Hirveä riita menemisistä, mun pitäisi kuulemma olla kotona kun mulla ei ole kavereita.

  • Viestiketjun aloittaja pakoon mieleni tekevi
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="heluna";27899110]ei välttämättä, tässä ei nyt kukaan kuule sen miehen versiota asioista. ja jokatapauksessa ihmisen varhaiset kiintymyssuhteet ja muutenkin menneisyys vaikuttaa yllättävän paljon tämänkin hetkiseen tilanteeseen. mä uskon että mysö ap tekee jopa tahalleenn asioita joiden tietää satuttavan miestään!

itse neuvoisin hakeutumaan paripsykoterapeutille! ja jos miehellä on jotain traumaattista tapahtumaa vaikka siellä lapsuudessa niin sitten ehkä myös traumaterapeutille!

taitaa olla ap:n suhteessa sellainen tila missä molemmat provosoi toisen pahaa meiltä ja huonoa käytöstä![/QUOTE]


Omalla miehelläni on ollut traumaattinen lapsuus, mm. äiti hylkäsi hänet jo ihan vauvana. Hän tietää tämän mutta ei ole koskaan suostunut näkemään yhteyttä menneisyyden ja nykyisyyden välillä (ongelmia ihmissuhteissa jne). Jos henkilö ei itse halua hakea apua, tai ei näe ongelmaa, niin hankalaa siinä on muidenkaan auttaa. Rakkaus riittää aika pitkälle, mutta harvemmin pitkän aikaa :/ Tosin tiedän itsekkin provosoituvani kun toinen nimittelee tai väheksyy itseä tai perheenjäseniä. Sanat satuttaa, ja harvempi ihminen kai voi olla vastaamatta yhtä väheksyvästi takaisin. Itse jaksoin jonkun aikaa, nykyään sanon takaisin. Ja mitään rauhallista keskustelua vaikeista asioista on turha odottaa, vaikka alottaisi ystävällisesti niin loppujen lopuksi se kääntyy niin että haluan vain riidellä. Niin just.

Voimia ap:lle!
 
"Sanna"
Alkuperäinen kirjoittaja voi jeesus sentään;27898673:
Sä siis yksin menisit tanssimaan jonnekin??? Se, jos mikä nyt on miesten kanssa vehtaamista ja tyrkylle menoa! Tanssi kotona!
Haista p...! Tanssi on yksi harrastus muiden joukossa. Jopa parempaa liikunnallisesti kuin moni yksitoikkoinen laji. Siinä tyypillistä sairaan mustasukkaisen ihmisen puhetta.
 
"vieras"
[QUOTE="himmeli";27898424]kuule entä jos ap:n miehellä on näitä kokemuksia mitä mulla on? en yhtään ihmettele jos ei halua puolisoon baariin. mua on petetty tosi törkeesti ja nimenomaan baarissa. no ite en moisista räkälöistä muutenkaan perusta(en juo eikä kiinnosta kattoa kännisiä ukkoja örveltämässä, kuvittelemassa itsensä maailman komeimmaksi samalla seoten sanoihinsa ja jopa jalkoihinsa. pahimmillaan lääppimällä tutustuen. lisäksi hirvee musan pauhu ei kuule edes omia ajatuksia ja sen lisäksi alkoholi haisee joka paikassa. nuorempana kävin itekkin baareissa kun seuraa etti. mutta en käsitä mitä aikuinen varattu ihminen siellä tekee? )

mutta asiaan mies tuntee itsensä uhatuksi jostain syystä, ja onko se syy sitten edellisissä suhteissa petetyksi tuleminen(tai se että on itse joskus ollut pettäjä ja tajuaa kuinka helppoa se on hairahtua) vai se että ap ei halua miestänsä seksuaalisesti ja mies pelkää että tämä nainen menee joko a. tahalleen ettimään seuraa b. saattaa eksyä tosien kainaloon.

eli a. mikä on miehen henkilöhistoria? b. oletko sinä ollut luotettava,vai jäänyt pikku valheista kiinni? oletko salaileva? oletko halunnut miestäsi vai onko halusi hiipuneet?

kato kun toiset ihmise ton toki mustasukkaisempia kuin toiset,mutta moni asia vaikuttaa siihen kuinka suuri tämä menettämisen pelko on joka nähdään mustasukkaisuutena.

nyt ei ole tarkoitus kaivaa syyllisiä, vaan tiedostaa se mistä ongelma johtuu jotta asialle voisi jotakin tehä! eli jos ap on ollut pitkään haluton miestänsä kohtaan ja haluain mennä yksin bilettää, niin kyllä se olisi aika epäilyttävää.[/QUOTE]

Miten se voi olla niin vaikea ymmärtää, että ihmiset ovat erilaisia. Toiset ihan oikeasti tykkää käydä baareissa ihan vain pitämässä hauskaa, ei etsimässä seuraa. Toiset tykkää tanssimisesta ja siitä, että on paljon ihmisiä ja voi tavata uusia ihmisiä ja on hyvää musiikkia. Se, että sinä et tykkää kovasta musiikista ja ihmismäärästä, ei tarkoita sitä että joku toinen ei voisi tykätä siitä.
 
"Sanna"
[QUOTE="vieras";27899965]Omalla miehelläni on ollut traumaattinen lapsuus, mm. äiti hylkäsi hänet jo ihan vauvana. Hän tietää tämän mutta ei ole koskaan suostunut näkemään yhteyttä menneisyyden ja nykyisyyden välillä (ongelmia ihmissuhteissa jne). Jos henkilö ei itse halua hakea apua, tai ei näe ongelmaa, niin hankalaa siinä on muidenkaan auttaa. Rakkaus riittää aika pitkälle, mutta harvemmin pitkän aikaa :/ Tosin tiedän itsekkin provosoituvani kun toinen nimittelee tai väheksyy itseä tai perheenjäseniä. Sanat satuttaa, ja harvempi ihminen kai voi olla vastaamatta yhtä väheksyvästi takaisin. Itse jaksoin jonkun aikaa, nykyään sanon takaisin. Ja mitään rauhallista keskustelua vaikeista asioista on turha odottaa, vaikka alottaisi ystävällisesti niin loppujen lopuksi se kääntyy niin että haluan vain riidellä. Niin just.

Voimia ap:lle![/QUOTE]

Ihan sama, mitä traumoja toisella on ollut lapsuudessa. Silti ei kenenkään pidä alistua henkisen tai fyysisen väkivallan uhriksi. Minä olin nuorempana suhteessa miehen kanssa, joka alkoi nimittelemään ja haukkumaan riidan yhteydessä. Siinä se miehen todellinen luonto paljastui. Sellaista ei tarvitse kenenkään sietää.

Onneksi minulla oli siinä vaiheessa vielä sen verran itsekunnioitusta jäljellä, että älysin jättää tämän tyypin. Olen satavarma, että jossakin vaiheessa henkinen väkivalta olisi muuttunut fyysiseksi. Mies oli jo pari kertaa käyttäytynyt uhkaavasti ja pelottavasti.
 
Olipa sinulla kavereita tai ei, niin joku oikeus sinullakin on vapaa-aikaan. Ethän sinä ole miehesi holhouksenalainen eikä sun muutenkaan käsittääkseni pidä odottaa miehen "siunausta" sille, että lähdet vaikkapa sinne mainitsemaasi karaokeen tai tanssimaan. Mies ei voi eikä saa "sitoa" sua pelkästään kodin seinien sisälle, ellei se ole oma tahtosi.

Onhan niitä paljon sellaisia ihmisiä, jotka käyvät vaikkapa "yhdellä" ihan yksinäänkin. Onko tuossa miehen ajattelutavassa muuten nyt kysymys siitä, että miehelle muiden ihmisten ajatukset merkkaa liikaa, vaiko siitä, ettei hän luota sinuun? Olisiko epävarma itsestään tms.?

Kyllähän noita päivittelyjä tietysti on kuullut, siis aiheesta "Virtasen Pentti ja Anna kulkee aina erikseen kapakassa", mutta mitäpä oikeastaan sitten? Kenelle se kuuluu? Eihän se ole muilta pois miten te reissunne järjestätte, yhdessä vaiko erikseen.
 
Sanoit että lääppii toisia naisia, jos lähdette kahdestaan viihteelle? Eli tekee sitä varmaan myös kun et ole paikalla.. Ei halua sua baariin yksin, koska luulee sunkin vehtaavan miesten kanssa, kuten itse tekee naisten kanssa. Minusta tässä on kyse lähinnä tästä, eli pettää sua. Kaikki kontrollointi ja vähättely viittais siihen, että pelkää menettävänsä sinut.
Monestipa se onkin niin, että tyypit tekevät itse juuri sitä, mistä toista (aiheettomasti) syyttävät. Tämän vuoksi luulevat sitten toisenkin olevan samanlainen.
 
"vieras"
[QUOTE="Sanna";27900139]Ihan sama, mitä traumoja toisella on ollut lapsuudessa. Silti ei kenenkään pidä alistua henkisen tai fyysisen väkivallan uhriksi. Minä olin nuorempana suhteessa miehen kanssa, joka alkoi nimittelemään ja haukkumaan riidan yhteydessä. Siinä se miehen todellinen luonto paljastui. Sellaista ei tarvitse kenenkään sietää.

Onneksi minulla oli siinä vaiheessa vielä sen verran itsekunnioitusta jäljellä, että älysin jättää tämän tyypin. Olen satavarma, että jossakin vaiheessa henkinen väkivalta olisi muuttunut fyysiseksi. Mies oli jo pari kertaa käyttäytynyt uhkaavasti ja pelottavasti.[/QUOTE]

Itse olen myös saanut tarpeekseni,uusi asunto haussa. Jokainen on vastuussa omasta onnellisuudestaan. Edellisessä tekstissä halusin tuoda vain esiin myös sen puolen, että en ole itsekään puhdas pulmunen. No onneksi kaikki miehet ei ole samasta muotista, ja tosiian se todelllinen luonne paljastuu kyllä ennen pitkää. Silloin kun niitä ruusunpunaisia laseja ei ole enää silmillä ja arki alkaa.
 
"Sanna"
Alkuperäinen kirjoittaja Kahdentytönäiti;27900246:
Monestipa se onkin niin, että tyypit tekevät itse juuri sitä, mistä toista (aiheettomasti) syyttävät. Tämän vuoksi luulevat sitten toisenkin olevan samanlainen.
Näinpä: varas luulee kaikkia muitakin varkaaksi.
 
pakoon mieleni tekevi
[QUOTE="Sanna";27900339]Näinpä: varas luulee kaikkia muitakin varkaaksi.[/QUOTE]

En usko, että vehtaa naisten kanssa, koska tuo porukka on niin törkeässä kännissä, ettei kukaan nainen katso tuommoisia sillä silmällä. Mun puolesta halailkoon, mutta se yhteisen tutun kähmiminen ja sopotus oli kyllä silloin ihan tahallista loukkaamista, vaikka olisi siitä nauttinutkin (se tuttu katsoi mua ihan kauhuissaan, se mua hävetti eniten). Myönsi tämän loukkaamisaikeen kun aiheesta kuittailin.

Sen jälkeen tuli vahva tunne, että tästälähtien erikseen.

Mua ei kiinnosta terapiat, tuskin pareille ei mitään PSYKOterapiaa on oikeasti sopuhintaan saatavilla, kun täytyy suurinpiirtein tappaa joku päästäkseen johonkin hoitoon.
 

Yhteistyössä