Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Olen niin samoilla linjoilla kuin Nyppy ja Rowan79 . Tuntuu jopa kauhealta kirjoittaa tänne se tosiasia, että viimeiset kaksi vuotta on mennyt enemmän tai vähemmän odottaessa. Just samat fiilikset, et muu elämä on pausella, kun aina odottaa, et jos sitten vaikka tässä kuussa raskautuisin. Oon nyt tosissani yrittänyt tehdä tälle asialle jotain ja ehkä millin oon kehittynyt.:D

Toiseksi noiden ovistestien kanssa heiluminen tekee mut myös kajahtaneeksi. Ensin miljoona(pientä liioittelua) negaa ja sit tuleekin hymynaama aivan väärään aikaan. "Eihän sen nyt pitänyt olla?!?" :kieh:

Noh, näillä mennään....odotellessa syksyn IVFää.
 
Viimeksi muokattu:
pinkulle, äläpäs nyt, miulla oli plussakierrossa tissit ihan yhtä törkeen kipeet ku aina ennen menkkoja, ehkä aavistuksen kipeemmät, ja kaikki menkkajuilinnat myös. joten jyy never nou ;)

täällä odotellaan ultraa ens tiistaille taysin puolesta. neuvolan eka onki kolmisen viikkoa tuosta. pelottaa ihan hirveesti, viime yönä näin unta ettei siellä ollu mitään kohdussa, kohdun ulkopuolella 3 (!!!) alkiota ja kaikki piti ottaa pois. no, nää on näitä pelkoja. ehkä se ultra helpottaa.

mieki käyn lukemassa paljon, mut en yleensä kommentoi koska tuntuu että pahottaa toisten mielen, toistaseks kun kuitenkin raskaana ollaan, vaikka edelleen joka ikinen vessareissu tarkistan paperin. vielä ainakaan ei oo verta näkynyt.

hirveesti tsemppejä, haleja ja toivoa jokaisen tilanteeseen :) muistakaa pitää itsestänne ja puolisoistanne huolta :heart:

tunturihilla ja rv+8 ?
 
Samanlaisia fiiliksiä täälläkin, että elämä on ollut pausella jo pari vuotta. Toki siis meidän elämässä on tapahtunut paljon, kun on rakennettu oma koti, menty naimisiin, saatu opinnot päätökseen, otettu koira jne. Mutta ollaan esimerkiksi pitkään mietitty lomareissua Thaimaahan, mutta kun se pitäisi varata jo monta kuukautta aiemmin, niin koskaan ei olla sitä tehty, kun ajateltu vaan, että kyllä mä silloin viimeistään olen raskaana eikä sitten viitti lähteä minnekään, kun pitää säästää rahaa vauvan tarvikkeisiin ym.

Mulla alkaa ovulaatio lähestyä. En tiedä johtuuko stressistä vai mistä, mutta aina kun mulla on ovulaatio ja pitäisi harrastaa seksiä, niin meillä on miehen kanssa kauheet riidat jostain ihan tyhmistä asioista. Sitten pupuillaan ihan pakon kanssa, kun kumpikin vihoittelee toiselle. Joskus mietin, ettei lapsi mitenkään voi saada alkuaan sellaisessa tilanteessa...

Pinkulle plussapeukut pystyyn :)
 
Pitkään aikaan en oo mitään oikein kirjotellut, kun on kyllästyttänyt ajatella koko tätä lapsettomuus asiaa. On ollut vähän sellaset fiilikset että ei väkisin sitten jos ei meille kerran ole lasta tarkoitettu. Huoh... Pidän nyt taukoa kaikista hoidoista ja kierron kyttäämisestä ja tuntemusten kuulostelusta, mutta päätin kumminkin että en aloita pillereitä. Keskityn nyt opiskeluihini ja harrastuksiini kaikessa rauhassa ja pyrin laihduttamaan ja palailen hoitoihin sitten fiilisten mukaan luultavasti kumminkin vuoden sisällä. Nyt ollaan kierron loppusuoralla ja nega testattu joten odotellaan taas menkkoja. Mun on tosi vaikee nykyään huomata koska ne on tulossa, kun ei ole oikein mitään tuntemuksia ja kivutkin on vähentynyt tuntuvasti.

Meillä myös Idylli tuottaa hieman vaikeuksia tuo oviksen aikainen "pakkoseksi", aletaan kans yleensä niihin aikoihin stressaantuneina riiteleen ja tiuskiin jostain asiasta ja sitten ei tietty enään oikeesti huvita kumpaakaan. : /
 
Heippa kaikille! Joutunut vähän hiljaiseloa viettämään, kun ollut kone viikon huollossa.
On: täällä clearbluen digi hymyilee parhaillaan- Olisko nyt niiiin suuri ihme, et luomuovis olis PIIIIIITKÄSTÄ aikaa tuloillaan.. :O:confused:Muusta en olis älynny ees testata, mut kun koko ajan haluttas peuhata tuolla makkarissa... :p:pOllu mulla aina tällainen kausi oviksen aikaan.. :saint::saint:
No rennosti vaan- onneksi on niin paljon töitä , et ei kerkee ihan koko ajan miettimään Et JOSKO NYT!!!!!
 
Joo-o. Pientä suorituksen makua on kyllä seksissä, kun on ne päivät. Ja varsinkin, kun kaikki tähänastiset pakkoseksikerrat ei ole tuottaneet mitään tulosta. Eli ovat olleet ihan turhia.

Ite havahduin kesän alussa siihen, et olin ihan puhki. En oikein edes ollut tajunnut kuinka paljon tää lapsettomuus (sen hyväksyminen ja sen kanssa eläminen) on vienyt mun voimia. Ja kuinka paljon se on vaikuttanut siihen, et oon ollut koko ajan vihainen ja mieshän se on ollut kohteena liiankin usein. Kuten tunturihilla sanoi, tajusin itekin et munhan täytyy tosiaan alkaa pitää huolta itestäni ja parisuhteestani enemmän. Sillä sit se lapsen "hankinta" :LOL: (todella hankinta!!) vasta vaikeaa onkin, jos mieskin kyllästyy tähän.

Mut täytyy sanoa, et on ollu tosi vaikeaa kestää sitä surua, etten ole saanut lasta. Elämä lipuu ohitse ja ehkä kymmenen vuoden päästä (jos olen edelleen lapseton) ihmettelen mihin kaikki se aika katosi. Tämän voimin olen pyrkinyt pitämään itsestäni parempaa huolta jatkossa. Saas nähä kuin onnistuu...:|
 
täti ei oo vielä käyny...ja testikin näytti negaa :( mieskin oli pettyny....mut nyt se täti sais tulla et saan ne Clomit käyttöön.... menkat pitäs tänään alkaa jos on normi 28 kierrosta.... Väsyny oon ollu kyl koko ajan ja aina neljän aikoihin tekis mieli mennä nukkuu...nytkin oon ihan poikki..

Sit yx asia mikä meikää sieppaa on edelleen ne onnekkaat joilla tärppää heti, MUT enemmän mua sieppaa se ku toista osapuolta ei kiinnosta tämän uuden tulokkaan tulo ollenkaan,eikä se oo ollu missään Neuvola käynneillä mukana, vaan ultrassa.
Vauvan tarvikkeiden kattominenkaan sitä ei kiinnosta pätkääkään. Pisti emännän paksuksi ku emäntä halus (kuuli et me yritetää ja se pari kaverii oottaa kans) SIIS VOI V****! :kieh:

Meillä sentään mies meni heti tarvikkeita kattelee ja on kaikissa lääkärin käynneissä mukana ja ilmoitti heti et jos tärppää niin ON kaikissa mahollisissa myös läsnä.
:heart:
 
lumileopardi kuulostaa tutulta, silloin kun yritettiin oli tunteet usein samanmoisia. ja eihän sitä nytkään tiedä saako tätä syliin asti, saatika onko tuolla ketään. mutta, ite aloin ajatella (tai no, ainahan meillä on ollut mielestäni miehen kanssa ihan huippu suhde,mutta silti) että parisuhdekin on jo tosi paljon, nimittäin hyvä ja rakastava sellainen.
lapset kasvaa ja muuttaa pois, mutta puolison kanssa ollaan saman katon alla toivottavasti aina. ja aina välillä mietin, että onkohan se niin, etten ole jäänyt pelkästään paitsi äitiydestä, vaan päinvastoin saanut jo niin paljon sellaisia asioita, joista pitää osata ensin nauttia.
kuulostaa hankalalta. tarkoitus ei ole tulla latelemaan tänne mitään laihoja lohtuja raskautuneena, asenteella "helppohan minun on kun paksuna ollaan", vaan ihan tosi olen ollut siellä, ja aika syvälläkin pohjamudissa noiden mietteideni kanssa.
toivoisin teille kaikille sitä plussaa ja ennen kaikkea oman pienokaisen syliin asti. tuntuu että lapsettomat on jotenkin "ansainnut" sen enemmän kuin äkkiä raskautunut, vaikka eihän niin voi ajatella. ne äkkiä raskautuneet vaan laukoo typeriä kommentteja ja valittaa niin monesta pikkuasiasta. ei voi yleistää, mutta noin pääpiirteissä.
ja toisaalta, meistä tulee niin parhaita äitejä, kun se vauva tuhisee vieressä. silloin ajatus hapuilee ja syvä arvostus nousee jostakin sisältä; niin kauan tätä odotin ja melkein uskoni menetin, ja nyt hän on tässä. ne nopeasti raskautuneet ei kaikkia noita arvostuksen hetkiä koe.

paljon voimaa elämiinne ihan jokaiselle :heart:
 
tunturihilla Eilen kun sain tietää tosi läheisen ystävän esikoisraskaudesta, tuli ensin tosi kateellinen ja surullinen mieli. "Mmiks ei mulle anneta lasta?" ...ja ne vaan jätti ehkäisyn pois ja hups! raskaus olikin tosiasia. No, tästä vähän toivuttuani aloin kaivelemaan jotain, josta voin olla onnellinen. Meilläkin on hyvä suhde, jossa saa olla rauhassa oma itsensä. Hyvä parisuhde on myös suuri lahja, joka on koko elämän mittarilla tärkeä juttu. Tämä on tällaiselle vauvakuumeiselle laiha lohtu, mutta jotain on löydettävä, mikä pitää pinnalla.

Olemme siis selittämättömiä/PCO. Hoidossa yksityisellä. Olen syönyt viime syksynä/talvella 6kk clomifenit, joilla saatiin hyviä rakkuloita, mutta siltikään ei mitään! Toinen munanjohdin on tukossa ja toinen ehkä auki. Siittiöt erittäin hyvät. Keväällä oli broken:'( . Ajattelin, et on pakko pitää paussia tästä kaikesta. Eipä se ollutkaan kovin helppoa ja niinpä meillä on aika julkiselle puolelle ekaan käyntiin elokuulle. Haluasin suoraan IVF-hoitoon(hypättäisiin inseminaatioiden yli), mutta en tiedä miten tuo käytäntö menee, enkä tiedä jonojen pituudesta tms.. Jos siellä ei tähän olla valmiita, mennään syyskuussa sit yksityiselle IVF:ään.
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei:wave:!

Tässä on ollu jo kohta puoli vuotta palstataukoo kun oli taukoo koko vauva haaveista. En tiedä muistaako kukaan edes minua kun pari kertaa kerkesin kirjoittaa kun katosin pois=) Me saatiin vihdoin ja viimein kesäkuussa käytyä otattamassa kromosomi kokeet ja nyt soittelen gyne aikaa kuhan se aukee kesälomien jälkeen elokuun loppupuolella.

En tiedä meneekö meidän vauva toiveet kokonaan vuodeksi jäihin, koska ollaan menossa naimisiin syksyllä 2012 ja en haluis olla raskaana silloin saatikka saanut ihan juuri lasta. Nyt olen syönyt kahden kierron ajan clomeja ja nyt menossa dpo8. Toiveita ei todellakaan ole raskautumisen suhteen, mutta ainahan sitä voi ihme tapahtua.

Minulla siis ilmeisesti se endo joka vaikeuttaa raskaaksi tuloa.Nyt on tullut myös välivuodot kiusaksi, viikkoa ennen menkkoja alkaa jo tiputtelemaan:| vittumaista!

Kaikille tasapuolisesti hyvää kesää! Ja anteeksi tämä taukoilu,oli vaan pakko ottaa etäisyyttä. Ilmoittelen jatkoista, että pitääkö miun nimi kokonaan ruksata pois..aijon kyllä käydä vielä kuulemassa ne kromosomi kokeiden tulokset ja gynelle näyttää tätä värkkii ja sen sisältöö vaikka ei alotettaska hoitoja vielä, vaan 2012 syksyllä.
 
no nii, täti punanen teki tulonsa eilen...jep jep....Maanantaina sitten heti lääkäriin soitto että saa ne Clomit käyttöön ja sopia aika lääkäriin.....mahtaakohan tyksissä joku vastata puhelimeen ku 8.8 suurin osa tulee lomilta (??) silloinhan toi clomien käyttö on liian myöhästä.....huoh...huomiseen asti pitää oottaa..... Mut ei voi muuta hehkuttaa KU JES SE TÄTI TULI :D
 
Nyppy;24214161]Tervetuloa mukaan jakamaan iloa ja surua vauvakuumesta, tutkimuksista (ja tuloksista!?) ja toivosta saada oma pikkuinen käärö avuin tai ilman :heart:



***Kuumeilijat***

Nyppy 34v...........Esikoinen haaveissa.....
- Käytössä metut, 1.ivf jonossa.
Miipeli................................. ................Yritystä 12/08 asti
- Ei vielä hoitoihin/tutkimuksiin.
Melargia 26v.....esikoinen haaveissa...............yritys aloitettu 8/09
- OI+inssi
Babies 26v..........Esikoinen haaveissa.....Yritystä takana n.1,5v
- Tutkimukset, Clomit, metut
t84 27v..................................... .........Reilu 2v "kunnon" yritystä.
-Tutkimuksiin menossa
A-ML 24v............Esikoinen toiveissa.....Yritysaika 3v
- Tutkimukset
Helinä*** 27v..................................... Yritysaika 1,5v
- Tutkimukset
83yrittäjä 27v..................................... .Yritys aloitettu 4/2009
- Clomit, 3. inssi, syksyllä ivf(?)
Hopeainen............................... ............Yritystä noin 2,5v
- Tutkimukset, terolut, kilpirauhasen vajaatoiminta
tyty86 24v.......... Toinen haaveissa (tyttö 08/09)
- Tutkimukset menossa
Rowan79, 31 v................esikoinen haaveissa.........yritystä 9/09
- aiemmin 3 x IUI (negat). Kesätauolla femarit, syksyllä 1. IVF.
Pinkku-84, 27v................esikoinen haaveissa........yritystä 08/09
- tutkimukset, Käytössä Clomit......
-nasu- ..........................
LoveStreet ..........................esikoisen yritys alkanut 4/2009
- hoitoina tällä hetkellä femarit ja thyroxin
Tillu79, 32v...............................esikoisen yritystä n.3v
- käytössä menopur, pregnyl, lugesteron, mini disperin, kilpirauhasen vajaatoimintaan thyroksin.
Idylli, 25v...........esikoinen haaveissa..............yritystä 1/2010 alkaen
- selittämätön lapsettomuus, kesän "varoiksi" käytössä kilpirauhas-ja prolaktiinilääkitys, syksyllä inseminaatio tai ivf.
Kultapuro, 29v.....esikoinen haaveissa............yritystä 7/2010
- Käytössä femarit
odotusta odottava, 23v.....esikoinen haaveissa....yritystä 5,5v
- Tutkimukset menossa


:heart:***Plussanneet***:heart:

(nimi/monesko/yritysaika/laskettuaika)

Thaikatti.....1.ivf/icsi..esikoinen.....??.......LA 09.11.2011
Isla79.........1.ivf.......esikoinen.....??.......LA 29.11.2011
Kapybara.....Luomu ..esikoinen.....??.......LA 21.01.2012
Imoen.........Luomu....2...............yv 3.....LA
Viola30.......clomit.....2................yv 2.....LA
Tunturihilla...Luomu...esikoinen.....yv 2....LA
H.o.p.e........??.........esikoinen......??.......LA
 
iik..meniköhän toi muokkaus oikein :) eli mulla alkaa keskiviikkona 3 päivä Clomien käyttö....vähänx jänskättää :) ja pillereiden lopetus 7.8. Tiistaiseksi onkin sitten sovittu ultra kattellaan onko kypsyny lisää noita munarakkuloita.

MUA JÄNNITTÄÄ.... MÄ SEKOON...keskiviikkoon on liian kauan :eek:

Idylli: ;) välillä näinkin päin
 
Pinkku ota viel mun nimi ja toi numerosarja pois tuolta alusta, sit on just ku pitää :)
Haluaakohan Lumileopardi tulla pinoon mukaan??

tyty86 kiva ku kävit moikkaan :) kyllä me ymmärretään, jokainen täältä välillä taukoa kaipaa vuorollaan. Käy kertoon sit kokeiden tulokset? Tsemppiä jatkoon ja plussatuulia :wave:

LoveStreet käy silti välillä kertoileen kuulumisia, älä kokonaan katoa, vaikka taukoiletkin :hug: Hyvää jatkoa sulle..

Ai niin ja Pinkku, tsemppiä clomikiertoon +++:whistle: Mikä annostus sulla olikaan?

Rowanille menestystä opiskeluissa... sitten kun maltat siihen keskittyä :p ja nyt kuulostaa Tillun ovis todella lupaavalta d:)b
 
Viimeksi muokattu:
Omaa napaa sen vielä lisäks, et meidän ivf on sitten joskus hamassa tulevaisuudessa. Se on monien sattumuksien summa, mut näillä nyt sitten mennään ja katsotaan mitä elämä tuo. Nyt on vaan sellanen olo, etten ikinä tule saamaan lasta syliin asti.

Tässä kierrossa tein haamutestejä ja oireitakin oli jo ihan kivasti, mut niinpä vaan vuoto alkoi. Metut kai paransi munasolujen laatua sen verran et näin onnellisesti pääsi käymään, mut eipä se sit mitään vaikuta tuohon pcon huonontamaan limakalvoon. Todennäköisesti nyt tähän alkavaan kiertoon saan jo luget, mut eipä se tätä paskaa olo vie pois tästä hetkestä. Meinasin aloittaa clomit ja lääkärikin tänään sanoi ettei haittaa, vaikka onkin tyhjennysvuoto eikä normimenkat... siltikin arveluttaa. Jos huomenna on veritesti jo nollassa, niin sit kai alotan ne clomit jo nyt. Tosin se on niillekki ihan sama, koska näköjään nyt ongelma on siinä sisällä pysymisessä. Pakko kai ottaa greipit ja muut taas käyttöön, kun niistä jo ehdin luopua.


Hyvää alkavaa elokuuta ja sen ensimmäistä viikkoa kaikille :wave: jokaiselle plussatuulia ja tsempit omiin vaiheisiinne :)
 
Kiitos kysymästä Nyppy, kyllä mielelläni liittyisin tähän. Oon lukenut kaikki :rolleyes: ketjun jutut ja tuntui tosi hyvältä monessa kohtaa, kun huomasi, että on ihan samanlaisia ajatuksia ja tunteita. Ite oon ylisurkee tekniikassa, joten en varmaankaan osaa lisätä itseäni listaan, mutta tiedot siis 31v. yritys aloitettu 9/09, Clomit 6kk kokeiltu, seuraavaksi syksyllä IVF. JA mistä muuten päättelit/lääkäri päätteli, et vika on sulla tossa kiinnittymisessä? Alkoi vaan ihan hirveästi kiinnostaan, ku mullakin on munarakkulat ja muut tsydeemit ihan mallikelpoisia, mut silti ei tule tulosta. Oon ite pienessä päässäni päätellyt, et on kaksi vaihtoehtoa, joko et otus ei kiinnity tai sit munarakkula ei pääse kohtuun asti...JA voimia surullisiin ajatuksiin haamutestauksien jälkeen. :hug:
 
Tervetuloa mukaan Lumileopardi :flower:
Kirjotin sulle huolella vastausta ja sit hävitin sen jonnekki, et nyt vaan sitten lyhyellä kaavalla.
Se on aika selkeä johtopäätös, kun kaksi viivaa tulee testiin (vaikka haaleaki) on hedelmöittyminen tapahtunu ja kun vuoto alkaa, kiinnittyminen ei ole tapahtunu kunnolla. Todistettavasti aiemmanki elämän perusteella mun solut ainaki silloin tällöin on elinkykyisiä. Nuo luget on vielä kokeilematta, vaikka ne usein määrätään heti kättelyssä pcosta tai muuten lapsettomuudesta kärsivälle.

Jos sun munasolut hyviä laadultaan, voi ongelma todella olla tuossa kiinnittymisessä, mut myös monessa muussa esim. hylkimisreaktio, hormonit epätasapainossa (lh, prolaktiin ym) tms.
Toivottavasti selviää.
Hirmusti toivon teille onnea ja sitä parasta mahdollista lopputulosta :hug:

Ja kiitos Lumileopardi lohdutuksesta, on niin surullinen ja katkera olo, että harkitsin jo ehkäisyäki :(
 
voi nyppy :( :hug: :heart: toivoisin niin miljoonan tsiljoonasti siulle sitä plussaa!!! tietty kaikille muillekin!

jos joku päivittää, niin miun LA on 16.3. Tänään ultrattiin, ja ilmankos on ollut oikeassa munasarjassa outoa tunnetta, kananmunan kokoinen kysta siellä. ei kuulema haittaa, ja varmaan pienenee kun/jos raskaus jatkuu. viikot tippui kuten arvelin, 7+5 on nyt. mut kaikki hyvin, mies oli mukana ja ihana tunne kun tätä oli niiiiiin odotettu.
niinkun odottelette jok´ikinen teistäkin. en voi sanoa että sieltä se tulee, mutta toivoa voin. suuresti :heart:
 
Tervetuloa mukaan jakamaan iloa ja surua vauvakuumesta, tutkimuksista (ja tuloksista!?) ja toivosta saada oma pikkuinen käärö avuin tai ilman :heart:



***Kuumeilijat***

Nyppy 34v...........esikoinen haaveissa.....
- Käytössä metut, 1.ivf jonossa.
Miipeli................................. ................Yritystä 12/08 asti
- Ei vielä hoitoihin/tutkimuksiin.
Melargia 26v.....esikoinen haaveissa...............yritys aloitettu 8/09
- OI+inssi
Babies 26v..........Esikoinen haaveissa.....Yritystä takana n.1,5v
- Tutkimukset, Clomit, metut
t84 27v..................................... .........Reilu 2v "kunnon" yritystä.
-Tutkimuksiin menossa
Helinä*** 27v..................................... Yritysaika 1,5v
- Tutkimukset
83yrittäjä 27v..................................... .Yritys aloitettu 4/2009
- Clomit, 3. inssi, syksyllä ivf(?)
Hopeainen............................... ............Yritystä noin 2,5v
- Tutkimukset, terolut, kilpirauhasen vajaatoiminta
tyty86 24v.......... Toinen haaveissa (tyttö 08/09)
- Tutkimukset menossa
Rowan79, 31 v................esikoinen haaveissa.........yritystä 9/09
- aiemmin 3 x IUI (negat). Kesätauolla femarit, syksyllä 1. IVF.
Pinkku-84, 27v................esikoinen haaveissa........yritystä 08/09
- tutkimukset, Käytössä Clomit......
-nasu- ..........................
LoveStreet ..........................esikoisen yritys alkanut 4/2009
- hoitoina tällä hetkellä femarit ja thyroxin
Tillu79, 32v...............................esikoisen yritystä n.3v
- käytössä menopur, pregnyl, lugesteron, mini disperin, kilpirauhasen vajaatoimintaan thyroksin.
Idylli, 25v...........esikoinen haaveissa..............yritystä 1/2010 alkaen
- selittämätön lapsettomuus, kesän "varoiksi" käytössä kilpirauhas-ja prolaktiinilääkitys, syksyllä inseminaatio tai ivf.
Kultapuro, 29v.....esikoinen haaveissa............yritystä 7/2010
- Käytössä femarit
odotusta odottava, 23v.....esikoinen haaveissa....yritystä 5,5v
- Tutkimukset menossa
Lumileopardi, 31v....esikoinen haaveissa.....yritys aloitettu 9/09,
- Clomit 6kk kokeiltu, seuraavaksi syksyllä IVF.



:heart:***Plussanneet***:heart:

(nimi/hoito/monesko/yritysaika/laskettuaika)

Thaikatti.....1.ivf/icsi...1.....??.......09.11.2011
Isla79.........1.ivf........1.....??.......29.11.2011
Kapybara.....Luomu ...1.....??.......21.01.2012
Imoen.........Luomu....2.....yv 3.....LA
Viola30.......clomit.....2......yv 2.....LA
Tunturihilla...Luomu...1......yv 2....16.03.2011
H.o.p.e........??..........1......??.......LA
 
Viimeksi muokattu:
Tunturihilla Kiitos :ashamed:
Onneksi teidän pienellä kaikki oli hyvin :heart: Toivottavasti se kysta nyt vaan kuihtuu pois.

Oliko teillä Lumileopardi esikoinen toiveena?

Miten muilla plussaajilla oli/on ultrat? Kertokaahan kuulumisia :) entäs LAt?


ON: Meillä on nyt tehty päätös vielä panostaa pari kuukautta korkeintaan ja sitten loppuu yritys kokonaan ivfään asti... koska se sitten ikinä onkaan. Tai sitten yritetään hyväksyä ettei lasta meille tule.
 
Nyppy kiitos lisäyksestä listaan, vastauksesta ja onnentoivotuksista. Oli ihanaa, kun joku toivotti onnea. Niin harva sitä kuitenkaan tekee, tuntui hyvältä kun joku sanoo sen täällä, edes virtuaalisesti. :heart: Samat sanat myös siis sinne ja ihan kaikille täällä!
Tiedän myös ton pettymyksen tunteen, joka kuukausi sama toivo ja sit ei taas enää mitään. Pettymyksen jälkeen tuntuu, ettei mikään kiinnosta ja millään muulla ei ole mitään väliä. Tuntuu kuin olisi hajonnut ja samalla tietää, että palaset on taas kerättävä. Ja uusi toivo herää....ehkä ensi kerralla....

Mä jotenkin ite luulen, et mulla on jotain hormonihäikkää. Lääkäri on kyllä sanonut, että kaikki tulokset on normaaleja. Mut sit ku on tällainen melko vainoharhainen ja yli-innokas :whistle: näiden lapsettomuusjuttujen kanssa, ni sit mä tietty ite oon ajatellut, et varmaan on jotain vikaa kuitekin jossain hormoneissa. On välillä vaikea luottaa siihen, että lääkärit todella tekee KAIKKENSA et me saatais vauva. Tuntuu, että ne vaan sutii sinne tänne ja ei PANEUDU asiaan täysillä. Noooo...tää on tällaista lapsettomuuden tuskissa painivan naisen puhetta....:vampire: Varokaa lääkärit!

tunturihilla lle onnittelut plussasta! Voin vain kuvitella, kuinka hienoa tuo on, kun pääsee ultraan katsomaan!

Ja esikoinen siis unelmissa...
 
Viimeksi muokattu:
nyppy, varovaisesti kyselen, onko teillä ollut puhetta tai harkintaa adoptiosta? pitkä prosessihan se on, eikä varmaa sekään, mutta viime aikoina oon kuullut pari tapausta joissa adoptio eteni lapsen saamiseen parissa vuodessa (no, pitkä aikahan sekin on, mutta joskus menee vielä pidempään kumminkin). tietoahan löytyy, ihan vasta mietintä-asteellakin oleville :)
tuli vaan mieleen tuo, vaikea ja tunnepitoinen asiahan sekin on, kuten koko lapsettomuus, mutta uskoisin että joillekin tosi hyväkin vaihtoehto antaa lapselle koti :heart:
 
Nyppy Voimia sulle! Ja kaikille muille tietysti myös. On tää sellainen painajainen, ettei tähän haluaisi kenenkään joutuvan. Miten voimaton ja katkera olo voikaan olla, kun haluaisi epätoivoisesti oman lapsen, oman perheen, tarjota sylin pienelle nyytille, eikä asian eteen pysty tekemään mitään... Tai kaikkensahan sitä tekee, mutta loppuviimeksi se on kiinni jostain ylemmästä, koska muuten meillä kaikilla olisi jo lapsi. :(

Tunturihilla kyselit Nypyltä adoptiosta. Jos saan sanoa omia ajatuksiani asiasta, vaikket minulta kysynytkään :) Olen yrittänyt miehelle ehdottaa, että menisimme adoptiojonoon, koska prosessi voi kestää vuosia, joten jos käy niin, ettei biologista lasta saada, niin sitten olisi adoptioprosessi jo vetämässä. Ja jos sitten biologinen lapsi olisikin tullakseen, niin voihan adoptioprosessin jättää keskenkin. Itse olen ihan aidosti adoptiostakin innoissaan. Haluan kyllä kokea raskauden, mutta sylissä on tilaa ja rakkautta myös adoptiolapselle. Voisin hyvin adoptoida nyt ja silti jatkaa hoitoja myös biologisen lapsen saamiseksi. Mies ei kuitenkaan halua edes ajatella asiaa. Hän haluaa ensin "katsoa kortit loppuun" eli siis kokeilla kaikki hoitomuodot ja jos ne eivät tuota tulosta, niin vasta sitten miettiä adoptiota.
 

Yhteistyössä