Hermo menee miehen siskon perheeseen...

  • Viestiketjun aloittaja "blaah"
  • Ensimmäinen viesti
"blaah"
Katsella täällä sellaista vauvanhoitoa, ettei voi ymmärtää. Heidän esikoinen 4kk. Kauhea ihottuma koko kropassa ja taipeet ihan auki. Mutta lääkärin määräämää kortisonia eivät suostu laittamaan kun se on kuulemma vaarallista ja halutaan vaan ottaa ihmisiltä rahat pois myymällä sellaisia... Vauva haisee kun kylvettävät niin harvoin, kun hevosen hoitaminen vie kaiken ajan... Ärsyttää katsella vierestä. Ystävälliset hyvät neuvot ottavat vastaan olan kohautuksella. Vauva paran iho kutiaa kun vanhemman on niin tyhmiä.
 
[QUOTE="blaah";27752021]Katsella täällä sellaista vauvanhoitoa, ettei voi ymmärtää. Heidän esikoinen 4kk. Kauhea ihottuma koko kropassa ja taipeet ihan auki. Mutta lääkärin määräämää kortisonia eivät suostu laittamaan kun se on kuulemma vaarallista ja halutaan vaan ottaa ihmisiltä rahat pois myymällä sellaisia... Vauva haisee kun kylvettävät niin harvoin, kun hevosen hoitaminen vie kaiken ajan... Ärsyttää katsella vierestä. Ystävälliset hyvät neuvot ottavat vastaan olan kohautuksella. Vauva paran iho kutiaa kun vanhemman on niin tyhmiä.[/QUOTE]


Kortisoni ei ole pahasta, jos sitä osaa oikein käyttää. Perusrasvaus vähintäänkin pitäisi olla hallussa. Jos ei hyvällä, niin pahalla sitten? Lastensuojeluilmoitus?
 
tuotaaa
Eikö tuo nyt ole jo lapsen kaltoinkohtelua? Antaa lapsen kitua ihottumissaan ja kieltäytyä hoitamasta typerien periaatteiden vuoksi. Onkohan tolla lapsella muutkaan asiat hyvin...? Kohtahan vauvalla on joku hankala yleisinfektio, kun iho on koko ajan rikki. Ei pysty käsittämään...
 
[QUOTE="Vieras";27752054]Äääälääää! Ls ilmo kun ei käytä rasvaa??!!

Tämä oli jo kaikkein uskomattomin.[/QUOTE]

Kyllähän se on lapsen kaltoinkohtelua, jos lapsi ei saa asianmukaista hoitoa. 4 kk ikäinen lapsi, jonka taipeet on auki? Sekö on sitten hyvä? Taipeet tuppaa tulehtumaan hyvin äkkiä ja piankos sitä on pahempikin ekseema. Tiedätkö itse kokemuksesta kuinka kipeä voi olla taive, joka on auki ja ihottuman peitossa?
 
tuotaaa
[QUOTE="Vieras";27752054]Äääälääää! Ls ilmo kun ei käytä rasvaa??!!

Tämä oli jo kaikkein uskomattomin.[/QUOTE]

Voi kuule. Ei ole kyse normaalin lapsen kuivasta ihosta, vaan atopiasta. Never heard?? Ajattelepa itselles, että iho on verillä ja auki, ja lisäksi kutisee joka paikasta?? Pikkujuttu joo.
 
"blaah"
Kyllä täällä anoppikin puuttui asiaan, mutta tuloksena oli vain että nuoripari suuttui. Kyllä muuten hoitavat ihan hyvin, tosin ihan eri tavalla kuin minä. En vaan voi ymmärtää typeriä periaatteita! Haluavat kuulemma odottaa, jos paranisi perusvoiteella. No, itsekin atoopikkona tiedän, ettei parane. No, ehkä oppivat sitten kantapään kautta, mutta säälin pikkuista.
 
???
Ei oo todellista enää!!! Miksi kaikkeen ratkaisu on aina lastensuojeluilmoitus??? Ei toi nyt kivalta kuulostanut, mutta pakko on jotain muitakin keinoja löytyä ku ls-ilmotuksen teko!
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";27752054]Äääälääää! Ls ilmo kun ei käytä rasvaa??!!

Tämä oli jo kaikkein uskomattomin.[/QUOTE]

Ap varmaan osaa käyttää järkeään eikä tee ls ilmoitusta siksi ettei joku käytä rasvaa, vaan jos tekee, niin sen takia että vauvan perushoito laiminlyödään. Esim. vaippa-alueella hoitamaton ihottuma voi olla todella kivulias ja kirvelevä, ja jos sen yhdistää huonoon hygieniaan (vauva haisee) niin kyllä mä katsoisin, ettei vauvan perustarpeista huolehdita...
 
"blaah"
Jeps, en oo tekemässä ls-ilmoa. Kyllä niillä on parempaakin tekemistä. Ärsyttää vaan niin paljon. Oon kertonut heille kortisonivoiteiden turvallisuudesta ja hoitamattomuuden vaaroista, mutta ei. Kävin vielä itse ostamassa sen hydrocortisonin ja pyysin farmaseutilta ohjeet että uskoisivat, mutta kun ei niin ei.
 
"vieras"
Tuo on aika tavallista ettei uskalleta käyttää kortisonia. Kun iho punoittaa ja on rikki ei perusrasva enää auta vaan täytyy hoitaa inflammaatio kortisonilla. Ja sitäkin tulee laittaa kunnon kerros puhtaalle iholle. Mitä pahempi iho sen useammin iho tulisi pestä ja sit rasvata paksusti. Jos iho on pitkään rikki on yöt levottomia ja vauvan olo huono. Altistaa uusimpien tutkimusten mukaan myös allergioille ja astmalle jos iho on pitkään rikki ja hoitamatta kun ihon läpi pääsee allergeeneja. Kortsoni tai kortisoli on siis elimistön oma stressihormoni eikä mikään myrkky. Toivon todella että sukulaisesi alkaisivat hoitaa vauvansa ihoa.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
"Blaah"
[QUOTE="vieras";27752119]Tuo on aika tavallista ettei uskalleta käyttää kortisonia. Kun iho punoittaa ja on rikki ei perusrasva enää auta vaan täytyy hoitaa inflammaatio kortisonilla. Ja sitäkin tulee laittaa kunnon kerros puhtaalle iholle. Mitä pahempi iho sen useammin iho tulisi pestä ja sit rasvata paksusti. Jos iho on pitkään rikki on yöt levottomia ja vauvan olo huono. Altistaa uusimpien tutkimusten mukaan myös allergioille ja astmalle jos iho on pitkään rikki ja hoitamatta kun ihon läpi pääsee allergeeneja. Kortsoni tai kortisoli on siis elimistön oma stressihormoni eikä mikään myrkky. Toivon todella että sukulaisesi alkaisivat hoitaa vauvansa ihoa.[/QUOTE]

Olen samaa mieltä tästä. Tosin pakko sanoa kaikille lastensuojelua ehdottaneille, ettei tilanne nyt niin paha ole. Jouluärsytyksissäni kirjoitin kun piti purkaa ärsytystä, että siitä pääsee aatoksi eroon. :D Tottakai hekin hoitavat lastaan siten, miten parhaaksi uskovat. Joskus vaan olisi hyvät neuvot kalliit.
 
[QUOTE="Blaah";27752162]Olen samaa mieltä tästä. Tosin pakko sanoa kaikille lastensuojelua ehdottaneille, ettei tilanne nyt niin paha ole. Jouluärsytyksissäni kirjoitin kun piti purkaa ärsytystä, että siitä pääsee aatoksi eroon. :D Tottakai hekin hoitavat lastaan siten, miten parhaaksi uskovat. Joskus vaan olisi hyvät neuvot kalliit.[/QUOTE]

Ylireagoin ehkä hiukan :D Itse olen taistellut lapseni pahan atopian kanssa...
 
"..."
no entäs jos ottasit sen vaikka hoitoon hetkeksi, käytät kylvyssä ja rasvaat kortisoonilla tai muulla.. ei luulis olevan iso vaiva..
ei varmaan ole niin yksinkertainen temppu.. Jos asiasta on heille puhuttu, niin luulen, että arvaavat mikä hänellä olisi taka-ajatuksena. Mutta esim. sillä välin kun vanhemmat käyvät joulusaunassa niin voisi toimia ja tehdä jotain.. tai joku muu preikki millon eivät ole näkyvillä.. mutta eihän se auta ku hetkellisesti eikä ihottuma sekunnissa pois lähde niin tärkeintä olisi ehkä saada vanhemmat tajuamaan kuin itse tehdä selän takana..
 
"vieras"
Mullakin itsellä atopia ja opiskeluaikana jätin kortisonin pois uhmapäissäni. Oli niin huono-olo kun koko iho hilseili ja rikki että sen jälkeen on tullut rasvailtua ja sen ilosanomaa levitettyä töissä ja kotona. Jos rasvaa käyttää lääkärin ohjeen mukaan, ei riskejä ihon pilaamisesta ole. Jospa he pian alkaisivat ihoa hoitaa. Ei tosiaan tässä ehkä lastensuojeluilmoituksen aihetta vielä. Mutta jos vaikutta kasvuun ja iho alkaa tulehtua niin silloin viimeistään jonkun sekin olisi tehtävä.
 
"Juupajuu"
Ehdota että kokeilevat Protopicia, joka toisin kuin kortisoni korjaa ihoa, ei ohenna sitä... Itsellä ollut atooppinen lapsi, joka pääsi onneksi Protopic-tutkimukseen mukaan ja sen jälkeen ei ole ongelmia ihon kanssa ollut. Ei se kortisoni välttämättä niin hyvästä meinaan oikeasti ole, edes atoopikolle, jos suinkin tämä rasva auttaa! Niinkuin auttaa 95% atoopikoista =)
 
"sondersson"
Meillä hoidettiin tuollanen niin ettei vauvalla pidetty vaippaa eikä vaatteita vaan oli peiton alla/ilman mitään (kesällä). Eli "jatkuvaa ilmakylpyä". En minäkään laittas ekana mitään kortisonia enkä edes perusrasvoja. Ne kerrat mitä rasvoja on käytetty niin ne on olleet luonnonkosmetiikkaa. Itellä kun oon huomannu että vaan pahenee ihottumat sun muut jostain apteekin rasvoista.

Näin meni about viikossa ohi, toki jos ei ois menny niin oltas kokeiltu kaikkea mahdollista muuta.
 
tuotaaa
[QUOTE="blaah";27752069]Kyllä täällä anoppikin puuttui asiaan, mutta tuloksena oli vain että nuoripari suuttui. Kyllä muuten hoitavat ihan hyvin, tosin ihan eri tavalla kuin minä. En vaan voi ymmärtää typeriä periaatteita! Haluavat kuulemma odottaa, jos paranisi perusvoiteella. No, itsekin atoopikkona tiedän, ettei parane. No, ehkä oppivat sitten kantapään kautta, mutta säälin pikkuista.[/QUOTE]

Mitäpä jos alkaisit vähän pelottelemaan näitä vanhempia? Onhan se nyt selvä, että rikkonaisesta ihosta menee mikrobit läpi niin että hujahtaa, ja varsinkin vauvalle se voi olla todella vaarallista, jos tilanne jatkuu pitkään. Toivottavasti neuvolassa myöntävät terkalle, etteivät ole kortisonia käyttäneet, niin alkavat sieltäkin päin sitten napakammin ohjeistamaan (tai vaihtoehtoisesti tarjoamaan kalliimpia tehovoiteita, niin ehkä alkaa se kortisonikin kelpaamaan ;))
 
"tanita"
meille neuvottiin neuvolasta kun ei voitu pitkäaikaisesti käyttää kortisonia niin lampaan villan.Sitä taipeisiin,se pitää ihon ilmavana ja pääsee paranemaan..Saa apteekista.
 
"sondersson"
Mitäpä jos alkaisit vähän pelottelemaan näitä vanhempia? Onhan se nyt selvä, että rikkonaisesta ihosta menee mikrobit läpi niin että hujahtaa, ja varsinkin vauvalle se voi olla todella vaarallista, jos tilanne jatkuu pitkään. Toivottavasti neuvolassa myöntävät terkalle, etteivät ole kortisonia käyttäneet, niin alkavat sieltäkin päin sitten napakammin ohjeistamaan (tai vaihtoehtoisesti tarjoamaan kalliimpia tehovoiteita, niin ehkä alkaa se kortisonikin kelpaamaan ;))
TAI sitten voisi ehdottaa luonnonmukaisempia hoitokeinoja, uskoisin että kyseiset vanhemmat ottaisivat ne vastaan paremmin. Sitten jos ne eivät toimisi niin voisi aloittaa tuon sun pelottelusi.
 

Yhteistyössä