Hiljainen masuasukas

Tänään rv 27+2 ja masuaukas on ollut kovin hiljainen. Eilen illalla olen tuntenut selkeää liikettä ja eilen päivänkin oli hiljainen. Tänään sitten kuulostellut pitkin päivää liikkeitä ja vain vaimean käännöksen olen tuntenut nytkin illalla :(

Tämä jo neljäs raskauteni, mutta huolestuttaa silti. Pitäisköhän pyytää aamulla neuvolassa kuuntelemaan sydänäänet... ??
 
Sinuna en huolestuis vielä. Vauvoillaki on rauhallisempia päiviä. Muutama liike on kuitenki tuntunu eikä ole kipuja tai vuotoja niin en huolestuis. Kannattaa vähän töniä kädellä massua. Jos ei mitään reaktioo tapahdu suuntaan eikä toiseen niin käy siellä neuvolassa vaikka ihan vaan oman mielenrauhas takia. Luota vaistoos. Jos sulla on yhtään epävarma olo niin ei se neuvolassa käynti ainaka pahaa tee =) Voimia!! :hug: Kolmatta odotellessa juon ilta kaffet..
 
Moikka! Olen kuullut sellaisen vinkin, että pitäisi juoda jotain makeaa/sokerista ja mennä sitten kuulostelemaan (joskus puolen tunnin kuluessa pitäisi tuntua jotain)? En välttämättä muista vinkkiä oikein, mutta jotenkin noin se meni.
 
Omalla masuasukkaalla on kanssa välillä hiljaisia päiviä ja tuohon aikaan tuntui olevan varsinkin kun ei vielä ole niin iso että tilaa olisi turhan vähän, eli että kaikki liikkeet tuntuisi selvästi. Neuvolasta sain ohjeeksi juoda/syödä jotain sokerista, käydä sitten vasemmalle kyljelle makaamaan tunniksi ja laskea kaikki liikkeet mitä tuntuu (hikkaa ei muistaakseen laskettu, eli rytmikästä toistuvaa nykimistä..) Jos tunnin sisällä tuntuu liikkeitä alle 10, makoillaan vielä toinen tunti. välissä voi nousta syömään/liikkumaan ja sitten mennä takaisin. Välillä voi vähän "härnätä" vaavia hellästi kädellä tökkimällä mahaa. Jos toisen tunnin jälkeenkin liikkeitä on alle 10 niin sitten yhteys neuvolaan.

Ja illalla kannattaa toteuttaa. sanottiin että vauvat yleensä päivällä ovat paljon hiljaisempia, illalla virkistyvät.
 
myymä
Hei AP, tulethan sitten kertomaan kuulumiset? :) Uskon että kaikki varmastikkin hyvin!
ITse kanssa kuullut tuon sokeriniksin, eli jotain sokeripitoista pitäisi syödä niin vauvakin piristyisi :)
 
Vauva edelleen hiljainen. Potkasee kyllä vastaan kun tökin mahaa, mutta spontaani liikkuminen minimissä. Kävin neuvolassa ja vauvan syke 180. Tuli äitipolille lähtö nyt iltapäivällä :(
Pitäkää peukkuja että kaikki hyvin kuitenkin. Ilmotan kuulumiset kun kotiudun!
 
Luojan kiitos kaikki hyvin! Vaavi alkoi liikkumaan. Käyrä ja syke hyvät. Ultassa kaikki hyvin. Kasvu menee edellä (painoarvio nyt 1400g). Ja sain tietää että kolmen tytön jälkeen meille tuleekin poika :)!!! Todella hyvä mieli että kaikki on hyvin.
 

Yhteistyössä