat kuulumiset paremmalla ajalla.

Sunday83 + herra melkein 1vrk
 
Pika päivitys.
Meille syntyi PIKKU pimu rv 40+5, 18.2. Klo.15.05. Painoa 4520g ja pituutta 52cm. Pistän paremmaksi, pipo 38cm ja syntyi vielä vinossa.
Neitokainen joutui tarkkailuosastolle rohisevan hengityksen takia eilen aamulla ja minut kotiutettiin tänään.
Nyt täytyy lähteä nukkumaan että jaksaa aamulla ajella neitiä hoivaamaan. Laitan synnytyskertomusta kun ehdin koneelle paremmin.

Heikko-Peikko ja Pikku-Peikko 2vrk
 
Huh, onnea kaikille ja Heikko-Peikko, viimein mutta mahtavat mitat!

Olisin niin halunut jo kotiin mutta ankara takapakki iski ja meidän Pikku-Jätti siirrettiin tänään teholle. Itse jäi osastolle koska en suostunut lähtee kotiin.
Pikku- Jätti on nyt vieläkin valohoidossa ja sitten aloitettiin antibiotit ja laitettiin nenämaha letku. Soketit tippuu. Lömpö nousussa ja hengitys on liian tiivistä. Arvot ok ja keuhkokuvat ok.
Mitä lie.. voi kyynel. ..
 
Onnea uusista vauvoista! :flower:
Onpas komeat mitat Heikko-peikolla! HUH!
Pikaista kotiutumista tarkkailussa/teholla oleville!

Itellä on nyt ollut noin puolitoista tuntia tosi kipeitä supistuksia, ihan puuskuttamaan laittaa, mutta tulevat vielä "vain" 10min välein. Jospa tämä olis menoa nyt! :p

Meenkin lämmittelemään kauratyynyä seuraavaa varten.
Pihlaja15 + tyttönen 40+3
 

Yhteistyössä