Hoidot jatkuu 2012

Talvitaika: Tsemppiä :)

Pikkuperho: Syytä epäonnelle ei ole löydetty. Hoidot menee hyvin ja alkiotkin ovat aika priimaa. Ainoa raskaus, mikä on saatu aikaan oli alkuvuodesta spontaani raskaus + keskenmeno - siis ilman lääketieteellistä apua tuo raskaus (että niin paljon nämä hoidot meillä ovat auttaneet..)
 
Viimeksi muokattu:
Meg
Kävin ultrassa tarkistamassa tilanteen ja juttelin lääkärin kanssa jo endo leikkauksesta kun oletin että mulla on endoa kun lantio kipua ym.. niin mulla ei ole endoa! :confused: Mitähän tämä sitten on?! Lääkäri sanoi että tehdään nämä pass hoidot mitkä jäljellä ja sit uuteen Ivf:ään. Ehkä sitten jotain muuta jos ei onnistu. No päätinkin että menen tässä kuussa Passiin. La alkoi menkat siis. Nyt kysynkin että joille on tehty alkion kuoren avaus niin onko alkio tarrannut kiinni,siis onko raskaaksi tultu? Miten helposti lääkärit suostuu tähän toimenpiteeseen?Ajattelin kysyä kun menen ultraan.
 
***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF ..................... Helmikuu
Miukumau ............ 3.ICSI/1.pas ........... helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI ................... helmikuu
Katjuska-81 ......... 2.IVF .................... maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI ................... maaliskuu
Leonita79 ............. 2.ICSI ................... huhti-toukokuu
Jicca ..................... 1.IVF .................... toukokuu
Sufka ................... 1.IVF/ICSI ..............kesä-heinäkuu
Karpalo ................ 1.IVF/ICSI 1.pas ..... toukokuu

Luru-73 ................ 1.IVF .................... elokuu
Iica ...................... 1.IVF/1.pas ........... elokuu
Pikkuperho ........... 2.IVF/1.pas ............. Elokuu
Johkunen ............. 3. IVF/1.pas ........... elokuu
Tiinuli81 ............... 2.IVF ..................... elokuu
Mariq ................... 4. ICSI .................. elokuu
Nellikaneli...............1.IVF/1.PAS............ elokuu
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas .............elokuu
Moto76 ................ 3.IVF ...................... elokuu
Kevät87 ................ 2.ICSI ................... elokuu
Hautomo76 .......... 1.ICSI/2.pas ........... elokuu
InMyDreams ......... 3.IVF/2.pas ............ elokuu
Almina...................4.ICSI/1.pas ........... elokuu
Syssy .................. 5.ICSI .................. Elokuu
Meg ..................... 2.IVF/2.pas ........... Elokuu
Talvitaika ............. 4.IVF .................... Elo-syyskuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ..................... elo-syyskuu
Jadekivi ................ 2. IVF..................... elo-syyskuu
Tammuska ........... 2. IVF .................... elo-syyskuu
TanZZZku ............ 1. IVF/1.pas ........... Elo-syyskuu
Mörkötys .............. 3.IVF/ICSI ............ syyskuu
Emma81 .............. 3.IVF ..................... syyskuu
Sebu08 ................. 4.IVF .................... syyskuu
Lila13 .................... 2.IVF/ICSI ............ syyskuu
Miles .................... 4.ICSI.................... Syys-lokakuu
Dreamer1 ............. 5.ICSI ................... Syksy
Lumetar ............... 2.IVF/ICSI ............. syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI ................... syksy
Sannuliinu .............2.IVF ................... syksy
Onlyer.................. 3.ICSI ................... syksy
Marianne1971 ....... 3.IVF ................... Syksy
Joku_päivä ........... 7.IVF .................... ??
Seline .................. 2.IVF .................... ??



***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Inkku1 ................. 1.IVF .................... 1...................... 13.6.



***PLUSSANNEET***:heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .............. Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................ 2. IVF ............. Tammikuu ........... 6.10.2012
Susirouva ........... 1.IVF/6.pas ..... Tammikuu ........... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas ..... Helmikuu ............. 11.10.2012
Sartsa00 ............ 3.ICSI/1.pas..... helmikuu ...........
Kebri82 .............. 1.IVF .............. helmikuu ............. 23.10.2012
Kehrä ................. 4.ICSI ............ helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ............. 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS..... huhtikuu ...........
Mequ .................. 2. IVF ............. toukokuu ........... 3.1.2013
Alexsandria ......... 3.IVF .............. toukokuu ........... 7.1.2013
Lion33 .................2.IVF............... toukokuu ........... 9.1.2013
Pyykki ................. 2.ICSI ............ toukokuu ........... ?
Vanil ................... 2.IVF ..............toukokuu ..........
Kaarne ................ 3.IVF ............. kesäkuu ............. 14.2.
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas .... kesäkuu............
Piinistelijä ............ 2. IVF ..............kesäkuu...............
Vauvahaaveita86... 1. IVF .............kesäkuu.............. 15.2.2013
Iinamiina ........ 4.IVF/ICSI-3.PAS ...kesäkuu.............. 17.2.2013
Napsuneiti ........... 2.IVF ............. kesäkuu ............. 19.2.2013
Iloksi ................... 3.ICSI ............kesäkuu.............. 20.2.2013
pepponen..............4.IVF/ICSI....... Heinäkuu ............ 7.3.2013
Sintu74 ................. 5.IVF ........... Heinäkuu ........... 8.3.2013
Sanna-77 ............. 1.IVF ............. heinäkuu ...........
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ..... heinäkuu .......... 13.3.2013
 
Viimeksi muokattu:
miles mihinkäs päädyit hoidon suhteen? :)

Talvitaika tsemiä tulevaan, toivottavasti kesä on antanut hyvän pohjan useammille munasoluille!!

Hautomo tulen sua 2 päivää jäljessä, eli meilläkin 1.PAS luonnolliseen kiertoon jos kaikki hyvin menee. Mä olen vaan niin skeptinen sulatuksen suhteen että löytyykö sitten edes siirrettävää mutta se jää nähtäväksi.

Meg en osaa sun kysymykseen vastata, mutta tuosta endosta ja leikkauksesta sen verran, että ultrassa välttämättä ei kaikkea näy mutta esim. mulla endo uusiutui leikkauksen jälkeen ja oireilee nyt jopa enemmän, mutta toista kertaa ei leikata ihan heti ettei vaikuta omaan hedelmällisyyteen, eli ei se leikkaus välttämätön ole jos muuten pärjäilee. Mulla alkoi su kunnon menkat eli samoissa mennään!

Tsemppiä myös teille useammalle painon pudotukseen :)
 
miles korjaatko vielä listaan että 4 IVF, vaikka kyllä noin näyttäisi paljon paremmalta.

johkunen, pitänee yrittää uskoa vielä, tulihan yhdestä hoidosta jopa kolme siirtokelpoista alkiota, kaksi kesti jopa pakkasen ja sulatuksen. jäähyttely kuitenkin jo mennellään ajatuksissa.
 
Heippa

Mä voisin myös tulla tänne, jos vaan vielä mukaan mahtuu. :) Täällä näyttää olevan paljon liikettä, joten olisi kiva päästä mukaan lukemaan muidenkin kuulumisia.

Meille tehtiin kesäkuussa PAS, joka ei onnistunut. Neljäs IVF alkaa nyt tämän kuun lopussa kun uusi kierto alkaa. Voimia kaikille piinailuun, hoitoihin ja hoitojen odottamiseen. :)
 
Täällä ois kanssa yksi "uusi" yrittäjä :) Yritystä meillä takana reilu 5 vuotta ja toiveissa olisi molempien ensimmäinen lapsi <3 Minä 28v ja mies 34v. Minulla pco, endometrioosi ja polyooppinen kohdunlimakalvo, miehellä kaikki ok. Talvella tehtiin ensimmäinen ivf/icsi. Saatiin yksi siirtokelpoinen, joka sitten ei kuitenkaan tarttunut mukaan :( Nyt kesän olen käyttänyt clomeja, tuloksetta, jälleen kerran. Mikäli nyt kaikki menee suunnitelmien mukaan (toivottavasti!) puntio ois viikolla 37.

Tsemppiä myös minun puolesta kaikille tämän asian kanssa painiville!
 
johkunen: samaa skeptismiä täällä havaittavissa. Meillä siis viimeiset 2 alkoita sulatellaan. Ovat samassa oljessa, joten siirtoon menee joko 2, 1 tai ei yhtään :p
Ens ma on ultra, ja sit oviksesta siirto. Jännittää, hirvittää ja pelottaa.. siis ettei taaskaan onnistu.
 
Kerkesin jo toitottaa et hoidot saa odottaa mutta kun kierto lopulta alkoi alusta (10päivää myöhässä!) päätettiin kuitenkin et hoitoon lähdetään nyt. Painoa yritän silti tiputtaa sen minkä suinkin ehdin ennen hoitoa saamaan pois.

Jos seuraava vuoto tulee suunnilleen ajallaan niin punktio viikko on syyskuun lopulla...

Jos joku päivittelee niin mulle voisi laittaa tuonne sen syyskuu :)

Meg Tuosta endosta... Mulla ei koskaan ultrissa ole näkynyt endo, vasta kun olin leikkauksessa niin todettiin endometrioosi ja pesäkkeitä poisteltiin. Tälläkään hetkellä ultra ei näytä mitään endoon viittaavaa mutta se ei silti tarkoita etteikö olisi pahentunut. Näin mulle lääkäri sanonut...
 
Hautomo mulla tuo ultra ens ke ja tosiaan koskaan ennen ei pakkaseen olla saatu mitään eli tämä 1.pas. Meillä on 4 pakkasessa niin, että 1 yksin ja kolme samassa. Labra kuulemma päättää mitä lähetään sulattelee ja kuinka monta siirretään. Nuo ovat 3-päivää viljeltyjä pakkaseen mentäessä joten veikkaan siirroksi ehkä pe 24.8.
Mutta olen jostain syystä asennoitunut että sulatus ei välttämättä onnistu...
No pidetään silti peukkuja että saataisiin edes yhdet kyytiin ;)
 
Kävin ultrassa - lääkärin mukaan lääkkeillä on saatu hyvä vaste. Omasta mielestäni soluja olisi voinut olla enemmänkin kehittymässä, mutta lääkärin mukaan kymmenisen on ihan hyvä saalis. Ne ei siellä klinikalla uskalla antaa minulle koskaan tarpeeksi kovaa lähtölääkitystä - vaikka tiedossa on, että en ole erityisen herkkä lääkkeille. Tälläkin kerralla lääkäri tiputti lääkemäärää ennen hoidon aloittamista, kun näytti siltä, että minulle ei voi antaa suuria annoksia... ja pah :D

Lisäksi tässä on nyt vähän jännitysmomenttia, kun follit tahtovat kasvaa liian nopeasti. Laittoivat minut vielä toiseen seurantaultraan ennen viikonloppua...
Maanantaina pitäisi olla punktio. Täytyy toivoa, ettei nyt solut karkaa ennen aikojaan.
 
^ Onko sulla pitkän vai lyhyen kaavan hoito käynnissä?

Mulle kun painotettiin klinikalta (lyhyt kaava), että n. 10 folliin/soluun tähdätään, ja sama nyt toisellakin kerralla ilmeisesti kun samat lääkkeet määräsivät. Viime kerralla tuli 11 solua joka lääkärin ja hoitsujen puheista päätellen oli tosi hyvä määrä. En sitten tiedä, käykö tuolla samalla klinikalla paljon porukkaa, joilla on huonompi vaste hoitoon..

----

Mulla taitaa olla ovulaatio tänään/huomenna oireista päätellen, joten sehä tarkoittaa sitä että vielä pari viikkoa odoteltavaa :D
 
jadekivi: Pitkä kaava tällä kerralla. Kolme ekaa hoitoa oli lyhyellä kaavalla, neljäs hoito pitkällä ja tämä viides pitkällä. Pitkällä kaavalla näyttäisi tulevan laadukkaampia alkiota kuin lyhyellä. Munasolumäärät ovat joka hoidossa kuitenkin olleet suht samat. Meillä on niin, että suostuisivat klinikalla kokeilemaan IVF:ää, jos tulisi yli 15 munasolua (vaikka siittiöt tällä hetkellä normaalit) - alle tuon määrän tehdään ICSI, koska sillä on silloin alkujaan lähdetty liikenteeseen - eivät uskalla kokeilla julkisella IVF:ää, vaikka me kyllä oltaisiin valmiita riskeeraamaan.
 
^ Ei ne suostuisi tekemään esim. puolet IVF:llä ja puolet ICSI:llä? Meillähän kokeiltiin tuota, kun siittiöissä oli morfologiaongelmia. Ja onneksi kokeiltiin, koska nyt jatkossa voidaan hyvin jättää ICSI pois, koska solut hedelmöittyi paremmin IVF:llä ja alkiotkin oli parempia.
 
Minun on kommentoiva tuota edellistä: meillä on julkisella puolella siirrytty ICSI:stä (2 kpl) IVF:ään, kypsiä munasoluja on näissä IVF:ssä ollut ehkä 5-8 kpl. Meille sanottiin, että munasoluja pitää olla noin 15, jotta osalle voisi tehdä ICSI:n ja osalle IVF:n. Taas eroja klinikoittain...
 
Heipsis, millä annoksella teillä muilla menee Puregon? Itsellä alkaa tänään 200 yksikköä per pvä. Onko se ihan tyypillinen annosmäärä? Entäs onko Synarelasta ollut oireita? Miulla ainaki jatkuva päänsärky, väsymys ja ainainen ärtymys :headwall: Ens maanantaina on sitten seurantaultra, samoin kuin saman viikon perjantaina jolloin päätetään punktio. Hitsi kun vähän jänskättää kaikki.

Voimia ja jaksamista naiset hoitoihinne :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän alkaa tapahtua!
Tsemppiä kaikille, joiden hoito on jo alkanut :flower: Kohtahan täällä on jo ensimmäiset piinailijatkin!

Mulla huomenna seurantaultra ja varmaan päätetään siirtopäivä. Oma veikkaukseni on 21.8, jolloin on kp 21. Maanantaisin eivät siirtoja tee, kun ei ehdi sulattaa, muuten varmaan päästäis jo silloin. Ja perjantaina lienee liian aikaista mun limikselle. Mulla olisi sopivasti tuo 21.8 vapaata töistäkin, joten peukut pystyyn, että se olis just silloin =)

muoks. Luru mulla meni ekassa hoidossa 150iu ja ymmärsin, että se olis se perusannos, mistä lähdetään sitten vasteen mukaan muuttelemaan. Tokalla kerralla pistelin vain 125iu.
 
Viimeksi muokattu:
Mörkötys mä olen aina aloittanut kortisonit ennen siirtoa. Niitä on mun käsittääkseni käytetty endon takia. Kai endometrioosi aiheuttaa jonkinlaisen tulehdusreaktion ja kortisoni on määrätty siitä syystä. Jos nyt muistan oikein. :)
 
Heips!
Täällä varmaan osataan vastata niinkin tyhmään kysymykseen kun että ensikäynnillä, kun molemmat on mukana ja molempia kuulemma tutkitaan niin onko toinen siinä vieressä vai ollaanko eri aikaa huoneissa :D pitkän jonottamisen jälkeen saatiin aika joka valitettavasti osuu mun menkkojen aikaan... Muutenkin ällöttää että joku just sillon ronkkii mun paikkoja, kun tosiaan vuodan ja PALJON, niin onko mieskin siinä vieressä pällistelemässä? :D
Kyllähän me toki muutenkin nähdään alasti :D mutta menkkojen aikaan mua ei todellakaan muutenkaan saa koskea. Eli ei missään nimessä edes pupuilla sillon.

Miten voikin ahdistaa tällanen asia, ja paljon !
 

Yhteistyössä