Hepp

Käytiin Eelin 1,5 v nla:ssa ja lääkärintarkastuksessa. Poika on nyt 80 cm ja 10.2 kg. Ihan hyvin oli pituuskasvu lähtenyt kirimään kiinni omaa -1 käyrää, joten nyt ei peloteltu lisätarkastuksilla. Painokäyrä on vähän laskussa, mutta ei siihen sen kummempia kuitenkaan kommentoitu. Ja muutenkin kaikki hyvin. Seuraava nla on 2 v iässä ja seuraava lääkärintarkastus vasta 5-vuotiaana - aika pitkään siis lääkärin tapaamiseen vielä menee.

Sain uudelle vauvallekin nla-käynnin kuukauden päähän ja ekaa ultraakin pitää jo varailla.

Niin ja positiivista oli se, että tuolla neuvolassa (nla vaihtui, kun muutimme) on näköjään naislääkäri. Edellisessä nla:ssa oli mieslääkäri - vielä jotenkin vähän outo ja ei mitenkään mukava enkä muutenkaan oikeen mieslääkäreistä tykkää...
 
PALJON ONNEA MARJIS JA VINJA :hug: :hug: :flower: :flower:

Marjis meidän tytöillä on ikäeroa 2 vuotta ja 3 kuukautta ja ikäero on minusta tosi sopiva... kaikki meni alusta asti hyvin... hieman toki oli vanhemmalla aluksi mustasukkaisuutta, mutta kyllä se äkkiä sitte ymmärsi, että mistä on kysymys.

Täällä kaikki hyvin.. Paavo täyttää huomenna 10kk ja kovasti konttailee ja sanoja yrittää jo sanoa. Kaikenkaikkiaan aivan ihana poika... Mutta kyllä huomaa, että on erilaista hoitaa poikaa ku tyttöjä.. ;)

Vinja koskas te pidätte ristiäiset?? Joko on koko nimi tiedossa..?

Vaikka tänne ei tule niin useasti kirjoteltuakkaan niin kiva on silti käydä lukemassa kuulumisia...

Hanna ja Paavo :heart:
 
Kiitos kaikille!

Ja plussaonnittelut Marjikselle!!

Hanna: ristiäiset on ens viikon sunnuntaina. Pitäis varmaan pikkuhiljaa ruveta niitäkin miettimään :whistle: Nimi on nyt viikon verran ollut tiedossa, tänään kerrottiin isolle siskolle se. Saa nähdä muistaako pitää salaisuutena ;) Siis on salassa vielä, paljastetaan vasta ristiäisissä muille se.
 
Onnea Marjis plussasta :heart: Ja Vinjalle tietenkin pojasta :heart: Ihanaa että teilläkin pitkä yritys vihdoin palkittiin :)

Meilläkin melkosta uhmaa jo havaittavissa, tavarat lentää kun ei tapahdu niinkun neiti haluis :whistle: Kauheita itkupotku kohtauksia saa ja selvästi mun kiellot menee ihan kuuroille korville. Sitten kun isi vähän kattookin päin ni Alisa sanoo aina oho, ja lopettaa samantien pahanteon. On kyllä sellanen isin tyttö :heart:

Mulla tänään jo rv18+, reilun viikon päästä jo rakenneultra. Kauheen nopeesti aika menee, ei tässä kyllä raskautta oo kauheesti ehtiny ajattelemaan kun neidin perässä päivät menee. Eilen tuntu ekat selvät potkut, on tää vaan ihanaa vaikka onkin jotenkin hiukan huono omatunto siitä kun ei niin ehi tähän raskauteen keskittyä samalla tavalla kun ekaan. Mut niin kai se väkisinkin menee... Saa nähä saatasko jotain sukupuoliveikkausta ultrassa, on kyllä sellanen olo että toinen tyttö tulee :heart: Tosin mä olin Alisastakin ihan varma että se on poika, ni nää mun tuntemukset ei taida kauheen luotettavia olla ;)
 
Marjis ONNEA PLUSSASTA!!! :heart: Niin ja aika ihanaa, kun H a n n a :kin on raskaana, olin jo vallan unohtanut! Olenko edes onnitellut!?! ONNEA, vaikka jo lähes puolessa välissä meet.

Niin tuosta lääkäri asiasta, että mulla on aina ollut niin ihana "tuuri", että on ollut naislääkäri. Siis en varmaan edes rohkenis mieslääkärille mennä tällaisissa intiimimmissä asioissa. Tosin yks vanha työkaveri kerran tokas, että se taas ehdottomasti menee mieluumin mieslääkärille intiimi asioissa! Ei ymmärtänyt mun naislääkäri halukkuutta...

Meillä Sonjalla vaihtuu ens syksyksi hoitaja! Harmittaa ihan hirveesti! Tämä nykyinen lähtee opiskeleen, hieno hälle, mut tosi harmi meille! Oli niin hyvä hoitaja!!! Tosin se jää jo toukokuun puolesssa välissä saikulle leikkauksen vuoksi, että Sonja menee silloin johonkin väliaikaseen hoitopaikkaan. En haluais kyllä kovin montaa uutta hoitopaikkaa...Sonjalla on muuten vahva epäilys kissa-allergiasta, sekin rajoittaa hoitopaikkoja. Harmillista! Täällä ei oo allergia päiväkotia. Höh...

Ostin Sonjalle Lassien keväthaalarin 80 ja se on liian iso. Yllätyin, kun taas Remun talvihaalari on 80 ja täysin sopiva. Niin ne vaan koot vaihtelee. Ensin otin sen Lassien 86, mut siihenhän se hukkui ja 80 pienempää ei ollut ja ajattelin sen nyt ainakin olevan sopiva, mut ei...

Meillä töissä raskas viikko...öitä, öitä! Nipsu ja Sonja 1v.4kk ja päiviä päälle :D
 
Kiitos kaikille onnitteluista. Nyt onkin jo sen verran pahan olo aina aamuisin, että raskaus alkaa tuntua jo ihan todelta. Ja väsymys on kauhee. On vielä kaikenlaista työ ja muuta stressiä ja niiden takia yönukkumisista ei tahdo tulla oikeen kunnolla mitään, niin olen sitten todella väsyny. Eilenkin tein ihan normaalimittaisen työpäivän ja tuntui, että olisin ollu vähintään kuusi tuntia ylitöissä...

Eelikin on jotenkin kärttyisellä päällä, varmaan sitä eilen vähän harmitti, kun joutui takas hoitoon, vaikka siellä ihan kivaa onkin. Olisin ittekin jääny melkein mielummin kotiin vähän pidennetylle pääsiäisvapaalle.

Minäkin olen miettinyt syksyn hoitopaikka-asiaa. Eeli voi jatkaa nykyisessä hoidossa, mutta se on vähän hankalan matkan päässä meiltä kotoa. Ei Eeli uuden vauvan syntymän jälkeen varmaan mitään kokopäivähoitopaikkaa tarviiskaan - joku iltapäiväkerhotyyppinen muutamana päivänä viikossa vois olla kiva. Mutta ei taida ihan noin pienille olla mitään iltapäiväkerhoja, johon lapsen vois jättää yksin. Täytynee sitäkin selvittää.
 
Pikaisesti vastailen, että kannattaa tosiaan ottaa niistä kerhoista selvää esim. täällä pyörii myös kaksi kertaa viikossa lasten iltapäiväkerho, jota pitää lastentarhanope. Siihen haetaan ihan samanlailla kuin hoitopaikkaakin. Se kerho on myös joka aamupäivisin. Seurakunta myös pyörittää lasten kerhoja, mutta ne on yleensä aamupäivisin.

Bye =)
 
Moi! Mitenkäs raskaana olevat mammat jakselee? =) H a n n a on siis kuullut, että tyttö tulee! :heart: Haluaakos Marjis tietää, että kumpi tulee? Kerrotteko H a n n a muuten kaikille jo etukäteen, että tyttö tulee?

Tänne ei kummempia. Odottelen kärsimättömänä tietoa, että mihin Sonja toukokuun puolen välin tienoilla menee. Kesälomaa ei oo, kun vajaa kaksi viikkoo. Harmillista! Mutta ei auta nyt valittaa, kun on se vakituinen työpaikka. (Siitä edelleenkin jaksan iloita!) Miehellä kolme viikkoa kesälomaa. Mutta sitten viikolla 39 syyskuussa lähetään Kreetalle! Jei! Me ja Sonja sekä miehen vanhemmat.

Mutta jospa sää pian lämpenisi ja ulos riittäisi vähempi vaatetus! Palaillaan.... B)
 
Oon sellanen hölösuu etten ees yritä pitää salassa tota vauvan sukupuolta :whistle: Kun kerran itekin se tiedetään ni ei mulla oo mitään syytä yrittää sitä muilta salata, eli ihan oon suunnilleen kaikille vastaantulijoille sen kertonu :LOL:
 
Heippa pitkästä aikaa, jotenkin on aika vierähtäny niin ettei ole muistanut ollenkaan palstailla.

Mekin käytiin jo ekassa ultrassa, mutta vielä ei kysytty sukupuolta ja ehkä ne ei olis sitä nähnykään, koska ultrahan on siirtynyt ainakin täällä meillä kahta viikkoa aikaisemmaksi ja myös kaikki raskaana olevat saavat osallistua kromosomipoikkeamaseulontoihin. Eelistä kyllä tiedettiin jo ekasta ultrasta, että se oli poika. En tiiä miten tään kanssa nyt tekis. Toivoin tyttöä jo ekalla kerralla ja olis pettymys, jos nytkin tulis poika. Toisaalta ehkä siitä pettymyksestä kerkeis toipua ennen syntymää, jos sais tietää vähän aikaisemmin ettei vaan mee synnytyksen jälkeinen aika harmitellessa ihan turhaa asiaa (siis poikakin on tietty haluttu ja todella tervetullut meille).

Muuten olo on paranemaan päin - ollaanhan sitä jo 2. kolmanneksella menossa (siis ihan alussa vasta kuitenkin). Enää ei niin kauheesti väsytä ja kotonakin tulee tehtyä edes jotain kotitöitä. Minä en kyllä olis selvinny 70-luvun äitiydestä, kun naiset kävi töissä ja hoiti siinä sivussa kodin ja lapsetkin. Onni, että meillä mies on tehnyt viimeaikoina pääosan kotitöistä.

Eikä oo tarvinnu niin kauheesti tästä raskaudesta ottaa muutenkaan paniikkia ja paineita, nyt voi antaa homman mennä ihan omalla painollaan. Vaikka olihan siinä ekan raskauden jännittyneessä tunnetilassa oma viehätyksensä.

Tämmöstä tällä kertaa. Vähän jo tietty taas mietityttää synnytys ja lähinnä siis se mihin Eelin saa siksi ajaksi hoitoon (isovanhempia ei ole elossa kuin yksi pappa Lapissa). No kaikki järjestyy aikanaan.
 
Hello! Meillä Sonja sai varahoitopaikan yhdeltä mun toive perhepäivähoitajista, aloitti viime tiistaina. Tosi hyvin on mennyt! Nyt toivonkin, että Sonja saisi tästä nyt uuden vakituisen hoitopaikan. Tää hoitaja on jo pitkän linjan konkari, kun taas edellinen oli nuorempaa sukupolvea. (Mulla oli neljä toive perhepäivähoitopaikkaa. Se etu oli, että tiedän noita hoitajia, kun olen ollut tällä alueella lastentarhopena. Sitten jos ei noille neljälle ois saanut, niin päiväkoti.)

Mulla meinaa aina väliin iskee jonkinlainen vauvakuume. :D Sitten taas palaudun maan pinnalle...Sonjahan oli lievä koliikki (lääkärin mukaan lievä) ja pelottaa jo valmiiksi, että entäs jos seuraavakin on tai sitten se on ihan täyskoliikki. Mitähän se sitten on, kun nytkin meillä oli ihan tarpeeksi uuvuttavaa. Mutta jos vielä nauttis nyt tästä elämäntilanteesta! =) Juu ja tuo on ihan totta, että mihinkäs se esikoinen hoitoon ku toista lähtee synnyttään...

Sonja on meillä ns. kakkakuiva. Ei tee kakkoja housuun vaan osaa pyytää aina potalle. Pissit tulee sekä pottaan että vaippaan. Sanoja tulee koko ajan lisää ja erityisesti koittaa kaikkia sanoja matkia! 1,5-vuotis neuvola on torstaina 22.5.

Leppoisaa sunnuntai-illan jatkoo. Tosin järkevää ois lähtä nukkumaan...

Nipsu ja Sonja 1,5 :heart:
 
Hienosti Sonja on oppinut tuon kakka-asian. Eeli ei vielä. Se kyllä tekee usein kakat pottaan, kun potalle laitetaan, mutta perhepäivähoitaja ei jaksa käyttää sitä potalla (siitä todella iso miinus hänelle) eikä muutenkaan ole mitenkään sen kannalla, että jotenkin nopeesti pitäis potalle oppia. Tolla meidän hoitajalla on aika paljon noita huonoja puolia, joten en kyllä laita Eeliä ja masuvauvaa sille hoitoon sitten joskus puolentoista vuoden päästä. Nyt ei vaan viitsis hoitajaa vaihtaa, kun ollaan näihin menemisiin, tulemisiin ja olemisiin totuttu.

Kävin myös masuvauvan kanssa nls:ssa. Kaikki seilläkin hyvin, lääkäri ei kyllä meinannu saada sydänääniä kuuluviin, mutta niin se oli Eelinkin kanssa, että vähän huonosti ne löytyi - kuului kyllä kuulemma oikein erinomaisesti sitten kun sai ne kuuluville.
 
Hei...Juu, se vaikuttaa kyllä paljon jaksaako/ehtiikö hoitaja miten aktiivisesti potalla käyttää. Harmillista, ettei Eelille ole ihan paras mahdollinen hoitaja sattunut. Mutta olet ihan oikeassa, että ehkä tässä vaiheessa ei kannata lähtä vaihtamaan, koska ei tiedä jos vaikka hoitopaikka huononee entisestään tai teille sanotaan, että muuta ei ole nyt tarjolla.

Mikäs se Marjiksen laskettuaika on, entäs Hannalla? =) Jaksamisia teille kasvavien masujen kanssa!

Nipsu
 
Heips,

Nyt meillä Eelikin ekaa kertaa viikonloppuna osas mennä itte potalle, kun kakka oli tulossa (tosin se kakka oli aika iso ja sen jälkiosa tuli sitten hetken päästä lattialle (onneksi ei matolle)). Sattui poika olemaan just ilman vaippaa ruuan jälkeen, niin jopa kerittiin ajoissa potalle. Toi pissajuttu ei ole sitten taas ollenkaan niin selkeä. Viikonloppuna Eeli seisoi vaipatta potan vieressä ja tyynesti lorotteli pissit matolle. Jotenkin Eeli vielä jotenkin sekottaa kakka- ja pissatuntemukset, koska se aika säännönmukaisesti sanoo, että pissa tulee, kun tulee kakka ja kun pissa tulee, niin se sanoo, että kakka tulee. Tuotokset se kyllä erottaa, että kakka on kakka ja pissa on pissa. Viikonloppuna se tais kylläkin sanoa sen onnistuneen kakkatuntemuksen kohdalla, että kakka tulee, joten ehkä tämä asian on nyt hahmottumassa.

Varmaan olis kesä hyvää aikaa opetella olemaan ilman vaippoja tai ainakin niin, että isommat asiat tehdään pottaan. Oliskin aika paljon helpompaa sitten uuden vauvan kanssa, jos ei olis kahta vaipatettavaa samaan aikaan. Pojillahan tuo yökuivaksi opettelu saattaa kestää ja muutenkaan en aio mitään pottakoulua pitää, koska sehän saattaa haitata van asioita. Jos sais sen potalla käymisen ensin vaikka vaan vähän säännönmukaisemmaksi tavaksi (ja niin, että hoitajakin käyttää potalla...).

Me kun käytetään noita kestovaippoja, niin on aika ärsyttävää joka ilta putsailla niitä hoidosta tulleita kakkavaippoja, kun meillä kotona ei viikonloppuisin liata vaippoja ollenkaan kakkaan (eikä kyse ole siitä, että kakkaa mitenkään pantattais viikonlopun yli).
 
Moikka pitkästä aikaa :)

Meillä ei pottailu onnistu. En nyt tässä parin viime kuun aikana oo ees Alisaa kauheesti potattanu, meni multakin motivaatio kun ei vaan onnistu koskaan. Tossa alkuvuodesta pottailtiin paljonkin, mut ei Alisa tajuu siitä mitään. Pidättää aina kun istuu potalla ja tekee heti vaippaan kun saa sen päälleen. Nyt kun mulla loppuu noi iltatyöt parin viikon päästä ni otan taas asiakseni ruveta ahkerasti potattamaan. Mekin käytetään kestoja, ja ois kyllä helppoa jos Alisa oppis ees kakat tekemään pottaan ennen vauvan tuloa. Pitäs myös taaperosänkyyn opettaa nukkumaan, ja sitä ennen vielä koitan vierottaa tutistakin. Ei ainakaan hommat lopu :whistle:

Mulla on LA 20.8, rv30+ jo menossa. Kyllä on aika menny nopeesti, on melkeen huomaamatta tää toinen raskaus menny ohitse. Kirppareilta haalin vauvalle vaatteita, kun Alisan pienistä ehin valtaosan jo myymään. Noita isompia en nyt taida ruveta myymään ollenkaan, kun kerran tyttö on taas tulossa. Alisa ei vauvan tuloa kauheesti ymmärrä, ollaan kyllä sanottu että äitin masussa on vauva, välillä taputtelee masua ja sanoo vauva, mut saattaa tehä niin myös isälleen ja itelleen :D Jännä nähä mikä on reaktio sitten kun se vauva oikeesti on täällä... Synnytystä pelkään kauheesti, mut eipä tässä nyt auta kun koittaa kestää vaan, kun ei enää peruakaan voi. Pelkopolilla kävin ja se kyllä autto, mut mitä lähemmäs synnytys tulee ni sitä epävarmemmaks olo taas muuttuu :|
 
H a n n a kuulin jostain, että on olemassa pottatarroja potan pohjalle laitettavaksi. Tarrat vaihtavat väriä, kun kastuvat, ja sehän on lapsen mielestä hauskaa. Ainakin tollasen linkin löysin. Täytyis ehkä meidänkin hommata sellainen, jotta saatais se pissikin tulemaan pottaan.

https://ssl.neutech.fi/vauvauva.fi/product_details.php?p=161

Meilläkin on vähän samat opettelupuuhat edessä ennen uutta vauvaa. Oma sänky (Eeli on nukkunu meidän välissä, uutta vauvaa ei varmaan otetakaan meidän väliin nukkumaan, ettei Eeli siitä kovasti pahastu ja että uudelle oma peti olis heti se oma turvallinen paikka) ja tutti pois.
 
Hei! Juu ja kyllä se pottailu vaan jossain vaiheessa lähtee sujumaan, ei hätiä mitiä! Ihan luonnollista rytmi pitää yllä eli aina ulos lähtiessä, ennen tai jälkeen ruuan jne. käy potalla ja jos toinen ei halua niin ei missään nimessä pakota. Voi koittaa tietty houkutella. Meillä päiväkodissa käy/ käytetään kaikki niin tosi säännöllisesti vessassa, aina eri siirtymätilanteissa niin aika tavalla vaan se sitten hiljalleen kaikilla lähtee sujumaan ja niitä pissiä alkaa pottaan lorahdella. Toisilla myöhemmin ja toisilla aikaisemmin! Meillä Sonja ei viihdy potalla ilman tekemistä, yleensä aina kirja kateltavana ja minä vieressä istun. Sitten valtavat kehut, kun pottaan jotain tulee. Päiväkodillakin aina taputellaan pitkin päivää, mutta ei sitten suurta numeroa siitä, jos ei tulekaan mitään.

Juu ja minä olen miettinyt kanssa, että jokohan sitä pitäisi ostaa tavallinen sängy!?! Jokohan se onnistuisi siinä nukkuminen...ja se tutti on meillä niin kova sana, että hohoijaa! Ensin ajattelin, että josko nyt kesällä, mutta josko sitten ku Sonja täyttää 2-vuotta...Itse ainakin suosittelen päiväkodissa tutin jättämistä n. 2- vuoden hujakoilla, kun niin moneen asiaan vanhemmat kysyy mielipidettä, ihan mitä itekin pohtii...

Mulla ei oo kesälomaa kuin 9 päivää, mutta sitten syyskuun loppu puolella lähdetään koko perhe miehen vanhempien kanssa Kreetalle! Jei! Hiukan jo jänskättääkin Sonjan kanssa matkustaminen ja siellä oleminen! Passikuvassa pitäisi Sonja käyttää.

Toivottelen jo LEPPOISAA JUHANNUSTA! B)
 
Ekaa päivää lomalla, jee. (Vaikkei sitä lomaa niin paljoo tänä kesänä olekaan.)

Ollaan ostettu Eelille oma lasten sänky ja se on alkanu nukkumaan siellä ja menee vielä ihan itte nukkumaan maitopullon kanssa, pyytää sitten vaan tutin suuhun ja nukahtaa tyytyväisenä. Näin on nyt menty noin 5 iltaa - uskomattoman helppoa, pois meidän välistä ja omaan sänkyyn nukkumaan ihan tosta noin vaan. Pari iltaa meni harjotellessa - ei itkua ei mitään semmosta, se vaan kihersi makkarin oven takana ja sit kun sille kertoi, että olis mentävä nukkumaan, niin sit se meni. No sillä alkaa olla noin OMAT jutut niin tärkeitä, että kun on oma sänky, niin se on paras paikka. Kyllähän se tulee sieltä sitten vielä meidän sänkyyn ja tutti pitää antaa suuhun 2 kertaa yössä, mutta edistystä kummiskin. Eilen yönä tuli meidän väliin vasta klo 6 aamulla.

Kävin kakkosen kanssa neuvolassa. Ihan normaalisti raskaus sujuu. Verenpaineet ja hb ja kaikki muukin on kunnossa. Toivottavasti myös jatkuu näin helppona. Tällä viikolla on toka ultra. Siellä saa sit arvauksen sukupuolesta (jos nyt ees kysytään).
 
Heipä hei! Me ostettiin lauantaina Sonjalle tavallinen lasten sänky omaan huoneeseen ja sunnuntaina nukkui siinä eka päiväunet ja sitten viime yön ekaa kertaa. (Sonja on nukkunut meijän huoneessa pinniksessä ja väliin välissä.) Vielä ei oo uskallettu laittaa pinnistä pois, mutta eiköhän me se pian laiteta. Sonja on kanssa ihan tohkeissaan omasta uudesta sängystään ja siellähän se koko ajan vaan olisikin! Nukahtaminen on hieman levotonta (eilen illalla ja tänä iltana) ja sitten viime yönä kävin pari kertaa tuttia suuhun laittaan ja mies pari kertaa...Mutta nukkui siellä aamuun saakka tai siihen 6.30, kun mä tein töihin lähtöö. Jospa se siitä!

Sonjan hoitaja jäi lomalle ja Sonja on nyt sitten kolme viikkoa päiväkodissa hoidossa, hyvin oli mennyt eka päivä! Ja hauska, kun se on mun vanha työpaikka! :D Vaikkakin Sonjalle tietty uusi paikka. Mulla alkaa se 9 päivän loma 21.7 ja todella sitä jo odotankin! Ois jo ihan loman tarpeessa. Vaikka kevään on jaksanut tosi hyvin, vaikka ei oo ollut lomaa. Sonja saa kuitenkin olla pitempään isin kanssa kotona. Sitten taas takaisin omalle perhepäivähoitajalle.

Väliin vauvakuume hiipii ja väliin kaikkoaa...Aina vaan miettii, että entäs jos väsyy yhtä paljon kuin Sonjan alkukuukausina...Ja se oli jotain ihan kamalaa! Mutta ei kai nyt muuta! Aurinkoisia kesäpäivän jatkoja! Marjikselle hyvää lomaa! =)
 
Heippa. Taas takasin työmaalla - parin viikon kesäloma takana. No onneks nyt oon vaan viikon töissä, sitten jään uudestaan viikoksi lomalle. Mulla tuli heti pahoinvoiva olo, kun tulin tänne. Muutenhan olen voinu jo tosi hyvin. Onkohan täällä työpaikan sisäilman laadussa puutteita vai missä vika? Ja voi olla tietty toi automaatti-teekin mitä yhden kupin "nautiskelin". Tai sit on vaan kesälomalta paluun aiheuttamia oireita.

Oltiin muutama päivä mökillä. Siellä Eeli ei suostunu yksin nukahtaan sänkyyn (nukahti kyllä omaan sänkyyn, kun joku oli vieressä pötköttämässä ) , mutta onneksi nyt kotiin tullessa ei ollut taas siinä asiassa mitään ongelmaa. Kotona saadaan paremmin pidettyä meidän oma iltarytmi, niin Eelikin vissiin paremmin tajuaa, että nyt pitäis nukahtaa. Ei se siellä mökilläkään mitään itkemään ruvennu tai muuta semmosta, tuli vaan oven rakoon odottelemaan ja kattelemaan (ei oikein puhunukaan mitään), josko joku tulis nukuttamaan. On tietysti vähän outo paikka ja kotona voi turvallisemmin mielin jäädä yksin omaan sänkyyn nukkumaan.

Sais kyllä jo vihdoin tulla ne kesäsäät.

Niin oltiin siellä ultrassakin. Kaikki kunnossa pienokaisella. Ei kylläkään saatu tietää sukupuolta - ei suostunu pienokainen paljastamaan sitä asiaa. Saattaa siis hyvinkin olla tyttö tulossa tällä kertaa.
 

Yhteistyössä