hoi,äiti 40 plusplus

Luin tuota toista ketjua, mihin matkakohteeseen ei ikinä palaisi. Tää nyt ei siihen liity joten aloitan uuden ja ajattelin että sulla vois olla kokemusta tai kiinnostusta tällaisesta kuin kansainvälinen kodinvaihto. Onko?
En ole mikään maailmannainen mutta on kuitenkin jo sen verran ikää ja kokemusta että tekis mieli kokeilla. Sais olla pidemmänkin aikaa toisessa kulttuurissa, kodinomaisessa ympäristössä oman perheen kanssa.
Löysin yhden linkinkin toissapäivänä jossa oli erään perheen matkakertomuksia eri paikoista, pitäs kaivella se esiin..
 
Hei,

Vastaan tähän vaikken äiti 40 plusplus olekaan =) Oletko kuullut Servasista?

http://finland.servas.org/servas_finland_matkaajalle.html

Ehkä tästä on jotain hyötyä? Itse en järjestöön kuulu, mutta eräs ystäväni on kuulunut, saattaa kuulua edelleen. HÄnellä pelkkiä hyviä kokemuksia niin isäntänä kuin vieraanakin. =)
 
kiitos!
Pitää tutkia tuota Servas-juttua paremmin. Se mitä löysin aikaisemmin oli Intervac. Jos tosiaan löytyy perheitä jotka ovat lomaillet näin, siis vaihtaneet/vuokraneet koteja ulkomaalaisen perheen kanssa, niin olis kiva kuulla kokemuksia.
 
ei kodinvaihdosta niin että itse tai isäntäväki oltaisiin oltu pois, mutta ihan oman väen seassa on noita kirjeystävien perheitä oleillut muutamasta päivästä vajaaseen viikkoon. Ja itse on ihan ystävien kotona asuttu ja kerran oltiin kirjeystävän tyttären opiskelukämpässä toisella paikkakunnallakin.
Joku toinen vastasikin tuosta kodinvaihdosta, josta itse olen kuullut positiivisia kokemuksia muutamilta tuttavilta. Ovat saaneet osoitteita haluamastaan maasta ja sitten voineen ensin kirjoitella ja sopia käytännön asioista.
tällainen juttuhan vaatii sitä avointa mieltä ja luottamusta, uskaltaa mennä toisen kotiin tai sitten antaa oma kotinsa toiselle.
 

Yhteistyössä