Herätin lapseni äsken etsimään kadoksissa olevaa kirjaston kirjaa!

  • Viestiketjun aloittaja pinna paloi
  • Ensimmäinen viesti
no aloittajahan oli jo ite harmissaan, kun tuli vetästyä vähä yli. Ei mistään käynyt ilmi, että hänellä olisi pitkäaikaisena toimintamallina ko. käytös. Kai sitä jokainen joskus toimii kuin idiootti.

Mut löytykö kirja?

Minä ainakin toimin välillä. En kykene aina kovin rakentavassa ja rauhallisessa ja rakkaudellisessa hengessä ohjeistamaan lapsiani siivoamaan huoneitaan. En ole itse omalla esimerkilläni osannut ohjata heitä luontaiseen järjestyksenpitoon, koska minullekaan se ei ole luontaista ja vaatii ponnistelua..
Ponnistelu jää usein laiskuuden jalkoihin..
En ole unilta herätellyt siivoamaan, mutta kovin kaunopuheisesti en ole aina lapsia siihen ohjannut.
Kerran sain sellaiset tavaroita viskelevät raivarit lasten huoneessa. :ashamed:
Heitin lisää tavaraa lattialle, jo siellä olevien lisäksi.
 
No niin. Loppu hyvin kaikki hyvin. Muistuta aamulla poikaa ja kerro rauhassa että sinua väsyttää siivota hänen perässään ja etsiä kadonneita tavaroita. Kehittäkää joku edellä mainittu palkitseva systeemi, että teette jotain kivaa yhdessä kun huone on siivottu ja pysynyt siistinä muutaman päivän.

Sellaista se on, mulla oli huone aina joko tiptop tai ihan pommin räjähdys, enkä oikein vieläkään osaa. Olen ajatellut että teen parhaani ja mulla on muita vahvuuksia. Mutta usein menee hermo itsellä kun on niin kaoottinen. Pieneltä pojalta on aika paljon vaadittua että osaisi jotain kauhean hyvää järjestystä pitää yllä. Oikeastaan en ole koskaan nähnyt ihan siistiä lastenhuonetta :)
 
La Paset
Meillä on pojan huoneessa ikioma kori kirjaston kirjoja varten. Ollaan sovittu, että siinä säilytetään vain lainakirjoja. Hyvin on toiminut. Meillä aikuisilla on myös oma korimme kirjastohuoneessa.
 

Yhteistyössä