Hoidot jatkuu 2012

Tiinuli81 Pahoittelut myös sinulle negasta... :( samoissa mennään sun kanssa myös ensi hoidon suhteen. Meillä kans kesäkuussa suunnittelu kun tullaan Suomeen lomalle ja sit elokuussa hoito. Et sit piinaillaan taas varmaan samaan aikaan! :)

Jicca + Inccu1 tervetuloa! :wave: merkkaan teidät kans listaan.

Mequ suuren suuret onnittelut ! ihanaa!! :heart: joko pikkusen sydänäänetkin näkyi?

HalleB voi ei, en tajunnut että teillä viimeinen hoito.. Isot pahoittelut negasta! en tiedä mitä edes sanoa, paljon voimia tulevaan mitä ikinä päätettekään tehdä! :hug: poistan sut listalta, mut jos vielä hoitoihin joskus lähdette niin tervetuloa sit tänne takas.

TanZZZku jospa nyt pääsisit kuitenkin passiin ennen kesätaukoa!

Vanil tsemppiä siirtoon! toivottavasti sun olo alkaa kohta helpottaa ja jospa saisitte nyt pakkaseenkin alkioita! hyvältä ainakin näyttää nyt tässä vaiheessa.
 
***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI .................. helmikuu
Katjuska-81 ........... 2.IVF .................. maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI .................. maaliskuu
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ........... maalis-huhtikuu?

Leonita79 ............. 2.ICSI ................. huhti-toukokuu
Dreamer1 ............. 4.ICSI ................. huhti-toukokuu
InMyDreams ......... 3. IVF 1.pas ........ huhti-toukokuu
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas ............ huhti-toukokuu
Inccu1 ................. 1.IVF .................... toukokuu
Jicca .................... 1.IVF .................... toukokuu
Sufka .................. 1.IUI ..................... toukokuu
Nuppuska ............ 2.ICSI/2.pas .......... toukokuu
Onlyer.................. 2.ICSI ................... toukokuu
Moto76 ................ 2.IVF/1.pas .......... Toukokuu
Karpalo ................ 1.IVF/ICSI 1.pas ... toukokuu
Napsuneiti ............ 2.IVF ................... toukokuu
Kaarne ................. 3.IVF ................... toukokuu
Pepponen ............. 4.IVF/ICSI .......... touko-kesäkuu
Almina ................ 4.ICSI .................. touko-kesäkuu
Meg .................... 2.IVF/2.pas ........... kevät ?
Talvitaika ............. 2.IVF/1.pas ........... kesäkuu, vk25
Sintu74 ................ 5.IVF .................. kesäkuu
Sannuliinu ........... 1.IVF ................... kesäkuu
Johkunen ............. 3. IVF/1.pas ........ kesäkuu
Marianne1971....... 2. IVF/1.pas ......... kesäkuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ................. kesä
Hautomo76 ......... 1.ICSI/1.pas ........... Kesä/elokuu
Tiinuli81 ............... 2.IVF .................. elokuu
Miles ................... 4.ICSI................... elokuu
Mörkötys ............. 3.IVF/ICSI/ ............. elokuu
TanZZZku ............. 1. IVF/1.pas ........ syyskuu (?)
Tammuska ........... 2. IVF .................. Syksy
Jadekivi ............... 2. IVF................... syksy
Lumetar .............. 2.IVF/ICSI ............ syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI................... syksy
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ........ ??
Joku_päivä .......... 7.IVF ................... ??
Seline ............... ( 2.IVF) .................. ??
Pioni70 ................ 3.ICSI ................... ??

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Lion33 .................. 2.IVF ................... 1 ..................... 4.5. (+)
Mariq ................... 3. ICSI 1.PAS......... 2 ..................... 16.5.
Emma81 .............. 2.IVF .................... 1 ..................... 16.5.
Vanil ................... 2.IVF ..................... 2 ..................... 25.5.
Pyykki .................. 2.ICSI ................... 2 .................... 25.5.

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu ............ 6.10.2012
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu .......... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu ............ 11.10.2012
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas.. helmikuu ...........
Kebri82 ................ 1.IVF ........... helmikuu ............ 23.10.2012
Kehrä .................. 4.ICSI .......... helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ........... 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ...........
Mequ .................. 2. IVF .......... toukokuu ........... 3.1.2013
Alexsandria ........... 3.IVF ........... toukokuu .......... 7.1.2013



Leppäkerttu-77 .... 3.IVF/ICSI 2.pas ..... HOITOJEN LOPETUS........ 1 lapsi
 
Viimeksi muokattu:
onnea plussanneet

täälläkin nega pp10 ja yleensä jos ollu plussa on näkynyt jo pp7 ...se siitä pakkanen tyhjä.ero ja alan seuraavan hoidon tekee yksin...pitääkö siinä varautua johonkin erityiseen???psykologi onko muuta että sais syksyllä aloittaa yksin yrittämisen..
 
Jicca,sen takii joudun mahdollisesti syksyyn odottamaan, kun tuoresiirrosta sain +, mutta oli varhainen keskenmeno. Välissä pitää olla yx kierto jossa ei o mitää droppei eli niinkö "välikierto" ja sit vasta voi taas jatkaa hoitoja. Kai se kroppa on vastaanottavaisempi ku on saanu yhen kierron levätä.. Ja mul kierto menee niin et alkaa ain kuun lopussa, jos se km ei o sekottanu kiertoo.
Eli: seuraavien mensujen pitäs alkaa kesäkuun alussa, se olis vasta se välikierto, ja sit taas heinäkuun alussa seuraavat, mut poli on suljettu 9.7.-13.8. Eli taas ku olis elokuun alus, nii poli on edellee kii.... :ashamed:

Eli en oo viel saanu tietää... puh odotetaan... :popcorn:
 
Jospa selittäisin tilanteestani enemmän nyt kun koneella kirjottelen. Kännykällä näpytellessä ei jaksa niin pitkiä runoja kirjoitella.

Eli tosiaan käytiin 9.5 varhaisultrassa kun oli rv 5+6. Lääkäri itsekin hoksasi että nyt on toimiston tytöt antanu sulle liian aikaseen ajan että ei varmaan vielä mitään sydänääniä kuulu. Ei sitten yritetty niitä kuunnellakaan, mutta mielestäni näin siinä suttuisella kuvaruudulla läpätystä sikiön kohdalla. Sikiö oli tosin vasta 2.7mm, mutta ilmeisesti oikeassa kasvuvauhdissa kun monitorikin antoi rv:ksi 5+6. Mennään ensi viikolla uudelleen varhaisultraan kun on rv 6+6 ja jospa sitten jo sydän äänetkin löytyisi :D.

Olotila on ollu suht ok, mutta väsyttää aivan julmetusti. Nukun normaalit yöunet, mutta silti on pakko ottaa 1-2h päikkärit joka päivä eikä siltikään ole mitään ongelmia saada unen päästä kiinni seuraavana yönä. Normaalisti en saisi yöllä unta jos olen erehtynyt päikkärit nukkumaan. Välillä on vähän etova olotila ja toisinaan koskee päähän. Päänsärky on tosin jo vähentynyt. Nenä on jatkuvasti tukossa vaikka ei olekaan nuha.

Hyvin alussa tässä vielä ollaan enkä ole vielä töissäkään uskaltanut mitään sanoa. Olisihan se jo hienoa viimein onnistua. On tätä jo reilu 3-vuotta jo toivottukin!

Kiitos kaikille onnitteluista ja paljon onnea muille plussanneille ja plussatuulia muille yrittäjille!
 
Te plussanneet, kuinka teille on määritelty laskettuaika, viimeisistä menkoista vai heldelmöitysajan mukaan? Eikös se pitäs ton hedelmöittymisen mukaan laskea? Edellisessä raskaudessani kyllä laskettiin menkoista... Eihän se montaa päivää heitä, mutta kuitenkin.
 
No nii, soitto polilta tuli... Ja syksyynhän se menee :(
En tiedä onnistuuko elokuussa, sulku kestää 13.8. asti.. Soitan en seuraavista vaan sitä seuraavista mensuista polille. Ajatuksena heillä tehä PAS luonnolliseen kiertoon, jota hieman ihmettelin..
Ku mul on ollu sitä tiputteluvuotoa ja en ovuloi joka kierrossa :confused: Ja just ennen punktiota, vikas ultras, ilmeisesti tiputteluvuodon takia, mul oli sitä nestettä kohdussa, et meinas olla nii et ei ees päästä tuoresiirtoon...
En tiä. kai se täytyy vaan avoimin mielin olla ja luottaa siihen mitä ne sanoo. Parempi kai se kattoo et jos pystyy tekee luonnolliseen, ni sen näkee nyt sit, ja sit jos ei pysty ni se vissii sit seuraavax..
 
Siirrosta kotiuduttu.
Ja niinhän se meni et kaks siirrettiin ja ne kaks ei selvinnyt pakkaseen :(
Eli jos taaskaan ei tärppää niin taas alkaa hoitokierto alusta.
Ajattelin kyl pyytää et jos voitas sit seuraavaan hoitoon kokeilla eri lääkettä kun nyt on menty gonalilla nää molemmat kerrat ja saalis ei ole ollu hurja..
Selkä särkyyn ei ole mitään syytä mut särkee vaan nyt sain panacodi reseptin ja 3 päivää sairaslomaa ja maanantaina työterveys lääkäriin jos selkä on vielä kipeä.

eli nyt se piinailu sit taas alko,estipäivä on 25.5 Huh,jännittää...
 
Tanzzzku mulla on hämärä mielikuva, että kun meille tehtiin eka IVF viime elo-syyskuussa, niin olisin ilmoittautunut hoitoon jo polin ollessa kiinni! Eli siellä olisi jokin puh.päivystys ollut ja poli varsinaisesti avautunut hoidon kunnolla alkaessa, eli sillä tavalla pääsin heti elokuussa IVF:n! Nyt en siis sata-varmaksi osaa sanoa, mutta tällainen hämärä mielikuva.

Tuosta kropan palautumisesta, niin mä huomaan ainakin nyt IVF:n jälkeen että tämä välikierto ennen PASia tulee tarpeen, mulla on jotenkin myös kroppa vähän sekaisin. Varsinaiset kuukautiset kesti noin 6 päivää, mutta vain parin välipäivän jälkeen alkoi taas "välivuoto" joka jatkuu edelleen ja nyt menossa kp11 eli ovis-aika alkaa lähentymään. Vuoto poikkeaa siis tavallisesta valkovuodosta, eli väriä löytyy...
Samalla mä saan kummia hikipuuskia! Nyt aina illalla suihkun jälkeen tulee jälkihiki mikä siis uuttaa ja kummaa.
Onko kellään muulla mennyt hoitojen jälkeen kroppa jotenkin näin sekaisin? Ei kai tässä nyt vielä vaihdevuosioireita pitäisi olla, eli olisko vaan että oma kroppa ja hormoonitoiminta koittaa palautua hoidon jäljiltä?

Ja unet jatkuu, herään joka aamuyö jossain vaiheessa siihen että näen unta näistä hoidoista, eli se siitä rentouttavasta välikierrosta, annan periksi!
 
Maanantaina on punktio, lääkäri vaan pelkää kovasti että mulle tulee hyperi, ja sano että kannattaa varautua siihen että ei tehdä tuoresiirtoa. voi paska jos se meneekin näin... mutta maanantaina oon taas viisaampi:)
 
Onnittelut plussanneille ja osanotto negan saaneille! Erityisesti HalleB:n kohtalo koskettaa, olen todella todella pahoillani puolestasi :hug:

Lion33, mulla laskettiin hedelmöityksen mukaan. Eiköhän se aina lasketa siirroissa siten, kun hedelmöityshetki kerran on tarkasti tiedossa ja kierto taas voi olla mitä vaan.

Ajattelen teitä usein, rakkaat palstasisaret, etenkin huomenna kun on lapsettomien lauantai. Tätäkin raskautta yritettiin niin pitkään ja se on vielä niin alussa että ajatukset ei ole kaukana lapsettomuudesta. Jaksamista kaikille! :flower:

Rödluvan 8+0
 
Pahoitteluni kaikille negan saaneille. Voimaa jatkoon ja halleb, sulle erityisen paljon suuntaan lohtuajatuksia. Tanzzzku, hoidon odottaminen on hanurista. Tsemppiä ja onneks kesä koittaa niin aika menee nopeemmin.
Tervetuloa uusille palstalaisille! Toivottavasti ette joudu kauaa täällä olemaan.
Plussanneille onnitteluhalit! Toivotaan, että meikäläinenkin parin viikon kuluttua saisi sen kauan kaivatun plussan.
Vanil, me ollaan ihan samalla aikataululla. :D Eilen oli mullakin siirto ja kaks siirrettiin. Testipäivä, virallinen sellainen, on 25.5, mutta testaan kyllä jo aiemmin. Meillähän ei tosiaan viime hoidossa saatu yhtään pakkaseen, joten nyt ilo on ylimmillään, kun yksi alkio saatiin pakkaseenkin. Kahta vielä seuraillaan, mutta ovat olleet aikaa hitaita, joten takeita selviämisestä ei ole.. Eli nyt sitten piinaillaan... :D
 
Viimeksi muokattu:
ihanaa pyykki et on joku piinailija samanaikasesti.

tarvis nukkua,mut jätin sitten käteni pannun kannen väliin ja nyt särky siinä on niin kova et ei tarvi ees ajatella nukkumista.murtunu ei onneksi ole,mutta aivan limppu muuten ja kipu sietämätön.panacodia vaan siihenkin mut ei tunnu tehoovan.kai täs lopulta nukahtaa kun tarpeeks kauan valvoo...
 
Hei vaan kaikille.

Onnea Mequ plussasta, oireiden perusteella luulisi sydämmen sykkivän seuraavalla kerralla ultrassa, kun viikkoja on kasassa tarpeeksi.

Inkku1, mulla on tällä hetkellä myös synarela käytössä jo toista viikkoa, mutta ei kyllä ole minkään sortin oireita. Välillä tuntuu, että onko tässä edes mitään hoitoa aloitettukkaan. Mun nolla ultra on vasta 10 päivän päästä pitkän kierron takia. Joten ei perinteisesti n. 10-14 päivän kuluttua aloituksesta vaan viikon myöhemmin. Kävin eilen hakemassa menopurin kuiteskin jo valmiiksi.

TanZZZku, onhan tuo elämä mua tosiaan tässä viimeisen seitsemän vuoden aikana koetellut, mutta varmasti se, että meillä on kuitenkin yksi lapsi ihan luomusti suotu on auttanut mua jaksamaan. Tietysti eihän nuo ikinä mielestä kokonaan voi poistua, mutta ei se ole auttanut jäädä suremaankaan. Tietysti jos nyt ivf:stä saataisiin se kauan toivottu toinen lapsi, niin varmaan vois olla aika hankalaa nauttia raskaudesta huononojen kokemusten myötä ja todennäköisesti niskapoimu-ultraan asti olisin aivan varma, että jokin menee vielä mönkään.

Pyykki ja Vanil, pidän molemmille peukut, että 25.5 ois juuri se päivä teille molemmille ja plussaisitte.
 
Viimeksi muokattu:
Punktiossa käyty, ja voi hel****i kun kävi kipeätä, mut munasolusaldo oli huomattavasti parempi kuin viime kerralla, 11kpl. Keskiviikkona pitää käydä verikokeessa ja sit näkee ja kuulee tehdäänkö mulle tuoresiirtoa.
Tänään on kyllä vaikka minkälaista litkua ja tabua saanu suoneen lääkärissä, puol litraa hemohessiäkin:D sitä en vaan hoksannu kysyä mitä hyötyä tuosta on hyperiin..
 
Voi luoja, että voi v****taa!!! Meillä meni jo toinen PAS ohi, ei päästä taaskaan siirtoon! Viimeeks oli ovis liian aikaisessa vaiheessa, nyt lääkkeellisessä ei ollut sitten Progynova lääkitys ollut riittävä ja munasarjat eivät olleet "lepotilassa"! Eli siirtoa ei vieläkään..

Sit mulla on 3pv:n duunireissu kesäkuun alussa, joten jos oikein paska tuuri käy, niin siirto/uä olisi juuri tuolloin ja ei päästä tekee PASsia vasta kun syksyllä :( Me on tammikuussa alotettu NKL:lla ja tuoresiirto+1.pas takana (5kk mennyt)!!

Tää on niin perseestä, kun ei pääse edes yrittää.. helvetin ovis-tikuttelua ja lääkkeiden popsimista ihan turhaan..

Onko kellään tietoo, kuinka tarkkaa/päivän päälle lääkkeellisessä passissa siirtopäivät on? Meinaan, et jos osuu just mun duunireissulle, niin voiks lääkkeellisessä venkslata yhtään siirtopäivää? Mä en kestä, jos joutuu syksyyn asti odottamaan..

Tsemppiä kaikille!
 
Tänään nollaultrassa käyty ja kaikki näytti kaikinpuolin hyvältä.Huomenna alkaa Gonal F pistokset 300 IU ja ens keskiviikkona kontrollikäynti.Onko jollain muilla kokemuksia kyseisestä aineesta ja noin suuresta annostuksesta?Ilmeisesti mulla ei kuitenkaan ole hyperin riskiä niin voidaan aloittaa jo noin roimalla annoksella ja tosiaan se AMH viittais siihen että ihan pienillä annoksilla ei tulis mitään tulosta...Apteekin kautta kävin ja otin myös Pregnylin matkaan kun lääkäri varoitteli mahdollisista saatavuusongelmista...Lääkekatto näköjään tuli vastaan jo heti laakista, kyllä se 700 € hiukan kirpaisi.

Sannuliinu:eek:nneks se pahoinvointi meni mulla oli ja moneen päivään ei ole ollut enää mitään oiretta, ellei pientä yöhikoilua lasketa.Liekö sitten kuitenkin se pahoinvointi johtunut jostain muusta..Onko sulla synarela käytössä myös endon takia?Onnkes annos puolittuu nyt piikitysten alkaessa, limakalvot on ollu vähän kovilla viimepäivät...
 
Moikka,

minä tulin nopsasti kurkkaamaan ja jättämään itselleni merkin tähän...

Palaan lukemaan kuulumisia paremmalla aikaa. Hienoa kuitenkin nähdä, että tuttuja on raskautunut ja onnellisiakin tarinoita on joukossa.
Oma tarinani alkaa olemaan lopussa...

Tsemppiä kaikille ja aurinkoisia päiviä!
 
Heippa arvon naiset. Hurjasti onnea kaikille plussanneille ja peukkuja toivojille. välillä olen kyllä vilkuillut teidän kirjoituksia.

Täällä taas, vaikka ei ole vielä syksy. Kävi nyt niin että kolmas ivf onnistuukin jo viikolla 25 eli kohti tulta vaan taas. Saivatkin siis onneksemme sovitettua aikatauluihin meidätkin, joten yritetään uudestaan jo nyt. tämä tehdään menopurilla. Minulle voi päivittää listaan 3 ivf viikko 25. jännittää taas uudet asiat, uusi lääke. parantaako vai huonontaako tulosta. mut ei auta, unelmastamme on pidettävä kii.
 
Talvitaika, hienoa, että pääsette tositoimiin ennen kesää. :)
mariq, älä vielä luovuta. Jospa se plussa nyt pysyisi! Peukut pystyyn!
Vanil, tänään ollut jotain nippailuja ja järkky turvotus nyt illalla. Johtunee lugeista..
Väsyttää kans armottomasti, vaikka nukun 9h yöunia. En kyllä ala kuvittelemaan mitään oireita. Niitä tulee jos tulee. :)
Viimeks kun plussasin (tuli kemiallinen), aloin Dpo 8-9 näkeen ihan mielettömän eläviä unia. Sitä odotellessa.. :D Mullakin olo paljon seesteisempi, kuin viimeksi ja jotenkin hirmu positiivinen.
 
Talvitaika kiva että mahduitte hoitoon! Meillä menopurilla on tullut parempia alkioita kuin puregonilla eli positiivinen kokemus. Samoin vko 25 pitäisi olla PAS eli samoihin aikoihin siis piinaillaan :)

Piinailijoille tsemppejä ja hyviä tuulia!!
 
Huomenta!!

Tsemppiä kaikille piinailijoille! Ja hienoa Taikatalvi että mahduitte nyt hoitoon!

Mulla oli tänään synarela-ultra naikkarilla ja piikit alkaa sitten tänään. Munarakkuloita näkyi kuitenkin useita, joten lääkäri arpoi Puregonin annostusta. Päätyi kuitenkin isompaan annokseen kuin viimeksi eli nyt mennään sunnuntaille saakka 200iu:lla. Sit verikoe. Kääk. Alkaa taas kaikki konkretisoitumaan. Apuva!!!
 

Yhteistyössä