Hepp

Juhannus meni ja jätti hirveät univelat. Riian huonoista matkustushermoista johtuen joudumme ajamaan mökkimatkat 2,5 h yöllä ja Riia sitten päätti valvottaa meitä kotiin saavuttuammekin 1,5 h. Koskahan nää sais nukuttua kiinni... nyt olis aikaa, kun molemmat nukkuu, mutta haluan kuitenkin olla joskus ihan itseksenikin... No en valita, tää omien lasten lapsuusaika menee kuitenkin niin nopeesti ja kuka näitä huonoja öitä enää 10 v:n päästä muistaa.
 
Taas molemmat nukkuu. Ihmeellistä kun alkaa olla ihan omaa aikaa muutama hetki päivässä. Olen ollut ihan paineessa, kun myytiin asunto ja vuokrakämppään pitäis muuttaa ja että mistähän sellainen sitten saatais. Ajattelin että ollaan liian hyvätuloisia kuitenkin kaupungin asuntoihin, mutta onhan meitä neljä päätä. Tänään täti kaupungilta soitti, että saadaan asunto. Tarkoitus on ostaa okt jostain vähän kauempaa, mutta ei tunnu niin helposti löytyvän ja oma asunto taas meni liian nopeesti. Mutta nyt helpotti, kun on edes joku kämppä tiedossa. HUH.

Ihanaa kun on helteitä tiedossa!!
 
Marjis! Meillä kanssa jäi juhannuksesta kunnon univelat. Sonjaan iski öksötauti ja se oksensi kuusi kertaa yhtenä yönä 23-5.00 välillä. Oli kyllä niin tokkurainen olo! Hyvä, että saitte asunnon!

Mulla oli eilen neuvola ja sydänäänet normaalit. Ihanaa! Hb ei nouse rautalääkkeistä huolimatta. Vauva oli kääntynyt oikeinpäin! Pysyisi nyt vaan sitten niin. Tasan kaksi kuukautta laskettuunaikaan. :heart: Mies työmatkalla ja me lähetään huomenna mummolaan, ollaan reissussa yli viikko. Sonja ei näe isi kahteen viikkoon ja nyt jo kyselee, että milloin isi tulee kotiin. Onneksi on kuitenkin puhelimet! Niin mulla alkoi maanantaina kesäloma, jippiii!

Mitäs muille kuuluupi!?! :wave: Aurinkoista viikkoa! B)
 
Onkin ollu mukavat helteet. Eeli tykkää kovasti polskutella. Ollaan käyty uimahallin maauimalassa ja välillä on laitettu allas parvekkeelle. Lämpömittari näyttää ihan kunnon lukemia, 28 ºC.

Meidän tekemä tarjous talosta on hyväksytty!! Kiva, ei tartte ottaakaan sitä vuokrakämppää vaan päästään heti muuttamaan ihan omaan taloon. Oliskin ollu vähän tylsää muuttaa yksi ylimääräinen kerta. Elokuussa on sitten muutto!! Sitä ennen täytynee hävittää tavaraa jonnin verran ainakin kierrätyskeskukseen.

Kivaa, yks ylimääräinen stressinaihe on poistunut. Vielä on sitten se muutto, mutta ei onneks tartte sitäkään tehdä kahteen kertaan.
 
Tänään tultiin reissusta kotiin! Hyvin meni tulomatka tytön kanssa kahelleen, mutta menomatka oli aika kamala...Sonja oli tosi kiukkuinen alkuajan reissussa, poskihampaita tulossa yms. Mutta loppuaika meni oikein mukavasti! Mulla meinaa nyt vaan olla jotenkin tukala olo, ei ollut mitenkään tukala helteiden aikaan, mutta nyt jotenkin hankala olo...jos se on vaan tuosta pitkästä automatkasta.

Hieno Marjis, että teidän tarjous hyväksyttiin! Minkalaisen talon ostitte? =)
 
Pari viikkoa vielä muuttoon. Talo on 5h+k. Ihan hyvän kokoinen ja oma pihakin on.

Riialla on ehkä maitoallergia. Tällä viikolla pitäis verikokeen tulos selvitä. Jos siinä ei mitään, niin sitten altistustesteihin.
 
No höh, jos Riialla on maitoallergia. Mutta hyvä, jos ei muita allergioita. Täällä ei taida enää muita käydä ku minä ja Marjis vai lukeeko vielä muut tätä!?! :wave: Kaikki on vaan jonnekin hävinnyt...

Marjis, oikein hyvän kokoinen on tuo teijän talo.

Täällä tänään mies otti vanhan äitiyspakkauslaatikon alas ja pesin eka koneellisen vauvanvaatteita. Vihdoinkin saa jotakin ruvettua tekemään. On se jännä, miten esikoisen kohdalla kaikesta on niin tarkka ja huolellinen. Nyt ottaa paljon rennommin! Toivottavasti osaisi myös vauvan kanssa ottaa rennommin. Laskettuaika lähestyy, 24.8. Ja jee, Sonjalta on jäänyt vaipat kokonaan pois! Sonjakin alkaa tuntua niin isolta tytöltä, vaikka pienihän se vielä on.

Öitä! Nipsu 37+1
 
Nostelen...Aika alkaa tuntua pitkältä, kun neuvolassa sanottiin yli viikko sitten, että vauvan pää on painunut alas ja nyt perjantaina, että pääkin on jo kiinnittynyt. Neuvolantäti tokas, että saatat vaikka ens yönä lähtä synnyttään...ja nythän mä tietenkin sen koko ajan odotan tapahtuvan, mutta juuri mitään ei kyllä tunnu. Satunnaista vihlontaa, satunnaista supistelua (ei mitään kipeitä suppareita). Taitaa tässä silti helposti vielä mennä aikaa, vaikka kuinka on jo pää kiinnittynyt. Nipsu 38+6
 
Hei! TYTTÖ syntyi 19.8.2009, KLO:2.41, 3970G JA 51 CM (Laskettuaika olisi siis ollut 24.8. Palio isompi kuin isosisko syntyessään.) Sairaalassa ei ehditty olemaan kuin vajaa tunti. Ekasta sentään 1,5 tuntia. Kätilö sanoikin, että kolmas tulis sitten jo alle puolen tunnin...Kätilön kommentti: "Nopea, upea, luomullinen synnytys." Upeasta en tiiä...Päästiin eilen kotiin, mut huomenna uudestaan verikokeisiin, koska keltainen neiti. Lapsivesikin oli vihreä ja siitä oli sitten omat kokeensa.
 
Hei onnea Nipsu!! Onhan ihanaa pitää omaa pientä tyttöä sylissä. Minun pikku-vauvani alkaa olla jo iso tyttö, kohta täyttää 10 kk. Vähän tuntuu haikealta, jos nämä meidän lapset on tässä. Eikö enää vauva-nenän tuhinaa meillä ja minun kainalossa??? No onneksi nyt ei tartte päättää mitään tämmösistä vielä.
 
Kiitos Marjis onnitteluista! Juu niin se vaan aika menee. Väsyttävinä hetkinä aika tuntuu matelevan, mutta ku jälkeen päin miettii niin hitsi, ei perässä pysy!

Sonja oli v-loppuna kuumeessa ja iski flunssa. Nyt näyttäisi siltä, että nuha on tullut vauvaankin. Höh! Mieskin valittelee, ettei oo ihan terve olo. Ite ainakin vielä ihan ok, tosin eilen oli järkky päänsärky. Lauantaina tulee täällä vauvalle ikää kuukausi! :heart: Ristiäiset on 4.10. Etunimi ihan selvä. Tällä kertaa miehen valitsema. Ei voisi enää muuta nimeä ajatellakaan.

Mukavaa syksyn jatkoa!
=)
 
Mikäs tuli Nipsu-81 vauvelille nimeksi??

Minä olen aloittanut työt. Plääh. YT-neuvottelut käynnissä ja meidän yksikön pomo lähtee vuodeksi intiaan eli eipä ole meitä täällä puolustamassa sitten. Ei siis kovinkaan hehkeetä täällä tällä hetkellä. Mutta yritetään. Sentään jotain työtäkin on mulla työn alla ettei tartte peukaloita pyöritellä.

Lapset pärjää hyvin isukin kanssa kotona. Isommalle tais olla suurempi järkytys äitin töihin meno. Molemmat kylläkin roikkuu koko illan sitten mun kintuissa - voi kun sais joskus ihan omaa rauhaa. Kun olen vielä iltaisin niiiiiin väsynyt etten todellakaan jaksa valvoa yhtään pitempään (että saisin sitä omaa aikaa). Ja imetän myös öisin edelleen (3-4 kertaa yösssä heräillään), joten on tää vähän rankkaa. :headwall:

Nyt kylläkin alan tottua tähän ja kun Riialle tunkee iltapuuron jo puoli kahdeksalta eikä vähän myöhemmin, niin sitten se puuro menee ja yötkin on helpompia. Iltaruokaa nimittäin Riia ei tällä hetkellä juurikaan syö, koska imetän sen aina töistä kotiin tullessa ja ruoka ei sit oikein maistu ja sit on jo kohta niiiiin hirvee nälkä ettei se puuro mene alas justiinsa sen takia.

Tämmöstä täällä.
 
Hello! Tytöstä tuli Neea Aleksandra. :heart: On ihan Neean oloinen. Ihan mukavasti on mennyt! Vaikka uloslähdöt ja ruokailut sekä Sonjan päiväunille meno saattaa väliin olla aika kaaosta, kun tarvis yhdet käsiparit lisää. Sonja on tosi kiltti ja avulias vauvaa kohtaan, mutta muuten kyllä tasaisesti meille muille uhmailee milloin mistäkin syystä. Erityisesti väsyneenä kiukuttaa ja, kun Sonja ei enää joka päivä nukukaan päivunia. Yritän pitää niistä vielä sen verran kiinni, ettei ne vielä kokonaan pois jäisi. Neea kasvaa tosi hyvin ja oli 1kk ikäisenä sen kokoinen ku Sonja 2kk ikäisenä. :D Ihan eri kokoisia tyttöjä.

Tsemppiä Marjis työn ja perhe-elämän yhdistämiseen! Varmasti oot väsynyt! En ihmettele. Ja kiva, kun teijän mies on innostunut jäämään kotiin lapsia hoitamaan. Ihailtavaa!

Palataan! Mukavaa talven odotusta! =)
 
Nostelen ja toivottelen mukavaa joulun odotusta! :xmas: Meillä Sonja täytti kolme vuotta ja on pääsääntöisesti oikein reipas ja kiltti tyttö, normaalia uhmailua. Neealla tuli kolme kuukautta täyteen ja se tyttö kasvaa reippaasti. En kiirehdi kiinteisiin ruokiin...
 

Yhteistyössä