Help! Possun ulkofileepihvi! Kotikokit auttakaa! :)

  • Viestiketjun aloittaja BJ harmaana
  • Ensimmäinen viesti
BJ harmaana
En syö itse ollenkaan punaista lihaa ja aika vähän sitä tulee valmistettuakin. Nyt kuitenkin ostin valmiiksi marinoituja possun ulkofileepihvejä sunnuntaiksi, vähän niinkuin ylläriksi miehelle (kinuaa aina pihvejä ). Mutta nythän mä tajusin etten tiedä yhtään mitä noille tehdään? :xmas: Voiko tehdä uunissa vai pitääkö paistaa? Mistä sitten tietää koska se on kypsää? Apuva... :ashamed:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
paista pannulla taikka grillissä ja kypsää se on sitten kun liha on vaaleaa
No ei ole grilliä... Mutta siis pitkään miedolla lämmöllä vai heti kuumaan pannuun vai mitä? Pitääkö mun leikata niitä pihvejä että näen onko läpeensä kypsä vai onko sillä niin väliä? Juu... Olen ihan lapanen näiden kanssa...
 
mitäh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
uuniin 150 astetta noin tunti
Kuulostaa mielenkiintoiselta (ja helpommalta) vaihtoehdolta! :whistle:
Siis MITÄ?
Onko ne sellasia ohkasia,vähän niinku hakattuja pihvejä?
Ensin n.tunti huoneen lämmössä sit pyyhit marinaadit talouspaperilla pois(muuten pihvit vaan kiehuu marinaadissa eikä ruskistu) ja laitat pannulle voita tai öljyä(tai molempia),paistat n4min./puoli ja sit sanot:
RUOKA ON VALMISTA,SYÖMÄÄN!
Älä laita uuniin ainakaan tunniksi,muuten saat kuivaa kengänpohjaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mitäh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
uuniin 150 astetta noin tunti
Kuulostaa mielenkiintoiselta (ja helpommalta) vaihtoehdolta! :whistle:
Siis MITÄ?
Onko ne sellasia ohkasia,vähän niinku hakattuja pihvejä?
Ensin n.tunti huoneen lämmössä sit pyyhit marinaadit talouspaperilla pois(muuten pihvit vaan kiehuu marinaadissa eikä ruskistu) ja laitat pannulle voita tai öljyä(tai molempia),paistat n4min./puoli ja sit sanot:
RUOKA ON VALMISTA,SYÖMÄÄN!
Älä laita uuniin ainakaan tunniksi,muuten saat kuivaa kengänpohjaa...
Ööö... On noi aika ohkasia. Ja kiitos marinaadivinkistä! Noin mä teen aina kanankin kanssa! :) Ehkä se on sitten vain opeteltava uusia asioita ja ryhdyttävä huomenna paistohommiin!
 

Yhteistyössä