Hoitajia kaipailen minäkin. Palkasta kysymys.

Työskenteleekö teistä kukaan vastaanottohoitajana tai tunnetteko sellaista työtä tekevää?

Huomiseen mennessä pitäisi jonkinlainen palkkatoivomus miettiä. Tuo tes:in mukainen palkka vaikuttaa pieneltä ja viimeisin iltasanomissa julkaistun taulukon mukaan taas aika korkealta verrattuna tessiin.

Onko kenelläkään tietoa mikä on vastaanottohoitajan palkka tällä hetkellä. Ei ole kyse pääkaupunkiseudusta. Maksetaanko hoitoalalla kielilisää?
 
sphe
Rippuu osaamistasosta ja vaatimuksista. Perusvastaanottoa tekevälle n 2300 e/kk on KVTES:n mukainen lähtöpalkka ilman ikä- yms lisiä. Jos sinulla on erityisosaamista, esim voit annostella Marevania, olet dm-hoitaja yms, niin sitten 2600 e/kk. Ja nämä siis kunnallisella puolella, keskisuuressa kuntayhtymässä.
 
Mut siis eiks tossa paikassa ollu kyseessä siis asiakaspalvelu -tyyppinen homma, vai muistanko väärin toisesta topicista? Kun ei o siis sairasvastaanottoa ni kyllä se liksa alle 2000e jää.
Sekä että. Pääasiassa asiakaspalvelua ja toimistotyötä mutta myös jonkin verran hoitotyötä. Näin suurinpiirtein oli työpaikkailmoituksessa. Vaatimuksena oli hoitoalan koulutus ja plussana kokemus asiakaspalvelu- ja toimistotyöstä.
 
Jos jää alle 2000 kuukausiansiot, niin se on vähemmän mitä tienaan nyt. Toisaalta tuollainen työ on sitä mitä olen jo pitkään halunnut tehdä.

Eli vaakalaudalle työn mielekkyys vai raha. :) Mä valitsen luultavasti silti sen työn johon mulla on kiinnostusta.
 
sphe
Meidän vastaanotossa on perushoitaja, joka arkistoi ja tekee sihteerityötä mutta tarvittaessa avustaa lääkäriä ja ottaa esim ekg:t ja rr:t. Hänen palkkansa on n 2000 e. Eli ihan vähän korkeampi kuin sihteerillä, joka purkaa sanelut yms.
 
No siellä sitä neuvotteluvaraa jonkin verran voi sitten olla, paljoks tes sano palkaks? (en jaksa kaivella ny tähän sitä..)

Itelläki välillä kyllä hotsittais tommonen siisti toimistotyö ja vähän hoitohommia jossain lomassa mutta ku se palkka on vaan niin anheettoman huono :)
Oon niin hervottoman määrän palkkataulukoita lukenut tässä parin tunnin sisällä, että älä täysin luota näihin mun lukuihin ;)
Muistaakseni lähtö (ei pk-seutu) oli piirun alle 1900€
 
Kiitos näistäkin. Asun kaksikielisellä seudulla ja kuulun tällä hetkellä PAM:iin ja ainakin palvelualoilla maksetaan 5% kielilisä, jos joutuu käyttämään päivittäin useampaa kuin yhtä kieltä. Sen takia tätä mietiskelin.
 
osastonsihteeri
Mä olen lähihoitaja, erikoistunut asiakaspalveluun ja tietohallintoon, harjoitteluista yksi tehtiin tk:n vastaanotossa, eli koulutus valmensi osastonsihteeriksi, vastaanottoapulaiseksi tms. ja mun palkka HUS:illa on ilman ikälisää 2060€.. ensi vuonna reilun 2100€. Joten luulisin, että yksityisellä olis enemmän.. ja mä ne avusta toimenpiteissä, tai ota näytteitä. Kirjotan ja vastaanotan potilaita. That´s all! :)
 

Yhteistyössä