Hennatatuoinnit

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 19:58 Matkailija kirjoitti:
En tiedä, mutta ei kannata ottaa.
Voi allergisoida loppuelämäksi (vaikuttaa myös esim. hiusten värjäykseen).
Ei mulle ole siitä koskaan mitään tullut, olen tehnyt niitä itselleni lähinnä jalkoihin kun on vähän tyhmän näköistä jos on vaan toisessa kädessä. Vasurilla ei nääs onnistu! =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 20:01 vieras kirjoitti:
En tiedä missä suomessa voi ottaa. Mutta Roomassa tein kerran selkään hennatatuoinnin mut ei se kestänyt kuin kaksi päivää iholla :kieh: Missä lie vika..
En tiiä mistä johtui, en tiiä mitä hennaa ne ovat sulla käyttäneet. Itse teen hennatahnan vahvaan teehen ja lisään siihen muutaman tipan sitruunan mehua, mun mielestä kestää sit iholla kauemmin.
 
häh


En tiiä mistä johtui, en tiiä mitä hennaa ne ovat sulla käyttäneet. Itse teen hennatahnan vahvaan teehen ja lisään siihen muutaman tipan sitruunan mehua, mun mielestä kestää sit iholla kauemmin.
[/quote]

onks tää nyt sitten joku oikee hennatatuointi muka? eikös sen pitäisi kestää vuosia?
 
A shadieeyah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 20:51 mehiläiskuningatar kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 20:01 vieras kirjoitti:
En tiedä missä suomessa voi ottaa. Mutta Roomassa tein kerran selkään hennatatuoinnin mut ei se kestänyt kuin kaksi päivää iholla :kieh: Missä lie vika..
En tiiä mistä johtui, en tiiä mitä hennaa ne ovat sulla käyttäneet. Itse teen hennatahnan vahvaan teehen ja lisään siihen muutaman tipan sitruunan mehua, mun mielestä kestää sit iholla kauemmin.
mie lisään kahvia niin vahvistaa väriä.
Ja mulla on marokossa laitatetut henna tatskat kestäneet 5-6viikkoa.
Riippunee hennan laadusta ja kuinka kauan huolella sen on antanut kuivua ennen kuin on skraappinu pois. Sitä ei sais vedellä ropsuttaa pois vaan öljyn avulla hieroa pois(näin neuvoivat ammattilaiset marokossa).

Henna on kuitenkin luonnonaine jota pidän turvallisempana ku näitä keinotekosia kaupan aineita.
Itellä tällä hetkellä henna tukassa joka ollut jo 6,5kk ja ei ole haalistunut yhtään. juuri kasvua vaan tulee(laadukasta tavaraa).
 
A shadieeyah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 20:54 häh kirjoitti:
En tiiä mistä johtui, en tiiä mitä hennaa ne ovat sulla käyttäneet. Itse teen hennatahnan vahvaan teehen ja lisään siihen muutaman tipan sitruunan mehua, mun mielestä kestää sit iholla kauemmin.
onks tää nyt sitten joku oikee hennatatuointi muka? eikös sen pitäisi kestää vuosia?

[/quote]

henna tatskan ei pidä kestää eikä kestä vuosia. viikoista kuukaudesta puhutaan. Riippuu omasta ihosta,kuivumis ajasta jne.
 
Itse olen käyttänyt kahdenlaistakin hennaa...suoraan tuupista ja sitten itse väriaineesta valmistettua.
Oletko itse yhtään luova...sillä itsekin niitä on helppo tehdä.
Osta luontaistuotekaupasta henna (hiusväri),joka sekoitetaan veteen ja sitruunamehuun..anntettan ihmeytä vuorokausi (itse en koskaan malta montaakaan minuuttia) ja sitten ei kun kuvioimaan ihoa esim. sulalla., kynän kärjellä...
Rohkeasti vain kokeilemaan ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 20:54 häh kirjoitti:
En tiiä mistä johtui, en tiiä mitä hennaa ne ovat sulla käyttäneet. Itse teen hennatahnan vahvaan teehen ja lisään siihen muutaman tipan sitruunan mehua, mun mielestä kestää sit iholla kauemmin.
onks tää nyt sitten joku oikee hennatatuointi muka? eikös sen pitäisi kestää vuosia?

[/quote]

Juu ei.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 20:54 häh kirjoitti:
En tiiä mistä johtui, en tiiä mitä hennaa ne ovat sulla käyttäneet. Itse teen hennatahnan vahvaan teehen ja lisään siihen muutaman tipan sitruunan mehua, mun mielestä kestää sit iholla kauemmin.
onks tää nyt sitten joku oikee hennatatuointi muka? eikös sen pitäisi kestää vuosia?

[/quote]

Juu ei.
 
kysyn
kun kävin kampaajalla, siellä on samassa myös kauneushoitola, niin tuli puhetta, että haluaisin tatuoinnin. kampaaja kertoi, että siellä tehdään hennatatuointeja ja, että ne kestää muutaman vuoden. en ole ottanut vielä kumpaakaan... mutta puhuiko se kampaaja sitten lööperiä vai onko se joku ihan eri juttu kuin mistä tässä ketjussa puhutaan?

*ihan ulalla*

ai niin, hinta oli n. 10e halvempi kuin oikea tatuointi maksaisi. jotta jos ei ole varma haluaako sitä tatuointia loppuiäkseen, niin kannattaisi sitten ottaa hennatatska. niin se minulle sanoi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 21:28 kysyn kirjoitti:
kun kävin kampaajalla, siellä on samassa myös kauneushoitola, niin tuli puhetta, että haluaisin tatuoinnin. kampaaja kertoi, että siellä tehdään hennatatuointeja ja, että ne kestää muutaman vuoden. en ole ottanut vielä kumpaakaan... mutta puhuiko se kampaaja sitten lööperiä vai onko se joku ihan eri juttu kuin mistä tässä ketjussa puhutaan?

*ihan ulalla*

ai niin, hinta oli n. 10e halvempi kuin oikea tatuointi maksaisi. jotta jos ei ole varma haluaako sitä tatuointia loppuiäkseen, niin kannattaisi sitten ottaa hennatatska. niin se minulle sanoi.
En usko että on kyseessä sit ainakaan tällänen "perinteinen ja vanhanaikainen" hennatatska jota mä tarkoitan. Nämä tosiaan kestää sen muutaman viikon, tollasesta en ole kuullut koskaan että kestäis muutaman vuoden :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 20:55 A shadieeyah kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 20:51 mehiläiskuningatar kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 20:01 vieras kirjoitti:
En tiedä missä suomessa voi ottaa. Mutta Roomassa tein kerran selkään hennatatuoinnin mut ei se kestänyt kuin kaksi päivää iholla :kieh: Missä lie vika..


mie lisään kahvia niin vahvistaa väriä.
Ja mulla on marokossa laitatetut henna tatskat kestäneet 5-6viikkoa.
Riippunee hennan laadusta ja kuinka kauan huolella sen on antanut kuivua ennen kuin on skraappinu pois. Sitä ei sais vedellä ropsuttaa pois vaan öljyn avulla hieroa pois(näin neuvoivat ammattilaiset marokossa).

Henna on kuitenkin luonnonaine jota pidän turvallisempana ku näitä keinotekosia kaupan aineita.
Itellä tällä hetkellä henna tukassa joka ollut jo 6,5kk ja ei ole haalistunut yhtään. juuri kasvua vaan tulee(laadukasta tavaraa).
Tuota en tiennytkään. Muistaakseni annoin tatskan kuivua semmoiset 4 tuntia mutta pesin sen ihan vedellä pois. Kielimuurin takia en ilmeisesti sitten saanut oikeita ohjeita sen "hoitoon", eivät osanneet englantia ja mun italia on jäänyt turisti tasolle :ashamed: Mutta vastaisuuden varalle hyvä tietää kiitos :flower: pitäis joskus ottaa semmonen intialaistyyppinen jalka ja käsi henna :p
 
A shadieeyah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 21:44 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 20:55 A shadieeyah kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 20:51 mehiläiskuningatar kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 20:01 vieras kirjoitti:
En tiedä missä suomessa voi ottaa. Mutta Roomassa tein kerran selkään hennatatuoinnin mut ei se kestänyt kuin kaksi päivää iholla :kieh: Missä lie vika..


mie lisään kahvia niin vahvistaa väriä.
Ja mulla on marokossa laitatetut henna tatskat kestäneet 5-6viikkoa.
Riippunee hennan laadusta ja kuinka kauan huolella sen on antanut kuivua ennen kuin on skraappinu pois. Sitä ei sais vedellä ropsuttaa pois vaan öljyn avulla hieroa pois(näin neuvoivat ammattilaiset marokossa).

Henna on kuitenkin luonnonaine jota pidän turvallisempana ku näitä keinotekosia kaupan aineita.
Itellä tällä hetkellä henna tukassa joka ollut jo 6,5kk ja ei ole haalistunut yhtään. juuri kasvua vaan tulee(laadukasta tavaraa).
Tuota en tiennytkään. Muistaakseni annoin tatskan kuivua semmoiset 4 tuntia mutta pesin sen ihan vedellä pois. Kielimuurin takia en ilmeisesti sitten saanut oikeita ohjeita sen "hoitoon", eivät osanneet englantia ja mun italia on jäänyt turisti tasolle :ashamed: Mutta vastaisuuden varalle hyvä tietää kiitos :flower: pitäis joskus ottaa semmonen intialaistyyppinen jalka ja käsi henna :p

mulle on tehty sillai et tehtiin jalkoihin ja käsiin kanssa..se teko muuten sitten kesti..tais siinä tekijältä mennä 4tuntia? ja ku koko aikana ei saanu liikkua. ei edes kuselle..eli tyhjennys sitä ennen.

Ne tuupilliset(intian basaari)ei oo niin hyviä ku jos tahnan tekee ite.
Mut sit se millä sen laittaa ihoon onkin toinen juttu. Marokossa niillä oli semmosia ruiskuja johon ne vaihto aina uuden neulan(eri paksusen).
 
Mä en ole koskaan sitä valmista hennatahnaa kokeillut mut mitä oon sitä tuubia nähnyt niin siinä on liian paksu se kärki eli ohutta viivaa sillä ei voi tehdä enkä mä kyllä muutenkaan tohon valmiiseen luottais... Mulla on sellanen pehmeä (lue:tosi lötkö) pieni pullo jossa on irrotettava korkki ja korkissa ihan mielettömän ohut kärki jolla saa tosi siistiä jälkeä mut tahnan pitää olla just sopivaa ja tosi tasaista. Jos on yhtään kökköjä niin menee helposti tukkoon ja jos on liian paksua niin sitä ei jaksa puristaa niin ohuesta reiästä.
 
Thaimaassa kun...
... otimme koko perhe (7hlö) "mustat" hennatatuoinnit, parhaimmillaan taisi sen 1 kk pysyä, haalistuhan tuo mutta ääriviivat näkyy kyllä itsellä vieläkin ja oikeassa valossa, matkasta kumminkin on se n. 6kk. Veljeni on kova allergisoimaan mitä vaan, ruoka, heinä, eläimet, valkaisuaine. Hänelle tuli joku n. 3viikkoa siitä ottamisesta eteenpäin, punottava kohta joka meni viikossa ohi. Mutta ise otin pienen hennatatuoinnin nilkkaan ja parin päivän päästä isomman selkään. Jos ei ennempää olek okeillut, suosittelen tosiaan vaikka luotaistuotekaupasta ostamaan hennaa ja testaamaan allergia.

Tuosta hennan levittämisestä. Apteekissa myydään ihan lääkeruiskuja (esim. yskänlääkkeelle), sellaista itse käytän ja olen todennut hyväksi.

Itse olen käyttänyt valmis hennaa, miten tuota "luonnollista" tehdään?
 
"Taavi"
Olen kovassa viidenkympin villityksessä oleva mies. Mopoon ei ole rahaa joten ostin nahkaliivit huutonetistä ja henna tatuoinnin otin käsivarteen. Siinä lukee: "hell riders from finland".
Kaikki pelkää hiukka ku meen tual ja oon hurjan näkönen. Vaiks olenki 160 senttii pitkä ja vähä pullee ni naiset kyl kattelee koko ajan! Noh, täs on ny sit tullu ongelma. Viikko tatuoini jälkee se alko valuu ku oli nii helvetinmoinen hiki.Kirjaimet oli ihan päin vittuu ja siin ei ollu enää mitää järkee! Nysse on taas kuivunnu ja hirvee sotku kädes eikä lähde taas millän pois!!! Mitä tehdä???
 
"AMa"
Siis olisin kiinnostunu tekeen ite itelleni hennatatuoinnin. Mistä siis hennaväriä ja mihin siihen sekoitetaan?
Hennaa saat esim. ruohonjuuresta, pieni tuoksukauppa (tosin juuri nyt lomalla) tai ulkomaalaisilta sivustoilta esim. Mehandi.com shop - Ancient Sunrise

Tavallinen hiustenvärjäykseen tarkoitettu henna on huonoa tatuointien tekoon. Paketissa pitäisi lukea BAQ (body art quality) tai three times shifted, jolloin se on tarpeeksi "hienoa" tatuoinnin tekoon. Jos ostat esim. ruohonjuuresta urtekramin hennaa, niin kannattaa ite shiftata se tuplasukkahoujen läpi pari kertaa, niin tulee tasaisempi tahna.

Sitten sekoitat hennajauheeseen lämmintä vettä ja esim. sitruunamehua. Niin pitkään kunnes saat hammastahnatyyppistä sötkötystä. Sitten vaan iholle esim. kartiolla ja annat kuivua vähintään tunnin, mieluummin vaikka kolme.

Ja katso paketin inci, ettei siinä ole mitään muuta kuin lawsonia inermistä, niin ei tule yllätyksiä.
 
''pitkä tatuointi''
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 21:28 kysyn kirjoitti
kun kävin kampaajalla, siellä on samassa myös kauneushoitola, niin tuli puhetta, että haluaisin tatuoinnin. kampaaja kertoi, että siellä tehdään hennatatuointeja ja, että ne kestää muutaman vuoden. en ole ottanut vielä kumpaakaan... mutta puhuiko se kampaaja sitten lööperiä vai onko se joku ihan eri juttu kuin mistä tässä ketjussa puhutaan?

*ihan ulalla*

ai niin, hinta oli n. 10e halvempi kuin oikea tatuointi maksaisi. jotta jos ei ole varma haluaako sitä tatuointia loppuiäkseen, niin kannattaisi sitten ottaa hennatatska. niin se minulle sanoi.


on olemassa myös hennoja jotka kestää 3-5v


Mistä sellasia mahtais saada ? Millä kampaajalla kävit
 

Yhteistyössä