Hmm.. mitäs nyt?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen täydellisen onneton mitä tulee tekniikkaan/tietotekniikkaan. Minulla on siin android älypuhelin ja tilasin 4g elisa huoleton liittymän. Se on toiminnassa tänään klo.00.01. Hmmm... netti ei puhelimessani toimi. Pitääkö minun tehdä asetuksissa jotain? Uutta korttia ei tilatessa tarvittu vaan kaiken pitäisi olla muutoin ok. Miten saan netin toimimaan?
 
vierailija
Olen täydellisen onneton mitä tulee tekniikkaan/tietotekniikkaan. Minulla on siin android älypuhelin ja tilasin 4g elisa huoleton liittymän. Se on toiminnassa tänään klo.00.01. Hmmm... netti ei puhelimessani toimi. Pitääkö minun tehdä asetuksissa jotain? Uutta korttia ei tilatessa tarvittu vaan kaiken pitäisi olla muutoin ok. Miten saan netin toimimaan?
Eikös operaattorin kuuluis lähettää jotkut asetusviestit tällasissa tilanteissa, kun liittymää vaihdetaan? En tiedä, mutta muistaakseni, kun itse olen joskus vuonna kivi ja kilpi liittymätyyppiä tai lisäosia tilannut, niin tuli ne asetustekstarit. Tai kokeile käynnistää puhelin uudestaan.
 
vierailija
Langattomissa verkoissa on asetuksien kohdalla wifi, bluetooth sekä mobiilidata. Onko näistä jotain?
No kumpaa sä aiot käyttää? Langatonta vai mobiilidataa. Jos sä et ole langattoman verkon piirissä, niin ota ainakin se wifi pois pääktä. Samoin bluetooth, jis et sen kautta käytä mitään. Säästää vähän akkuakin, kun turhat yhteydet on pois päältä.
 
vierailija
No kumpaa sä aiot käyttää? Langatonta vai mobiilidataa. Jos sä et ole langattoman verkon piirissä, niin ota ainakin se wifi pois pääktä. Samoin bluetooth, jis et sen kautta käytä mitään. Säästää vähän akkuakin, kun turhat yhteydet on pois päältä.
Siis pitääkö mobiilidata olla päällä että saisin sim kortin netin toimimaan? Ei kiinnostaisi 1000€ nettilasku
 
vierailija
Tietääkö kukaan? Laitanko siis mobiilidatan asetuksista päälle kun olen vaikka metsässä marjastamassa? Silloinko internet huoleton toimii? Ilman lisälaskuja?
 
vierailija
Tässä tilanteessa tulisi olla huoleton ainakin 24 tuntia. Jos ja kun, ongelma on poistunut voit huoletta jatkaa surffaamista :)

Näis asiois yleensä aika auttaa :D

Mikäli ongelma ei poistu nii ota yhteyttä asiakaspalveluun tjsp ni kai ne sen fiksaa...
 

Yhteistyössä