Hermot menee kun 11v ja 14v pojat jatkuvasti riehuvat tai tappelevat

  • Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
ärsyttää
Äitiiiiii kuuluu kokoajan niiden huoneesta, jatkuvasti pitää tapella tai ärsyttää toista. Ollut näin aina, välillä vaan pistää mietityttämään, että miksi tein nuo noin pienellä ikäerolla, olis vaikka 8v välissä niin ei olisi yhtään tällaista

Nytkin kuuluu riehumista ja kamalaa kolinaa niiden huoneesta, kokoajan pitäis olla välissä, eivät osaa ratkoa mitään keskenään.
 
v v v
Meillä 13 ja 9 vuotiaat samanlaiset :headwall: ja välillä sit ollaan niin hyvää pataa, pelataan, soitetaan, potkitaan palloa...ja sitten taas jompikumpi hyökkää :/
 
Haha, kuulostaa samalta kuin mun, pikkuveljen ja pikkusiskon kärhämöinti joskus aikoinaan :-D. Äiti sai olla erotuomarina joka päivä. Sit meillä kolmella oli mitä ihmeellisempiä päähänpistoja/älynväläyksiä joista äiti sai harmaita hiuksia :-D. Oi luoja, että oltiin hirveitä kauhukakaroita. En ihmettele yhtään, että vieraammillakin meni meihin hermot alta aika yksikön.
 
"a p"
Ja se sellainen ihme riehuminen, lukitaan toista vessaan eikä päästetä pois ja vingutaan oven takana jotain vielä kaiken lisäksi. Sitten kostoksi pöllitään toisen tabletti tms ja piilotetaan se jotta toisella menee hermot.

Tällaista meillä, aina ollut samanlaista. Pientä kiusantekoa.

Olen tietysti oppinut huomaamaan, että koska meno on menossa tuohon suuntaan ja alkaa sauhua nousta korvista ihan samointein, ennenkuin mitään tapahtuu edes. Vieraammat varmaan ihmettelevät, että mitä minä nyt noin pienestä hermostun, MUTTA kun tiedän mihin se johtaa ihan 5-10min sisällä.
 
"nonnika"
Voi ei, jatkuuko tää erotuomarina olo noin kauan. Mulla vasta 3 ja 6 v. parivaljakko ja oon niin kyllästynyt aina sovittelemaan ja keksimään miten riidat ratkaistaan. Joskus tekis mieli vaan sanoa että koittakaa pärjätä. Mutta pienempi jäisi alakynteen sitten. Ehkä isommat vois jättää ratkomaan riitansa jo itse ja molemmille yhteinen rangaistus jos kähinä jatkuu. Niiden olis pakko itse keksiä keino miten asia ratkaistaan.
 
"a p"
Ja tää 11v osaa hoitaa homman niin, että kaikki näyttää 14v vialta. Sellaista piilokiusaamista ja sitten kun 14v hermostuu, niin näyttää että vain hän olisi syyllinen.

Ja nämä ei aina ole edes mitään riitoja mitä voisi ratkoa, vaan tuollaista riehumista. 11v yllyttää näyttäen hiljaa esimerkkiä ja 14v sitten riehuu ja taas kerran näyttää kuin vain 14v riehuisi. 11v oikein innostuu kun huomaa, että toisella menee hermot tai kun huomaa, että toinen innostuu riehumaan jostain hänen tekemästä jutusta.

Kyllä se lähtee aivan pikkulapsesta, jotain olen tehnyt väärin.
 
Käkkärää
Huh, tutulta kuulostaa, meillä vain on poika 7 ja tyttö 10.. ovat vielä sen ikäisiä, että mieluusti leikkivät keskenään, mutta sitten kun alkaa se sanailu "äläää" "lopetaaa" "oikeestiii".. Oli tänään, oli eilen, oli toissapäivänä.. huomenna koulun jälkeen varmaan sama..

Puuh!
 
"a p"
Ja kokoajan kannellaan. Toi teki sitä, toi sanoi tätä, toi kiroili jne
Pitääkö se kaikista tulla äidille sanomaan, teinejä jo. Oikein halutaan, että minä suuttuisin sille toiselle.
 
Lusikkaleipä
Huh huh. Onneksi ollaan opetettu lapsille parempia käytöstapoja. Eivät ole toistensa kurkuissa kiinni koskaan, vaikka joskus harvakseltaan jostain asiasta tuleekin kinaa.
 
mä4567
Siis ei oo totta...kai sä pysäytät ton ennenkuin tulee tavaksi.pistä ne laatimaan yhdessä säännöt itselleen et miten ollaan yhdessä.sitten kunnon rangaistukset peliin huonosta ,äytöksestä.
 

Yhteistyössä