Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

No niin, täällä on nyt eka inssi takana ja ihan hyvinhän se meni. Munis ei ollut vielä irronnut, mutta kai se tämän päivän aikana irtoaa. Miehen simpoista 88 % oli eteenpäin liikkuvia ja niitä oli kai 9 miljoonaa (jos oikein ymmärsin). Limis oli 6mm, mikä mun mielestä kuulosti tosi ohuelta, mutta lääkäri sanoi sen olevan hyvä?!

Tuntui vaan niin hassulta koko homma. Mies kävi aamulla tekemässä siellä hommansa ja minä pari tuntia sen jälkeen hakemassa ne... kävi mielessä et jos ne vaihtuiski toisen miehen tavaraksi niin kuin leffoissa voisi käydä :) No kai ne ne purkit siellä tarkkaan syynää, mut vois kai sellanenkin virhe joskus jollekin käydä. :LOL:

Fiilikset on nyt jotenkin kepeät ja aamupäivän jännitys laskenut. Tästä siis alkaa taas piinaviikot. Argh! Pitää yrittää keksiä kaikenlaista puuhasteltavaa että aika menis nopsaa.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!:cool:
 
Kultapuro Onnea, Huippua! :flower: :D Nyt kahmalo kaupalla tärppionnea ja kärsivällisyyttä odotteluun ;) Ja mitä siihen limikseen tulee, niin se ehtii kasvaa just priimakuntoon siihen mennessä, kun alkio valmiina kiinnittymään... siihenhän menee kuitenki vielä aikaa :) Me on miehen kans pelleilty ja naureskeltu samaa asiaa :LOL:

Kapybara on sitten unohtanu meiät? Huhuu :whistle: Jos käyt täällä vilkuileen vielä, niin kerro Muru kuulumisia uteliaille jookos? :)

Mites Violan perheen vauva-arki on lähtenyt sujumaan? Teillä taitaa kevätkin olla siellä jo pitkällä? :cool:

Entäs mitä kuuluu teille, jotka ihan pian saatte pienen syliin? :heart: Onko millasia tuntemuksia jo? ;)

Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille :heart:
 
"Mantti"-poika syntyi 1.3. klo 7.39, rv 38+2. 3420 g ja 51 cm. Synnytys oli nopea ja sen vuoksi lähes ilman mitään kivunlievitystä, joten siitä ei ole kovin kaunista kerrottavaa... :D Molemmat kuitenkin voidaan hyvin ja eilen kotiuduttiin.

Imoen & Mantti 3 pvä :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapuro ja Nyppy
Ihanaa Imoen :D Paljon Onnea teidän perheelle PikkuPrinssistä! :heart:

Kotiinkin olette jo päässeet pientä ihastelemaan ja tutustumaan :) Heräs kysymys, että kuinka nopea se synnytys sitten olikaan? :O Pääasia tietysti, että sekä poika että äiti voivat nyt hyvin, Onnea! :flower::heart:

Piti vielä lisätä, että potra on poika, vaikka noilla viikoilla syntyi :D Täydellisen valmis :heart: Jos viikkoja olis ehtinyt kertyä sen päälle 40, olis poitsu ollut varmaan päälle 4kg ja pitkä hujoppi :D
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan jakamaan iloa ja surua vauvakuumesta, tutkimuksista (ja tuloksista!?) ja toivosta saada oma pikkuinen käärö avuin tai ilman :heart:



***Kuumeilijat***

Nyppy 36v...........esikoinen haaveissa....ilman ehkäisyä vuodesta '07
- metut, 1.ivf 11/11 (ei tuoresiirtoa hyperin takia), 1.PAS 02/2012 nega.
Miipeli................................. ................Yritystä 12/08 asti
- Ei vielä hoitoihin/tutkimuksiin.
Melargia 26v.....esikoinen haaveissa...............yritys aloitettu 8/09
- 3xOI, 2xOI+IUI ja 1. IVF 3/-12
t84 27v..................................... .........Reilu 2v "kunnon" yritystä.
-Tutkimuksiin menossa
Helinä*** 27v..................................... Yritysaika 1,5v
- Tutkimukset
83yrittäjä 27v..................................... .Yritys aloitettu 4/2009
- Clomit, 3. inssi, syksyllä 1.ivf
Hopeainen.....................esikoinen..........Yritystä 3 v. joista AY 1,5v.
- Parlodel, Thyroxin, Menopur
Rowan79, 31 v................esikoinen haaveissa.........yritystä 9/09
- aiemmin 3 x IUI (negat) ja femarit, 1. ICSI 10/2011 (1 alkio -> nega), 2. ICSI 02/2012, keskeytetty huonon vasteen takia.
Pinkku-84, 27v................esikoinen haaveissa........yritystä 08/09
- 2. IUI (08/11,09/11), 1.ivf 03/2012......
LoveStreet ..........................esikoisen yritys alkanut 4/2009
- Lääkkeenä thyroxin, tauolla toistaiseksi.
Kultapuro, 29v.....esikoinen haaveissa............yritystä 7/2010
- Käytössä femarit, 1.IUI 02/2012
odotusta odottava, 23v.....esikoinen haaveissa....yritystä 5,5v
- 1. IUI (09/11)



:heart:***Plussanneet***:heart:

(nimi/hoito/monesko/yritysaika/laskettuaika)

Kapybara.....Luomu ...1.....??.......21.01.2012
Tunturihilla...Luomu....1......yv 2....12.03.2011
H.o.p.e........??.........1......??.......LA
Babies.........metut....1.....yv 2.......LA 27.04.2012
Lumileopardi..1.ivf....1......yv2........LA ???
Tillu79.........1.icsi 2.pas.....yv3.......LA 8.9.2012
Idylli...........clomit....1.......?..........LA


:flower::heart:***Syntyneet***:heart::flower:

Thaikatti..........24.10.2011.....1.ivf.......tyttö
Isla79..............21.11.2011.....1.ivf.......poika
Viola30............13.2.2012.......clomit.....tyttö
Imoen..............1.3.2012........luomu.....poika
 
Viimeksi muokattu:
Imoen: poika tietää koska tulla ulos. itse synnyin samana päivänä 28 vuotta sitten :) Hurjasti Onnea koko perheelle.

Nyt sit kysmys ketä ivf hoidoissa on tai ollut. Onko teillä ollu sumuttelun alussa kovia alavatta kipuja? Mulla oli eilen ihan hirveet kivut, kovemmat ku menkka aikana.
 
Satunnaiskävijä täällä taas, jospa tästä saisi hieman enemmän itseään aktivoitua tännekin :)

Hurrrjjasti onnea Imoen pojasta :flower: Melko lähellä on ollut ettei ois karkauspäivänä syntynyt :D

Idyllille onnea plussauksesta, olkoon onni nyt teidän myötä :)

Kultapuro Tärppionnea! Minusta olis ihan kauheeta jos ois tavara vaihtunu, mutta eihän se mahdotonta olis, ihmisiähän tässä ollaan. Tosin kertoskohan ne sellasesta :D Onneksi ilmat on ainakin hyvät ulkoilla, niin jospa se edesauttaisi ajan kulumista :)

Pinkku Me taidetaan mennä aika samoissa, sinullakin vissiin alko nyt eka päivä sumut? Minulle ei ole tullut mitään kipuja, tosin en kyllä pystys pistämään mitään tuntemuksia vielä synarelan piikkiin, on sitä vielä niin vähän aikaan käyttänyt. Toivotaan että on ihan ohimenevää! Ja myöhästyneet synttärionnittelut!!

Nyppy olikin hieman jo päivitellyt tuota listaa minunkin kohalta ;) Siihen varmaan vois laittaa että 3xOI, 2xOI+IUI ja 1. IVF 3/-12, kiitos etukäteen muru :)
 
Pinkku en ainakaan muista, että mulla olis ollu mitään. Onko se millasta? menkkakipua, mut voimakkaampaa? sijoittuuko munasarjojen tietämille? Voiko olla just parasta aikaa jylläävää vatsatautiepidemiaa? Onpas kyllä outoa, kannattaa seurata ja jos pahenee tai jatkuu, kysellä polilta? laakeinfo.fi:n mukaa noita lääkkeen haittavaikutuksia luin, nii oikeastaa pari kohtaa jotka vois selittää... mut toisaalta se lamautushan vois aiheuttaa tuntemuksia myös muniksissa :confused:


Hoidon alussa endometrioosin oireet voivat ensin pahentua tilapäisesti
. Pitkäaikaishoito voi aiheuttaa vaihdevuosia muistuttavan tilan.

Noin 0,2 prosentilla aikuispotilaista on esiintynyt lääkeaineyliherkkyyteen viittaavia oireita, kuten rintakipua, kutinaa, ihottumaa, hengenahdistusta ja nokkosihottumaa.

Useimmin ilmoitetut haittavaikutukset johtuvat joko elimistön estrogeenipitoisuuden pienenemisestä tai miehisistä ominaispiirteistä, joita Synarela-hoito naiselle voi aiheuttaa. Tällaisia haittavaikutuksia ovat esimerkiksi sukupuolivietin muutokset, mielialan horjuvuus, päänsärky, kuumat aallot, unettomuus, emättimen kuivuus, akne, painonmuutokset, rintojen koon pieneneminen, turvotus, liikakarvaisuus/miehinen karvoitus naisella, lihaskipu, lisääntynyt talineritys. Valmiste saattaa myös ärsyttää nenän limakalvoja. Hoito vähentää luun mineraalipitoisuutta, mutta se palautuu normaaliksi tavallisesti noin 6 kuukauden kuluessa hoidon lopettamisesta.

Lisäksi on ilmoitettu hiustenlähtöä, niveltulehduksen oireita, masennusta ja tuntoharhoja. Verenpaineessa voi ilmetä muutoksia. Joissakin erittäin harvinaisissa tapauksissa voi esiintyä kohtuverenvuotoa.

Jos havaitset sellaisia haittavaikutuksia, joita ei ole tässä pakkausselosteessa mainittu, tai kokemasi haittavaikutus on vakava, kerro niistä lääkärille tai apteekkihenkilökunnalle.
 
Jee Melargia, kiva ku kerroit kuulumisia täälläki :D Minä ihan itekseni muutin tuota sun kohtaa, mutten uskaltanu paljoa :ashamed: Ny se on oikei kuitenki :) Tsemppiä sumutteluun! Koskas teillä kahdella samiksella alkaa piikittelyt?
 
Melrgia: eli mulla neljäs sumuttelupävä menossa. ja kiitos onnittelusta :)

Nyppy: mulla ei oo mitään noista. tissit vaan kipiänä jälleen ku menkat pitäs tulla. Voiko se muutrn johtua siitä, kun tuollahan luki että saattaa siirtää menkkojen tuloa? Tätä onneksi kesti illa, otin panadolia ja pistin kylmää alavatsaan, niin sitten helpotti.
Mulla piikittäminen pitäs 14 päivä alkaa, riippuu onko tyhjennysvuoto jo alkanu sillo.

Mitäs muuten jos menkat tuleekin aikasemmin?
 
Tervetuloa mukaan jakamaan iloa ja surua vauvakuumesta, tutkimuksista (ja tuloksista!?) ja toivosta saada oma pikkuinen käärö avuin tai ilman :heart:



***Kuumeilijat***

Nyppy 36v...........esikoinen haaveissa....ilman ehkäisyä vuodesta '07
- metut, 1.ivf 11/11 (ei tuoresiirtoa hyperin takia), 1.PAS 02/2012 nega.
Miipeli................................. ................Yritystä 12/08 asti
- Ei vielä hoitoihin/tutkimuksiin.
Melargia 26v.....esikoinen haaveissa...............yritys aloitettu 8/09
- 3xOI, 2xOI+IUI ja 1. IVF 3/-12
t84 27v..................................... .........Reilu 2v "kunnon" yritystä.
-Tutkimuksiin menossa
Helinä*** 27v..................................... Yritysaika 1,5v
- Tutkimukset
83yrittäjä 27v..................................... .Yritys aloitettu 4/2009
- Clomit, 3. inssi, syksyllä 1.ivf
Hopeainen.....................esikoinen..........Yritystä 3 v. joista AY 1,5v.
- Parlodel, Thyroxin, Menopur
Rowan79, 31 v................esikoinen haaveissa.........yritystä 9/09
- aiemmin 3 x IUI (negat) ja femarit, 1. ICSI 10/2011 (1 alkio -> nega), 2. ICSI 02/2012, keskeytetty huonon vasteen takia.
Pinkku-84, 27v................esikoinen haaveissa........yritystä 08/09
- 2. IUI (08/11,09/11), 1.ivf 03/2012......
LoveStreet ..........................esikoisen yritys alkanut 4/2009
- Lääkkeenä thyroxin, tauolla toistaiseksi.
Kultapuro, 30v.....esikoinen haaveissa............yritystä 7/2010
- Käytössä femarit, 1.IUI 02/2012
odotusta odottava, 23v.....esikoinen haaveissa....yritystä 5,5v
- 1. IUI (09/11)



:heart:***Plussanneet***:heart:

(nimi/hoito/monesko/yritysaika/laskettuaika)

Kapybara.....Luomu ...1.....??.......21.01.2012
Tunturihilla...Luomu....1......yv 2....12.03.2011
H.o.p.e........??.........1......??.......LA
Babies.........metut....1.....yv 2.......LA 27.04.2012
Lumileopardi..1.ivf....1......yv2........LA ???
Tillu79.........1.icsi 2.pas.....yv3.......LA 8.9.2012
Idylli...........clomit....1.......yv3..........LA 4.11.2012??


:flower::heart:***Syntyneet***:heart::flower:

Thaikatti..........24.10.2011.....1.ivf.......tyttö
Isla79..............21.11.2011.....1.ivf.......poika
Viola30............13.2.2012.......clomit.....tyttö
Imoen..............1.3.2012........luomu.....poika
 
Viimeksi muokattu:
Melrgia: eli mulla neljäs sumuttelupävä menossa. ja kiitos onnittelusta :)

Nyppy: mulla ei oo mitään noista. tissit vaan kipiänä jälleen ku menkat pitäs tulla. Voiko se muutrn johtua siitä, kun tuollahan luki että saattaa siirtää menkkojen tuloa? Tätä onneksi kesti illa, otin panadolia ja pistin kylmää alavatsaan, niin sitten helpotti.
Mulla piikittäminen pitäs 14 päivä alkaa, riippuu onko tyhjennysvuoto jo alkanu sillo.

Mitäs muuten jos menkat tuleekin aikasemmin?
Totta varmaan, että voi olla liittyväinen kuukautisiin. Toivottavasti sulla ei nyt iha kamalia kramppeja tule : / Mun käsittääkseni ei se aikainen vuoto vaikuta suuntaan tai toiseen, koska munikset on lamaannutettu sumuilla, niin kierto ei lähde käyntiin kuitenkaan ennen piikityksiä. Tsemppiä :hug:
 
Imoenille suuren suuret onnittelut ihanasta Mantti-pojasta :heart: Niin hienoa, että synnytys meni hyvin ja nopeasti ja saitte nyytin jo kotiin!

Pinkulle myöhästyneet synttärionnittelut!

Melargia kiva kuulla myös sun kuulumisia =)

Kiitos Nyppy kun olit näköjään myös mun tietoja päivitellyt. Jos vielä haluat muokata, niin mulle tullut uusi vuosikymmen vastaan.

Minäkin täällä ihmettelen alavatsakipua. Tai siis pikemminkin kipu tuntuu tosi ikävältä munasarjojen kohdalla. Se alko muistaakseni viitisen päivää sitten pienenä kipuna ja on siitä vaan pahentunut päivä päivältä. On mulla joskus ennenkin tuntunut samassa kohdassa, mutta nyt jotenkin erityisen paljon. : /
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Kultapuro mikä kp sulla olikaan nyt? Siellä sulla varmaan keltarauhanen tykyttelee ja pieni pesää rakentaa, sitä kipuilee ;) Sulla tää voi ollakkin kuule tosi hyvä merkki d:)b Toivotaan kovasti näin! Ja paljon Onnea kolmikymppisistä :flower: :D

Voisko Idylli päivittää Kultapuron kohdan, kun viimeinen päivittäjä saa vain muokattua?
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Kiitos Nyppy! Vaikka en tiedä pitäisikö tästä vanhenemisesta ennemminkin pahoitella ;) Ja tosiaan olikin näköjään Idylli laittanut listasta uuden päivityksen juuri kun olin kirjoittelemassa tänne.

Mulla meneillään kp 16 mut mä en olisi nyt kovin luottavainen sen suhteen että tuo kipu olisi mikään hyvä merkki, kun noita oireita tuntuu olevan jatkuvasti ja mitä erilaisimpia. On suorastaan ihme, jos kuukaudessa on yksikin päivä että jokin osa kropassa ei oireilisi. On päänsärkyä tai nippailuja tai kipuja vatsassa yms. ja hormonien pumppaaminen ei todellakaan tunnu helpottavan asiaa. Mulla tietysti PCO:kin aiheuttaa kaikenlaisia oireita ja tällä hetkellä akne on niistä ehkä kaikkein ärsyttävin. Naama on ihan täynnä näppyjä eikä mikään ihonhoitosarja ole tähän mennessä tuottanut parannusta tilanteeseen. Jos jollain on vinkkejä niin ilolla otan vastaan!

Sori tämä vuodatus... alkaa vaan olla jo niin paljon historiaa näissä erilaisissa oireissa eikä mikään niistä ole vielä johtunut raskaudesta niin en oikein jaksa uskoa siihen nytkään...
 
Pinkku siis tarkoitin että tämän kuun eka päivä aloitit sumut... Minulla on 14. päivä se nolla-ultra, että sen jälkeen tietää sitten millon alkaa pistokset. Hyvä että ne kivut meni ohi nopeasti! Millon ootat vuodon alkavan?

Kiitos Nyppy päivittämisestä ja ei se haittaa yhtään että jo pikkasen korjailit riviä :)

Kultapurollekin myöhästyneet synttärionnittelut! Minäkin oon just tuota ajatellut, kun joka päivä jotain nippailuja ja kolotuksia, yms tuntemuksia, ettei oo montaa päivää kuukaudessa ettei jossain tunnut jotain! Ja samasta vaivasta kärsin minäkin, naama kukkii kuin kesäinen pelto *huokaus*, niiiiiin ärsyttävää kun mikään ei auta. Sen verran huomasin kun syksyllä vähensin hiilareita ja kaikkea herkkuja, niin ihokin oli paljon parempi. Mutta nyt on tullut sorruttua kaikenlaiseen herkutteluun niin se myös näkyy :/ Tsemppiä nyt kuitenkin, että nippailuilla ja nappailuilla olis just se merkitys!
 
Pinkku siis tarkoitin että tämän kuun eka päivä aloitit sumut... Minulla on 14. päivä se nolla-ultra, että sen jälkeen tietää sitten millon alkaa pistokset. Hyvä että ne kivut meni ohi nopeasti! Millon ootat vuodon alkavan?

Kiitos Nyppy päivittämisestä ja ei se haittaa yhtään että jo pikkasen korjailit riviä :)

Kultapurollekin myöhästyneet synttärionnittelut! Minäkin oon just tuota ajatellut, kun joka päivä jotain nippailuja ja kolotuksia, yms tuntemuksia, ettei oo montaa päivää kuukaudessa ettei jossain tunnut jotain! Ja samasta vaivasta kärsin minäkin, naama kukkii kuin kesäinen pelto *huokaus*, niiiiiin ärsyttävää kun mikään ei auta. Sen verran huomasin kun syksyllä vähensin hiilareita ja kaikkea herkkuja, niin ihokin oli paljon parempi. Mutta nyt on tullut sorruttua kaikenlaiseen herkutteluun niin se myös näkyy :/ Tsemppiä nyt kuitenkin, että nippailuilla ja nappailuilla olis just se merkitys!
Mulla samana päivänä se nolla ultra kuin sulla, Eli 14 päivä. Menkat pitäs ihan näinä päivinä alkaa :)
 
Kultapuro mitkä fiilikset? :popcorn:
Ihoon auttaa, kun jättää sokerit ja valkeat jauhot pois, vaikka ei ihan karppaamaan alkaiskaan. Mulla pahin on suklaa... niin paljon ku siitä tykkäänki, on pakko rajottaa, tai seuraavalla viikolla se pukkaa ihon läpi :ashamed: Mä en noudata tällä hetkellä niin tarkkaa hiilaritontalinjaa ku ennen, mutta katson silti mitä syön ja välttelen hiilaripommeja lukuunottamatta herkkupäiviä silloin tällöin :$ Lisäks syön esim. sinkkiä, jonka pitäis auttaa... tosin siinä kestää ennen kuin alkaa vaikuttaan.

Melargia ja Pinkku oireita? Voi kumpa te säästyisitte niiltä! Onks tätiä näkynyt punaisissaan? Voi että ku mää jännitän teidän puolesta :D

Kevätaurinkoista keskiviikkoa kaikille! :)
 
Sylintäydeltä Onnea H.o.p.e!!!!!!! :flower::kiss:


Nyppy Ei oo näkyny. Eikä oo mitään oireita sumuistakaan :saint:
Minäkin käytän sinkkiä, sen pitäis just tasata niitä mieshormoneja, jotka juts aiheuttaa ne finnit.
 

Yhteistyössä