hiivatoosa

  • Viestiketjun aloittaja tuskastunut
  • Ensimmäinen viesti
tuskastunut
Mulla menee hermot. Mikä kumma siinä on, että raskaana ollessa pitää koko ajan olla hiiva. Olen kokeillut canestenia, lactalia ja reseptillä sain flagyliä kahteen kertaan. Sitten taas lactalia ja huomenna pitää varmaan kokeilla taas canestenia. Sanokaa millä tämän saa loppumaan!!!!
Tablettina ei voi kuulemma hoitaa nyt raskaana ollessa.
 
Tämä nyt voi kuulostaa hölmöltä... Monethan hoitavat hiivatulehdusta laittamalla alapäähänsä maustamatonta jogurttia. Voisitko kuvitella rupeavasi käyttämään sitä ennaltaehkäisevästi? Tosin se voi olla aika hankalaa ilman pikkuhousunsuojaa tms., ja ainakaan kertakäyttöpikkuhousunsuojia ei kyllä hiivatulehduksista kärsivän kannattaisi käyttää.
 
Viilin parantavasta vaikutuksesta olen kuullut puhuttavan. Omaa kokemusta ei kyllä siitä ole. Joku palstalainen ehdotti joskus valkosipulin kynttä alapäähän, mutta minua itseäni puistattaa ajatus. Ja varmaan kirveleekin se valkosipuli.

Miksi pikkuhousunsuojia ei sais käyttää?
 
Pikkuhousunsuojia ei saisi käyttää, koska ne ärsyttävät alapäätä (ja samoin tekevät terveyssiteet). Mäkin kärsin aiemmin jatkuvasti hiivatulehduksista ja niiden takia mulla oli runsasta valkovuotoa, jonka takia jouduin käyttämään pikkuhousunsuojaa. Ja mitä ilmeisimmin ne pikkuhousunsuojat aiheuttivat mullekin ne tulehdukset, sillä tulehdukset loppuivat melkein kuin seinään, kun lopetin kokonaan siteiden käytön ja rupesin käyttämään kuukautiskuppia ja tarvittaessa kestopikkuhousunsuojia.
 

Yhteistyössä