hetken luulin, että kasvatan pahinta sovinistia *turha*

kun poika kommentoi katsellessaan pikkuveljen pyllyn pesua :
"meillä kyllä saa emäntä tuon sitten tehdä. hyi yök".
sitten palasi takaisin ja mietti : "tai oikeastaan äiti meille tulee sellanen palvelija joka tekee kaiken tyhmän, niin vaimo voi sitten vaan olla kauniin näköinen" .
:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Ihmettelen vaan mitä teillä kotona puhutaan kun lapsikin tommosia suustaan päästelee...
?
minusta tuossa ei ollut mitään KAMALAA vaan ihan normaalia 6-veen pohdintaa ja juttelua - joskus on pää ja häntä jutuissa, joskus ei .
 
suski
Mun mielestä on sovinistista ajatella, että vaimon ainoa tehtävä on "kauniina oleminen".

Ei sen puoleen, että tuollaisia pitäisi ottaa lapsen suusta vakavasti. Ajateltavaa vain itse kullekin.
 
nakku
halutessaan vanhemmat voivat vaikuttaa, miten lapset maailmaa mallintavat. Jos tulee tunne, että pojalla selkeä käsitys akkojen hommasta, niiin kannattaa myös miehesi tehdä niitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Ei sen puoleen, että tuollaisia pitäisi ottaa lapsen suusta vakavasti. Ajateltavaa vain itse kullekin.
Ei tarvi ottaa vakavasti, mutta ainahan voi lastakin ohjata oikeampaan suuntaan. Voi esimerkiksi kertoa, että mies ja nainen ovat tasa-arvoisia, ja pyllynpesut yms. kuuluvat kummallekin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onpas:
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Ei sen puoleen, että tuollaisia pitäisi ottaa lapsen suusta vakavasti. Ajateltavaa vain itse kullekin.
Ei tarvi ottaa vakavasti, mutta ainahan voi lastakin ohjata oikeampaan suuntaan. Voi esimerkiksi kertoa, että mies ja nainen ovat tasa-arvoisia, ja pyllynpesut yms. kuuluvat kummallekin.
no niin.
hei onko teillä kellään kotona lapsia jotka puhuvat mitä milloinkin jne ? no meillä on.
en mä nyt usko että poika on tuleva naisen alistaja tms vaikka noin nyt juttelikin. Samalla tavalla hän olis kommentoinut, vaikka pesijänä olisi ollut isä siinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no niin.
hei onko teillä kellään kotona lapsia jotka puhuvat mitä milloinkin jne ? no meillä on.
en mä nyt usko että poika on tuleva naisen alistaja tms vaikka noin nyt juttelikin. Samalla tavalla hän olis kommentoinut, vaikka pesijänä olisi ollut isä siinä.
No kaikki lapsethan päästää suustaan kummallisuuksia, mutta mikä laki kieltää kertomasta asian oikeaa laitaa. Ei se lapsi siitä rikki mene, jos sanoo että kuuluu ne hommat miehellekin. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onpas:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no niin.
hei onko teillä kellään kotona lapsia jotka puhuvat mitä milloinkin jne ? no meillä on.
en mä nyt usko että poika on tuleva naisen alistaja tms vaikka noin nyt juttelikin. Samalla tavalla hän olis kommentoinut, vaikka pesijänä olisi ollut isä siinä.
No kaikki lapsethan päästää suustaan kummallisuuksia, mutta mikä laki kieltää kertomasta asian oikeaa laitaa. Ei se lapsi siitä rikki mene, jos sanoo että kuuluu ne hommat miehellekin. :heart:
no tunnustan: olen "paha" äiti, kun en kasvata ja opasta joka ikinen kerta kun höpötellään.
 

Yhteistyössä