Hiusten lähtö! APUA!

  • Viestiketjun aloittaja Crisse
  • Ensimmäinen viesti
Crisse
Nyt tuntuu siltä et tarttisin jo apua! Poika on 3,5 kk ja nyt viime viikot mulla on lähteny tukkaa jo ihan älyttömät määrät. Viemärit on tukossa ja joka paikasta saa imuroida mun hiuksia... :'( Kammatessa irtoo joka kerta älyttömästi. Kävin kampaajalla ja sen mielestä ihan normaalia hiusten lähtöä synnytyksen jälkeen. :'( :'( Mun mielestä kuitenkin huomaa jo, et hiukset on ohentunu, ei ne muutenkaan mitkään paksut oo koskaan ollu.

Auttakaa, mikä auttais tähän tilanteeseen??!! Monivitamiinia ja kalaöljyä syön..
 
AkateeminenMamma
Rauhoitu ihmeessä - Minulle sekä kampaaja että neuvolatäti ainakin selittivät, että itseasiassa lähes kaikkien äitien kokema synnytyksen jälkeinen runsas hiusten lähtö ei ole ollenkaan oikeasti kovinkaan paljon tavallista runsaampaa. Kyse on sen sijaan siitä, että odotusaikana hiuksia lähtee tavallista vähemmän ja sitten, kun niitä taas alkaa lähteä runsaammin niin se tuntuu aivan valtavalta määrältä. Ja kaiken kaikkiaanhan me ihmisetkin aina tietyin väliajoin pudotetaan runsaammin tuota kuontaloa normaalin uusiutumisen sykleissä - yksi sellainen karvanluonti aika sijoittuu jostain (varmaankin hormonaalisesta syystä) tuohon synnytyksen jälk. aikaan. Se todellakin menee ohi niinkuin kaikki karvanlähdöt - niitä muita ei ehkä vain noteeraa niin, kun ne eivät tapahdu tuollaisessa selvästi erottuvassa tilanteessa (kuten synnytyksen jälk. aika)
 
mardu
ensimmäisen lapseni jälkeen (poika) lähti hiuksia tosi paljon. Pälvikaljuksi asti, se oli kaameaa. Mutta kun hänen jälkeensä syntynyt vielä kolme lasta ei ole tätä enään ilmennyt.Onneksi B)
 
Sopuli77
Mullakin on ponnarista vaan puolet jäljellä, mutta tyvestä tyrkkää jo uutta parisenttistä sänkeä kovaa vauhtia. On hyvä juurituki tuo sänki, ei oo tukka latteana päätä vasten. :LOL: Mua vaan harmittaa kun on ens kesänä häät ja tukka on tämmönen haitula :/
 
Bee Gee
Mulla lähti esikoisen kohdalla aivan hirveästi alkaen 4kk-7kk ja nyt oli tokan kanssa aivan samoin. Sänkeä on mutta ei tukka palaudu aivan samanlaiseksi kuin vielä ylioppilaskuvassa 10 v sitten...
 
NeJo
Mulla lähti hiuksia karmeet määrät odotusaikana, mutta hellitti loppuraskaudesta. Nyt lähtee taas ja neiti pian 8 kk. Tätä on kestänyt jo jonkin aikaa, mutta eiköhän tuo helpota jossain vaiheessa. Ponnari on mullakin enää vaan n. puolet entisestä. :'(
 
ÄISKÄ -76
Elähän tosiaan hättäile! Mulla odotusaikana kiiltävät ja hyvinvoivat tuuheat hiukset. Vauvan ollessa noin 3 kk alkoi sitten se hiusten lähtö, jota kesti muistaakseni puolisen vuotta, jona aikana mies oli iloinen :LOL: , kun hiuksia oli joka paikassa. No pidin imurin aina hollilla, jotta sai kätevästi karvat pois pikimmiten. Sänkeäkin alkoi kasvaa saman tien, joten nyt taas entistä parempana ja paksumpana. Kalkkia/monivitamiinia aloin syödä samoihin aikoihin, kun hiukset alkoivat putoilla. Kyllä se siitä, kuuluu "taudin" ;) kuvaan.
Ihanaa kevään odotusta! :hug:
 

Yhteistyössä