Hoidot Kysillä

Tuosta polin aukenemisesta on varmaan useampi versio ja voi tietysti olla, että tilanne muuttuu vähän koko ajan. Mulle osastonhoitaja sanoi silloin, että poli on kiinni juhannuksesta eteenpäin 5 viiikoa, eli näin ollen aukeaisi 4.8. Voihan tosin olla, että onkin mennyt vaikka viikko myöhemmin kiinni ja aukeaa sitten 11.8. Meillä on vielä niin alussa tämä tie, mutta kertoisiko joku jo alkua pidemmälle päässeistä, että mitä sillä ekalla käynnilla tapahtuu? Siis verikokeet ja simppatesti otettu ja lääkärille odotetaan aikaa. Tottakai riippuu kokeidenkin tuloksesta, mutta jotain suuntaa antavaa tietoa kaipaisin, niin olisi helpompaa, kun tietäisi edes vähän mitä odottaa.
 
tao
Hei raitatiikeri,
Kerroit että mahdollisesti endoa. Minut laitettiin ihan ekaks laparoskopiaan, koska endo-epäily. Ensin tietysti oli otettu kaikki kokeet ja tutkittu miehen tavara.Samoin minulle tehtiin sisätutkimus. Sitten skopialla katsottiin miten endoa ja siinä yhteydessä tehtiin aukiolo-tutkimus. Nyt sitten clomeja syksyyn ja sen jälkeen ivf.
Veikkaisin tuon endon takia sitä laparoskopiaa ensin, riippuen tietysti kokeiden tuloksista, että jos vika vaikka miehessä. Tulipas sepustettua aika sekavasti, mutta näin meillä...
 
Kiitos Tao!
Itse olen tässä mielessäni mietiskellytkin, että tuo laparoskopia taitaa olla melko varmasti tulossa. Olen 99 prosenttisen varma, että miehessä ei vikaa tai sitten molemmissa. Omana veikkauksenani nimittäin esittäisin vielä senkin, että ovulaatiossakin on varmaan jotain häikkää. No, ei auta kun odotella syksyyn.
 
Olin viime viikolla yhteydessä IVF-hoitajaan ja tiedustelin PAS ajankohtaa ja hän sanoi että IVF-labra on kesälomilla ja aukee viikolla 33, tuolla viikolla on mahdollista toteuttaa meidän PAS, jos vaan saadaan menkat alkamaan oikeaan aikaan...mulle tehdään lääkkeellinen PAS --> Zumenon kp 2 ja kaksi päivää ennen siirtoa aloitetaan lugesteron hormoni emättimeen...tällainen pikaraportti täältä tänään ja Kaikille teille oikein mukavaa ja lämmintä kesän jatkoa toivottelee puoli-enkeli :heart:
 
Morjens!

Raitatiikeri, ekalla käynnillä jutellaan lääkärin kanssa mm. mahdollisista lapsettomuuden syistä, elintavoista ja tulevista hoidoista, jos niihin lähdetään. Ja samalla keikalla on tosiaan myös sisätutkimus, niinkuin tao jo tuolla aikaisemmin kertoili. Ja lääkäri myös katsoo miehen noin päällisin puolin.

Meillä on nyt se tilanne, että ensimmäinen IVF toi plussan. Elämäni ensimmäisen sellaisen :heart: Olen nyt siis viikolla 5+2, mutta vielä en osaa iloita tästä raskaudesta. Tätä onnistumista nimittäin varjostaa keskenmenon tai kohdunulkoisen pelko :/ Hcg-arvot on pikkasen alakanttiin, vaiks ne nouseekin mun mielestä ihan normaalisti. Ja lisäksi ollut nyt ruskeeta vuotelua/tuhrua nyt jo 1,5 viikkoa! Onneksi pääsen jo varhaisultraan ensi viikon perjantaina, jolloin siis 6+1, jos nyt sinne asti päästään...

Mukavan rentouttavaa kesää teille =)
 
Kyllä KYS aukeaa jo 4.8.. Koska mulla on silloin eka käynti :D

Eli taustana yritystä 11/06 lähtien. Itse 19v, mies 29v. Syynä minun ovuloimattomuus, muuta vikaa ei löytynyt.. 10kk oltu hoidoissa yksityisellä, ja tosiaan elokuussa eka aika sitten kysiin.. Yksityisellä tehty jo kaikki tutkimukset (ultrat, ssg, skopia).. On löydetty toimiva kaava menopurilla, joten sillä voisi hyvin jatkaa ja lisänä IUI.. Mutta suostuuko kys tähän? Vai pitääkö kaikki pikkututkimuksetkin, isoista puhumattakaan käydä vielä uudelleen..? :( Kun olen lähdössä helmikuussa vaihtoon 3kk, niin haluaisin syksyllä mahd. paljon hoitoja, siis jo syyskuusta lähtien.. Onnistuukohan? Sitten voisi laittaa loppuvuodesta IVF-jonoon, jos vaikka neljä menopur+IUI ei ole tuottanut tulosta, yksityisellä tehty myös neljä, joten tuskin enää hyötyä lisää kokeilla.. Huomaan, että tuleva pelottaa, sen vuoksi suunnittelen.. olisi ihana perua vaihtopaikka ja sanoa syyksi, että on raskaana :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja retuli82:
Morjens!
ekalla käynnillä jutellaan lääkärin kanssa mm. mahdollisista lapsettomuuden syistä, elintavoista ja tulevista hoidoista, jos niihin lähdetään. Ja samalla keikalla on tosiaan myös sisätutkimus, niinkuin tao jo tuolla aikaisemmin kertoili. Ja lääkäri myös katsoo miehen noin päällisin puolin.
Hmmph.. minä kysyin puhelimessa että tarviiko miestä eka käynnille niin ei kuulemma tarvii? :( Mies tosin ei suostuisi tutkimuksiin :LOL:

 
Möhköfanttis, aika jännä jos ei miehen tartte eka käynnille tulla mukaan. Voisko olla syynä, että olette jo olleet hoidoissa...? En tiedä. Lapsettomuus on kuitenkin parin yhteinen ongelma, ja vikahan voi olla ihan kummassa tahansa. Keväällä kävimme IVF-suunnittelukäynnillä ja silloinkin miehen läsnäolo oli pakollinen... Muuten olenkin sitten ihan yksin noissa hoidoissa juossu.
Oletko muuten jo kysille saanut lähetteen, oletteko jonossa? Minä sain lähetteen omalta tk-lääkäriltä ja siitä puolen vuoden päähän sain ajan ensimmäiselle käynnille.
 
Kuten ylemässä viestissä kerroin, niin eka aika on 4.8.. maaliskuussa sain lähetteen, elokuun loppuun tuli aika, joka piti koulun vuoksi siirtää elokuun alkuun.. Ja siis vika on yksityisellä löydetty ja se on minussa (ovuloimattomuus, lievä PCO-> parani skopian vuoksi).. miehellä kaikki kunnossa..
 
täälläkin yksi kysiläinen...Tyytyväinen olen minäkin heihin ollut, tosin hippistä arastelen aika paljon. Kommentit tuntuu niin töksäytteviltä, en oikein osaa suhtautua luontevasti, ja etenkin puhelimessa tuntuu että se on jotenkin vihainenki. No, minä nyt taidan olla vähä yliherkkä muutenkin, mutta hoitajien kanssa synkkaa sitten tosi hyvin.Meillä hoitoina menopurit, ei vielä oo tarvinnu inssejä eikä ivf hoitoja.
 
Mitä luulette? Meidän taustoilla, siis kaikki tutkimukset on tehty ja on löytynyt syy. On löytynyt myös sopiva lääke ja sopivat annokset yms.. Voisivatkohan jo aloittaa elo-syyskuussa? Vai? En haluaisi yhtään kk hukata, koska alkuvuodesta tulee väkisin taukoa.. Miten nopeasti muilla on alkaneet ns. kevyet hoidot.. Noi IUI vaihtoehdot olisi meille melkein pakko, vaikka simpat ok, kun minulla menopur aiheuttaa yhdyntäkipuja.. monesti joutuu keskeyttää kesken, joka ei paranna mahdollisuuksia.. yleensä voipi vain yhden kerran ennen ovista ja yhden jälkeen touhuamaan, muuten tekee kipeää :(
 
Täällä myös yksi 2. ivf:ään lokakuussa (mahd. vko 43) tähtäävä. Himpun harmittaa, että menee noin pitkälle, kun kuvittelin pääseväni jatkamaan hoitoja heti elo-syyskuussa. Toisaalta luultavasti erittäin hyvä pitää vähän taukoa ja ihan helpottavaakin elää kesä ilman pistosaikataulutusta. Nyt vaan odottelen menkkoja (piti alkaa tänään viimeistään), jonka jälkeen alkaa Femodenit. Ihan bizaaria oikeesti tässä tilanteessa... Pakko soittaa klinikalle, jos ei ala kohta tapahtua. En todella haluaisi myöhästyttää hoitoja yhtään tuosta lokakuusta. Jollain tää kone pitää taas täräyttää käyntiin! :kieh:

Möhköfanttis tämä on todella luuloa, mutta voisi kuvitella, että sun tuoreet tutkimustulokset riittää. Meillä oli kyseessä ivf ja lähete KYSiin oman paikkakunnan julkiselta eikä mitään lisätutkimuksia tehty vaan pohjattiin hoitosuunnitelmat olemassa oleviin.

Kummi, Tikru ja Puoli-Enkeli jokseenkin samoja aikoja taidetaan taas hoidossa edetä?

Aurinkoista ja rentouttavaa kesää kaikille toivottelee Sitronella
 
Möhköfanttis, meillä on lähes samanlainen tilanne kuin teillä. Minä en ovuloi ilman lääkkeitä, mies kunnossa ja vikaa ei ole löytynyt. Meillä hoidot aloitettiin heti ensimmäisen käynnin jälkeen. Ensin kokeiltiin klomeja, sitten siirryttiin pistoshoitoihin. Inseminaatiota ja ivf ei käytetty, yritys luonnollinen, koska muuta vikaa ei ole. Viime kierrossa lääkitys saatiin ekaa kertaa kohdalleen ja varmaan samalla mallilla jatketaan elokuussa. Pienessä harkinnassa on se ivf, mutta siihen taitaa olla jonot, jos olen oikein ymmärtänyt. Itse en tiedä mitä mieltä siitä olisin, ilmeisesti silloin ei ainakaan tuon menopurin annostuksen kanssa olis niin pirun tarkkaa. Nyt niitä on meinannut aina kypsyä liikaa, siis niitä munasoluja.
 
Pohtijatar: Meillä oli kaksi clomikiertoa, ei mitään vaikutusta. Sitten menopur.. aika hyvin löytyi annos, normaalisti on kaksi tullut, kerran tuli neljä (kaksi punktioitiin pois). Ja kerran tehtiin IUI. Eli neljä kiertoa on ollut siten että kaksi follia ja erinomainen limis, eikä silti.. nyt tosin ei mitään väliä, meidän hoidot taitaa olla tässä..
 
Täällä kans yks Kysin PCO-potilas... Meillä on vasta clomit menossa ja miestä ei oo edes tutkittu koska mussa on selvästi se vika. Kaks kiertoo noita hirviöitä syöty ja polilta ei saa jatkon suhteen edes puhelimitse ketään kiinni. (Vaikka puhelinvastaajan viestissä oli että tällä viikolla to aamuna vielä vastaavat puhelimeen niin vale oli. Osastonsihteeri vastas ja otti viestin johon ei olla nyt 6 tuntia myöhemminkään reagoitu..)

Mun kokemus kysin hoidosta on että laatu on hyvä mutta saatavuus SURKEE! :D

Miten te joilla jo clomit ei oo tärppiä tuoneet: mistä saa varattua uuden ajan? IVF-hoitsujen numerosta? Itelläni nimittäin jos en tästä kierrosta plussaa kuten todennäköistä, ei enää clomireseptikään riitä jatkaa.. Pistokset kuulostais jo sopivammalta.. Vai ei kai sitä lääkäriaikaa nyt ihan toimistoon itse soittamalla saa? Onko muuten kukaan muukaan saanut ultrauksia clomikiertoihin? (Hippeläiseltä ei heru..)

Olis tosiaan mahtavaa seurailla muittenkin saman klinikan asiakkaiden hoitoja, jos vaikka plussia tulisi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ainokki:
...mistä saa varattua uuden ajan? IVF-hoitsujen numerosta? Itelläni nimittäin jos en tästä kierrosta plussaa kuten todennäköistä, ei enää clomireseptikään riitä jatkaa.. Pistokset kuulostais jo sopivammalta.. Vai ei kai sitä lääkäriaikaa nyt ihan toimistoon itse soittamalla saa? Onko muuten kukaan muukaan saanut ultrauksia clomikiertoihin? (Hippeläiseltä ei heru..)

Olis tosiaan mahtavaa seurailla muittenkin saman klinikan asiakkaiden hoitoja, jos vaikka plussia tulisi!
Moro!

IVF-hoitajille soittamalla saa uuden ajan lääkärille. Joo, tiedän, että vaikea saada kiinni mutta kannattaa soitella myös soittoaikojen ulkopuolella, vastaavat kyllä jos ovat puhelimen äärellä :)

Meillä on yksi juuri 8 kk täyttänyt KYSin hoitojen tulos, joten todistettavasti onnistumisia tulee :heart:

Tsemppiä kaikille ja pikaisia onnistumisia!

-rallukka (tällä hetkellä hoitotauolla)
 
Ainokki, meillä oli clomit käytössä noin kolmisen kiertoa, ja heti ensimmäisessä oli ultraus mukana. Tsekattiin, ettei muniksia kasva ihan vallattomasti. Parit inssitkin tehtiin, joista ei siis tulosta. Ja nyt sitten tänä keväänä oli ensimmäinen IVF, josta plussa, mutta ikävä kyllä päättyi keskenmenoon. Jälkitarkastukseen olen menossa parin viikon päästä ja sitten keskustellaan tulevista hoidoista.
Eli, jos teillä ei nuo clomit tuota toivottua tulosta, niin sitten varaatte aikaa IVF-infoon (hoitajalta), vai millä nimellä sitä nyt kutsutaankin... Me olimme siellä joskus maaliskuussa miehen kanssa, jossa sitten lääkäri kertoi hoidosta ja määriteltiin ajankohta hoidolle. Ja tuohon infoon piti myös miehen olla mukana. Jännä juttu ettei miestä ole tutkittu...?
 
:hug: retulille
Minäkin kuvittelin alkuviikosta vielä olevani raskaana (8+1) ja ennätin käydä jo ekalla käynnillä äitiysneuvolassa. No, seuraavana iltana alkoi lievä vuoto, jota jatkui pari päivää. Pääsin tk:een ja sieltä tuli tuulimuna-epäily. Kysissä epäily vahvistui eilen ja tänään on sitten otettu ensimmäinen tyhjennyslääke, huomenna lisää. Meillä tämä oli ns. spontaani raskaus eli emme ole tällä hetkellä hoidoissa, viime vuoden keväällä olimme kyllä.
Eilinen oli vaikea päivä. Tänään jo hieman helpottaa. Miten ihmisen keho voikaan valehdella...
 
tao
Hei Ainokki, Minä olen popsinut myös nyt kaksi kiertoa clomeja ja vielä kaksi jäljellä, ja jos ei niistä tärppää, niin on jo valmiiksi suunniteltu ivf marraskuulle. Soitat vaan niille ivf-hoitajille ja varaat ajan kun kerran clomit ei auttanut. Meillä myös Hippu lääkärinä ja ei määrännyt ultria näihin clomi kiertoihin.
Retuli82, miten sinulla meni silloin keväällä se punktio ? Minä jännitän sitä ihan hirmusesti...
Rusina-Pähkinälle :hug:
Raitatiikeri, joko teillä on se aika ekalle käynnille annettu ?
Tosi kiva kun nyt taas lähtee kaikilla asiat etenemään kesätauon jälkeen, toivottavasti ensivuonna olisi meillä kaikillä se oma pieni-ihme !! Pidetään me savolaiset yhtä, ja käydään kertoilemassa kuulumisia :wave:
 
Rusina-Pähkinä ´lle ISO , Lohduttava, VOIMAHALAUS ! :heart:
Itse en ole vastaavaa kokenut, mutta uskon että läpikäyt taas toisenlaista lapsen menettämisen surua, joka kirpaisee syvältä ja pettymys on suuri. Jaksamista sinulle!
Retuli lle myös halimus. Miten olet asian kanssa henkisesti jaksanut?

Meikäakan saralla odotellaan syyskuun menkkoja ja siten lokakuun loppuun tähtäämme hoitoihin, punktioon ja ICSIin. Se on sitten ymmärtääkseni viimeinen julkisen puolen apukeino. Sitten vaan lottoa vetämään ja yksityiselle ilmottautumaan sen voiton tultua...
:( . Tietenkin toivomme, ettei tarvitsisi sellaista ajatella, vaan tämä ICSI tuottaa toivotun tuloksen. Kuitenkin tässä vaiheessa on jo ollut pakko ajatella kaikki vaihtoehdot, kun tuo onnenkantamoinen on hieman hakusessa täällä päin.
Minustakin on mukavaa olla savolaispinossa - ja tuntea, että ollaan samassa venneessä ja tuetaan toisiamme.
Jokaiselle lämpimiä ajatuksia täältä Ylä-Savosta!
:hug:
 
Retulille ja Rusina-Pähkinälle oikein isot halit. Huomasin Rusina-Pähkinän kirjoituksen plussasta, jossakin toisessa ketjussa ja olin niin onnellinen puolestasi.
Meillä eka aika on ihan syyskuun lopussa. Tosin näyttää nyt pahasti siltä, että osuu kierto justiinsa pahimmoilleen, joten voi olla että joudun sitä aikaa vielä vaihtamaan. Pitää nyt odotella tämä elokuun kierto, niin sitten ois taas viisaampi. Ovulaation tosin pitäisi olla alkuviikosta, mutta jostain kumman syystä on usko näihin luomuplussiin mennyt... Joten syyskuuta odotellessa.
 
Kuinka monella meistä kysiläisitä alkaakaan hoito nyt syksyllä 2008?
Meillä kolmas IVF alkaa huomenna sumuttelun merkeissä. Punktio ja siirto viikolla 37 eli syyskuussa toivon mukaan piinailen =)
Syksyisin Terveisin Hopottitar Ylä-savosta!
Rusinalle jaksuja!
 
Iltoja =)
Kiitoksia lohduttavista sanoista!! Ja Rusina-Pähkinälle suuren suuri :hug: .
Tao turhaan jännität punktiota. Itse toimenpide ei kestää kauaa, ja siinä on kyllä todella hyvä lääkitys! Olet ihan pihalla =) Ja tosiaan kipulääkettä saa lisää, jos eka satsi ei riitä (itse pyysin toisen annoksen). Eli mulla ainakii se koski pikkasen, mutta ei se kipu mitään ylitsepääsemätöntä ollu. Varsinkin kun olit ite ihan "huppelissa". Mulle iski sen jälkeen mukava rapula-tila, ihan oksennus kotona lenti... Oisko samantapaista, että kerran nukutuksen jälkeen on myös lentäny oksennus...?
Tikru, kyllä täällä jo ok ollaan. Osasin kuitennii varautua tähän keskenmenoon jo aiemmin. Kun oli kaikkea mutkaa ja epävarmuutta mukana, eli ei tullu kuin salama kirkkaalta taivaalta! oli muuten vaikein osuus, kun laitoin ne tyhjennyslääkkeet. Kivut oli kyllä jotain sanoinkuvaamattomia! Kivut loppuivat sitten siihen kun sain äkistettyä alkion vessanpönttöön, melkein kolme tuntia niitä kesti.
 

Yhteistyössä