hepuli tuli

meillä oli tänään pojan 4-vuotis neuvola.Mentiin hyvin odotuksin,mutta heti tädin aloittaessa ensimmäiset kuviokyselyt poika oli sitä mieltä että häntä tämä nyt ei kiinnosta pätkääkään.Näkötestiin ei suostunut eikä edes pituuden mittaamiseen.Saatika kuulotestiin.Loppujen lopuksi tulimme siihen tulokseen,että varasimme uuden ajan tammikuulle.Poika täysi normaalikäytöksinen ikätasoonsa nähden ja päiväkodissakaan ei mitään ongelmia.Omaatahtoa kylläkin löytyy kuin pienestä pitäjästä!Osasyynä ehkä tähän kammoon terveyskeskuskäyntejä kohtaan on myös se että pojalla oli loputon korvatulehduskierre ja sairastaminen puhkomisineen reilu vuosi sitten ennenkuin saimme putkitukseen.
Olisi kiva kuulla onko jollain vastaavia kokemuksia neuvolatarkastuksesta,uskalletaanko yrittää tammikuussa uudestaa.?
 
meillä oli 2v. tarkastus juuri tuollainen, mitään ei suostunut tekemään. Mutta koska olen sitä mieltä että lapseni on normaali ja terkkari uskoi minua, ei mitään uusia käyntejä varattu.
 
Mun pikkuveli, nyt jo 10v, kohta 11, oli juuri tuollainen ihan pienestä asti. Äiti ei parhaina kertoina tainnu saada poikaa edes autosta ulos. Onneksi poika oli terve. Tai ensimmäisen oikean tarkastuksen tehdä vasta koulussa, kun ei enää kehdannu pistää hanttiin.
 

Yhteistyössä