Hieman häpeillen kysyn, onko muilla eskari-ikäistä joka ei vielä pyyhi itse?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja niina:
joo kaikki osaa, mutta se onkin siinä että jostain lapsistä se on "ällöttävää" ja eivät HALUA. Sitten on näitä jotka eivät pidä sitä minään ja pyyhkivät itse aikaisin ja myös näitä vanhempia joille lopputulos = puhtaus ei ole niin tärkeää, siksi ne 3-vuotiaat pyyhkii itse
Ja vielä niitä kenen vanhemmille lopputulos olisi tärkeä mutta ketkä ei vaan millään anna vanhempien pyyhkiä! Meillä just eskariin menevä poika joka ei todellakaan anna kenenkään muun pyyhkiä, väkipakolla toki voi sen tehdä mutta lopputuloksena se, että sitä p.askaa on jokapaikassa. Tämä on todella iso ongelma mutta mielestäni teen enemmän vahinkoa pyyhkimällä väkisin (kun se lasta todella ahdistaa jostain syystä) kuin sillä, että annan hänen pyyhkiä vähän huonommilla taidoilla.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ipa:
lapsi oppii ajallaan ja jos siitä tekee numeron ni ei ainkaan opi ihan heti... enon poika menee 2lk ja vieläki ongelmia tuon pyyhkimisen ja kakkaamisen kanssa, muuten on todella etevä ja fiksu poika, asialle kun ei voi mitään vaikka yrittäski. Puhu eskarin vetäjille. lapset on lapsia
:)
 
???
meillä tuleva ekaluokkalainen myös vasta harjoittelee. Ja taitoa on ollut jo pitkään muttei halua. Sanoi että se pelottaa jos kädet likaantuu tai takapuoli jää likaiseksi. Mä en näe tässä mitään ongelmaa. Jokainen oppii eri asioita erilaisella aikataululla.
 
sama mietityttäny
Minä tuosta asiasta, joka siis meilläki mieltä painanu, kysyin esikoulunohjaajalta hieman nolona tutustumispäivänä. Ohjaaja naurahti ja sanoi, että harvassa on lapsi, joka osaa pyyhkiä tullessaan esikouluun, mutta jouluun mennessä kuulemma yleensä oppivat. Minulla ainakin helpotti, kun lukuisia esikouluikäisiä lapsia vuosia seurannut ihminen kertoi, että on paremminkin sääntö, kuin poikkeus, että ei osaa vielä ison hädän jälkeen itse pyyhkiä.
 
no meitin eskariin menevä on nyt tän kesän aikana harjoitellut. ekaksi vaadittiin että pyyhkäisee kerran ja sitten aikuinen loput... nyt on pari viikkoo pyyhkinyt itse eli oppi kuin salamana.... nyt vaan tarkistellaan onko jälki puhdas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
No meillä kyllä pyyhkii itse, on pyyhkinyt jo ainakin vuoden verran..ettei ole tuosta kokemusta. :ashamed: :snotty:
Hmm.. miten se sitten liittyi tähän aiheeseen? :D
Minunkin juttuni liittyy aiheeseen aika löyhästi nimittäin meidän eskari-ikäinen sanoi tässä yhtenä päivänä ruokapöydässä ettei halua paljoa ruokaa. Kun kysyttiin että miksei niin vastaus oli: "ku en mä jaksa pyyhkiä pyllyä".
 

Yhteistyössä